Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavani nostaa työttömyyskorvausta Thaimaassa, haluan "käräyttää" mutta miten?

Vierailija
24.02.2016 |

Tähän keskusteluun tulee aivan varmasti komenttia siitä kuinka puutun muiden asioihin ja olen kateellinen, ja vaikka mitä, mutta hei, ihan oikeesti en välitä! Kysymys ei ole kateudesta, vaan ihan ihan pelkästään ärsytyksestä että noin voi varastaa rahaa yhteiskunnalta. Minä käyn töissä ja maksan veroja aivan järkyttävän paljon, ja tällanen lusmutyyppi juopottelee ja maksaa muutamankin muun tyypin juopottelut Thaimaassa. Mun puolestani saa asua siellä tai ihan missä vaan, mutta tehköön töitä elantonsa eteen, minä (etkä varmaan sinäkään!) halua maksaa hänen elämistään siellä. Mihin siis otan yhteyttä, Kelan sivuilta en ainakaan mitään lomaketta löydä???

Kommentit (273)

Vierailija
161/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki työttömyyskorvauksia nostavat mutta muualla lomailevat henkilöt käräytettäisiin, niin valtio säästäisi varmaan miljoonia euroja. Jokainen työkaveri tai tuttu tuntee ihmisiä jotka tekee näin, joten tuskin on harvinaista.

Senkin rahan voisi sitten ennemmin sijoittaa koululaisten ruuan tason parantamiseen tai petihoitoon heitettyjen vanhusten kuntouttamiseen.

No ei todellakaan säästäisi! Työttömyyskorvaus on helvetin edullinen keino päästä lusmusta eroon!! Mieti nyt järjellä!

Vierailija
162/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me työssäkäyvät jotka maksamme 30-40% veroa tuloistamme, emme nyt ole kovin innoissamme tästä suomalaisesta tyypillisestä lusmujen hyysäämisestä. Sen rahan kun voisi mieluummin laittaa teiden kunnostamiseen jottei meidän uudet katseetkääntävät autot kärsisi, jos me veronmaksajat siis saisimme kerrankin vastinetta niille verorahoillemme.

Jos olet julkisella töissä tai sieltä eläkkeellä niin et koskaaan ole maksanut mitään veroa vaan ylläpitosi on alusta loppuun oikeiden veronmaksajien riesana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä ap:ta vaikka lähtökohtaisesti olen sitä mieltä että kaikkien asiat on niiden omia asioita. Tunnen nimittäin samanlaisen tapauksen ja ellei tyyppi ole sama jonka ap tuntee niin herää kysymys montako näitä seikkailee pitkin maailmaa. Tämä tuntemani tyyppi myös valitteli sossulle ylimääräisestä takuuvuokrasta jota ei siis ollut olemassakaan ja sossusta hövelisti lyötiin rahaa käteen. Rokotuksia ei ottanut, eli suomalainen terveydenhuolto sitten parantelee hepatiitit ja kupat kun ukko mahdollisesti saapuu joskus takaisin. On siis useamman kuukauden matkalla Thaimaassa ja aivan puhtaasti sossun rahoilla. Ei hirveästi naurata, että opintotuista, koulutuksesta ja vanhuksilta leikataan ja tätä puuhaillaan samaan aikaan toisaalla. 

Eipä taida olla totta tuo takuuvuokra - osuus. Sossu kirjoittaa vuokranantajalle paperin että takuu on olemassa, mitään rahoja ei siirrellä.

Kyllä mulla vaan siirrettiin. Sossu laittoi rahan suoraan vuokranantajalle, eli siltä osin en usko minäkään tuohon että tyyppi olis itselleen ne rahat saanut, vieläpä ilman mitään paperia takuusta.

Vierailija
164/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksaja kirjoitti:

Ilmoita asuinpaikkansa työkkäriin. Kutsuvat sitten laatimaan työnhakusuunnitelmaa ja jos ei tule, rapsahtaa karenssi ja korvaukset poikki. Simple.

Mä oon aikalailla varma että kyllä ne korvaukset on seitsemän vuoden aikana katkenneet jo. Ap vaan on jostain saanut päähänsä että se tuttava elää työttömyyskorvauksella. Kyllä sen olinpaikka on jo aikaa sitten selvinnyt, ja työmarkkinatukea ei makseta ulkomaille.

Vierailija
165/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö todellakaan pidä olla työmarkkinoiden käytettävissä ja päästä esim haastatteluihin ?

AP, soita työkkäriin ja kerro tilanne.

Tottakai pitää olla käytettävissä ja päästä haastatteluihin. Noiden vuosien aikana hän on joutunut tekemään aktivointisuunnitelmankin useaan kertaan. Taitaa olla niin ettei ap:lla ole ihan oikeaa tietoa asioista, nimittäin se tyyppi tuskin on vuosiin saanut senttiäkään työttömyyskorvauksia suomesta.

Vierailija
166/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksaja kirjoitti:

Ilmoita asuinpaikkansa työkkäriin. Kutsuvat sitten laatimaan työnhakusuunnitelmaa ja jos ei tule, rapsahtaa karenssi ja korvaukset poikki. Simple.

Työkkärissä on seuraava vapaa aika toukokuun alussa. Työnhakusuunnitelmat tehdään nykyisin puhelimitse, ei työkkäreissä ole edes tiloja siihen, että sinne kutsuttaisiin väkeä tuosta vain.

Jaa, kyllä mä kävin tammikuun alussa ihan paikan päällä suunnitelman tekemässä..

Vierailija
167/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurirouva kehuskeli ensin että on niin kiva olla kotona kun hyvä ansiosidonnainen korvaus. Sitten alkoi luettelemaan miten hienoja matkoja on tehnyt. Siihen aikaan ei työttömät saaneet matkustaa ulkomaille kuin kerran vuodessa max viikoksi. Sitten alkoi lähestyä lasten kerhon joulujuhla. Rouva oli niin kovin huolissaan että mitenkä ne juhlat nyt saadaan ollenkaan kasaan kun hän lähtee juuri Hua Hiniin taas matkalle. Että mitenkähän me mitään joulujuhlaa ilman häntä ikinä tehtyä. Ja kyyyllä, kysyin työkkäristä että miten tämä henkilö voi matkustaa niin paljon työttömyysrahoilla. Laittovat selvityspyynnön ja rahat poikki. Ha tiedän tämän työkkärin reagoinnin että näin tekivät. Kaveri kattoi tiedot jälkeenpäin ja näin kävi. Ihan oikein mun mielestä.

Vierailija
168/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei uskotteko oikeesti tohon tarinaan? Paskat se mitään työttömyysetuutta seitsemän vuoden jälkeen ulkomaille saa. Järki käteen porukka nyt.

Vierailija
169/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 euroa on aika halpa hinta siitä että lusmu ei ole täällä ruuhkauttamassa terveydenhoitopalveluja, hammaslääkäriä yms. Ei ole nostamassa sossun tukea, ei tuhlaamassa poliisin aikaa.

Miettikää kuinka paljon edullisemmaksi tulisi jos jokainen joka ei työtä haluava lähetettäisiin Halpamaahan, jo pelkästään sossurahan eväämiselle säästettäisiin, puhumattakaan terveyspalveluista!

Meidän talossa asuu tyyppi joka juo jokaikisen pennin, on ollut valtion piikkiin katkaisussa 4 kertaa. Terveydenhuoltoa käyttää monta kertaa kuukaudessa, poliisitkin vierailee usein joskus ambulanssin kera. Lääkkeet haetaan sossun piikkiin ja sossunrahat juodaan.

Kyllä kaikille olis parempi että tuo asuis bambumajassa Thaimaassa ja sais sen 400e kun täällä Suomessa jossa häneen menee 5 kertaaenemmän.

Vierailija
170/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei uskotteko oikeesti tohon tarinaan? Paskat se mitään työttömyysetuutta seitsemän vuoden jälkeen ulkomaille saa. Järki käteen porukka nyt.

Mietippä ite. Ei ne pattayan vakipummit ilmoita Kelaan tai työkkäriin että ne on ulkomailla. Kirjat pidetään suomessa osoite jonkun kaverin luo joka kattoo työkkärin kirjeet ja homma toimii sujuvasti nöin. Tiedän yhden kaverin joka kävi ilmottautumassa kaverin puolesta työkkärissä kun ite oli pattayalla talven yli. Työkkärissä et henkkareita kysellä. Riittää että osaa sotun sanoa.

Vierailija
171/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta kommentoin nyt kuitenkin... Itsellä kokemusta työkkäristä raskauksien välissä (mulla ei siis oo ollut vakipaikkaa)... Ekojen välissä jouduin useamman kerran siellä käymään (olin yht 5kk työttömänä), hain töitä ja pääsin haastatteluihin, mutta niin vaan jäi masun kanssa paikat saamatta (sekä pätkät että vakituiset). Kävin joka kk työkkärissä ja viimeisellä kerralla täti siellä alkoi pohtia, että menisin työkokeiluun, joka alkaisi sitten kuukauden päästä, no eihän tässä mitään, mutta kun mun äitiysloma alkoi jo viikon päästä ja olin tästä infonnutkin häntä pari käyntiä aiemmin. Tässä vaiheessa täti nosti katseensa koneesta ja että ai sä oot raskaana (ja asiasta oli kyllä ollut puhetta, koska mun mielestä olin yhteen vakipaikkaan paras hakija ja mulla oli vaadittu koulutus, mutta se täytettiin määräaikaisesti toisella, kun sopivaa hakijaa ei löytynyt!).

Seuraavan raskauden välissä olin hetken työttömänä ja sitten puoli vuotta määräaikaisena, tämän jälkeen taas työttömänä (tulin raskaaksi sijaisuuteni loppupuolella). Hain kyllä useampaa työtä ja muutamaan haastatteluunkin pääsin, mutta taas kiinnitti masu katseet ja paikat jäi saamatta. Mutta onnistuin saamaan yhdestä paikasta karenssin, kun se oli sellainen työkkärin lähettämä paikka, että hae sitä (hain itse paljon muitakin paikkoja). No sain tästä paikasta lapun, että mun pitää ilmoittaa tiettyyn päivään mennessä olenko paikkaa hakenut ja olenko sen saanut. Ko päivämäärä oli siis päivä sen jälkeen kun hakuaika paikkaan oli loppunut. No en mä tajunnut ilmottaa mitään, kun en tuohon mennessä tiennyt ees, että pääsenkö haastatteluun saati saanko paikkaa. No yhtäkkiä mulla katkes ansiosidonnainen, niin johtui tuosta yhdestä lomakkeesta! Tässä vaiheessa kukaan ei viittinyt kysellä perään, vaikka aiemmin oli ollut mun mielestä liikaakin yhteydessä! Kun sitten selvittelin asiaa ja annoin lomakkeen sanamuodosta palautetta, niin en saanut kun voi voi se on nyt sellainen valittelua... Siis oikeesti, olisko voinut käyttää ees yhden mun käynneistä siihen, että päivittää tuon lomakkeen?! Ja muitakin mun käyntiaikoja ois voinu antaa jollekin pitkäaikaistyöttömälle, joka ois voinu oikeesti kaivata apua! Mulla itellä ku on kuitenki koulutus kohdillaan ja työnhakuakin osaan, johtui vaan raskausmasusta, ettei paikkoja oikein tippunut... "Innolla" odotan yhteistyötä työkkärin kanssa ku taas äitiysloma loppuu...

Vierailija
172/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa nyt puolustelijat, miksi saa asua missä lystää, jos nostaa tukia SUOMEN valtiolta? Tuen pitäisi olla ainakin suhteutettu sen maan elinkustannuksiin.

Ei täällä kenenkään tarvitse mitään puolustella. Korvauksien maksamiseen/saamiseen on tietyt edellytykset/ehdot/velvoitteet, jotka on esitetty ketjussa jo sata kertaa.

Tuleeko kaikkien kotihoidontukea saavien mammojen hoitaa kokonaan, ilman miehen apua se koti?   ; )

Kas kun se on kotihoidon tuki, ei kodinhoidon, niin ei tarvitse....

Vierailija
173/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

400 euroa on aika halpa hinta siitä että lusmu ei ole täällä ruuhkauttamassa terveydenhoitopalveluja, hammaslääkäriä yms. Ei ole nostamassa sossun tukea, ei tuhlaamassa poliisin aikaa.

Miettikää kuinka paljon edullisemmaksi tulisi jos jokainen joka ei työtä haluava lähetettäisiin Halpamaahan, jo pelkästään sossurahan eväämiselle säästettäisiin, puhumattakaan terveyspalveluista!

Meidän talossa asuu tyyppi joka juo jokaikisen pennin, on ollut valtion piikkiin katkaisussa 4 kertaa. Terveydenhuoltoa käyttää monta kertaa kuukaudessa, poliisitkin vierailee usein joskus ambulanssin kera. Lääkkeet haetaan sossun piikkiin ja sossunrahat juodaan.

Kyllä kaikille olis parempi että tuo asuis bambumajassa Thaimaassa ja sais sen 400e kun täällä Suomessa jossa häneen menee 5 kertaaenemmän.

Ei kukaan tätä mieti, kaikilla on kiire laskea kuinka paljon verotuloa menetetään kun tyyppi ei maksa alv:ta ruuan hinnasta Suomeen tai käytä suomalaista parturia:))))

Vierailija
174/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietippä ite. Ei ne pattayan vakipummit ilmoita Kelaan tai työkkäriin että ne on ulkomailla. Kirjat pidetään suomessa osoite jonkun kaverin luo joka kattoo työkkärin kirjeet ja homma toimii sujuvasti nöin. Tiedän yhden kaverin joka kävi ilmottautumassa kaverin puolesta työkkärissä kun ite oli pattayalla talven yli. Työkkärissä et henkkareita kysellä. Riittää että osaa sotun sanoa.

Thaimaassa oleskelu vaatii viisumia jne, kyllä se tieto suomesta löytyy ettei tyyppi täällä asustele.

Vierailija
175/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa nyt puolustelijat, miksi saa asua missä lystää, jos nostaa tukia SUOMEN valtiolta? Tuen pitäisi olla ainakin suhteutettu sen maan elinkustannuksiin.

Ei täällä kenenkään tarvitse mitään puolustella. Korvauksien maksamiseen/saamiseen on tietyt edellytykset/ehdot/velvoitteet, jotka on esitetty ketjussa jo sata kertaa.

Tuleeko kaikkien kotihoidontukea saavien mammojen hoitaa kokonaan, ilman miehen apua se koti?   ; )

Kas kun se on kotihoidon tuki, ei kodinhoidon, niin ei tarvitse....

Ohiksena.. Hoitaako ne kotihoidontukea saavat mammat lapset ihan itse, ilman apua? Tuskinpa.

Vierailija
176/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun aina vedotaan juoppouteen. Meidän talossa asuu akka, joka ei ole juoppo, mutta niin vaan terrorisoi kaikkien elämää.

Töitä ei viitsi tehdä, kuluttaa yhteiskunnan varoja loputtomilla oikeudenkäyntikuluilla, jotka ei johda mihinkään. Uhri luulee olevansa.

Mieluummin ottaisin sen sun juopponaapurin.

Vierailija
177/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thaimaassa oleskelu vaatii viisumia jne, kyllä se tieto suomesta löytyy ettei tyyppi täällä asustele.

Joo, joo, mutta kun niillä ei ole resursseja tarkastella yhtään mitään. Itse sain kamalat valitukset siitä, että lähetin vahingossa kirjeenä liitteen jonka työkkäri saa kelalta automaattisesti. Oli jonkun työntekijän kallista työaikaa tuhlaantunut sen kymmenen minuuttia kun oli joutunut avaamaan mun kirjeen ja kirjaamaan sen koneelle. Soittaessa työkkäriin mua on ohjeistettiin ottamaan yhteyttä jatkossa sähköpostitse, kun kukaan ei siellä kerkeä roikkumaan puhelimessa. Että sellaista, mitä jos kokeilisitte ensin itse tässä taloustilanteessa työttömyyttä ja tulette sitten huutamaan tänne näitä paskoja totuuksianne!?

Vierailija
178/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, joo, mutta kun niillä ei ole resursseja tarkastella yhtään mitään. Itse sain kamalat valitukset siitä, että lähetin vahingossa kirjeenä liitteen jonka työkkäri saa kelalta automaattisesti. Oli jonkun työntekijän kallista työaikaa tuhlaantunut sen kymmenen minuuttia kun oli joutunut avaamaan mun kirjeen ja kirjaamaan sen koneelle. Soittaessa työkkäriin mua on ohjeistettiin ottamaan yhteyttä jatkossa sähköpostitse, kun kukaan ei siellä kerkeä roikkumaan puhelimessa. Että sellaista, mitä jos kokeilisitte ensin itse tässä taloustilanteessa työttömyyttä ja tulette sitten huutamaan tänne näitä paskoja totuuksianne!?

Ihan sattumalta olen kyllä työtön tässä taloustilanteessa, ja johtuen tästä taloustilanteesta. Olen kyllä aina saanut työkkärissä ihan puhelimitse palvelua sekä käyntiajankin aina tarvittaessa. Ja nyt tuli taas käyntiaika suunnitelman päivittämistä varten.

Vierailija
179/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sattumalta olen kyllä työtön tässä taloustilanteessa, ja johtuen tästä taloustilanteesta. Olen kyllä aina saanut työkkärissä ihan puhelimitse palvelua sekä käyntiajankin aina tarvittaessa. Ja nyt tuli taas käyntiaika suunnitelman päivittämistä varten.

Missä ihmeen TE-toimistossa toimitaan ministeriön ohjeiden vastaisesti? Tavissuunnitelmaa ei päivitetä käymällä vaan puhelimitse, käyntiaika on varattu aktivointisuunnitelman tekoon tai tarkempaan tilannearvioon.

Vierailija
180/273 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi kiva juttu sinulle, et sitten asu ainakaan Tampereella. Meillä palvelua ei saa sitten minkäänlaista. Kahdesti on tullut työnhakupyyntö sähköisesti, kertaakaan en ole ketään fyysisesti nähnyt. Pyysin päästä työnhakuneuvonnan infoon, mutta ei kuulemma ajankohtaista kohdallani koska olen kyseiseen infoon osallistunut neljä vuotta sitten. No ei väkisin, itse koin että olisi hyvä päivittää työhakemuksen tekemistä ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä