Pystyn halutessani kytkemään empatiakyvyn kokonaan pois päältä
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
On. Tarvittaessa toimin kuin kone.
Kyllä.
Ap
oletko epävakaa, psykopaatti vai narsisti?
Minut kasvatettiin siten, ettei saanut paljastaa, jos oli hyvin surullinen, pelkäsi tai tarvitsi aikuisen apua. Myöskään iloa ei saanut ilmaista, paitsi silloin kun meillä oli vieraita. Muuten käskettiin lopettamaan nauraminen.
Olen nelikymppinen nainen.
Ap
Uskon, että jokainen pystyy, kun vain haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että jokainen pystyy, kun vain haluaa.
Minä haluan lähes päivittäin.
Ap
Minä olen ihan päinvastainen tapaus. Suren ja murehdin ehkä turhankin paljon täysin ventovieraiden kohtaloita.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihan päinvastainen tapaus. Suren ja murehdin ehkä turhankin paljon täysin ventovieraiden kohtaloita.
Erilainen kasvatus.
Ap
Toisaalta, pystyn myös antamaan itsestäni hyvin empaattisen kuvan, when needed, vaikka oikeasti mitään tunnetta ei siinä mukana ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilainen kasvatus.
Ap
Ei täysin. Sain lapsena olla iloinen, mutta itkua, kiukkua ja pelkoa ei katsottu hyvällä.
Vierailija kirjoitti:
Empatia? Mikä se on?
Kirjoitetaan mitä eikä mikä.
Sellaisia ne läskikasa juopot suomalaiset ovat empatiassaan, mikä ei ole empatiaa nähnytkään.
Empatia sanan halventajia KAIKKI suomalaiset JOS tuo kamelinpaskaneekerikalastajan oikeinkirjoitus Suomi ei lässytys ei lopu, eikä anneta empatian historialle näkemystä ja merkitystä
Vähän kyllä kädet tärisee nyt mutta luotan Taivaan isään
Vierailija kirjoitti:
Empatia? Mikä se on?
Historiaa, osa demokratiaa
Riikka juttelee itse itselleen ketjussa kun on tylsää töissä.
Tarpeellinen ominaisuus monessa ammatissa.
Sitä kututaan ap helvetiksi. Ei muuta kuin lähdet uhraamaan Molokille lapsiasi.
En pysty enkä haluakaan sammuttaa sitä ikinä, koska tiedän, millaista on olla empatiakyvyttömän kynsissä. Lähestulkoon tuhosi minut.
Ei teillä mitään empatiaa ole alunperinkään. Osaatte vain näytellä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeellinen ominaisuus monessa ammatissa.
Esimerkiksi?
On. Tarvittaessa toimin kuin kone.