Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttavani nostaa työttömyyskorvausta Thaimaassa, haluan "käräyttää" mutta miten?

Vierailija
24.02.2016 |

Tähän keskusteluun tulee aivan varmasti komenttia siitä kuinka puutun muiden asioihin ja olen kateellinen, ja vaikka mitä, mutta hei, ihan oikeesti en välitä! Kysymys ei ole kateudesta, vaan ihan ihan pelkästään ärsytyksestä että noin voi varastaa rahaa yhteiskunnalta. Minä käyn töissä ja maksan veroja aivan järkyttävän paljon, ja tällanen lusmutyyppi juopottelee ja maksaa muutamankin muun tyypin juopottelut Thaimaassa. Mun puolestani saa asua siellä tai ihan missä vaan, mutta tehköön töitä elantonsa eteen, minä (etkä varmaan sinäkään!) halua maksaa hänen elämistään siellä. Mihin siis otan yhteyttä, Kelan sivuilta en ainakaan mitään lomaketta löydä???

Kommentit (273)

Vierailija
261/273 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen (tai ehkä nykyään eu:n mahtavan) valtion pitäisi ruveta rahoittamaan syrjäytyneiden (etenkin nuorten miesten) matkoja Kaakkois-Aasiaan talviksi. Todennäköisesti itsemurhatilastot, mielialalääkkeiden syönti+terapian tarve pienenisi.  

Vierailija
262/273 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä edullisempaa, että Suomen yhteiskunta lennättäisi työttömät Thaimaaseen! Siellä on edullisempaa elää, hinnat alhaisemmat. On myös lämpimämpää. Hieno idea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/273 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasikka 🤣 ihanku se sulta olis pois 😄

Vierailija
264/273 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää. Mitään laitonta ei tosin tapahdu.

Ei se Thaimaassa olija ole työelämän käytettävissä. Joskus työtarjouksiin pitää tarttua heti.

Vierailija
265/273 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasikka 🤣 ihanku se sulta olis pois 😄

Työssäkävijät maksavat sen Thaimaassa loisivan elämästä.

Vierailija
266/273 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma? Bangkokista on päivittäin 2 lentoa Helsinkiin. Työtön pääsee sieltä kyllä 48h sisään tarvittaessa hommiin nopeasti. 

Vierailija
267/273 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä edullisempaa, että Suomen yhteiskunta lennättäisi työttömät Thaimaaseen! Siellä on edullisempaa elää, hinnat alhaisemmat. On myös lämpimämpää. Hieno idea!

Samoin eläkeläiset kannattaisi lennättää lämpimään. Sairauksia ja tapaturmia olisi paljon vähemmän. 

Vierailija
268/273 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma? Bangkokista on päivittäin 2 lentoa Helsinkiin. Työtön pääsee sieltä kyllä 48h sisään tarvittaessa hommiin nopeasti.

Entä jos ne koneet on buukattu täyteen? Tai lennot on peruttu lakon tai huonon sään takia?

Vierailija
269/273 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisi kyllä edullisempaa, että Suomen yhteiskunta lennättäisi työttömät Thaimaaseen! Siellä on edullisempaa elää, hinnat alhaisemmat. On myös lämpimämpää. Hieno idea!"

Samalla voisi leikata työttömyystukia.

Vierailija
270/273 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika  on joka talvi on ulkomailla ja työtön  ja työnhaku voimassa,  ei ongelmaa vaikka työkkäriin ollut yhteydessä.

Vierailija
271/273 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puuttuisi toisen elämään. Työtön maksaa veroja 20-25 %,

272/273 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta yritys ja tarjoa töitä, jos kieltäytyy niin karenssia. Haahaa....

Vierailija
273/273 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, teille viisastelijoille tiedoksi että tämä tyyppi on asunut jo jonkun aikaa Thaimaassa, hänellä ei ole mitään aikomustakaan palata Suomeen tai tulla tänne töihin (ja maksamaan näitä mukavia veroja). Hän on juuri sellainen tyyppi joka käyttää vaan löysää systeemiä hyväkseen, that's it. Joten kysymys ei ole siitä että hän olisi kahden viikon matkalla Thaimaassa enkä hyväksyisi sitä. On kyllä itse asiassa kummallista kuinka tällaiseen asiaan suhtaudutaan näinkin jeesjees -meiningillä, ottaen huomioon että kysymys on siis ihan rikoksesta nimikkeellä petos.

En tiedä voiko sille mitään, jos virallinen asuinmaa on Suomi.