Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisin lääkärikäyntisi?

Vierailija
29.02.2016 |

Mitä lääkärikäynnillä tapahtui? Mikä teki siitä omituisen? :)

Kommentit (522)

Vierailija
361/522 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri myös liikkui pöytänsä ja tutkimuspöytänsä väliä tietokonetuolillaan istuen. Kun piti jotain hakea niin sinne hän lähti hitaasti mutta varmasti rullaamaan tuolillaan pitkän huoneen poikki.

Putosin :D

Vierailija
362/522 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin Jorvin päivystykseen kohtauksittaisesti kiertävän mahakrappikivun vuoksi. 5-10 minuutin välein tuli kipu, joka vei jalat alta. Väleissä olisin voinut tanssia ja laulaa, eikä mitään vikaa.  Kipu oli jotain todella ihmeellistä, se oli suurin piirtein navan kohdalla, enkä ollut koskaan kokenut semmoista.

Lääkäri kysyi, että onko minulla kuukautiset. Sanoin että ei. Hän katseli kattoon ja näytti epäuskoiselta.Kysyi uudestaan, että onko kuukautiset. Siinä vaiheessa olin jo aika huonona, ja älähdin että mulla on olleet kuukautiset 15 vuotta ja tämä kipu on yhtä samanlainen kuukautiskivun kanssa kuin hammassärky. Lääkäri teki sitten kuitenkin alapäätarkastuksen ja paineli vatsaa. Alko olla tosi huono olo, ja jotenkin horjahdin. Sitten lääkäri vaikutti siltä, että olisi yhtäkkiä ymmärtänyt että toihan on kipeä. Hämmästyneenä kysyi, että onko huono olo? Sanoin että, niin, siksihän mä olen täällä!! Pisti veri- ja virtsakokeisiin.

Odotin käytävällä ja tajusin että nyt alkaa nousta kuume ja nopeasti. En pysynyt jaloillani, makasin penkeillä ja tärisin kylmästä. Menin melkein heti verikokeeseen ja tuuperruin lattialle. Pissakokeen sain juuri ja juuri suoritettua purkkiin.

Lääkäri kutsui vähän ajan päästä sisään ja sanoi että verikoe oli normaali. Sanoin että mulla on kuumeinen olo. Se ei kuunnellut yhtään vaan taisi vieläkin horista niistä kuukautisista. Jossain vaiheessa rääyin, että mittaa mun kuume. Mittasi tosi vastentahtoisesti, mittari piippasi ja oli 39. Sitten se taas katsoi mua kuin jotain ihmettä: Sulla on KUUMETTA? Jotenkin se tyyppi sitten tuli siihen tulokseen, että mun pitää mennä kotiin jos tilanne pahenee, niin sitten takas. Kysyin monta kertaa, että kotiin? Oikeasti?Olin ihan jyräkunnossa, ja poikaystävä oli soittanut tutulle lääkärille, että on ollut vähän outo lääkärikokemus. Tää lääkäri oli sitä mieltä että se äkillinen kuumeen nousu just ennen verikoetta ois vaatinut tarkkailua ja uutta verikoetta vähän ajan päästä. Mentiin sitten mehiläiseen jossa olin muutaman tunnin tsekkailun alla.

Paras tuli kyllä muutaman päivän päästä, kun piti soittaa terveyskeskukseen tuosta pissatestistä. Hoitaja: Anteeksi.. anteeksi.. näen kyllä... oot lääkärissä käynyt.. Lääkäri ei ole laittanut sun testiä eteenpäin. Voi voi.. Sitten hän alkaa ajatuksissaan lukea epikriisiä ääneen "potilas vaati päästä kotiin"... Olin ihan että mitä helvettiä siellä oikein lukee?? Tilasin sen epikriisin kotiin ja siellä tosiaan luki noin.  Aika hyvä vastuuvapautus jos olisin heittänyt hetulat jostain umpisuolesta kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/522 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin Jorvin päivystykseen kohtauksittaisesti kiertävän mahakrappikivun vuoksi. 5-10 minuutin välein tuli kipu, joka vei jalat alta. Väleissä olisin voinut tanssia ja laulaa, eikä mitään vikaa.  Kipu oli jotain todella ihmeellistä, se oli suurin piirtein navan kohdalla, enkä ollut koskaan kokenut semmoista.

Lääkäri kysyi, että onko minulla kuukautiset. Sanoin että ei. Hän katseli kattoon ja näytti epäuskoiselta.Kysyi uudestaan, että onko kuukautiset. Siinä vaiheessa olin jo aika huonona, ja älähdin että mulla on olleet kuukautiset 15 vuotta ja tämä kipu on yhtä samanlainen kuukautiskivun kanssa kuin hammassärky. Lääkäri teki sitten kuitenkin alapäätarkastuksen ja paineli vatsaa. Alko olla tosi huono olo, ja jotenkin horjahdin. Sitten lääkäri vaikutti siltä, että olisi yhtäkkiä ymmärtänyt että toihan on kipeä. Hämmästyneenä kysyi, että onko huono olo? Sanoin että, niin, siksihän mä olen täällä!! Pisti veri- ja virtsakokeisiin.

Odotin käytävällä ja tajusin että nyt alkaa nousta kuume ja nopeasti. En pysynyt jaloillani, makasin penkeillä ja tärisin kylmästä. Menin melkein heti verikokeeseen ja tuuperruin lattialle. Pissakokeen sain juuri ja juuri suoritettua purkkiin.

Lääkäri kutsui vähän ajan päästä sisään ja sanoi että verikoe oli normaali. Sanoin että mulla on kuumeinen olo. Se ei kuunnellut yhtään vaan taisi vieläkin horista niistä kuukautisista. Jossain vaiheessa rääyin, että mittaa mun kuume. Mittasi tosi vastentahtoisesti, mittari piippasi ja oli 39. Sitten se taas katsoi mua kuin jotain ihmettä: Sulla on KUUMETTA? Jotenkin se tyyppi sitten tuli siihen tulokseen, että mun pitää mennä kotiin jos tilanne pahenee, niin sitten takas. Kysyin monta kertaa, että kotiin? Oikeasti?Olin ihan jyräkunnossa, ja poikaystävä oli soittanut tutulle lääkärille, että on ollut vähän outo lääkärikokemus. Tää lääkäri oli sitä mieltä että se äkillinen kuumeen nousu just ennen verikoetta ois vaatinut tarkkailua ja uutta verikoetta vähän ajan päästä. Mentiin sitten mehiläiseen jossa olin muutaman tunnin tsekkailun alla.

Paras tuli kyllä muutaman päivän päästä, kun piti soittaa terveyskeskukseen tuosta pissatestistä. Hoitaja: Anteeksi.. anteeksi.. näen kyllä... oot lääkärissä käynyt.. Lääkäri ei ole laittanut sun testiä eteenpäin. Voi voi.. Sitten hän alkaa ajatuksissaan lukea epikriisiä ääneen "potilas vaati päästä kotiin"... Olin ihan että mitä helvettiä siellä oikein lukee?? Tilasin sen epikriisin kotiin ja siellä tosiaan luki noin.  Aika hyvä vastuuvapautus jos olisin heittänyt hetulat jostain umpisuolesta kotona.

Tämä tuli heti mieleen!!! http://www.lansivayla.fi/artikkeli/193966-jorvi-lahetti-kipupotilaan-ka…

"Äiti kertoo kuulleensa osaston henkilökunnalta, että vastaavanlaisia puhjenneita umpisuolitapauksia olisi Jorvissa ollut useita."

Vierailija
364/522 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
365/522 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukkasi kirjoitti:

Toinen oli, kun menin atooppisen ihottumani vuoksi kontrollikäyntiin voidereseptien uusimiseksi. Ihottumaa oli tuolloin uutena tullut nänneihin. Venäläinen lääkäri nipisteli nännejäni hiljaisena ja lopulta huudahti "sje on syöppä!" Kiireellinen lähete mammografiaan. Diagnoosi: atooppinen ihottuma.

HAHAHAH! Terkuin toinen atoopikko

Vierailija
366/522 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te muut naiset suostutte ottamaan rintaliivit pois heti jos lääkäri sitä pyytää

Minä en käytä rintaliivejä, joten tuollaisen pyynnön jälkeen riisun vaan yläosan paljaaksi enkä ajattele siitä sen kummempia. Mulle on ihan se ja sama olla tissisillään lääkärin edessä.

Vierailija
367/522 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta poistettiin useita luomia. Ne on kai rutiininomaisesti tapana lähettää patologille. Hoitaja kysyi lääkäriltä, että laitetaanko menemään mihin lääkäri iloisesti "nämä on ihan luomia vaan, ei näissä mitään ole" ja viskasi roskiin.

Olin ihan tyytyväinen. Ei ollut käynyt mielessäkään, että ne olisivat jotenkin pahanlaatuisia. Tykkäsin hilpeästä hälläväliä-asenteesta :D

Meillä juuri tk:ssa lääkäri poisti eräältä potilaalta 7 luomea, totesi siinä että hyvänlaatuisen näköisiä, mutta laitetaan kuitenkin patologille näytteeksi. Potilas ei edes tullut varanneeksi soittoaikaa koepalavastauksista. No, vastaukset tulivat, ja kolmessa luomessa seitsemästä oli melanooma.

No voi voi. Ehkä olisi jo ihosyöpä ilmennyt kun tuosta on kohta 15 vuotta aikaa. Vaan eihän sitä tiedä. Eipä vieläkään kiinnosta.

Vierailija
368/522 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta poistettiin useita luomia. Ne on kai rutiininomaisesti tapana lähettää patologille. Hoitaja kysyi lääkäriltä, että laitetaanko menemään mihin lääkäri iloisesti "nämä on ihan luomia vaan, ei näissä mitään ole" ja viskasi roskiin.

Olin ihan tyytyväinen. Ei ollut käynyt mielessäkään, että ne olisivat jotenkin pahanlaatuisia. Tykkäsin hilpeästä hälläväliä-asenteesta :D

Meillä juuri tk:ssa lääkäri poisti eräältä potilaalta 7 luomea, totesi siinä että hyvänlaatuisen näköisiä, mutta laitetaan kuitenkin patologille näytteeksi. Potilas ei edes tullut varanneeksi soittoaikaa koepalavastauksista. No, vastaukset tulivat, ja kolmessa luomessa seitsemästä oli melanooma.

Mä olen aina olettanut, että jos jotain löytyy, niin sieltä sitten soitetaan. Ikinä ei ole mainittu mitään mistään soittoajoista. Tai mistään papa-kokeestakaan.

Ei tietenkään näin. Aina voi sattua virheitä, eikä kukaan huomaakaan ilmoittaa poikkeavasta tuloksesta. Meillä esimerkiksi kävi terveyskeskuksessa niin, että kesälääkäri oli määrännyt miehelle eturauhaskokeen, mutta ei ollutkaan sitten enää purkamassa labrapiikkiään, kun työsuhde päättyi, eikä mies koskaan kysynyt vastausta. PSA oli yli 200, kun normaalisti se on miehellä

Vierailija
369/522 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12 vuoden kokemus kirjoitti:

Hoitovirheestä voi tehdä ilmoituksen jälkikäteen, kun olet saanut oikean diagnoosin niin 3 vuotta siitä eteenpäin voit ilmoituksen tehdä. Eli jos on vaikka 10 v sitten tehty hoitovirhe ja sait tänään oikean diagnoosin niin voit seuraavan 3 vuoden aikana tehdä valituksen.

Niin tämä siis sille jolla oli mukamas lonkan nivelpussin tulehdus vaikka oikeasti halvaantumisvaara.

Meillä tk:ssa yksi mummo tuli valittamaan lonkkaansa, diagnosoitiin lonkan limapussin tulehdukseksi ja sai kortisonipistoksen. No, tuli muutama viikko uudelleen, kun ei ollut parantunut. Mummo toivoi pääsevänsä lonkkakuvaan, jos olisi vaikka kulumaa. No, kuva otetiin, ja siinähän oli lonkkamurtuma. Vasta tässä vaiheessa mummo mainitsi kaatuneensa joskus reilu kk aiemmin. Siinä se oli köpötellyt murtuneella lonkallaan monta viikkoa. Oikeaan diagnoosiin oltaisiin varmasti päästy jo ensimmäisellä käyntikerralla, jos olisi kertonut kaatuneensa.

No mutta!! Nyt et muistanut, että vaitiolovelvollisuus. 

Vierailija
370/522 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuli heti mieleen!!! http://www.lansivayla.fi/artikkeli/193966-jorvi-lahetti-kipupotilaan-ka…

"Äiti kertoo kuulleensa osaston henkilökunnalta, että vastaavanlaisia puhjenneita umpisuolitapauksia olisi Jorvissa ollut useita."

On ihan normaalia Jorvin kaltaisessa päivystysyksikössä, että puhjenneisiin umpilisäkkeisiin törmää useammankin kerran.

Vierailija
371/522 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten sain ensimmäistä kertaa elämässäni aivan tolkuttoman iskiaskivun selkkääni ja jalkaani, en päässyt kunnolla kotona edes veskiin. Tk-lääkäriin sain onneksi samalle päivälle ajan, sinne pääsin taksilla taksikuskin suosiollisella avustuksella iahn vastaanottohuoneen eteen (kiitos kuskille).

No, lääkäri sitten vähän tutki ja pari kipupiikkiä tökättiin ja kipulääkereseptin sain käteen. Sitten ihan lopuksi lääkäri kysyi sairasloman tarpeesta ja sanoin, että en tartte, olen ollut työttömänä jo kuukauden. Lääkäri sitten auttoi mut ylös ja lykkäsi käteen vielä yhden reseptin. Vilkaisin reseptiä, hämmästyin ja kysyin, että mielialalääkettä, miksi ihmeessä? Lääkäri sanoi siihen, että siihen työttömyyteen.

Annoin reseptin takaisin lekurille ja sanoin,  kiitos ei, työttömyys ei ole sairaus.

Vierailija
372/522 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitovirheestä voi tehdä ilmoituksen jälkikäteen, kun olet saanut oikean diagnoosin niin 3 vuotta siitä eteenpäin voit ilmoituksen tehdä. Eli jos on vaikka 10 v sitten tehty hoitovirhe ja sait tänään oikean diagnoosin niin voit seuraavan 3 vuoden aikana tehdä valituksen.

Niin tämä siis sille jolla oli mukamas lonkan nivelpussin tulehdus vaikka oikeasti halvaantumisvaara.

Meillä tk:ssa yksi mummo tuli valittamaan lonkkaansa, diagnosoitiin lonkan limapussin tulehdukseksi ja sai kortisonipistoksen. No, tuli muutama viikko uudelleen, kun ei ollut parantunut. Mummo toivoi pääsevänsä lonkkakuvaan, jos olisi vaikka kulumaa. No, kuva otetiin, ja siinähän oli lonkkamurtuma. Vasta tässä vaiheessa mummo mainitsi kaatuneensa joskus reilu kk aiemmin. Siinä se oli köpötellyt murtuneella lonkallaan monta viikkoa. Oikeaan diagnoosiin oltaisiin varmasti päästy jo ensimmäisellä käyntikerralla, jos olisi kertonut kaatuneensa.

No mutta!! Nyt et muistanut, että vaitiolovelvollisuus. 

Niitä on kuule lukemattomia vanhuksia, jotka linkkaavat murtuneella lonkallaan hyvän aikaa, ennen kuin hoksataan, että onkin murtunut. Tai sitten valittavat väärää kohtaa. Yksi paappa valitti että kaatuessa oli polvea loukannu, se tutkittiin asianmukaisesti ja kuvatkin otettiin. Sitten jokusta viikkoa myöhemmin tuli uudelleen, että nilkka hänellä onkin kipeä, ja nilkkamurtumahan se oli. Eikä ollut edes dementikko.

Vierailija
373/522 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia Jorvin kaltaisessa päivystysyksikössä, että puhjenneisiin umpilisäkkeisiin törmää useammankin kerran.

"Vastaavanlaisia" oli se avainsana. Luitko uutisen? Normaalia että umpisuolia ei huomata, ja pistetään valittavia kuolevia ihmisiä kotiin? Hyvä homma jos on yleistä.. not

Vierailija
374/522 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
375/522 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
376/522 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
377/522 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
378/522 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveys lääkärin tarkastuksessa. Lääkäri totesi labratulosten perusteella että kaikki on kunnossa ei tarvitse tutkia tarkemmin. Mutta käytti vastaanotto ajan siihen että paasasi tupakoinnin haitoista.

Vierailija
379/522 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuijottanut koko aikaa lääkäriin päin. Katsoin välillä sivulle päin, kun on sanahakuisuutta (oppimisvaikeuksiakin on todettu yhdessä oppilaitoksessa opintojen alussa, eikä niitä tietoja ole terveydenhuollolla). Joskus sanahakuisuutta on enemmän, kun on migreeniä, joskus ylikuormittuneempana saatan kääntää päätä, jotta on edessä vähemmän virikettä aivojen havaittavissa, jotta muistaisin sanoja helpommin (suvussani sanahakuisuutta sisaruksellani (epilepsia) sekä parilla omalla lapselleni (muu neurologinen dg). Ne on todettu terveydenhuollossa). Psykiatri kysyi kuulenko ääniä. En kuullut mitään ääniä silloin, enkä muulloinkaan. Sellaisia oletuksia kirjauksiin tietty maininnaksi ja epäilyksi laitetaan. Voisiko tuo kiusanteko jo loppua!

Miten tulkittaisiin, jos vastaanotolla sulkisikin silmät, kun tuota sanahakuisuutta on; ei heti samantien tavoita useampia sanoja. Mitä siitä kysyttäisiin, kirjattaisiin. 

Vierailija
380/522 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna 2 kertaa työsuhde lääkärillä hyvin hämmentävät käynnit. Lääkäri on ihan sievä 40v virolaisnainen. Samaa ikäluokkaa kuin minä.

Ekalla kerralla ihottuma käsivarressa... Ollut ennenkin ja saanut siihen reseptin rasvaa. Pelkästään näyttämällä kättä. No nyt ei riittänyt. Piti riisua boksereille ja tää nainen tutki koko kropan " poislukien penis". 

Kertoi samalla elämästään, miten harrastaa salia ja erästä toista lajia. Miten on eronnut just 3kk aiemmin, ei oikein tiedä mitä nyt sitten elämältään haluaa.. 

Itse olin lähinnä sillain et ookoo. Saanko reseptin kiitos ja näkemiin..

Seuraavalla kerralla työpaikan vuosittainen terveystarkastus ym.. varattu muistaakseni 40min aikaa. Löysin taas itseni bokserisillani pöydältä. Tää lääkäri kosketteli ihan älyttömän paljon mua "käsi rintakehällä ja liuttaa vatsalle. Painelee jotain kohtia vatsasta ym..

Taas siinä sit horistaan niitä näitä, en ymmärrä miten hänen juttunsa liittyi mun terveyteen..  Pois lähtiessä antoi mulle numeronsa jos tulee jotain äkillistä voin soittaa..

Meen töihin takas ja alan kertoa tosta työkaverille joka oli käyny samalla lääkärillä. Oli vastaava Terveykeskustelu kestänyt 15min, keuhkot oli kuunnellut istuen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän