Torjutuksi tuleminen aiheutti vuosisadan masennuksen enkä nouse tästä millään
Koen edelleen, että vain tämä mies voisi tehdä minusta onnellisen ja kaipaan häntä päivin, öin.
Kommentit (279)
Ap ei vastannut, onko tämä sama mies joka on huorannut ympäriinsä ja ap ollut vain siveellinen. Muistan sellaisen ketjun ja kuulostaa samalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on kertonut sulle ettei tunteita ole ja haluat puhumalla yrittää kääntä hänen päänsä tai jos tarkoitus onkin kertoa miten loukattu olet, niin sama lopputulema molemmissa, miestä ei edelleekään kiinnosta mutta ystävyyskin, jos teillä sellaista on, en oikein päässyt selvyyteen mikä tekijä mies on elämässäsi, loppuu kun ahdistat hänet nurkkaan entistä kovemmin. Hän tulee kokemaan sinut ahdistavana läheisriippuvaisena riippakivenä.
En, tarkoitukseni ei ole yrittää kääntää hänen päätään, miten nöyryyttävä ajatuskin. Vaan haluan, että hän ymmärtää, että minun laillani kokevia voi olla muitakin, ettei särje enää kenenkään toisen sydäntä. Plus että jos haluaa olla ystäväni, niin silloin tätä asiaa ei voida skipata. Tiedän että hänelle on käynyt näin sen jälkeenkin, että nainen ihastuu ja mies on ihan että nyt en kyllä yhtään tajuu miksi, vaikka on itse avittanut asiaa ja nainen on saanut kuulemma raivarin. Että jos haluaisi irti tuosta kuviosta niin voisin antaa ihan vinkkejä, että mikä hänen käytöksessään kertoo että hän on kiinnostunut. Jos hän haluaakin olla ihan vain ystäviä (vaikka kun sekään ei ole uskoni mukaan se, mitä hän loppuviimein haluaa. Mutta en tiedä, mitä hän haluaa.)
apNo kerropa vinkkejä, millaista käytöstä tulisi varoa? On olemassa tyyppejä, joihin moni ihastuu, vaikka he haluaisivat tutustua ihmiseen ihmisenä ilman viritelmiä minkäänlaisesta kumppanuudesta. He saavat tuta muiden vihan, kun ihastuttavat toisia itseensä, eivätkä he edes välttämättä ymmärrä muiden ihastumista, ennen kuin se ääneen sanotaan. He voivat tulla varovaisiksi ja tarkkailla muita miettien, mikä omassa olemisessa on erilaista kuin näiden, eivätkä siltikään näe eroa. Sitten he tulevat aroiksi eivätkä uskalla katsoa enää silmiin, tervehtiä tai ottaa puhekontaktia, ettei vain kukaan tuntisi tulleensa johdetuksi harhaan tai etteivät ulkopuoliset puhuisi, että taas tuo iskee. Muilta hymyily ja juttelu sallitaan, mutta on olemassa ihmisiä, joiden kiinnostunut ja ystävällinen käytös koetaan heti iskemiseksi.
Jos joku on sellainen kaikille ystävällinen niin ole niille, jotka siihen vastaavat. Älä mene kerta toisensa jälkeen sen luo, joka suhtautuu torjuvasti. Koska luultavasti sellainen henkilö koittaa kaikin voimin olla ihastumatta sinuun, koska tietää, ettei siitä ole mitään hyötyä, kun olet vain ystävällinen, eikä se tarkoita mitään.
apVoi itku meitä ihmisiä ;( . Entä jos luottaisit ihmisten hyvään tahtoon? Mietitkö asiaa sen toisen kannalta? Hän näkee sinut kiinnostavana persoonana ja haluaa tutustua, ja koska näytät olevan kaverillinen muita kohtaan, hän uskaltautuu ottamaan kontaktia. Häntä kohtaan oletkin tyly ja huonokäytöksinen: kun hän kävelee rinnallasi, otat pari askelta taaksepäin. Hän todennäköisesti etsii syytä itsestään, taustoistaan jne. ja yrittää etsiä katseestasi vastausta. Lopulta hän lakkaa yrittämästä, niin siinä käy.
No miksi kuvittelisin, että joku näkee minut kiinnostavana persoonana? En ole sitä ikinä ollut kellekään.
ap
Enkä mä hänelle tyly ollut, en vain koskaan jatkanut juttua tai mennyt hänen luokseen vaan koitin katsella muualle jos uudestaan nähtiin. Mies hakeutui seuraani. Toki pidin siitä, mutta ajattelin että helpommalla saisit seuraa sellaisista, jotka mielellään ovat heti taas kontaktissa.
Ei kyllä tullut mieleenkään, että olisin voinut olla hänelle jotenkin kiinnostava persoona, koska pidän itseäni hyvin mitättömänä, että hän siksi, että olen kiinnostava persoona, olisi siihen tullut. Ajattelin, että hän tulee siksi kun jos viitsii tulla niin saa minulta kuitenkin sitten helppoa ihailua (pidin hänestä jotenkin heti).
ap
Vierailija kirjoitti:
Näytä sille miehelle tämä ketju :)
Miksi?
ap
Hei, totta kai olet kiinnostava ihminen. Muista tästä lähin se, että jos sinua lähestyy joku, hän pitää sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet että onnellisuutesi riippuu jostain toisesta henkilöstä? Asennemuutos olisi paikallaan.. :)
Elämä menee eteenpäin ja kannattaa keskittää energiansa vaikkapa itsensä kehittämiseen tai muiden auttamiseen jos ajatukset edelleen pyörii siinä ihmisessä etkä pääse irti. Loppujen lopuksi torjutuksi tuleminen/ihmissuhteen päättyminen ei ole mikään iso asia tässä maailmassa. Voit luoda sellaisen elämän kuin itse haluat :) Meitä on täällä yli seitsemän miljardia. Olen satavarma, että sieltä joukosta löytyy vielä monta "oikeaa" joiden kanssa haluat viettää loppuelämäsi, kun vaan pidät silmät auki ja mielen avoimena. Nyt vaan katse eteenpäin ja unohdat menneet.
No se liittyy kyllä rakastetuksitulemisen tunteeseen. Vaikeaa rakastaa itseään yhtään kun sitä rakkautta ei yhtään ole, eikä kirjallisuus tai muu paska minua rakasta. En ymmärrä miksi teille on noin kamalan vastahankaista rakastaa rakkautta tuntematonta ihmistä, että opetatte, että hänet pitää torjua opettelemaan ensin rakastamaan itseään ja sitten vasta suhteista voi tulla jotain. Eikö aika moni ole sanonut, että ei sitten enää tarvitsekaan kumppania? Aika rajoittunutta minusta. Jos kerran osaa rakastaa itseä niin mikä siinä on, ettei voi rakastaa ehjäksi ihmistä, jota itse rakastaa.
apMonet kovia kokeneet ihmiset ovat kasvaneet ehjäksi rakastavassa parisuhteessa. Se vaatii paljon siltä toiselta. Sinun ihastuksesi ei ollut siihen valmis.
Minuakin on rakastettu niin, että opin lopulta rakastamaan itseäni. Ja sitten vaihdoin miestä. (tylyä, mutta edes näin suuri palvelus ei saanut minua jäämään tuohon suhteeseen, johon en olisi alunalkaen edes ryhtynyt, jos itsetuntoni olisi ollut parempi.)
ap, onko new age sulle läheinen asia?
Ei, vaan päinvastoin.
Ei varsinaisesti. Meinaatko, että siitä voisi olla jotain apua?
ap
Ja vielä sekin, että vaikka olisinkin kiinnostava persoona, niin aina voi tulla kiinnostavampia enkä haluaisi sitten kokea sitä kakkoseksi jollekin toiselle jäämistäkään, koska sekin romuttaisi itsetuntoni. Näistä syistä en tiedä miksi ilahtuisin, vaikka olisinkin jonkun mielestä päälle kiinnostava persoona. Voi itku tajuan itsekin ajatteluni ihan paskaksi :(
ap
Vierailija kirjoitti:
Hei, totta kai olet kiinnostava ihminen. Muista tästä lähin se, että jos sinua lähestyy joku, hän pitää sinusta.
Ja voi ehkäpä pettyä tutustuessaan paremmin.
ap
Se mies puhui itsekin siitä, että ihmiset aina pettyvät häneen. En ois pettynyt jos hän ois pitänyt minusta kun sille näytti. Mutta ehkä mä olin sitten vain kiinnostava persoona.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
ap
No tässähän sinä kerrot sen kaiken mitä haluaisit miehelle kertoa. Ja ehkä vähän enemmänkin.
Tietenkin hän olisi pettynyt sinuun ja sinä häneen :D. Niinhän käy aina, että ajan kanssa toisen huonot puolet alkavat näkyä ja eroavaisuudet ärsyttää. Ihmissuhteiden liima onkin kiintymys: vaikka olet rasittava enkä useinkaan siedä sinua, tykkään niin paljon, että haluan olla kanssasi. Jos katsot ihmisiä, joilla on paljon ystäviä ja joiden seurassa ihmiset viihtyvät, huomaat, etteivät he ole yhtään muita parempia tai kiinnostavampia. Heille on yhteistä se, että he pitävät ihmisistä eivätkä vaadi muilta täydellisyyttä. Jos vaatisivat, yksin jäisivät, koska ei täydellistä ihmistä ole syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
apNo tässähän sinä kerrot sen kaiken mitä haluaisit miehelle kertoa. Ja ehkä vähän enemmänkin.
Pitäisikö hänen saada se tietää...hmm. Jos ei halua enää kuulla mitään kun sekin että olen ihastunut olikin väärin ja haavoitan häntä vain. Pattitilanne, mutta minusta hänen kuuluisi itse olla kiinnostunut voinnistani, jos se kiinnostaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin hän olisi pettynyt sinuun ja sinä häneen :D. Niinhän käy aina, että ajan kanssa toisen huonot puolet alkavat näkyä ja eroavaisuudet ärsyttää. Ihmissuhteiden liima onkin kiintymys: vaikka olet rasittava enkä useinkaan siedä sinua, tykkään niin paljon, että haluan olla kanssasi. Jos katsot ihmisiä, joilla on paljon ystäviä ja joiden seurassa ihmiset viihtyvät, huomaat, etteivät he ole yhtään muita parempia tai kiinnostavampia. Heille on yhteistä se, että he pitävät ihmisistä eivätkä vaadi muilta täydellisyyttä. Jos vaatisivat, yksin jäisivät, koska ei täydellistä ihmistä ole syntynyt.
Niin no minä olisin halunnut olla enemmän hänen kanssaan, mutta hän ei minun kanssani joten mulle jäi tunne, etten täyttänyt jotain vaatimuksia. Ehkä hän olisi halunnut tutustua enemmän ilman mitään pelkoa joutua seurustelemaan. Hullua kyllä aivan kuin sille ei voisi koska tahansa sanoa ei, miten ketään siihen voisi pakottaa. Sanoin vain olevani ihastunut, niin iik. En tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Ja en minä ole kuullut, että ihmissuhteissa on normaalia pettyä toiseen.
ap
Eli kumppani ryöstää pankin, sit toinen on vaan että noh, olenhan mä pettynyt mutta ihan ok.
ap
Siis kuuluuko muka siihen ketä rakastaa pettyä? Mistä sitä sitten tietää tekeekö toinen sulle pahaa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen sitten tietää, etten olekaan niin rasittava, että toinen ei siedä minua?
ap
Mitä jos ap panostaisit itseesi ja kävisit juttelemassa ihan oikean terapeutin kanssa. Sulla on ihme odotukset ja epärealistinen suhtautuminen.