Xenian uusi koti on IHANA.
Ihanaa englantilaistyylistä sisustusta hyvällä maulla.
Kommentit (174)
On kyllä tosi kivan näköinen vaikka itse pidänkin enemmän modernimmasta tyylistä. Musta on kiva että tuliterään kotiin hankitaan juuri sinne sopiva sisustuskin. Joskus näkee sitäkin että on rakennettu tosi kiva uusi talo, mutta ei raskita sitten enää panostaa sisustukseen samalla tavalla jolloin kokonaisuus ainakin mun mielestä kärsii. Toki vanhoja ja perintöhuonekalujakin on kiva käyttää jos sopivat uuteen taloon, kaiken ei tarvitse olla tuliterää. Mutta jokainen tehkööt tietysti omastaan juuri sellaisen kun itse tykkää.
Todella kaunis, harmoninen ja hurmaava koti!
Mutta, mutta. Silti minulla on nykyään ikävä sellaisia vanhoja kulttuurikoteja, joiden sisustus on muovautunut vuosikymmenten aikana... tai ainakin useiden vuosien. Kaikki ei ole ostettu yhdellä kertaa ja kaikki ei ole loppuun asti mietitty, mutta se ettei ammattisustajan otetta ole, tuo kotiin persoonallisuustta ja sitä särmää, henkeä, antaa kuvaa asujistaan, heidän elämästään, ehkä matkoistaan (en tarkoita kirjahyllyn matkamuistoja ;) jne. KODIN HENGESTÄ. Nykyään kuin kaikki on niin taitavaa ja tyylikästä, tuleekin mieleen pikemminkin kaunis ja virheetön kuori, jonka sisällä ei ole... mitään.
Voi kyllä tuossa keittiössä kelpaa nyt kuutioida paistettuja kanapaloja, vuohenjuustopaloja ja vihannespaloja ateriaksi =)
Liian levottomat nuo kuviot tyynyissä ja matossa, ja sävyt ovat liian tasapaksun vaaleat joten kokonaisuus menee "mössöksi".
Ottaisin tummemmat tyynyt sekä vaaleammat tyynyt rinnakkain ja vain toiseen kuviointi, ja matto saisi olla arvokkaamman näköinen eikä tuollainen levoton joka aiheuttaa päänsärkyä. Minun kaverilla on tuollainen matto pukeutumishuoneessaan mutta siellähän nyt ei vietetä pahemmin aikaa muuta kuin vaatteiden vaidon ajan joten se ei ehdi häiritä silmää.
On kyllä upea, en itse valitsisi tuollaisia (jos olisi rahaa rutosti :D) mutta toki tollainen talo kelpaisi. Aivan upea.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuori perhe haluaa asua tuollaisessa raskaan oloisen ja paljon huoltoa vaativassa talossa middle of nothing. En ymmärrä. Sisustus on jotenkin vanhanaikainen, hyvin runsas ja pölyä keräävä. Pienessä tilassa isoja kalusteita ja paljon tekstiilejä. Hankalan muotoiset huoneet. Ovatko ihmiset oikeasti kateellisia tuollaisesta?
Sanonta kuuluu middle of nowhere :D
Vierailija kirjoitti:
Mutta, mutta. Silti minulla on nykyään ikävä sellaisia vanhoja kulttuurikoteja, joiden sisustus on muovautunut vuosikymmenten aikana... tai ainakin useiden vuosien. Kaikki ei ole ostettu yhdellä kertaa ja kaikki ei ole loppuun asti mietitty, mutta se ettei ammattisustajan otetta ole, tuo kotiin persoonallisuustta ja sitä särmää, henkeä, antaa kuvaa asujistaan, heidän elämästään, ehkä matkoistaan (en tarkoita kirjahyllyn matkamuistoja ;) jne. KODIN HENGESTÄ. Nykyään kuin kaikki on niin taitavaa ja tyylikästä, tuleekin mieleen pikemminkin kaunis ja virheetön kuori, jonka sisällä ei ole... mitään.
Minustakin koti ja esineet joista huokuu jonkinlainen aito sielu, ovat mielenkiintoisia. Ilman mitään teennäisyyden tunnetta.
Ruotsalaiset (kuvia alla) osaavat niin pukeutua kuin sisustaa silleen että seassa edullista, keskihintaista, kallista ja uutta ja vintagea :)
http://metrobloggen.se/metrobloggen/media/1475/matsal.jpg
http://files.stadning-orebro-lan.webnode.se/200000083-3b2ec3c251/h1.jpg
https://cdn2.cdnme.se/4086520/6-3/aa_51d47bc29606ee37fef76e1a.jpg
Keittiön kaappien sävy on tosi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä Xenia se oman elämänsä ihailija, joka laittaa itsestään aina vähintään 10 kuvaa samasta tilanteesta?
Sanoisin, että tämä bloggaaja ei aidosti ihaile omaa elämäänsä, vaan haluaa miljoonilla toisiaan muistuttavilla naama- ja asukuvilla varmistaa, että ihailevathan muut. Kelpaanhan? Olenhan kaunis? Näennäistä, päälleliimattua hyvää itsetuntoa. Kenelle se elämää suorittaa?
Vierailija kirjoitti:
Keittiön kaappien sävy on tosi hyvä.
Oon samaa mieltä. Muistaakseni heillä oli tarkoitus tehdä ne ensin valkoisiksi myytävyyden takia, mutta oli fiksua vaihtaa tuohon harmaaseen. :)
Mun mielestä sen sängynpäädyn väri riitelee vähän sen makkarin seinän värin kanssa, mutta kyllähän tuo talo kokonaisuudessaan on todella hieno. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin koti ja esineet joista huokuu jonkinlainen aito sielu, ovat mielenkiintoisia. Ilman mitään teennäisyyden tunnetta.
Ruotsalaiset (kuvia alla) osaavat niin pukeutua kuin sisustaa silleen että seassa edullista, keskihintaista, kallista ja uutta ja vintagea :)
http://metrobloggen.se/metrobloggen/media/1475/matsal.jpg
http://files.stadning-orebro-lan.webnode.se/200000083-3b2ec3c251/h1.jpg
https://cdn2.cdnme.se/4086520/6-3/aa_51d47bc29606ee37fef76e1a.jpg
Hyi helvetti onko noita edes pesty
Harmaa keittiö on todella upea. Hyvä, että vaihtoivat sen alkuperäisen suunnitelman mukaisen valkoisen tuohon harmaaseen. En itsekään laittaisi valkoista keittiötä. Ja veikkaan, että kuvia tulee vielä paljon talosta, nimittäin se toimii S:n käyntikorttina tuleviin keikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin tummemmat tyynyt sekä vaaleammat tyynyt rinnakkain ja vain toiseen kuviointi, ja matto saisi olla arvokkaamman näköinen eikä tuollainen levoton joka aiheuttaa päänsärkyä.
Ottaisit? Tarkoitatko, ettei sinulla ole mainitsemiasi asioita? Miksi ei, jos kerran haluaisit ja siksikö Xenialla pitäisi olla ne, koska sinä et ole voinut itsellesi niitä hankkia?
Vierailija kirjoitti:
Mutta, mutta. Silti minulla on nykyään ikävä sellaisia vanhoja kulttuurikoteja, joiden sisustus on muovautunut vuosikymmenten aikana... tai ainakin useiden vuosien.
Montako vuosikymmentä Xenia on elänyt?
Ja miksi sinulla on ikävä vanhoja kulttuurikoteja? Asuthan sellaisessa itsekin. Ai et asu? Miksi?
Kivan näköistä. Ainoa minun silmääni pistävä asia (huonolla tavalla) oli losottava sohva. Se olisi saanut olla vähän laadukkaampi.
Koti on kyllä upea. X on aika etuoikeutettu kun miettii että saivat asua rakennusajan isin asunnossa ja mies rakensi täyspäiväisesti. Monella lapsiperheellä on erilainen tilanne kun pitää käydä päivätöissä ja rakentaa sen ohella iltaisin. Ja maksaa lainaa samaan aikaan.
Ihan sieva koti. Mutta kiinnittaako kukaan muu huomiota siihen, ettei Xenia ilmeisesti erota varien kylmia ja lampimia savyja? Sangynpaaty on pehmea, lammin beige ja seina kylmasavyinen? Samoin nayttaa olevan vaatteissa. Yhdistelma khakivihreaa, beigea ja harmaata: muut lampimia ja takki erittain kylma harmaan savy. Ei vaan toimi.
Persoonaton ja valju. Ihan kivan näköinen esim. myyntiin stailattuna, lehtikuvaksi tai sisustustekstiilien myyntikatalogiin, mutta ei kodiksi. Kodikkuus, persoonallisuus ja särmä puuttuvat kokonaan, kuvissa ja "kodissa" ei ole mitään kiinnostavaa, puoleensavetävää tai mieleenpainuvaa, joka herättäisi kiinnostusta tutustua asukkaaseen, mennä kylään tai ylipäätään asumiseen.
Kuolisin tylsyyteen ja hengettömyyteen, jos asuisin tuollaisessa latteassa asetelmassa.
Nojatuolit ja kattokruunu sopii siihen sen keski-ikäistyyliseen pukeutumiseen johon kuuluu mahdollisimman paljon kaikkea tikattua kerralla, kuten laukku, saappaat ja takki :DDD