Mikä on ärsyttävintä kaupassa käymisessä?
Kenties mummot jotka maksavat 5 sentin kolikoilla, kirkuvat lapset vai jokin muu?
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät laita sitä perkeleen kapulaa ostostensa perään.
Kärryillä takaa tuuppaavat eläkeläiset (tuuppaan aina pepulla takaisin).
Ehkä et vain ole itse tajunnut liikkua tarpeeksi liukkaasti jonossa eteenpäin-johtuiskohan ihan siitä ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä et vain ole itse tajunnut liikkua tarpeeksi liukkaasti jonossa eteenpäin-johtuiskohan ihan siitä ...
Saattaa olla, vaikkeivat nuo seniorit nyt niin nopeita ole itsekään :D Lisäksi annan edellä olevalle maksurauhan, mistä tulikin mieleeni: Kassan kohdalle parkkeeraavat keski-ikäiset ja eläkeläiset silloin, kun edellä oleva maksaa kortilla. Menen aina päättäväisesti taakse päin kassan kohdalle odottamaan kuittia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla, vaikkeivat nuo seniorit nyt niin nopeita ole itsekään :D Lisäksi annan edellä olevalle maksurauhan, mistä tulikin mieleeni: Kassan kohdalle parkkeeraavat keski-ikäiset ja eläkeläiset silloin, kun edellä oleva maksaa kortilla. Menen aina päättäväisesti taakse päin kassan kohdalle odottamaan kuittia.
>Sopivalla käteisellä rahalla maksu sujuu aina nopeammin. Korttien maksuvälineenä käyttäjät ne juuri hidastuttavat aina sitä jonon etenemistä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistan katseellani kun myyjä lyö hintoja ja tarkistan,että mahdolliset alennukset myös tulevat.Joskus olen joutunut huomauttamaan,ja asia on korjaantunut.Kassatkin ovat vain ihmisiä,virheitä sattuu,en syytä heitä.
Ei kassa lyö hintoja 😂 Kyllä ne tulevat ihan sen viivakoodin kautta suoraan. Ellei ole kyseessä tuote, joka lyödään jonkun koodiyhdistelmän kautta. Silloinkaan sinne ei näpytetä sitä hintaa, vaan kyseinen tuotekoodi.
Jumittajat.aaaaaargh!Kiusallaan jumittavat,kaivavat killinkejään ja jauhavat göntsää,vaikka muilla KIIRE!
Vierailija kirjoitti:
Jumittajat.aaaaaargh!Kiusallaan jumittavat,kaivavat killinkejään ja jauhavat göntsää,vaikka muilla KIIRE!
Eli: 'pois alta risut ja männynkävyt kun meitsi tulee-kaikki tässä mulle vaan nyt ja heti,eiks'vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit, jotka eivät saa millään autoaan mahtumaan parkkiruutuun. Tiettyinä aikoina kun parkkihalli on lähes täynnä, joutuu ajamaan yleensä vähintään muutaman tyhjän parkkiruudun ohi, koska siihen ei mahdu viivan yli pysäköineiden ääliöiden vuoksi. Kauppakeskuksissa sakotetaan yliaikaisesta parkkeerauksesta, mutta ei jostain syystä noista viivan yli pysäköijistä, vaikka ovat paljon suurempi riesa.
Tämä riippuu vähän kuinka vanha kauppa kyseessä. Vanhemmissa kaupoissa parkkiruudut on aivan liian pieniä nykyautoille ja esim meidän autoa ei joissain paikoissa voi parkkeerata viivojen väliin jos tahtoo mahtua ulos autosta
vittuako olette ostaneet sellaisen romun ettei kauppaan sovi ja sinne takariviinhän sitä kuppeloa ei voi viedä sehän pitää olla siinä mannejen invapaikan vieressä
Pahanhajuiset ja pelottavat nekruvarkaat
- Ihmiset, jotka tukkivat kärryillään kulkuväylän sekä pääsyn hyllylle. Tahtoisin vain yhden tuotteen, mutta mamma on parkkeerannut kärrynsä hyllyn eteen ja jäänyt itse vertailemaan kahden paketin tuotetietoja. Kun yrität hieman siirtää kärryä, ei tule vieläkään mitään reaktiota.
- Samoin ihmiset, jotka jättävät kärrynsä poikittain pakkaustason eteen niin, ettet pääse pakkaamaan omia ostoksiasi. Ei helvetti että risoo nämä.
- Pikkulapset jotka kiipeilevät pakkauspäässä eivätkä päästä sinua pakkaamaan omia tavaroitasi, mahdollisesti vielä lähmivät ostoksiasi. Vanhemmat eivät tietty sano mitään.
- Ihmiset, jotka tunkevat ostoksensa suoraan kiinni omiini, kun en ole vielä saanut laitettua kapulaa sen ollessa ulottumattomissani tai kun yhtäkään ei ole vapaana. Onpa kerran käynyt niinkin että on heitetty suoraan omien ostoksieni päälle.
- Se, kun yrittäessäsi päästä maksamaan edellinen häsää vielä siinä maksupäätteen kohdalla eikä tajua siirtyä pois!
- Niin, ja vituttaa kun sinkkuna en tarvitse kuin korin ostoksilleni, mutta sen kantaminen käy hankalaksi painavien ostosten kanssa ja sellaisen vetokorin kanssa liikkuminen on ärsyttävää. Hankalaksi menee.
Vierailija kirjoitti:
minä työnnän sen kapulas sinne ahteriis kun pyörit siinä isos persees kans.
Vierailija kirjoitti:
Kenties mummot jotka maksavat 5 sentin kolikoilla, kirkuvat lapset vai jokin muu?
Ainoastaan liian korkeat hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain hiljattain haukut kassajonossa, kun aivan kohteliaasti pyysin edellä olevaa laittamaan sen kapulan, johon itse en ylettynyt! Tämä keski-ikäinen, normaalin oloinen nainen kehtasi haukkua minut eikä edes laittanut sitä kapulaa. Hänellä oli vain kaksi ostosta, minulla täysi korillinen, jota olisin halunnut alkaa tyhjentää, kun hihnalla kerran runsaasti tilaa oli. Mutta ei. No, ei sitten. Toivottavasti joku tunnistaa itsensä tästä ja ymmärtää hävetä.
Jos siinä reilusti on tilaa niin jätät joku 20 cm tilaa ja laitat omat ostokset siihen. Ei niitä kapuloita ennenkään ollut
Mä yleensä ostan ostosteni mukana kurkun, jonka sitten laitan kapulaksi. Kerran ostin dildon ja laitoin sen.
Cittarissa on dildoja ja keishaguuliakin. Järvenpäässä.
Ei harmita mikään.
Joskus naurataa kun olen taas samassa paikassa parkkihallissa, samassa työntöasennossa kärryni kanssa. Aina muutaman päivän välein.
Tulee mieleen Groundhog Day.
Joku avasi kerran paistopisteen luukun ja aivasti samalla pari kertaa leivosten päälle kun otti pari karjalanpiirakkaa. Samoin heviosastolla pärskivät ja niistävät kun kaikki vihannekset on "paljaana" nenän edessä. Huhheijaa. Tätä en kyllä ymmärrä.
Juu räkijät ja pärskijät on karseita, ja puristelijat.
Kiireessä ja pahalla tuulella ärsyttää kaikki. Mutta sen tiedostan johtuvan itsestäni. Normaalisti tykkään käydä kaupassa enkä ärsyynny muista asiakkaista. Ainut mikä saa aina raivon partaalle (myös hyvänä päivänä), on se kun kaupat vaihtavat järjestystä!
Vaikka tutkimukset osottais mitä, ni se ei todellakaan saa mua ostaan enempää vaan haluan vaan mahollisimman äkkiä löytää hakemani tavarat ja syöksyä ulos!
Ja toi hidas kassa on kyllä ihan mahtava idea ja niitä vois olla jokaisessa isossa kaupassa! Ja niillä vois tehdä sit isotkin ostokset. Ja toisaalta voisi olla ulkomaiden malliin pikakassat, jos on alle 10 ostosta.
Mä annan aina edessä olevale maksajalle tilaa, enkä änkeä siihen perään. Mutta usein mun takana olevalla on NIIIN kauhea kiire, että sen TÄYTYY päästä latomaan ostoksiaan hihnalle jostain syystä ennen kuin mua edeltävä on edes maksanut. Sitten tullaan ihan kiinni ja tungetaan, höngitään ja tuupitaan. En vaan pysty ymmärtämään, miten on nin vaikeaa odottaa 20 sekunttia. Ja silti ehtii laittamaan ne ostokset siihen hihnalle ennen kuin minä olen edes maksanut.
Myös hyllyjen väleissä juoksevat lapset rasittavat, olen kerran vahingossa tuupannut sellaista ostoskärryllä kun on juuri kärryn reunan korkeudella. Muutenkin koitan ajoittaa kaupassakäynnit iltaan, jolloin mammoja lapsineen ja vanhuksia ei kaupoissa juuri käy.
Se jos kassaneiti kommentoi jollain lailla ostoksiani.
Esim: Nostelin tavarat hihnalle ja lopuksi annoin yhden maidon ja sanoin 14 kappaletta. (Teen aina näin, koska minusta on helvetin tyhmää lapata sitä koko maitoläjää hihnalle.) Kassaneiti tuumas: OHHOH, sanoitko tosiaan NELJÄTOISTA?
Toinen kerta: Oli pitkät pyhät ja vieraita tulossa. Ostokseni olivat melkein 300 euroa. Kassaneiti sanoi: "En sano tuota summaa ääneen, saat vain pistää kortin koneeseen ja silmät kiinni ja maksaa."
Näitä esimerkkejä olisi lisää, mutta turhaa kerrata samaa. Kerron vain että meillä on 8 hlön talous ja jos vieraita tulee lisäksi niin saattaa helposti olla 12-14 ihmistä syömässä. Kaikki juovat paljon maitoa. Minusta se ei kuulu kenellekään mitä ja kuinka paljon ostan kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Yksi perseeseen ammuttu kassalla töissä oleva nainen joka on kerta kaikkisen töykeä. Mä en tajua miksi sitä ei voida laittaa vaikka vain hyllyttämään. Vaikka perävaraston hyllyjä tai jotain.. Se nainen on kauppareissun vittumaisin osuus kyllä.
Meidän kylällä on kaksi kauppaa; toisen valikoima on käytännössä vain rainbow-tuotteita ja siellä tulee juuri sen takia harvemmin käytyä. Lisäksi ihan vaan valikoima on niin paljon suppeampi että on vaikea löytää mitään muuta kuin hunajamarinoitua kanaa... ne vois kyllä siirtää toin pyryharakan siihen kauppaan töihin...
Kassat on tehty niin nopeiksi kun niissä on ne viivakoodilukijat, että jos on yksin ostoksilla ja paljon tavaraa ei ehti mitenkään pakkamaan tarpeeksi nopeaksi.Aiemmin yritin nopeasti latoa ostoksia kasseihin, mutta nykyisin en enään.Pakkaan ihan rauhassa , jotta pakkaukset ei rikkoudu.Ei ole minun vika jos tehdään niin nopeita viivakoodinlukijoita ettei tavaroita ehdi pakata.Maksan kuitenkin ostoksista täyden hinnan.Ihan saa mulkoilla minua vihaisesti, en ota katsekontakteja.