Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavani nostaa työttömyyskorvausta Thaimaassa, haluan "käräyttää" mutta miten?

Vierailija
24.02.2016 |

Tähän keskusteluun tulee aivan varmasti komenttia siitä kuinka puutun muiden asioihin ja olen kateellinen, ja vaikka mitä, mutta hei, ihan oikeesti en välitä! Kysymys ei ole kateudesta, vaan ihan ihan pelkästään ärsytyksestä että noin voi varastaa rahaa yhteiskunnalta. Minä käyn töissä ja maksan veroja aivan järkyttävän paljon, ja tällanen lusmutyyppi juopottelee ja maksaa muutamankin muun tyypin juopottelut Thaimaassa. Mun puolestani saa asua siellä tai ihan missä vaan, mutta tehköön töitä elantonsa eteen, minä (etkä varmaan sinäkään!) halua maksaa hänen elämistään siellä. Mihin siis otan yhteyttä, Kelan sivuilta en ainakaan mitään lomaketta löydä???

Kommentit (273)

Vierailija
121/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan ajatella sen myös kehitystyönä. He työllistävät paikallisia ihmisiä, joilla on todellakin huonompi tilanne kuin ihmisillä Suomessa. Onko sillä väliä, että meneekö rahat Unicefin kautta, vai suoraan, ilman hallinnollisia kuluja?

Vierailija
122/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"On kyllä itse asiassa kummallista kuinka tällaiseen asiaan suhtaudutaan näinkin jeesjees -meiningillä, ottaen huomioon että kysymys on siis ihan rikoksesta nimikkeellä petos."

menppä itse työvoimatoimistoon käymään ,niin vasta alat huomata miten KIEROA JA MANIPULOIVAA, JOPA RIKOLLISTA TOIMNTAA siellä harjoitetaan! En olisi ikinä uskonut ,enne nkuin itse jouduin asioimaan kyseisen paikan kanssa !Ja olin tulla huluksi sen kaiken paskan kanssa mitä ne siellä harjoittaa, ihan SAIRASTA TOUHUA, ei olut 20 v. sitten mitään tallaista. Nyky kyttäystä, oikein verkko valvontaa harjoittaavat, kaikki pitää tehdä netin kautta, ja kieroillaan ettei vaan kukaan saisi laillisia tukia jotka laki takaa, oikein mULKKUJA ne on siellä! Häijyjä, manipuloivia, tahallisia ansoja tekeevät viattomille pahaa aavistamattomille ihmisille, jotta voisivat panna 1v karenssille! oon kuullut aivan uskomattomia asioita, ettette edes uskoisi, onhän IS:kin ollut noita. voivat esim. laittaa kurssille pakkomääräyksen ,ja se kurssi on pelkkää kulissia, ja siitä lätkäistään 6 kk karenssi. ym ym ym valheellista paskaa!

Jopa opiskelijat pannaan 1 vuoden karenssille jos keskeyttää opiskelut, mistä tahansa syystä (alan vaihtaminen, sairaus, ym)!!

Höpöhöpöä. Itse keskeytin terveyssyistä opiskelun juuri, ja ei siitä mitään karenssia tullut. Muutenkaan sitä nyt ihan huvikseen ei kenellekään laiteta, eikä mitään 1v karenssia ole olemassakaan! Nyt on liioiteltu ja rankasti. Lisäksi jos mielestään perusteettoman karenssin saa, siitä voi valittaa. Usein siihen kuitenkin on oikea syy olemassa. Moni vaan vinkuu että se on perusteeton, kun ei ole halunnut osallistua heidän kurssilleen tms. Ymmärrän kyllä että monet niistä tuntuu turhilta, mutta se kotona oleilu vasta turhaa on.

YLIOPISTO-OPINTOJA et nimittään keskeytä! Tai tulee ! VUODEN KARENSSI! niinpä! ja tämä muuten on 100% varmaa tietoa, koska kävin sellaisen rumban heidän kanssaa, ettei oikeen suoraa vastausta edes olisi halttu antaa ei sitten millään! etttä varoitus kaikille. Ilmeisesti muut opiskelijat on siten asia erikseen , mutta täm koskee YLIOPISTOJA! (=käsittämätöntä eriarvoisuutta lain edessä)

Höpöhöpö. Jos vuonna 1970 oli noin, niin enää ei ole. Vuoden karenssia ei laki tunne. Yliopisto ja AMK on lain edessä rinnasteisia.

Tämä huutaja tarkoittanee sitä, että hänet on katsottu päätoimiseksi opiskelijaksi koska hän on yliopiston kirjoilla ja opinnot eivät ole olleet vuotta keskeytyneenä. Yliopisto-opintoja ei muuten voi keskeyttää vaan sieltä tulee erota jos haluaa työttömäksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa rules kirjoitti:

Pöljä! ensinnäkin työttömyyskorvauksen nostaminen ulkomaille ei ole kiellettyä ja saa nostaa ilman mitään ilmoitusta mihinkään suuntaan 3 kk ja sen jälkeen kunhan ilmoittaa TE-toimistolle suunnitelmistaan ja käytettävyydestään. Ja sitten tohon sun väittämään että eletään toisten kustannuksella ja yhteiskunnan varoillea;  on olemassa sellainen taho kuin yksityiset työttömyyskassat johon jokainen työtekijä maksaa verojen lisäksi aika kivan summan kuukausittain ja näin ollen turvaa aikanasa työttömänä. Kun sitten nostaa ns ansiosidonnaista päivärahaa työttömyyden aikana tältä yksityiseltä kassalta se ei TODELLAKAAN rasita valtion kassaa vaan päinvastoin tämä sinun "LUSMU" tuttavasi maksaa siitäkin tuestaan 20 pinnaa veroa valtiolle.  Näitä päiviä saa nostaa 500 ennen kuin siirtyy KELAn piiriin. Tämänkin seikan varmaan tietäisit jos itse olisit järkevästi liittynyt kassan kun kerran töitä niin kovin paiskot niin sinunkin kohdallasi olisi työttömyysaika taloudellisesti turvattu. Selvitähän faktat kateellinen urpo ja keksi elämällesi jotain sisältöä ettet vihreäksi muutu. 

Selvitähän itse minkälainen osuus sun työttömyysturvasta niistä sun kassan maksuista tulee ja mistä se loppu raha "ilmestyy".

Vierailija
124/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon järkyttynyt näistä kommenteista. Siis oikeesti se on ihan ok, että mun ja sun rahoilla tyypit asustelee ties missä? Mun mielestä ei olis mitään oikeutta asua missään muualla kuin Suomessa, jos nostaa ilmaista rahaa Kelalta/sossusta jne. Tästä tyypistä, joka ulkomailla asuu ei ole mitään hyötyä Suomelle, pelkkä kuluerä. Mikä oikeus hänellä on saada tukea valtiolta, jossa ei edes asu?

Taitaa Virolaisetkin saada tukea Viroon ja jotkut taitaa saada Syyriaan.

Vai kuinka on ?

Vierailija
125/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon järkyttynyt näistä kommenteista. Siis oikeesti se on ihan ok, että mun ja sun rahoilla tyypit asustelee ties missä? Mun mielestä ei olis mitään oikeutta asua missään muualla kuin Suomessa, jos nostaa ilmaista rahaa Kelalta/sossusta jne. Tästä tyypistä, joka ulkomailla asuu ei ole mitään hyötyä Suomelle, pelkkä kuluerä. Mikä oikeus hänellä on saada tukea valtiolta, jossa ei edes asu?

Vai kuinka on ?

Entä jos maahanmuuttaja lähettää tukirahoja lähtömaansa omaisille. Onko se oikein ? 

Vierailija
126/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai kuinka on ?

Entä jos maahanmuuttaja lähettää tukirahoja lähtömaansa omaisille. Onko se oikein ? 

Mielenkiintoinen kysymys. Mielestäni on aivan ok. Jos joku siitä pienestä summasta onnistuu säästämään ja lähettää omaisilleen jotka todella ovat avun tarpeessa, niin ihan ok.

-sivullinen

Vierailija
127/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä ap:ta vaikka lähtökohtaisesti olen sitä mieltä että kaikkien asiat on niiden omia asioita. Tunnen nimittäin samanlaisen tapauksen ja ellei tyyppi ole sama jonka ap tuntee niin herää kysymys montako näitä seikkailee pitkin maailmaa. Tämä tuntemani tyyppi myös valitteli sossulle ylimääräisestä takuuvuokrasta jota ei siis ollut olemassakaan ja sossusta hövelisti lyötiin rahaa käteen. Rokotuksia ei ottanut, eli suomalainen terveydenhuolto sitten parantelee hepatiitit ja kupat kun ukko mahdollisesti saapuu joskus takaisin. On siis useamman kuukauden matkalla Thaimaassa ja aivan puhtaasti sossun rahoilla. Ei hirveästi naurata, että opintotuista, koulutuksesta ja vanhuksilta leikataan ja tätä puuhaillaan samaan aikaan toisaalla. 

Eipä taida olla totta tuo takuuvuokra - osuus. Sossu kirjoittaa vuokranantajalle paperin että takuu on olemassa, mitään rahoja ei siirrellä.

Vierailija
128/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistä sen todellisen keston tietää jos on koko ajan Suomessa kirjoilla? ei ole pakko ilmoitella kenellekään mitään maastapoistumisia ja tänä aikana on yks hailee missä on kun netti yhdistää. Työtarjouksetkin tulee Netpostiin tai Kansalaisen asiointitilille, samoin kuin muu virallinen posti ja kännykkä kulkee mukana. 

Eiköhän Thaimaassa oleskeluun tarvita viisumi, jos siellä vuosikausia viettää, eli kyllä se on viranomaistiedostoissa milloin on ollut siellä ja milloin Suomessa.

no Thaimaassa oleskeluun joo mutta kuka sitä valvoo jos pyörii ympäri Euroopan rantoja, ei niin kukaan. Luulen että ap:n tuttava elää jollain muulla rahalla kuin korvauksilla jos siellä jo 7 vuotta on viihtynyt. Lottovoitto, perintö.

Vierailija
129/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä ja lopeta muiden kadehtiminen. 

Vierailija
130/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen kysymys. Mielestäni on aivan ok. Jos joku siitä pienestä summasta onnistuu säästämään ja lähettää omaisilleen jotka todella ovat avun tarpeessa, niin ihan ok.

-sivullinen

Tukien ei pitäisi olla niin suuria, että siitä saisi mitään säästöön.

Vierailija
131/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"On kyllä itse asiassa kummallista kuinka tällaiseen asiaan suhtaudutaan näinkin jeesjees -meiningillä, ottaen huomioon että kysymys on siis ihan rikoksesta nimikkeellä petos."

menppä itse työvoimatoimistoon käymään ,niin vasta alat huomata miten KIEROA JA MANIPULOIVAA, JOPA RIKOLLISTA TOIMNTAA siellä harjoitetaan! En olisi ikinä uskonut ,enne nkuin itse jouduin asioimaan kyseisen paikan kanssa !Ja olin tulla huluksi sen kaiken paskan kanssa mitä ne siellä harjoittaa, ihan SAIRASTA TOUHUA, ei olut 20 v. sitten mitään tallaista. Nyky kyttäystä, oikein verkko valvontaa harjoittaavat, kaikki pitää tehdä netin kautta, ja kieroillaan ettei vaan kukaan saisi laillisia tukia jotka laki takaa, oikein mULKKUJA ne on siellä! Häijyjä, manipuloivia, tahallisia ansoja tekeevät viattomille pahaa aavistamattomille ihmisille, jotta voisivat panna 1v karenssille! oon kuullut aivan uskomattomia asioita, ettette edes uskoisi, onhän IS:kin ollut noita. voivat esim. laittaa kurssille pakkomääräyksen ,ja se kurssi on pelkkää kulissia, ja siitä lätkäistään 6 kk karenssi. ym ym ym valheellista paskaa!

Jopa opiskelijat pannaan 1 vuoden karenssille jos keskeyttää opiskelut, mistä tahansa syystä (alan vaihtaminen, sairaus, ym)!!

Höpöhöpöä. Itse keskeytin terveyssyistä opiskelun juuri, ja ei siitä mitään karenssia tullut. Muutenkaan sitä nyt ihan huvikseen ei kenellekään laiteta, eikä mitään 1v karenssia ole olemassakaan! Nyt on liioiteltu ja rankasti. Lisäksi jos mielestään perusteettoman karenssin saa, siitä voi valittaa. Usein siihen kuitenkin on oikea syy olemassa. Moni vaan vinkuu että se on perusteeton, kun ei ole halunnut osallistua heidän kurssilleen tms. Ymmärrän kyllä että monet niistä tuntuu turhilta, mutta se kotona oleilu vasta turhaa on.

YLIOPISTO-OPINTOJA et nimittään keskeytä! Tai tulee ! VUODEN KARENSSI! niinpä! ja tämä muuten on 100% varmaa tietoa, koska kävin sellaisen rumban heidän kanssaa, ettei oikeen suoraa vastausta edes olisi halttu antaa ei sitten millään! etttä varoitus kaikille. Ilmeisesti muut opiskelijat on siten asia erikseen , mutta täm koskee YLIOPISTOJA! (=käsittämätöntä eriarvoisuutta lain edessä)

Höpöhöpö. Jos vuonna 1970 oli noin, niin enää ei ole. Vuoden karenssia ei laki tunne. Yliopisto ja AMK on lain edessä rinnasteisia.

Tämä huutaja tarkoittanee sitä, että hänet on katsottu päätoimiseksi opiskelijaksi koska hän on yliopiston kirjoilla ja opinnot eivät ole olleet vuotta keskeytyneenä. Yliopisto-opintoja ei muuten voi keskeyttää vaan sieltä tulee erota jos haluaa työttömäksi

Outoa, onko ohje muuttunut tammikuun jälkeen? Vielä silloin ei ollut merkitystä sillä, missä oppilaitoksessa oli, kunhan keskeyttämisen saattoi todistaa sillä, että ei ollut vuoteen opintosuorituksia.

Vierailija
132/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyylä.

Vierailija
133/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kirjoituksesi perusteella kihiset kateudesta. Joka on kyllä yksi ällöttävimmistä piirteistä ihmisissä. Varsinkin siksi, jos yritetään tuhota toisen elämää sen seurauksena. Elä sitä omaa elämääsi vain.

Vierailija
134/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita asuinpaikkansa työkkäriin. Kutsuvat sitten laatimaan työnhakusuunnitelmaa ja jos ei tule, rapsahtaa karenssi ja korvaukset poikki. Simple.

Vierailija
135/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, onko ohje muuttunut tammikuun jälkeen? Vielä silloin ei ollut merkitystä sillä, missä oppilaitoksessa oli, kunhan keskeyttämisen saattoi todistaa sillä, että ei ollut vuoteen opintosuorituksia.

Sorry huono muotoilu, tuota tarkoitin. Em henkilö on varmaan sanonut ettei aio jatkaa opintoja, mutta koska suorituksia on kuitenkin ollut ehkä hiljattainkin, on hänen mielestään tullut vuoden karenssi.

Vierailija
136/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö todellakaan pidä olla työmarkkinoiden käytettävissä ja päästä esim haastatteluihin ?

AP, soita työkkäriin ja kerro tilanne.

Vierailija
137/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli kun juttu on totta, kaveri vaikuttaa pahasti alkoholisoituneelta eikä sellaista kannata kadehtia koskaan. Ei, vaikka se asuis missä ja olis miten varakas vaan.

Jos kerrotunlainen helppo elämä verorahoilla lämpimässä bilettäen viehättää, sitä voi mennä kokeilemaan itsekin. Eläähän nillä Kelan tai kassan rahoilla, joo ja lisätuloja voi saada, jos on vuokrannut pimeästi Suomen kämppänsä jollekin ja saa vielä asumistuen itselleen. Mutta: niin kauan kun työnhaku on voimassa ja työttömyyskorvausta saa, kutsu Suomeen voi tulla milloin vaan. 

Vierailija
138/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää soittako työkkäriin, älkää tehkö ilmiantoa Kelaan, älkää laittako sähköpostia! Työtön saa ihan laillisesti olla missä tahansa, kunhan on työmarkkinoiden käytettävissä eli käytännössä hakee töitä, jos saa työtarjouksen. Onhan näitä puolisoita pitkin maailmaa ansiosidonnaisella lomailemassa, kun toinen saa vaikka Kaliforniaan vuoden pestin. Sinne lähtee koko perhe ja toinen saa taskurahat valtiolta. Täysin laillista, ei anna aihetta ilmoituksiin!

Vierailija
139/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksaja kirjoitti:

Ilmoita asuinpaikkansa työkkäriin. Kutsuvat sitten laatimaan työnhakusuunnitelmaa ja jos ei tule, rapsahtaa karenssi ja korvaukset poikki. Simple.

Työkkärissä on seuraava vapaa aika toukokuun alussa. Työnhakusuunnitelmat tehdään nykyisin puhelimitse, ei työkkäreissä ole edes tiloja siihen, että sinne kutsuttaisiin väkeä tuosta vain.

Vierailija
140/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia lusmuja Suomi pullollaan. Et sille oikein mitään pysty tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan