Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisin lääkärikäyntisi?

Vierailija
29.02.2016 |

Mitä lääkärikäynnillä tapahtui? Mikä teki siitä omituisen? :)

Kommentit (522)

Vierailija
321/522 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin ajokorttia varten terveystarkastukseen yksityiselle ja lääkäri käski ottamaan puseron pois, ja kun kysyin että myös liivitkin niin sanoi että joo. Lisäksi käski mennä makuulle tutkimuspöydälle jossa kuunteli stetoskoopilla sydämen. Sanoi sitten että terveeltä kuulostaa, ja teki näkötestin ja kyseli terveydestä muuta ja kirjoitti todistuksen. Puseron pois ottaminen ei sinällään lääkärissä ollut minulle outoa, sillä minulla on lievä skolioosi ja sitä oli aiemmin tutkittu useammminkin teiniaikoinani.

Olin 19-v enkä osannut epäillä taikka tiennyt että kyseinen lääkäri oli aivan liian perusteellinen. Lähtiessäni oli todella hölmistynyt olo, ja jälkeenpäin kun olen toisten ajokorttiterveystarkastuksia kuullut tajunnut, että taisi lekuria kiinnostaa tuijotella D kokoisia rintojani. (keski-ikäinen mies) 

Myöhemmin ovat kaikki muut lääkärit osanneet kuunnella keuhkojani ja sydäntäni liivit päällä tai siten että stetoskooppi on liivin reuna  alla.

Aorta- ja pulmonaaliläpän pystyy kuuntelemaan liivit päällä, mutta mitraali- ja trikuspidaaliläppää ei. Eikä keuhkojakaan kokonaisuudessaan voi kuunnella potilaalta, jolla on liivit päällä.

Näin juuri. Ja tässäkin ketjussa on muutama case, jossa "itketään" rintaliivien poistoa pyytävästä pervo-lääkäristä.

Vierailija
322/522 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo kaksvitonen ja yhä neitsyt. Jotenkin en vaan etsinytkään miesseuraa. Mutta masturboin silloin tällöin. Sitten alapäätä alkoi kirvellä oudosti. Säikähdin, ajattelin, että ehkä olen likaisilla käsillä tartuttanut jonkin tulehduksen itseeni. Hakeuduin gynekologille. Lääkäriksi sattui varmaan jo kuuttakymppiä lähestyvä mies. Hän tutki alakerran ja ilmoitti, että hieman punoitusta, mutta ei mitään vakavampaa. Sitten hän myös totesi hyvin kliinisesti, ei yhdyntää. Laitoin sitten vaatteet päälle ja istuin kuuntelemaan. Gynegologi suorastaan hihitteli ja kyseli, minkä ikäinen olinkaan. Sitten hän ryhtyi kehottamaan aloittamaan seksielämän. Oli aika tukala tilanne, mutta pysyin tyynenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/522 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin manometriassa eli ruokatorven paineenmittauksessa. Tutkimuksessa viedään ohut letku nenän kautta vatsaan ja se mittaa ruokatorven supistumista ja painetta samalla kun niellään pieniä kulauksia vettä.

Sanoin lääkärille ennen tutkimuksen alkua, että tämä ei tule onnistumaan, koska alasulkijani on kuroutunut umpeen (alasulkija on se osa joka närästyksessä falskaa, akalasiassa se strikturoituu). Lääkäri ei asiaan sanonut muuta kuin että letku on hyvin, hyvin kapea.

No, ei muuta kuin letkua kärsään. Mukavasti se menikin kunnes tökkäsi alasulkijaan. Lääkäri tunki ja tunki mutta ei se mennyt. Välillä piuha kääntyi mutkalle ja tuli muutaman kerran suusta ulos! Lääkäri käänsi ja väänsi, mulla valui räkä ja kuola ja kyyneleet. Välillä hoitaja ruikkasi lisää puudutusainetta nokkaan.

Lääkäri ei halunnut luovuttaa, mutisi vaan itsekseen että "on se menny aiemmin, koskaan ei oo näin käyny, ei voi olla näin". Minä olin selinmakuulla, istuallani, molemmilla kyljilläni mutta ei. Sitten lääkäri sai idean. Huusi isolla äänellä että "tee tekoröyhtäys, TEE TEKORÖYHTÄYS!!!" Tässä kohtaa mua alko naurattaan ja sain puserrettua pari pientä tekoröyhtäystä. Piuha ei mennyt siltikään.

Lopulta lääkäri puuskahti todella työlääntyneenä että "ei mee kokeile vaikka itse!" Ja törkkäsi mulle sen piuhan kouraan. Minä sitten hoo moilasena sitä muka tökkäsin pari kertaa. Nauratti ihan pirusti. Lopulta parinkymmenen minuutin sahaamisen jälkeen lääkäri suostui lopettamaan ja myöntämään, että ei se mene. En ole koskaan kuullut yhdenkään ihmisen sanovan yhtä masentuneena ja lannistuneena että "koskaan ei ole näin käynyt :( " Mietin vaan, että oli aika työlleen omistautunut lääkäri kun yhden, itsestäjohtumattoman epäonnistumisen otti noin raskaasti :D

Kuule, ei perhana, tätä en voi uskoa todeksi. Se ei ensinnäkään ole mahdollista että sua olisi tilanteessa naurattanut. Eikä kukaan olisi suostunut tuollaiseen kohteluun.

ei ihminen aina naura siksi, että olisi HAUSKAA. minulta kaivettiin todella tiukkaan ommeltuja tikkejä kyljestä, hoitaja pyyteli tuskanhiessä anteeksi ja minä nauroin vedet silmissä kun sattui ja kutitti yhtä aikaa.

" ai perkele..! hihi hee hee.. auuu.. hih hii!"

Ok, ok, uskon. Elikä sorry että pistin kyseenalaiseksi.

Vierailija
324/522 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin allergioiden takia lääkärissä. Oli mennyt pari kevättä ilman oireita, joten olin jo kuvitellut että olisin jotenkin parantunut siitepölyallergiastani, ja sanoinkin sen lääkärille joka katsoi minua syvälle silmiin ja sanoi: Voi kuule Anna, kun sellaista hyvää haltijaa ei olekaan joka sellaisia toiveita toteuttaisi.

Määräsi sitten lääkkeitä ja sanoi että jos olo ei parane viikonlopun aikana niin mun piti soittaa maanantaina ja sanoa että hei äijä, ei noist sun määräämist lääkkeist ollu mitään iloo!

No, maanantaina oli edelleen yskää ja kaikkea muutakin joten soitin taas lääkäriin ja sain ajan samalle. Olin hyvin ajoissa, enkä reagoinut kun kuuluu ovelta että Noniin Ansku, tänne sitten. Hetken päästä se toisti että no Ansku, meinaatko tulla? Tajusin että se puhuu mulle vaikka käytti jotaib omaa keksimää lempinimeä (nimi muutettu) ja kun hän kysyi mikä on, sanoin piruuttani että no äijä, kun niistä lääkkeistä ei ollut mitään iloa.

Hän huokaisi, katsoi minua murheellisesti ja sanoi No niin mä vähän arvasinkin, mutta ethän sinä ikinä minua kuuntele.

Sain lisää lääkkeitä, ja lähdin ihmeissäni.

En tajua vieläkään miksi se käyttäytyi niin tuttavallisesti =D

Kyseessä vanha, lähellä eläkeikää oleva lääkäri.

(Piilokamera.....?)

Tapahtuiko Turussa?

Jos oli turussa ni mäkin tiedän tän lääkärin!

Vierailija
325/522 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin ajokorttia varten terveystarkastukseen yksityiselle ja lääkäri käski ottamaan puseron pois, ja kun kysyin että myös liivitkin niin sanoi että joo. Lisäksi käski mennä makuulle tutkimuspöydälle jossa kuunteli stetoskoopilla sydämen. Sanoi sitten että terveeltä kuulostaa, ja teki näkötestin ja kyseli terveydestä muuta ja kirjoitti todistuksen. Puseron pois ottaminen ei sinällään lääkärissä ollut minulle outoa, sillä minulla on lievä skolioosi ja sitä oli aiemmin tutkittu useammminkin teiniaikoinani.

Olin 19-v enkä osannut epäillä taikka tiennyt että kyseinen lääkäri oli aivan liian perusteellinen. Lähtiessäni oli todella hölmistynyt olo, ja jälkeenpäin kun olen toisten ajokorttiterveystarkastuksia kuullut tajunnut, että taisi lekuria kiinnostaa tuijotella D kokoisia rintojani. (keski-ikäinen mies) 

Myöhemmin ovat kaikki muut lääkärit osanneet kuunnella keuhkojani ja sydäntäni liivit päällä tai siten että stetoskooppi on liivin reuna  alla.

Aorta- ja pulmonaaliläpän pystyy kuuntelemaan liivit päällä, mutta mitraali- ja trikuspidaaliläppää ei. Eikä keuhkojakaan kokonaisuudessaan voi kuunnella potilaalta, jolla on liivit päällä.

Näin juuri. Ja tässäkin ketjussa on muutama case, jossa "itketään" rintaliivien poistoa pyytävästä pervo-lääkäristä.

No kyllä ne eteis-kammioläpätkin pystyy liivien kanssa kuuntelemaan jos haluaa, harvemmin se liivinreuna nyt ihan juuri siinä on. Tai jos on niin saa helposti pois tieltä. Jos rinnat ovat isot niin niiden päältä ei kuitenkaan voi mitään kuunnella. Tässä vielä kuva sydämen kuuntelualueista jos joku ei tiedä: http://www.ebm-guidelines.com/dtk/syd/avaa?p_artikkeli=syk00067

Keuhkotkin kyllä pystyy hyvin kuuntelemaan joka puolelta liivien kanssakin, taas sama perustelu: isojen rintojen päältä ei kuitenkaan mitään kuule ja joutuu kuuntelemaan niiden sivuilta/alta/päältä. Liivit ei yleensä rintojen lisäksi muuta peitä. Selästäkin saadaan hyvin 6 kuuntelualuetta katettua vaikka liivien selkähihna siellä meneekin. Liivit riisutan lähinnä jos ovat jotenkin erikoisen malliset tai haluan nähdä ihon kunnolla, en missään ajokorttitarkastuksessa perusterveeltä.

t. lääkäri.

Vierailija
326/522 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin manometriassa eli ruokatorven paineenmittauksessa. Tutkimuksessa viedään ohut letku nenän kautta vatsaan ja se mittaa ruokatorven supistumista ja painetta samalla kun niellään pieniä kulauksia vettä.

Sanoin lääkärille ennen tutkimuksen alkua, että tämä ei tule onnistumaan, koska alasulkijani on kuroutunut umpeen (alasulkija on se osa joka närästyksessä falskaa, akalasiassa se strikturoituu). Lääkäri ei asiaan sanonut muuta kuin että letku on hyvin, hyvin kapea.

No, ei muuta kuin letkua kärsään. Mukavasti se menikin kunnes tökkäsi alasulkijaan. Lääkäri tunki ja tunki mutta ei se mennyt. Välillä piuha kääntyi mutkalle ja tuli muutaman kerran suusta ulos! Lääkäri käänsi ja väänsi, mulla valui räkä ja kuola ja kyyneleet. Välillä hoitaja ruikkasi lisää puudutusainetta nokkaan.

Lääkäri ei halunnut luovuttaa, mutisi vaan itsekseen että "on se menny aiemmin, koskaan ei oo näin käyny, ei voi olla näin". Minä olin selinmakuulla, istuallani, molemmilla kyljilläni mutta ei. Sitten lääkäri sai idean. Huusi isolla äänellä että "tee tekoröyhtäys, TEE TEKORÖYHTÄYS!!!" Tässä kohtaa mua alko naurattaan ja sain puserrettua pari pientä tekoröyhtäystä. Piuha ei mennyt siltikään.

Lopulta lääkäri puuskahti todella työlääntyneenä että "ei mee kokeile vaikka itse!" Ja törkkäsi mulle sen piuhan kouraan. Minä sitten hoo moilasena sitä muka tökkäsin pari kertaa. Nauratti ihan pirusti. Lopulta parinkymmenen minuutin sahaamisen jälkeen lääkäri suostui lopettamaan ja myöntämään, että ei se mene. En ole koskaan kuullut yhdenkään ihmisen sanovan yhtä masentuneena ja lannistuneena että "koskaan ei ole näin käynyt :( " Mietin vaan, että oli aika työlleen omistautunut lääkäri kun yhden, itsestäjohtumattoman epäonnistumisen otti noin raskaasti :D

Kuule, ei perhana, tätä en voi uskoa todeksi. Se ei ensinnäkään ole mahdollista että sua olisi tilanteessa naurattanut. Eikä kukaan olisi suostunut tuollaiseen kohteluun.

Kuule kyllä minua vain nauratti ja kovasti. Ja hoitajaa myös. Lienee syytä huomauttaa että manometria ei satu. Ainoa mikä siinä on niin limakalvoärsytys nenässä, mutta sinne laitetaankin puudutussprayta. Joten sekään ei tunnu. Piuha on kuin spagettia, niin veltto että sillä voi tökkiä vaikka silkkipaperia saamatta siihen reikää. Toki se hieman vistottaa, mutta ei se tunnu miltään.

Tuli muuten mieleen toinen juttu missä oli pokassa pitelemistä. Olin nielun varjoaineröntgenissä ja radiologi oli todella lyhyt ja tanakka nainen. Ikä jotain 45, tukka keskijakauksella ja nutturalla, pinkeä takki napitettu ylös asti. Hän oli todella mukava ja ystävällinen. Selitti rauhallisesti ja kunnolla turkimuksen etenemisen jne. Siksi tulikin melkoisena yllätyksenä kun tutkimuksessa nielaistaan käskettäessä geeliä, missä on varjoainetta. Lääkäri mlylväisi aina semmosella natsien komentoäänellä ihan sairaan kovaa ja napakasti että "NIELASE! " Sitten kun ulkoisesta habituksesta tuli vielä joku kapiainen mieleen niin nauruksihan se meinasi mennä.

No, on sulla kokemuksia. :)

Ja niin kuin jo kirjoitin toiselle äsken, sorry että en heti uskonut. osaksi ehkä johtuu siitä että itse kävin (joskus yli 30 vuotta sitten) nielaisemassa just jonkun letkun, ja se oli aivan kamalaa, ei muistaakseni annettu mitään puudutustakaan. Trauma siitä jäi. Onneksi ajat ovat muuttuneet. Paremmat niksit tänä päivänä.

Vierailija
327/522 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule kyllä minua vain nauratti ja kovasti. Ja hoitajaa myös. Lienee syytä huomauttaa että manometria ei satu. Ainoa mikä siinä on niin limakalvoärsytys nenässä, mutta sinne laitetaankin puudutussprayta. Joten sekään ei tunnu. Piuha on kuin spagettia, niin veltto että sillä voi tökkiä vaikka silkkipaperia saamatta siihen reikää. Toki se hieman vistottaa, mutta ei se tunnu miltään.

Tuli muuten mieleen toinen juttu missä oli pokassa pitelemistä. Olin nielun varjoaineröntgenissä ja radiologi oli todella lyhyt ja tanakka nainen. Ikä jotain 45, tukka keskijakauksella ja nutturalla, pinkeä takki napitettu ylös asti. Hän oli todella mukava ja ystävällinen. Selitti rauhallisesti ja kunnolla turkimuksen etenemisen jne. Siksi tulikin melkoisena yllätyksenä kun tutkimuksessa nielaistaan käskettäessä geeliä, missä on varjoainetta. Lääkäri mlylväisi aina semmosella natsien komentoäänellä ihan sairaan kovaa ja napakasti että "NIELASE! " Sitten kun ulkoisesta habituksesta tuli vielä joku kapiainen mieleen niin nauruksihan se meinasi mennä.

Ja niin kuin jo kirjoitin toiselle äsken, sorry että en heti uskonut. osaksi ehkä johtuu siitä että itse kävin (joskus yli 30 vuotta sitten) nielaisemassa just jonkun letkun, ja se oli aivan kamalaa, ei muistaakseni annettu mitään puudutustakaan. Trauma siitä jäi. Onneksi ajat ovat muuttuneet. Paremmat niksit tänä päivänä.

Sotketkohan nyt vatsalaukun tähystykseen? Siinä mennään suun kautta ja on kyllä vit**maisin tutkimus missä olen ollut. Manometria tehdään nenän kautta. Tosin sanoi se epäonninen lääkärikin, että manometriapiuha on ennen ollut paksumpi.

Vierailija
328/522 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin -72 loppupuolella. Väkisin otettiin pois kohdusta, vaikka olin vielä keskenkasvuinen. Mulla oli sit paksu kina päällä ja solisluu murtui. Sitten iski vielä sydänlihastulhdus... Lääkäri oli todennut nuorille vanhemmilleni, "ettei tästä ihmistä tule!"

Olis kiva käydä moikkaan nyt tuota lekuria.

Oon siis terve ja onnellinen.

Vierailija
329/522 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jo kaksvitonen ja yhä neitsyt. Jotenkin en vaan etsinytkään miesseuraa. Mutta masturboin silloin tällöin. Sitten alapäätä alkoi kirvellä oudosti. Säikähdin, ajattelin, että ehkä olen likaisilla käsillä tartuttanut jonkin tulehduksen itseeni. Hakeuduin gynekologille. Lääkäriksi sattui varmaan jo kuuttakymppiä lähestyvä mies. Hän tutki alakerran ja ilmoitti, että hieman punoitusta, mutta ei mitään vakavampaa. Sitten hän myös totesi hyvin kliinisesti, ei yhdyntää. Laitoin sitten vaatteet päälle ja istuin kuuntelemaan. Gynegologi suorastaan hihitteli ja kyseli, minkä ikäinen olinkaan. Sitten hän ryhtyi kehottamaan aloittamaan seksielämän. Oli aika tukala tilanne, mutta pysyin tyynenä.

järkyttävä lääkäri!!!

Vierailija
330/522 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran selkäkivun vuoksi tk-lääkärillä. Käynnin aikana lääkäri piirsi kuvani paperille, missä olin kruunupäinen prinsessa. Tämän lisäksi lähetti minulle sähköpostia testatakseen toimiiko sähköpostini.

????????????????????????? prinsessa??

Vierailija
331/522 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotketkohan nyt vatsalaukun tähystykseen? Siinä mennään suun kautta ja on kyllä vit**maisin tutkimus missä olen ollut. Manometria tehdään nenän kautta. Tosin sanoi se epäonninen lääkärikin, että manometriapiuha on ennen ollut paksumpi.

No niinpä sotkin. Minun kohdallani oli kyse vatsalaukun tähystyksestä. Siihen hommaan mua ei saisi enää toista kertaa...

332/522 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin noin 18-vuotias, kun pääsin kesätöihin einestehtaalle. Meillä oli työterveystarkastus ja vanhemmat kollegat etukäteen naureskelivat, että siellä sitten " koitetaan tissit". En tietenkään uskonut, mutta kun hetki koitti, minun mittapuullani vanha ja lipevä mieslääkäri pyysi riisumaan yläruumiin paljaaksi. Piti tunnustella rinnat kasvainten varalta! 18- vuotiaalta! Se jaksoi olla perusteellinen, kyllä oksetti. Teki kuulemma kaikille kesätytöille saman ja myös jatkossa vuositarkastuksissa niille, joilla oli isot rinnat. Hyi helvetti.

Taidan tuntea kyseisen herran! Toimi ensin työterveyslääkärinä ja erikoistui sittemmin neurologiksi. Hän kopeloi minunkin rintojani eräällä  helsinkiläisellä yksityislääkäriasemalla,  tosin ilman lupaa ja rintaliivien läpi. Tein asiasta hallintokantelun, jonka vastineessa kyseinen ulkonäöstä päätellen eläkeikäinen sekä todella pöhöttynhyt, lihava ja lösähtänyt mies ilmoitti rehellisesti tutkineensa aina kaikkien vastaanotolleen tulleiden naispotilaiden rinnat kuulema rintasyövän varalta. (Varsin mielenkiintoinen selitys, sillä rintaliivini olivat topatut.)

Mutta vielä mielenkiintoisempi oli lääninhallituksen virkamiesten asenne. Lääkäri ei  saanut edes huomautusta, vaan ainoastaan niin sanotun "huomion kiinnittämisen". Äijä kähmi työssään tuhansia naisia eikä saanut edes huomautusta! Vielä  mielenkiintoisempaa oli että hänen laupias työnantajafirmansa palkitsi kyseisen lääkärin ylentämällä hänet johtotehtäviin sen sijaan että olisi antanut potkut!(Hallintokanteluprosessi saatettiin ainakin vuonna 2007 automaattisesti työnantajan tietoon, koska  se alkoi esimiehelle suunnatulla muistutuksella hänen alaisensa epäasiallisesta käytöksestä. ) Voihan Dee sanon minä! Sääli vain, ettei minulla liene oikeutta paljastaa tässä kyseisen firman nimeä, koska en voi skannata tähän sitä lääninhallituksen päätöstä.

Vierailija
333/522 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritin naisten vapaaehtoisen varusmiespalveluksen aikana, jolloin naisia oli ollut palveluksessa vasta muutamia vuosia. Sairastuin sitten eräällä parin päivän metsäkeikalla. Pääsin varuskunnan lääkäriin, jossa varuskuntasairaalassa lääkärikseni osui vanha lääkintäeverstiluutnantti. Minulla oli tyypilliset flunssan oireet ja lisäksi lämpöä 37,5. Moni ajattelee että aika vähän, mutta olen niitä joille lämpö ei nouse millään (esim kolme kertaa elämässä päälle 38 kuume, keuhkoputkentulehduksessa osastolla korkein lämpö 37,2 ja sitä rataa) joten olin aika resuna. Lisäksi perinteinen yskä ja nuha.

Noh, tämän lääkintäeverstiluutnantin lääketieteellinen mielipide oli, että ilmiselvä ylähengitystieinfektioni johtuu kuukautiskierrostani. Heppu oikein lässytti, että katson kun naisilla tuo ruumiinlämpö vaihtelee kierron mukana ja voi vaihdella paljonkin. Sitten se piirsi mulle paperille oikein aikajanan ja kuumekäyrän että kato nyt, näin se menee. Kysyin herra everstiluutnantilta sitten jäätävällä äänellä, että mistäs se herra everstiluutnantti minun kiertoni vaiheet tietää??? Siinä kohtaa se meni onneksi neuvottomaksi ja lopetti sen tinkaamisen. Sain yskänlääkettä, vapautuksen palveluksesta seuraavaan aamuun asti ja pari päivää kevennettyä palvelusta. Kuume laski yön aikana ja lähdin seuraavana päivänä takaisin leirille.

Vierailija
334/522 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuolloin teini-ikäinen ja tehnyt itselleni rastat. (Tiedetään, huh ja hyi) Menin työpaikkalääkäriin koska mulla oli pahoja migreenikohtauksia, ja silloiset lääkkeet eivät olleet tarpeeksi tehokkaita. Ne maksoivat tuolloin vielä 10 kappale ja jouduin syömään niitä 2-3 jokaiseen kohtaukseen mikä ylitti kaikki määräykset. Lääkäri ei katsonut mua lainkaan silmiin, vaan tuijotti pelkkiä rastoja. Koitin selittää, että tarvitsen vahvemmat migreenilääkkeet. Siihen lekuri: "Noh, kerroppas sitten mitähän nappeja sä oikein haluat", johon mä jäin tyrmistyneenä tuijottamaan että anteeksi mitä.. Sit se jatkoi vihaseen äänensävyyn edelleen puhuen pelkälle päälaelle: "Niin, mitä nappeja sä olet tullut täältä hakemaan? Sano nyt mitä mun pitäs sulle kirjottaa".. Tottakai 2 päivän migreenikohtauksen kourissa aloin samantein itkeä vollottaa. Totesin jotain että eikös hänen pitäisi kertoo mulle mitä pitää määrätä, ja haluan vaan että mun olo helpottaa. Sillon se tais kattoo mua ensimmäistä kertaa silmiin, mumisi jotain epämäärästä siitä että kaikki ne on samanlaisia ja määräsi eri lääkkeet. Kas kummaa, 1 tabu kohtaukseen on riittänyt siitä päivästä lähtien eikä ole tarvinnut enää vaihtaa.

Vierailija
335/522 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin valittamassa vaivaisenluusta lääkärissä. Olen venäjällä syntynyt ja vaikka asunut Suomessa 25 vuotta, niin aksentti on yhä venäläistyyppinen. Lääkäri tutki jalkaa ja alkoi syyttää minua, että korkokenkien käytöstähän tuollainen johtuu. Sanoin, etten ole käyttänyt korkoja kuin juhlissa. No, lääkäri alkoi inttää "Älä yritä, kyllä minä venakot tunnen, te kuljette aina koroissa"

No kiva, mutta kun oikeasti en ole eläessäni käyttänyt korkokenkiä kuin juhlissa :D Maalla syntynyt ja asun nykyäänkin, kuljen 24/7 kumisaappaissa tai talvikengissä, kesäisin lenkkareissa tai siistimmissä tennareissa jos julkisella paikalla liikun.

Yksityisen kautta pääsin sitten viimein leikkauttamaan sen.

Vierailija
336/522 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä ne eteis-kammioläpätkin pystyy liivien kanssa kuuntelemaan jos haluaa, harvemmin se liivinreuna nyt ihan juuri siinä on. Tai jos on niin saa helposti pois tieltä. Jos rinnat ovat isot niin niiden päältä ei kuitenkaan voi mitään kuunnella. Tässä vielä kuva sydämen kuuntelualueista jos joku ei tiedä: http://www.ebm-guidelines.com/dtk/syd/avaa?p_artikkeli=syk00067

Keuhkotkin kyllä pystyy hyvin kuuntelemaan joka puolelta liivien kanssakin, taas sama perustelu: isojen rintojen päältä ei kuitenkaan mitään kuule ja joutuu kuuntelemaan niiden sivuilta/alta/päältä. Liivit ei yleensä rintojen lisäksi muuta peitä. Selästäkin saadaan hyvin 6 kuuntelualuetta katettua vaikka liivien selkähihna siellä meneekin. Liivit riisutan lähinnä jos ovat jotenkin erikoisen malliset tai haluan nähdä ihon kunnolla, en missään ajokorttitarkastuksessa perusterveeltä.

t. lääkäri.

Minulta kuunnellaan keuhkot muutaman kerran vuodessa niin työterveyslääkärillä, keuhkopolilla ja satunnaisesti päivystyksessä. Kertaakaan ei ole tarvinnut ottaa rintaliivejä pois. Ilmeisesti keski-ikäisen, ylipainoisen ja riippurintaisen naisen keuhkojen kuuntelu on helpompi homma mitä parikymppisen naisen. Muuta syytä en keksi.

Vierailija
337/522 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. lääkäri.

Kiitos viestistäsi.

Olen edelleenkin sitä mieltä että lääkäri ei tehnyt ihan tavallisesti sydämen ja keuhkojen kuuntelua, sillä kyseisen lekurin jälkeen ei ole rintaliivejäni tarvinnut aukoa elintoimintojenkuunteluun.  En ymmärrä, että tekstini on tähän mennessä saanut 20 alapeukkua, mitä tekstissäni saa ihmiset alapeukuttamaan? Kyseessä oli omituisin lääkärinkäyntini ja on sitä edelleen. 

Te alapeukuttajat, onko teitä AJOKORTTIterveystarkastuksessa käsketty ottamaan pusero ja liivit pois JA käsketty mennä vaakatasoon tutkimuspöydälle? Että ihan normaalia?

Sillä juuri tuo vaakataso teki tapauksesta omituista.

Vierailija
338/522 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin opiskeluaikana 22-vuotiaana uusimassa e-pillereitäni. Olin jo epätoivoinen, koska olin kokeillut peräti kolmea eri merkkiä, ja kaikista sain jotakin sivuoireita (finnejä, lihoin 8 kg ilman syytä, muutuin täysin haluttomaksi tai muutuin kärttyiseksi raivoajaksi...).

No, tämä vanhempi gynekologimies ei suostunut uskomaan, että haluaisin taas vaihtaa uuteen merkkiin. Hän vähätteli tuntemuksiani. Sitten hän alkoi saarnata, olinko ajatellut lasten tekemistä. Olin järkyttynyt, etten todellakaan kesken opintojeni, ja näin nuorena se ei vain kuulu suunnitelmiini. Doc intti edelleen, että moni jää lapsettomaksi vastoin tahtoaan jne. Ihmettelin jälkeen päin tätä aiheetonta jankkausta, mutta kävi myöhemmin selväksi, että sama ukko tekee Väestöliitossa jotain hedelmöitys- ja perhetutkimusta.

Ei sen kyllä pitäisi liittyä mihinkään YTHS:n vastaanottoihin.

Vierailija
339/522 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aikoinani keskenmenon ja kävin varmistamassa asian Kättärillä. Siellä oli venäläinen naislääkäri, jonka puheesta ei todellakaan saanut voimakkaan aksentin ja heikon Suomen kielen taidon vuoksi mitään selvää! Aluksi en edes ymmärtänyt, oliko se keskenmeno vaiko jotain muuta ongelmaa. Onneksi mukana oli hoitaja, joka toisti/käänsi lääkärin puheet, jotta minulle selvisi, mitä pitää seuraavaksi tehdä. Huh.

Vierailija
340/522 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1557 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin noin 18-vuotias, kun pääsin kesätöihin einestehtaalle. Meillä oli työterveystarkastus ja vanhemmat kollegat etukäteen naureskelivat, että siellä sitten " koitetaan tissit". En tietenkään uskonut, mutta kun hetki koitti, minun mittapuullani vanha ja lipevä mieslääkäri pyysi riisumaan yläruumiin paljaaksi. Piti tunnustella rinnat kasvainten varalta! 18- vuotiaalta! Se jaksoi olla perusteellinen, kyllä oksetti. Teki kuulemma kaikille kesätytöille saman ja myös jatkossa vuositarkastuksissa niille, joilla oli isot rinnat. Hyi helvetti.

Taidan tuntea kyseisen herran! Toimi ensin työterveyslääkärinä ja erikoistui sittemmin neurologiksi. Hän kopeloi minunkin rintojani eräällä  helsinkiläisellä yksityislääkäriasemalla,  tosin ilman lupaa ja rintaliivien läpi. Tein asiasta hallintokantelun, jonka vastineessa kyseinen ulkonäöstä päätellen eläkeikäinen sekä todella pöhöttynhyt, lihava ja lösähtänyt mies ilmoitti rehellisesti tutkineensa aina kaikkien vastaanotolleen tulleiden naispotilaiden rinnat kuulema rintasyövän varalta. (Varsin mielenkiintoinen selitys, sillä rintaliivini olivat topatut.)

Mutta vielä mielenkiintoisempi oli lääninhallituksen virkamiesten asenne. Lääkäri ei  saanut edes huomautusta, vaan ainoastaan niin sanotun "huomion kiinnittämisen". Äijä kähmi työssään tuhansia naisia eikä saanut edes huomautusta! Vielä  mielenkiintoisempaa oli että hänen laupias työnantajafirmansa palkitsi kyseisen lääkärin ylentämällä hänet johtotehtäviin sen sijaan että olisi antanut potkut!(Hallintokanteluprosessi saatettiin ainakin vuonna 2007 automaattisesti työnantajan tietoon, koska  se alkoi esimiehelle suunnatulla muistutuksella hänen alaisensa epäasiallisesta käytöksestä. ) Voihan Dee sanon minä! Sääli vain, ettei minulla liene oikeutta paljastaa tässä kyseisen firman nimeä, koska en voi skannata tähän sitä lääninhallituksen päätöstä.

Ei hele :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi