Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen terveydenhuolto Euroopan surkeimpia

Vierailija
24.02.2016 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016022521167940_uu.shtml

Huomasin sen ja eritt. konkreettisesti, kun muutin Saksaan ja aloin käyttää paikallista terveydenhoitoa.

Jatkakaa hyvinvointimantraa edelleen ja silmät kiinni.

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016022521167940_uu.shtml

Huomasin sen ja eritt. konkreettisesti, kun muutin Saksaan ja aloin käyttää paikallista terveydenhoitoa.

Jatkakaa hyvinvointimantraa edelleen ja silmät kiinni.

Höpön, löpön, täyttä KesKokoomuskusetusta.

Suomen sairaanhoito onkin Euroopan kustannustehokkain

http://blogs.helsinki.fi/med-viikonjuttu/2017/03/13/suomen-sairaanhoito…

"Maallikkomedia ja poliitikot ovat sättineet Suomen sairaanhoitoa tehottomaksi ja huonoksi. Pitkiä jonoja ”arvauskeskuksiin”, epätasa-arvoa, tuhlausta, tuttua laulua vuosien ajalta. Kuitenkin Health Powerhouse Indexin tuorein raportti 26.01.2017 todistaa täysin toista; Suomen sairaanhoidon kustannustehokkuus oli voittaja 35 eurooppalaisen maan vertailussa vuodelta 2015. Itse sairaanhoidon laadussakin Suomi ylsi 8. sijalle jättäen taakseen mm. sellaiset mallimaat kuin Tanskan, Ruotsin, Itävallan, Ranskan ja Englannin. Ällistyttävä uutinen keskellä suurta sote-uudistusta, jonka pitäisi nostaa Suomen sairaanhoito maailman huipulle. Ei näytä vaikealta tehtävältä, sillä Indexin mukaan me siellä jo olemme.

Me sairaanhoidon konkarit olemme koko ajan tienneet, että meikäläinen sairaanhoito on paljon mainettaan parempi, ja siksi Health Powerhouse Index ei yllätä. Miksi siis valtava sote-soppa? Siksikö, että huonosti toimiva sosiaalihuolto yritetään saada kuntoon hyvin toimivan sairaanhoidon avulla? Vai uhrataanko hyvin ja tehokkaasti toimiva sairaanhoitojärjestelmä, jotta maahan saadaan maakuntahallinto? Hallintoa, hallintoa, ja rahaa pois varsinaisesta sairaanhoidosta. Ei ihme, että sote-intoilijat ovat kuitanneet tämän raportin täydellä hiljaisuudella.

On ikävää olla pessimisti, mutta nyt on pakko. Suomen sairaanhoidon kustannustehokkuuden kärkisija ei varmasti tule säilymään tulevissa Index-vertailuissa; niin paljon kallista ”maakunta- ja muuta demokratiaa” on kytketty mukaan ratkaisumalliin. Tiukkaa tulee tekemään kahdeksannenkin sijan säilyttäminen sairaanhoidon laadussa".

Tehdäänkö kustannustehokkaimmasta nyt kallein KesKokoomusPersu-porvarien yksityistämisellä?

Vierailija
122/127 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on maailman paras syöpätautien hoito, mutta muuten olen ihan samaa mieltä että perseestähän tämä järjestelmä on.

Intialainen ystäväni sanoi että siellä, kehitysmaassa, on paremmin järjestetty terveydenhuolto mitä Suomessa.  Oli ollut kuulemma järkytys joutua Suomessa terveyskeskukseen. 

Mut taas petettiin aikanaan psykiatrisella puolella: olin muka terve vaikka mulla oli tosi paha paniikkihäiriö ja masennus, joihin olisin tarvinnut lääkitystä ja hoitoa suljetulla osastolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Etenkin psyykkisiä sairauksia hoidetaan todella ala-arvoisesti. Mutta koko terveydenhuolto on aika huonoa...Ja siis en tajua sitäkään, että mitä järkeä on vuosia esim maksaa eläkkeitä ja toimimatonta psyykkistä hoitoa (keskusteluapua) kun nekin rahat voisi käyttää esim vuoden parin psykoterapiaan, potilas paranisi nopeammin eikä tarvisi vuosia roikottaa eläkkeellä ja "hoidossa". mutta ne on ne "lyhyen ajan säästöt".

Jaa minulla on skitsofrenia, ja hyvin on päässyt hoitoon ilman mitään odottelua tai kommervenkkeja.

Vierailija
124/127 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on maailman paras syöpätautien hoito, mutta muuten olen ihan samaa mieltä että perseestähän tämä järjestelmä on.

Intialainen ystäväni sanoi että siellä, kehitysmaassa, on paremmin järjestetty terveydenhuolto mitä Suomessa.  Oli ollut kuulemma järkytys joutua Suomessa terveyskeskukseen. 

Mut taas petettiin aikanaan psykiatrisella puolella: olin muka terve vaikka mulla oli tosi paha paniikkihäiriö ja masennus, joihin olisin tarvinnut lääkitystä ja hoitoa suljetulla osastolla.

Intialainen ystäväsi on varmaan jotain yläluokkaa. Kyllä kehitysmaissakin rahalla saa vaikka mitä.

Vierailija
125/127 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paniikkihäiriöhysteerikkohan on toki paras mahdollinen ihminen arvioimaan oman hoidon tarpeensa. Vai että oikein osastohoitoa. LOL.

Vierailija
126/127 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä hyvn suoriutumien ei enää ole itsetunnon kohotuksen keino. Vain hullu paljon työtä tekee, on vanha suomaaianen sananlasku ja se on nykyään vallassa. Joka paikassa missä ei ole työstävastaavaa pomoa katsomassa työn jälkeä, jälki on huonoa, tai korkeintaan juuri ja juuri läpimenevää ja valitettavasti juuri sairaaloissa, terveyskeskuksissa yms. terveydenhoitoon liityvissä työpaikoissa. Niistä puuttuu täysin se pomo joka vastaa työntekijöitten tekemisistä. Aikaisemnmmin oli ylihoitaja joka oli oikeasti vastuussa osastonsa työnteosta ja  lääkäripuolella ylilääkäri joka oli oikeasti vastuussa . Nyt kaikki ont samaa suurta massaa eikä kukaan ole vastuussa mistään. Palkkataso kyllä saattaa nousta mutta samassa kastissa pysytään. Ja sitten ne suomalaiset jumalat eli lääkärit joilla on valta ottaa henki ja terveys. Lähiomaiskokemuksia joten en puhu omiani. Tuhotaan työmateriaali vastaamatta siitä kenellekään. Siinä oivallinen ammatti määräyshaluiselle ylivaltiaalle joka voi tehdä mitä haluaa tai olla tekevinään kuten totesin eräässäkin sairaalassa missä hoitohenkilökunta oli nenät kiinni näyttöruuduissa eikä ketään kiinnostanut hälytysnapin soimiset ja osa oli kesäiakaan enimmäkseen ulkona tupakoimassa. On tosi tressava työtä. Olisi edes tehtaanpilli komentamassa töihin.        

Vierailija
127/127 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun yhteispäivystys on peestä. Koko lounais-suomi tunkee yhteen päivystykseen ja jonot on sen mukaiset. Parkkipaikat maksullisia ja täynnä. Terveyskeskukset auki 8 - 16.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme