Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino lähti putoamaan nopeasti kasvisruokavaliolla

Vierailija
02.03.2016 |

Olen kokenut valaistumisen.

Näin kuukausi sitten facebookissa vahingossa taas kerran pätkän jostain eläinrääkkäysvideosta (olikohan halal-lihan teurastus) ja yhtäkkiä vaan päässä napsahti. En ole sen jälkeen ostanut lihaa, kanaa, kalaa, kananmunia enkä maitotuotteita kotiini, ja muualla syödessä olen syönyt kasvisvaihtoehdon/jättänyt lihan pois tms.

Viikko päätöksen jälkeen yhdet kireät korkeavyötäröiset farkut (jotka esim. istuessa vähän koski, mutta ne oli niin kivat, että oli pakko pitää) eivät yhtäkkiä enää kiristäneet yhtään. Maha tuntuu jotenkin litteältä, turvotus hävinnyt? Ensimmäisenä kahtena viikkona painoa putosi 3kg. Nyt kuukauden kohdalla on pudonnut 5kg.

Kaikkein kummallisinta näin jojolaihduttajana on se, että en ole edes laihduttanut. Mulla on maha aina täysi ruokailun jälkeen, syön välipaloja, herkuttelen kuin ennenkin. Liikunta on pysynyt samana.

Aikuisiän akne on alkanut häviämään, arvetkin jotenkin tuntuvat parantuvan nopeasti. Päänahan kutina on kadonnut. Urheillessa vaatteet eivät enää haise pistävän pahalle. Ummetus/löysä maha on kadonnut lähes täysin (enenn vessaongelmat olivat lähes päivittäistä).

Miksi tätä ei hehkuteta enemmän?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saavutin kaikki nuo edut juurikin jättämällä maitotuotteet pois. Lihaa syön edelleen.

Vierailija
22/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla melkein samat AP:n kanssa, kasvispainotteisella ruokavaliolla ollaan menty nyt parisen vuotta. Maha on litteä, olo energinen, liikun paljon enemmän kuin ennen, vatsa toimii normaalisti ilman kipuiluja. Joskus kyllä syön lihaa ihan vaan vaihtelun vuoksi, about välillä kerran kahdessa viikossa - kerran kuukaudessa.

Ja just toi että syö paljon ja melko ravinteikkaasti (juurikin esimerkiksi se jonkun mainitsema öljyinen ja mausteinen pasta... :D) ja kun maha on kylläinen, olo on hyvä. Lihan kanssa huomaa nykyäänkin että sen jälkeen on just sellainen pidempään kestävä epämukava ähky verrattuna muun syömiseen.

Paino on ollut aina aikuisiän välillä 57-60 kg (olen 173 cm pitkä), mutta nykyään olen sporttisempi kropaltani. En mikään lihasmöykky siis, mutta juoksun ja pitkien kävelylenkkien ansiosta kuitenkin kiinteämpi kuin ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut vain yhdellä menetelmällä painon putoamaan. Ja se oli karppaus. Enkä ole eläessäni syönyt niin paljoa kanaa.

Oliko sulla joku erityinen syy syödä paljon kanaa?

Vierailija
24/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä hehkuttaa kasvisruuan avulla laihtumista. Ei ole kuitenkaan mitenkään terveellistä jättää ruokavaliosta osa pois. Liian yksipuolista se on.

Taitaa kuitenkin olla niin, että useiden sekasyöjien ruokavaliosta puuttuu terveyden kannalta oleellisia osia, eli ravinto on liian yksipuolista. Tässä mitään rehuja tai mustikoita  ruveta mussuttaan perkele...

Ainahan esim. vhh:ta noudattaville sanotaan, että on yksipuolista kun jättää osan syömättä. Miten se nyt kasvissyöjille on eri asia? Vhh:lla jätetään kuitenkin tarpeeton pois, mutta kasvissyöjät jättävät tärkeän osan ravinnosta syömättä.

Vierailija
25/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko teillä heittää hyviä kasvisruokareseptilinkkejä?

Vierailija
26/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen vegaanisella ruoalla mennään täällä ja mitat 170cm, 53kg ja syön niin paljon kuin vaan jaksan ja viitsin ja ehdin.

Vierailija
27/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä hehkuttaa kasvisruuan avulla laihtumista. Ei ole kuitenkaan mitenkään terveellistä jättää ruokavaliosta osa pois. Liian yksipuolista se on.

Pystyisitkö avaamaan, että mitä sellaista ihminen tarvitsee eläinperäisissä tuotteissa mitä ei saa mistään muualta?

Suosittelen katsomaan dokumentin Forks Over Knives. Se ei ole mikään hihhuli-hippijuttu, vaan siellä puhuu kymmeniä vuosia lääkäreinä toimineet ihmiset.

Eläinproteiini aiheuttaa valtavasti hengenvaarallisia tauteja ihmisille. Puhumattakaan esimerkiksi maidosta, joka on tarkoitettu kasvattamaan vasikoista isoja. Eläinperäisten tuotteiden syömisessä ei ole mitään positiivista.

Jos planeettamme tai eläinten hyvinvointi ja oikeus elämään ei kiinnosta, niin toivottavasti edes oma terveys kiinnostaa.

Ei oikein vakuuttanut Forks Over Knives, kun oli niin paljon ilmiselvää kepulipeliä siinä. Esimerkiksi se Norja-esimerkki, kuinka natsit omivat kaikki lihat ja maitotuotteet ja sen takia sydänsairauksien määrä väheni norjalaisväestöllä. Tuossa kohtaa olisi ollut ihan asiallista mainita, että norjalaiset eivät suinkaan korvanneet lihaa ja maitotuotteita kasviksilla, vaan kalalla. Sotavuosina tyypillinen norjalaismies söi 300g kalaa ja/tai mätiä päivässä. Sillinmätiä käytettiin jopa korvaamaan osa jauhoista leivonnassa.

Vierailija
28/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyisitkö avaamaan, että mitä sellaista ihminen tarvitsee eläinperäisissä tuotteissa mitä ei saa mistään muualta?

Suosittelen katsomaan dokumentin Forks Over Knives. Se ei ole mikään hihhuli-hippijuttu, vaan siellä puhuu kymmeniä vuosia lääkäreinä toimineet ihmiset.

Eläinproteiini aiheuttaa valtavasti hengenvaarallisia tauteja ihmisille. Puhumattakaan esimerkiksi maidosta, joka on tarkoitettu kasvattamaan vasikoista isoja. Eläinperäisten tuotteiden syömisessä ei ole mitään positiivista.

Jos planeettamme tai eläinten hyvinvointi ja oikeus elämään ei kiinnosta, niin toivottavasti edes oma terveys kiinnostaa.

Noh, jos otetaan esimerkiksi B12 vitamiini, mitä ei saa pelkästä kasvisruuasta. Kasvissyöjät syövät kasvien muassa esim. Multaa mistä eläin pystyy hyödyntämään B12 vitamiinia. Lehmillä vatsassa asustava bakteerikanta valmistaa eläimelle B12 vitamiinia. Simpanssit ovat sekasyöjiä ja syövät esimerkiksi raatoja ja munia saadakseen vitamiinia. Fakta vain on, että ihminen on menestynyt eläinperäisiä tuotteita nauttimalla, mikä ei tietenkään vähennä kasvisruokavalioiden mielekkyyttä, mutta faktojen kieltäminen vain saa yksilön näyttämään typerältä ja ei auta kasvisruokavalioiden imagoa millään Lailla.

Forks Over Knives todellakin on juuri sitä hihhuli kamaa, China Study on osoitettu virheelliseksi ja puolueelliseksi. Se, että ihminen on tohtori ei tee hänen harjoittamastaan tieteestä automaattisesti validia.

Eettiset valinnat ja faktat tulee pitää erillään. Mielipide ja fakta ei ole sama asia, eikä fakta muutu vaikka mielipiteesi olisi sitä vastaan. Ei muuta.

B12 on sen verran helppo ottaa purkista, että minä en ainakaan sen takia ala raatoja kaluamaan. Mitä kaikkia muita ravintoaineita mielestäsi kasvisruokavaliosta puuttuu, mitä ei saa mistään muualta?

Laita myös mieleisesi faktalinkki siitä, että liha on välttämätöntä ihmiselimistölle.

Oletko koskaan muuten miettinyt, miksi liha- ja maitotuotantoa puolustetaan ja mainostetaan niin aggressiivisesti? Miksi esimerkiksi ruokapyramidiin on tungettu eläinperäisiä tuotteita (sieltä löytyy myös esimerkiksi juusto, joka on käytännössä maitotuotannon jätettä)?

Vierailija
29/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa kuitenkin olla niin, että useiden sekasyöjien ruokavaliosta puuttuu terveyden kannalta oleellisia osia, eli ravinto on liian yksipuolista. Tässä mitään rehuja tai mustikoita  ruveta mussuttaan perkele...

Ainahan esim. vhh:ta noudattaville sanotaan, että on yksipuolista kun jättää osan syömättä. Miten se nyt kasvissyöjille on eri asia? Vhh:lla jätetään kuitenkin tarpeeton pois, mutta kasvissyöjät jättävät tärkeän osan ravinnosta syömättä.

Aivan eri asia. Karppaajat saattavat lähes kokonaan jättää pois yhden neljästä makroravintoaineryhmästä (hiilarit, proteiinit, rasva sekä alkoholi eli etanoli). Kasvissyöjä sen sijaan jättää pois vain yhden ruoka-aineen eli lihan, proteiiniahan saa kiitettävästi muualtakin kuin lihasta.

Vierailija
30/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, jos otetaan esimerkiksi B12 vitamiini, mitä ei saa pelkästä kasvisruuasta. Kasvissyöjät syövät kasvien muassa esim. Multaa mistä eläin pystyy hyödyntämään B12 vitamiinia. Lehmillä vatsassa asustava bakteerikanta valmistaa eläimelle B12 vitamiinia. Simpanssit ovat sekasyöjiä ja syövät esimerkiksi raatoja ja munia saadakseen vitamiinia. Fakta vain on, että ihminen on menestynyt eläinperäisiä tuotteita nauttimalla, mikä ei tietenkään vähennä kasvisruokavalioiden mielekkyyttä, mutta faktojen kieltäminen vain saa yksilön näyttämään typerältä ja ei auta kasvisruokavalioiden imagoa millään Lailla.

Forks Over Knives todellakin on juuri sitä hihhuli kamaa, China Study on osoitettu virheelliseksi ja puolueelliseksi. Se, että ihminen on tohtori ei tee hänen harjoittamastaan tieteestä automaattisesti validia.

Eettiset valinnat ja faktat tulee pitää erillään. Mielipide ja fakta ei ole sama asia, eikä fakta muutu vaikka mielipiteesi olisi sitä vastaan. Ei muuta.

B12 on sen verran helppo ottaa purkista, että minä en ainakaan sen takia ala raatoja kaluamaan. Mitä kaikkia muita ravintoaineita mielestäsi kasvisruokavaliosta puuttuu, mitä ei saa mistään muualta?

Laita myös mieleisesi faktalinkki siitä, että liha on välttämätöntä ihmiselimistölle.

Oletko koskaan muuten miettinyt, miksi liha- ja maitotuotantoa puolustetaan ja mainostetaan niin aggressiivisesti? Miksi esimerkiksi ruokapyramidiin on tungettu eläinperäisiä tuotteita (sieltä löytyy myös esimerkiksi juusto, joka on käytännössä maitotuotannon jätettä)?

B12-vitamiinia tarvitsevat vain vegaanit, lakto-ovo-vegetaristit eivät tarvitse jos syövät normaalin monipuolisesti.

Vierailija
31/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein vakuuttanut Forks Over Knives, kun oli niin paljon ilmiselvää kepulipeliä siinä. Esimerkiksi se Norja-esimerkki, kuinka natsit omivat kaikki lihat ja maitotuotteet ja sen takia sydänsairauksien määrä väheni norjalaisväestöllä. Tuossa kohtaa olisi ollut ihan asiallista mainita, että norjalaiset eivät suinkaan korvanneet lihaa ja maitotuotteita kasviksilla, vaan kalalla. Sotavuosina tyypillinen norjalaismies söi 300g kalaa ja/tai mätiä päivässä. Sillinmätiä käytettiin jopa korvaamaan osa jauhoista leivonnassa.

Sama ilmiö tunnetaan myös muissa maissa, ei pelkästään Norjassa. Tästä on tehty iso tutkimuskin. Ajankohtana, jolloin käytettävissä on ollut vain vähän lihaa, sydän- ja verisuonisairaudet ovat vähentyneet huomattavasti. Yhtenä syynä tähän arvellaan olevan lihan hemirauta.

Vierailija
32/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan ole tippunut paino. Kasvisruokavaliolla sain vain d-vitamiinin ja b12-vitamiinin puutoksen.

Vierailija
33/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan eri asia. Karppaajat saattavat lähes kokonaan jättää pois yhden neljästä makroravintoaineryhmästä (hiilarit, proteiinit, rasva sekä alkoholi eli etanoli). Kasvissyöjä sen sijaan jättää pois vain yhden ruoka-aineen eli lihan, proteiiniahan saa kiitettävästi muualtakin kuin lihasta.

Eivät jätä lähes kokonaan hiilareita. Se mitä jätetään on tarpeetonta ravinnollisesti. Kasvissyöjät jättävät ihmiselle tarpeellisen ruoka-aineen pois. Lihassa on muuten muutakin kuin sitä proteiinia.

Vierailija
34/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät jätä lähes kokonaan hiilareita. Se mitä jätetään on tarpeetonta ravinnollisesti. Kasvissyöjät jättävät ihmiselle tarpeellisen ruoka-aineen pois. Lihassa on muuten muutakin kuin sitä proteiinia.

Kaikki tarvittavat ravintoaineet saa myös kasvisruoasta. Ehkä jotain kertoo, että kasvissyöjät elävät selvästi lihansyöjiä pidemmän elämän ja ovat terveempiä. 

Vierailija
35/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan ole tippunut paino. Kasvisruokavaliolla sain vain d-vitamiinin ja b12-vitamiinin puutoksen.

Miten D-vitamiini tähän liittyy? Sitä joutuvat kaikki ottamaan purkista, oli kasvissyöjä tai ei. B12-vitamiinin puutetta on lähinnä vegaaneilla, olitko mahdollisesti vegaani?

Vierailija
36/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tarvittavat ravintoaineet saa myös kasvisruoasta. Ehkä jotain kertoo, että kasvissyöjät elävät selvästi lihansyöjiä pidemmän elämän ja ovat terveempiä. 

Älä jauha paskaa! Tätä samaa mantraa kasvissyöjät toistaa yhtenään, eivätkä ymmärrä ihmisen ravinnosta tuon taivaallista.

Vierailija
37/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa! Miksei mulla paino lähde tippumaan? Jumittaa samassa lukemassa vaikka söisin -500kcal vajeella ja joskus vielä suuremmalla vajeella.

Syön lähinnä kasvisruokaa ja eläinkunnan tuotteita vähän kuten maitoa kahviin sekä kananmunia. Kalaakin harvemmin. Punaista lihaa 1-2 krt vuodessa. Mitä teen väärin?

Vierailija
38/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muualla syödessä olen jättänyt lihan pois tms.

Eläin on tapettu vain sinun vuoksesi ja sitten jätät sen syömättä. Tämä se vasta moraalitonta onkin. Hyvä elämä hukkaan heitettynä biojätteisiin.

Vierailija
39/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on sokeria syömätön vegaani ja lihoi hiljattain silminnähden. Pasta ja vaalea leipä maistuvat ilmeisesti sen verran kuitenkin. Sillä on eroa, perustuuko ruokavalio kasviksiin vai "höttöön" vegeilläkin.

Vierailija
40/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen taas huomannut, että ainakin itse olen tehnyt siinä väärin, että yritän syödä 5 kertaa päivässä terveellisesti ja jos syön vielä yhden pullan siihen päälle, se tulee esim. Sen terveellisen rahkan päälle. Tottakai siinä tulee syötyä sitten liikaa. Jos katsoo muiden kulttuurien ruokavaliota, voidaan ihan huoletta syödä aamiaiseksi vehnäpaahtoleipä hillolla tai suklaalevitteellä tai syödä välipalaksi makea leivonnainen.

Olen makealle perso, joten mitä väliä jos sitten syön kerran päivässäkin jotain, mutta tärkeää on nimenomaan korvata sillä aamiainen tai välipala. Olen kokeillut sokerilakkoa, mutta kun ei auta eikä tunnu elämän arvoiselta elämä. Aamulla mulle ei maistu oikeen mikään ja olen alkanut syömään vasta pari tuntia heräämisen jälkeen jonkun herkun kahvin kanssa. Kahvia juon kerran päivässä eli n. Klo 9. Ei enää ole jatkuvaa makeanhimoa ja paino on lähtenyt laskuunpäin (olen normaalipainoinen). Itseäni taas lihottaa turha suolainen ruoka ja vilja. Sipsien jälkeen (nachot tai tavalliset), olen aina turvonnut seuraavana päivänä ja olo on huono, en edes syö niitä paljon. Sokeria syön vaan nyt lähinnä aamulla enkä mieti laihduttamista. Ei ole tehnyt mieli mässätä ollenkaan. Katsotaan mitä tästä tulee pidemmän päälle. Jokaisen pitää löytää se oma tapa pysyä hoikkana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi