Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino lähti putoamaan nopeasti kasvisruokavaliolla

Vierailija
02.03.2016 |

Olen kokenut valaistumisen.

Näin kuukausi sitten facebookissa vahingossa taas kerran pätkän jostain eläinrääkkäysvideosta (olikohan halal-lihan teurastus) ja yhtäkkiä vaan päässä napsahti. En ole sen jälkeen ostanut lihaa, kanaa, kalaa, kananmunia enkä maitotuotteita kotiini, ja muualla syödessä olen syönyt kasvisvaihtoehdon/jättänyt lihan pois tms.

Viikko päätöksen jälkeen yhdet kireät korkeavyötäröiset farkut (jotka esim. istuessa vähän koski, mutta ne oli niin kivat, että oli pakko pitää) eivät yhtäkkiä enää kiristäneet yhtään. Maha tuntuu jotenkin litteältä, turvotus hävinnyt? Ensimmäisenä kahtena viikkona painoa putosi 3kg. Nyt kuukauden kohdalla on pudonnut 5kg.

Kaikkein kummallisinta näin jojolaihduttajana on se, että en ole edes laihduttanut. Mulla on maha aina täysi ruokailun jälkeen, syön välipaloja, herkuttelen kuin ennenkin. Liikunta on pysynyt samana.

Aikuisiän akne on alkanut häviämään, arvetkin jotenkin tuntuvat parantuvan nopeasti. Päänahan kutina on kadonnut. Urheillessa vaatteet eivät enää haise pistävän pahalle. Ummetus/löysä maha on kadonnut lähes täysin (enenn vessaongelmat olivat lähes päivittäistä).

Miksi tätä ei hehkuteta enemmän?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hehkuteta koska ihmiset ovat todella laiskoja kokeilemaan uusia asioita. Vain vahva pystyy muutokseen.

Vierailija
2/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini aikanaan alkoi syömään kasvisruokaa ja lihoi. Koska hän luuli, että sitä saa syödä enemmän.

Kuulemma naudan sisäfile on ainoa, joka on kaikista parasta painonhallinnassa. Eli sitä ja salaattia. Takuulla laihtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet eivät syö riittävästi kasvisruokavaliolla, jolloin nälkä kasvaa liikaa eikä elämäntavasta tule pysyvä.

Vierailija
4/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokavalio voi olla surkea tai erinomainen tai jotain siltä väliltä laihtumisen ja yleensäkin terveellisyyden kannalta. Pelkästään se, että dieetistä puuttuvat jotkut  ruoka-aineet, ei tee siitä hyvää eikä huonoa.

Vierailija
5/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin asiasta netistä ja kaloriteoria pätee ilmeisesti vain lihaa ja maitotuotteita sisältävässä ruokavaliossa. Esimerkiksi youtubessa oli monia vegaaneja, jotka syövät 3000-5000kcal päivässä ja ovat todella hoikkia.

Itse vedän nytkin pastaa ja öljyssä paistettua ja hyvin maustettua sipulia, parsakaalia, porkkanaa ja tofua. Aivan sairaan hyvänmakuista ruokaa ja jotenkin henkisestikin on parempi olo.

Nyt kun aloin miettimään, niin lihan pistäminen suuhun on tosi oksettava ajatus tällä hetkellä. Miksihän näin? Elimistöhän haluaa hylkiä kaikkea myrkyllistä jne. Mielenkiintoista.

Vierailija
6/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina pysynyt paino aisoissa ja olen kasvissyöjä. Voihan tietysti johtua muustakin. Hyvä ap! 

Vierailija
7/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruokavalio voi olla surkea tai erinomainen tai jotain siltä väliltä laihtumisen ja yleensäkin terveellisyyden kannalta. Pelkästään se, että dieetistä puuttuvat jotkut  ruoka-aineet, ei tee siitä hyvää eikä huonoa.

Samaa mieltä!

Hälytyskellojen pitäisi soida kovaa, jos tuntuu, että kasvisruokavaliolla ruoka olisi jotenkin köykäistä ja yksitoikkoista. Sellaisen ajattelijan ruokavalio sisältää aivan liikaa eläinperäisiä tuotteita.

Vierailija
8/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söisin hyvän sisäfilepihvin ja salaattia joka päivä jos olisi varaa. Nyt syön lähinnä papuja ja linssiruokia koska halpa liha etoo. Painoon ei ole vaikuttanut.

Vierailija
9/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei paino pudonnut kun olin kasvisruokavaliolla.

Vierailija
10/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen pikkuhiljaa alkanut jättämään eläinkunnan tuotteita pois:) nykyään syön enää kalaa ja juon maitoa, muuten ruokavalio koostuu kasviksista ja pastasta jne. Olen huomannut että voin paljon paremmin, ennen "kuvotti" aina syömisen jälkeen!

Vierailija
11/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tahansa ruokavaliolla paino lähteen putoamaan ensinmäisen kuukauden aikana reilustikin, kun kulutus ja syödyt kalorit ovat tasa-painossa. Tällä yksinkerataisella tavalla myös paino pysyy kurissa, eikä jojo ilmiötä synny.

Onko tämä nyt loppuelämäsi ruokavalio?

Vierailija
12/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki riippuu ihmisestä, mikä kellekin sopii. Toiset syö pullaa ym. Muuta vehnästä päivästä toiseen ja pysyvät hoikkina, itselläni tulee heti vatsa kipeäksi ja turvotusta. Toiset ei voi syödä lihaa yhtä paljon kuin muut tai syödä maito tuotteita. Itselleni sopii parhaiten kasvispainoitteinen ruokavalio, "paleo" vai miksikä sitä kutsutaan. Teen usein kasvisruokaa, joka on todella hyvää, mutta ei ylsinkertaisesti pidä nälkää, en voisi syödä kaikkia lämpimiä aterioita pelkästään kasviksia ja palkokasveja. Tofusta, tempehistä tai quornista en pidä... Leipää en tosiaan syö.

Ja älkää nyt herranjumala uskoko noita HCLF vegaani youtubareita. Pelkkää pseudotieteellistä paskaa "metabolisine vahinkoineen" sun muuta. Jos vegaanius kiinnostaa, niin suosittelen UnnaturalVegan. Mielestäni on kyseenalaista uskoa henkilöitä joilla ei ole mitään tutkintoa asiaakoskien, jotka uskovat mm. Silmien värin muuttuvan koska "toxins" lähtevät kehosta vegaani ruokavalion takia ja jotka suosittelevat syömään 2000kcal eestä pelkkiä perunoit. Äly hoi älä jätä.

Vierailija
13/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä hehkuttaa kasvisruuan avulla laihtumista. Ei ole kuitenkaan mitenkään terveellistä jättää ruokavaliosta osa pois. Liian yksipuolista se on.

Vierailija
14/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä hehkuttaa kasvisruuan avulla laihtumista. Ei ole kuitenkaan mitenkään terveellistä jättää ruokavaliosta osa pois. Liian yksipuolista se on.

Taitaa kuitenkin olla niin, että useiden sekasyöjien ruokavaliosta puuttuu terveyden kannalta oleellisia osia, eli ravinto on liian yksipuolista. Tässä mitään rehuja tai mustikoita  ruveta mussuttaan perkele...

Vierailija
15/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut vain yhdellä menetelmällä painon putoamaan. Ja se oli karppaus. Enkä ole eläessäni syönyt niin paljoa kanaa.

Vierailija
16/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisitkö avaamaan, että mitä sellaista ihminen tarvitsee eläinperäisissä tuotteissa mitä ei saa mistään muualta?

Suosittelen katsomaan dokumentin Forks Over Knives. Se ei ole mikään hihhuli-hippijuttu, vaan siellä puhuu kymmeniä vuosia lääkäreinä toimineet ihmiset.

Eläinproteiini aiheuttaa valtavasti hengenvaarallisia tauteja ihmisille. Puhumattakaan esimerkiksi maidosta, joka on tarkoitettu kasvattamaan vasikoista isoja. Eläinperäisten tuotteiden syömisessä ei ole mitään positiivista.

Jos planeettamme tai eläinten hyvinvointi ja oikeus elämään ei kiinnosta, niin toivottavasti edes oma terveys kiinnostaa.

Vierailija
17/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä nyt loppuelämäsi ruokavalio?

Aloin miettimään tätä vasta kun kysyit. En ole kyseenalaistanut sitä, ettenkö jatkaisi.

Liha ja maitotuotteet lähinnä oksettavat nykyään. Tällä hetkellä olo on henkisesti ja fyysisesti parempi kuin koskaan. Saan syödä niin paljon, että maha on täynnä ja mieli tyytyväinen; myös makeaa, rasvaista ja suolaista. En keksi mitään syytä, miksen söisi näin koko loppuelämääni.

Kaikenmaailman dieeteillä olo on ollut aina karmiva, epäenerginen, väsynyt, löysä, epätoivoinen. Tämä on jotain ihan erilaista.

Vierailija
18/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuotta kasvissyöjänä, raskautta lukuunottamatta paino koko ajan 57-60kg (olen 171 pitkä). 

Vierailija
19/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 vuotta kasvissyöjänä, raskautta lukuunottamatta paino koko ajan 57-60kg (olen 171 pitkä). 

Vau! Minä aloittaja olen kanssa tasan 171 pitkä ja painoa lihansyöjänä oli 80-83kg. Nyt paino on 75-77kg. Saas nähdä mihin suuntaan tämä alkaa tästä kallistumaan :) Olo on kyllä älyttömän energinen, äskenkin siivoilin kun tuntui ettei pysty olemaan aloillaan!

Vierailija
20/49 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyisitkö avaamaan, että mitä sellaista ihminen tarvitsee eläinperäisissä tuotteissa mitä ei saa mistään muualta?

Suosittelen katsomaan dokumentin Forks Over Knives. Se ei ole mikään hihhuli-hippijuttu, vaan siellä puhuu kymmeniä vuosia lääkäreinä toimineet ihmiset.

Eläinproteiini aiheuttaa valtavasti hengenvaarallisia tauteja ihmisille. Puhumattakaan esimerkiksi maidosta, joka on tarkoitettu kasvattamaan vasikoista isoja. Eläinperäisten tuotteiden syömisessä ei ole mitään positiivista.

Jos planeettamme tai eläinten hyvinvointi ja oikeus elämään ei kiinnosta, niin toivottavasti edes oma terveys kiinnostaa.

Noh, jos otetaan esimerkiksi B12 vitamiini, mitä ei saa pelkästä kasvisruuasta. Kasvissyöjät syövät kasvien muassa esim. Multaa mistä eläin pystyy hyödyntämään B12 vitamiinia. Lehmillä vatsassa asustava bakteerikanta valmistaa eläimelle B12 vitamiinia. Simpanssit ovat sekasyöjiä ja syövät esimerkiksi raatoja ja munia saadakseen vitamiinia. Fakta vain on, että ihminen on menestynyt eläinperäisiä tuotteita nauttimalla, mikä ei tietenkään vähennä kasvisruokavalioiden mielekkyyttä, mutta faktojen kieltäminen vain saa yksilön näyttämään typerältä ja ei auta kasvisruokavalioiden imagoa millään Lailla.

Forks Over Knives todellakin on juuri sitä hihhuli kamaa, China Study on osoitettu virheelliseksi ja puolueelliseksi. Se, että ihminen on tohtori ei tee hänen harjoittamastaan tieteestä automaattisesti validia.

Eettiset valinnat ja faktat tulee pitää erillään. Mielipide ja fakta ei ole sama asia, eikä fakta muutu vaikka mielipiteesi olisi sitä vastaan. Ei muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan