Tuttavani nostaa työttömyyskorvausta Thaimaassa, haluan "käräyttää" mutta miten?
Tähän keskusteluun tulee aivan varmasti komenttia siitä kuinka puutun muiden asioihin ja olen kateellinen, ja vaikka mitä, mutta hei, ihan oikeesti en välitä! Kysymys ei ole kateudesta, vaan ihan ihan pelkästään ärsytyksestä että noin voi varastaa rahaa yhteiskunnalta. Minä käyn töissä ja maksan veroja aivan järkyttävän paljon, ja tällanen lusmutyyppi juopottelee ja maksaa muutamankin muun tyypin juopottelut Thaimaassa. Mun puolestani saa asua siellä tai ihan missä vaan, mutta tehköön töitä elantonsa eteen, minä (etkä varmaan sinäkään!) halua maksaa hänen elämistään siellä. Mihin siis otan yhteyttä, Kelan sivuilta en ainakaan mitään lomaketta löydä???
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei uskotteko oikeesti tohon tarinaan? Paskat se mitään työttömyysetuutta seitsemän vuoden jälkeen ulkomaille saa. Järki käteen porukka nyt.
Mietippä ite. Ei ne pattayan vakipummit ilmoita Kelaan tai työkkäriin että ne on ulkomailla. Kirjat pidetään suomessa osoite jonkun kaverin luo joka kattoo työkkärin kirjeet ja homma toimii sujuvasti nöin. Tiedän yhden kaverin joka kävi ilmottautumassa kaverin puolesta työkkärissä kun ite oli pattayalla talven yli. Työkkärissä et henkkareita kysellä. Riittää että osaa sotun sanoa.
Thaimaassa oleskelu vaatii viisumia jne, kyllä se tieto suomesta löytyy ettei tyyppi täällä asustele.
Joo, joo, mutta kun niillä ei ole resursseja tarkastella yhtään mitään. Itse sain kamalat valitukset siitä, että lähetin vahingossa kirjeenä liitteen jonka työkkäri saa kelalta automaattisesti. Oli jonkun työntekijän kallista työaikaa tuhlaantunut sen kymmenen minuuttia kun oli joutunut avaamaan mun kirjeen ja kirjaamaan sen koneelle. Soittaessa työkkäriin mua on ohjeistettiin ottamaan yhteyttä jatkossa sähköpostitse, kun kukaan ei siellä kerkeä roikkumaan puhelimessa. Että sellaista, mitä jos kokeilisitte ensin itse tässä taloustilanteessa työttömyyttä ja tulette sitten huutamaan tänne näitä paskoja totuuksianne!?
Ihan sattumalta olen kyllä työtön tässä taloustilanteessa, ja johtuen tästä taloustilanteesta. Olen kyllä aina saanut työkkärissä ihan puhelimitse palvelua sekä käyntiajankin aina tarvittaessa. Ja nyt tuli taas käyntiaika suunnitelman päivittämistä varten.
Missä ihmeen TE-toimistossa toimitaan ministeriön ohjeiden vastaisesti? Tavissuunnitelmaa ei päivitetä käymällä vaan puhelimitse, käyntiaika on varattu aktivointisuunnitelman tekoon tai tarkempaan tilannearvioon.
No mä en tiedä onko se tavissuunnitelman päivittäminen vai haluavatko tarkempaa tilannearviota mutta käyntiaika sinne nyt eniveis tuli. Luki että tilanteen kartoitus ja suunnitelman päivitys. Ja joka tapauksessa olisin tarvinnut sen ajan kevään aikana, saan tietoa opiskeluasioista jos haen kouluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei uskotteko oikeesti tohon tarinaan? Paskat se mitään työttömyysetuutta seitsemän vuoden jälkeen ulkomaille saa. Järki käteen porukka nyt.
Mietippä ite. Ei ne pattayan vakipummit ilmoita Kelaan tai työkkäriin että ne on ulkomailla. Kirjat pidetään suomessa osoite jonkun kaverin luo joka kattoo työkkärin kirjeet ja homma toimii sujuvasti nöin. Tiedän yhden kaverin joka kävi ilmottautumassa kaverin puolesta työkkärissä kun ite oli pattayalla talven yli. Työkkärissä et henkkareita kysellä. Riittää että osaa sotun sanoa.
Thaimaassa oleskelu vaatii viisumia jne, kyllä se tieto suomesta löytyy ettei tyyppi täällä asustele.
Joo, joo, mutta kun niillä ei ole resursseja tarkastella yhtään mitään. Itse sain kamalat valitukset siitä, että lähetin vahingossa kirjeenä liitteen jonka työkkäri saa kelalta automaattisesti. Oli jonkun työntekijän kallista työaikaa tuhlaantunut sen kymmenen minuuttia kun oli joutunut avaamaan mun kirjeen ja kirjaamaan sen koneelle. Soittaessa työkkäriin mua on ohjeistettiin ottamaan yhteyttä jatkossa sähköpostitse, kun kukaan ei siellä kerkeä roikkumaan puhelimessa. Että sellaista, mitä jos kokeilisitte ensin itse tässä taloustilanteessa työttömyyttä ja tulette sitten huutamaan tänne näitä paskoja totuuksianne!?
Ihan sattumalta olen kyllä työtön tässä taloustilanteessa, ja johtuen tästä taloustilanteesta. Olen kyllä aina saanut työkkärissä ihan puhelimitse palvelua sekä käyntiajankin aina tarvittaessa. Ja nyt tuli taas käyntiaika suunnitelman päivittämistä varten.
Tosi kiva juttu sinulle, et sitten asu ainakaan Tampereella. Meillä palvelua ei saa sitten minkäänlaista. Kahdesti on tullut työnhakupyyntö sähköisesti, kertaakaan en ole ketään fyysisesti nähnyt. Pyysin päästä työnhakuneuvonnan infoon, mutta ei kuulemma ajankohtaista kohdallani koska olen kyseiseen infoon osallistunut neljä vuotta sitten. No ei väkisin, itse koin että olisi hyvä päivittää työhakemuksen tekemistä ym.
Täällä suunnalla moni olis onnellinen sun tilanteesta, joitain kun sinne laitetaan karenssin uhalla vaikka eivät kokisi tarvitsevansa sellaista.
Mitäs ne mammat täällä huutelee kun ei selvästikään tiedä asioista. Ystäväni muutti Saksaan ja Kelasta sanottiin että VUODEKSI saa tuet ulkomaille, sen jälkeen pitää hakeutua Saksan sosiaaliturvan piiriin. Eli ei, et voi nostella tukia Suomesta yli vuotta laillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mistä sen todellisen keston tietää jos on koko ajan Suomessa kirjoilla? ei ole pakko ilmoitella kenellekään mitään maastapoistumisia ja tänä aikana on yks hailee missä on kun netti yhdistää. Työtarjouksetkin tulee Netpostiin tai Kansalaisen asiointitilille, samoin kuin muu virallinen posti ja kännykkä kulkee mukana.
Eiköhän Thaimaassa oleskeluun tarvita viisumi, jos siellä vuosikausia viettää, eli kyllä se on viranomaistiedostoissa milloin on ollut siellä ja milloin Suomessa.
no Thaimaassa oleskeluun joo mutta kuka sitä valvoo jos pyörii ympäri Euroopan rantoja, ei niin kukaan. Luulen että ap:n tuttava elää jollain muulla rahalla kuin korvauksilla jos siellä jo 7 vuotta on viihtynyt. Lottovoitto, perintö.
Myös EU:n sisällä pitää ilmoittautua paikallisille viranomaisille, jos oleskelu kestää yli 3 kk, vaikka varsinaista viisumia ei tarvitakaan.
Miksei ap vastaile kysymyksiin? Luin koko ketjun ja tuol oli kyselty hyviä kysymyksiä joihin mäkin haluisin tietää vastaukset. Miten hyvin ap tuntee sen kaverinsa ja tietää oikeesti sen raha asiat? Kysyttiin tuol et osaako ap sit sanoo mitä tukea ja minkä verran se kaveri tarkalleen saa. Vastaus ois kiva, mä ku en usko et saa mitää ja tää koko juttu on keksitty. Tai ei ehkä ihan hatusta vedetty mut kumminkin väärää infoa.
En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, joten pahoittelut jos toistoa. Miksi AP itse sanot, että sulla on aivan sama missä tuttavasi oleilee, kun nähtävästi ei ole. Ymmärrän toisaalta sun ärtymyksen mutta Suomi on työttömiä täynnä miksi yksi nimenomainen heppu niin ärsyttää, kun samanverran kuitenkin saa rahaa kuin muutkin työttömät Suomessa. Eikä hän myöskään ole kuluttamassa tai ruuhkauttamassa meidän julkisia palveluita.
En ymmärrä mistä tämän kyseisen herran edes "käräyttäisit", kun mitään rikosta ei ole tapahtunut. Eikä yhdellä työttömällä kyllä ihan hirveästi ole merkitystä yksittäiselle veronmaksajalle. Voisit suunnata ton ärtymyksen ehkä enemminkin systeemiä ja päättäjiä kohtaan. Yleensä inhoan, kun vedotaan kateellisuteen mutta tässä tapauksessa jotenkin kuulostaa todelliselta syyltä. Jos olet kateellimen työttömälle, niin voithan itse jättäytyä pois työelämästä ja vaihtaa vaikka osia jonkun työttömän kanssa, niin pääset itsekin sinne Thaimaahan yhteiskunnan rahoilla!
Suomalaista kateellisempaa saa hakea. Jos kyse olisi jotain muusta kuin kateudesta, viha ohjattaisiin päättäjien suuntaan jotka tämän mahdollistaa. Ap:llä on ihan samat oikeudet kun kaverillaan.
Ap, vaihdetaanko osia? Menen enemmän kuin mielelläni sun duuniin, otatko sä tän mun työttömyyden? Rahaa saat 522,88e kuussa, juhli sillä sitten vaikka siellä Thaimaassa niin ei tartte kadehtia sitä kaveria.
Suomalaisilla on joku ihmeellinen sisäsyntyinen geeni jolla pyritään maksimoimaan niin oma, ja varsinkin toisten surkeus. Ei ole ihme että suomi loistaa masentuneiden ja itsemurhien suhteen.
Minun työtön ystävä on Espanjassa. Käy puolen vuoden välein näyttäytymässä ja lähtee takaisin, enkä näe tässä mitään pahaa. Siellä sentään pystyy tuolla rahalla elämään toisin kuin täällä. Kertaakaan ei ole työkkäristä hälle työpaikkaa tarjottu eivätkä ole edes soittaneet. Soitto ajan koittaessa päivittyy vain uusi soitto aika ja kukaan ei koskaan työkkäristä soita .
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ne mammat täällä huutelee kun ei selvästikään tiedä asioista. Ystäväni muutti Saksaan ja Kelasta sanottiin että VUODEKSI saa tuet ulkomaille, sen jälkeen pitää hakeutua Saksan sosiaaliturvan piiriin. Eli ei, et voi nostella tukia Suomesta yli vuotta laillisesti.
Jos ei muuta Saksaan vaan osoite on Suomessa, ei kukaan kysele sosiaaliturvasta. Riittäää, että ei ole vakituista asuntoa kohdemaassa, silloin Suomen sosiaaliturva on käytössä.
Ja työttömyysetuutta maksetaan ihan jokaiselle, joka on työtön ja työmarkkinoiden käytettävissä. Ei kysellä, onko Lontoossa vai Lievestuoreella.
Kuullostaa järjettömältä tuo vuoden karenssi opintojen lopettamisesta, koska toisaalta työttömänä ei saa opiskella ts. yliopistolla kirjoilla oleva ei voi nostaa tukea. Pitää tuoda paperi että on lopettanut opiskelunsa saadakseen tukea. Tietysti ihanne että kaikki opiskelisivat nopeasti tukikuukausien aikana ja sitten työllistyisivät, mutta aina ei vaan mene niin.
Vierailija kirjoitti:
Minun työtön ystävä on Espanjassa. Käy puolen vuoden välein näyttäytymässä ja lähtee takaisin, enkä näe tässä mitään pahaa. Siellä sentään pystyy tuolla rahalla elämään toisin kuin täällä. Kertaakaan ei ole työkkäristä hälle työpaikkaa tarjottu eivätkä ole edes soittaneet. Soitto ajan koittaessa päivittyy vain uusi soitto aika ja kukaan ei koskaan työkkäristä soita .
Miten ne lääkärissä- ja hammaslääkärissäkäynnit siellä hoidetaan ja maksetaan. Entä vakuutukset pitkillä oleiluilla? Kysyn vaan uteliaisuuttani, en missään nimessä kateudesta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän työkkärissä oli aikoinaan asiakas, joka lähti talveksi Algarveen. Teki hienosti osoitteenmuutoksen Kelaan että tännepäin postit. Kelan täti soitti meille työkkäriin että onko meille ilmoittanut että meinaa nostaa korvaukset Portugalissa? No eipä ollut ilmoitellut.
Tästä otti toimiston johtaja nokkiinsa kertaksikkisan ja määräsi että tästä lähtien tämän asiakkaan työnhaku uusitaan kerran viikossa henkilökohtaisella käynnillä. Rahat oli siis maksussa viikon kerrallaan ja jos ei ilmottautunut joka keskiviikko henkkarit kädessä niin maksu keskeytyi.
Olin silloin työkkärissä töissä ja kävin kattomassa välillä että mitenkä asiakkaalla menee. Kyllä se jonkun aikaa jaksoi sitä ilmottautumista. Sitten näkyi että jäi sairaslomalle. Eikä enää sit ilmottautunutkaan uudelleen.
Voi v**** mitä paskaa!
Tai ehkä tällainen on tapahtunut joskus 30 vuotta sitten, jäikö mainitsematta?
Jollenkin kelalle sähköpostia että tyyppi on thaimassa teet vaikka jonnekin hotmailiin osoiteeen
vaikka vasikka(at) hot....
Ja sieltä laita et jää kiinni
itse olen käräyttynyt harmaassa taloudessa työskenteleviä. nuuska kauppiatai ym...
Ei ole vaarallista tekee vaan sen sellaisesta osoiteesta mistä kukaa ei tunnista.
ja laittaa niihenin tyhmiin tietohin vaikka maija mehiläinen
kukkahattukatuu 8
etc ....helsinki
EI HAITTAA
700 000 työtöntä
islamisaatio
haittamaahanmuutto
raiskaukset
ahdistelut
leikkaukset
veronkorotukset
vanhusten tila
koulutuksen säästöt;
MUTTA;
VITTU NAAPURI ON THAIMAASSA!
(VRT "TÄMÄ PUURO ON PAHAA" maahantulija, joka aiemmin oli kertonut että perhe tapettiin. Mutta nyt siis puuro oli pahaa, tuli oikein televisioon mielenosoituksessa kertomaan)
AP, valtiolle tulee kalliimmaksi selvittää ja ajaa tollasta juttua, kuin maksaa työkkärit.
Sun touhussa ei ole kuin kateus syynä. Onko elämäsi noin paskaa?
Muutenkin,
Meillä on kohta miljoona työtöntä.
Sä teet kuuluisia olkiukkoja ja sytyttelet niitä, samaan aikaan kun "talosi palaa", jos ymmärrät sananparren merkityksen.
Amatööri. Sut voidaan tarvittaessa jäljittää tietoteknisesti. Käyttämäsi kone jättää aina tietonsa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jollenkin kelalle sähköpostia että tyyppi on thaimassa teet vaikka jonnekin hotmailiin osoiteeen
vaikka vasikka(at) hot....
Ja sieltä laita et jää kiinni
itse olen käräyttynyt harmaassa taloudessa työskenteleviä. nuuska kauppiatai ym...
Ei ole vaarallista tekee vaan sen sellaisesta osoiteesta mistä kukaa ei tunnista.
ja laittaa niihenin tyhmiin tietohin vaikka maija mehiläinen
kukkahattukatuu 8
etc ....helsinki
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on mielestäsi väärin? :D Et ole itse tainnut olla työttömänä, kun et tiedä hommasta mitään. Kannattaa ottaa ensin asioista selvää, ennen kuin alkaa pientä päätään vaivaamaan tällaisilla.
Lukekaapa työkkärin säännöt. Yli kahden viikon ulkomailla oleskeluista pitää ilmoittaa työkkäriin. Ja aloituksessa luultavasti puhutaan vapaaehtoisesta työttömyydestä, joka on aika lussutouhua! Töihin siitä mars tai jos ei työt nappaa niin sitten takaisin koulunpenkille!
Mua kiinnostaa myös paikkakunta, koska tuolloinen toiminta asettaa kansalaiset eriarvoiseen asiaan ja on lakia vastaan.