Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudutte ystävään, joka matkii tai varastaa ideoitasi?

Vierailija
24.02.2016 |

Esimerkkinä: Keskustelet ystävän kanssa aiheesta, ja kerrot jotain josta olet innoissasi. Seuraavana päivänä ystävä postaa tästä asiasta facebookiin.

Omasta mielestäni hän ottaa ideoita suoraan minulta, ja minua tämä häiritsee. Miten te muut suhtaudutte tähän? Mitä tekisitte?

Kommentit (268)

Vierailija
161/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksavat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatella Naapuri matkii minua! Lähdin ruokakauppaan ja hän tuli sinne myös!! Toisella kertaa vein roskapussin. Näin ikkunasta, että naapurikin vei roskat minun jälkeeni! Hankin kissan, tästä naapurin ei pitänyt tietää mitään. Mutta nyt hänelläkin on kissa. Ja osti samaa kissanruokaa kuin minä! En kestä, OMG.

Älä sekoita gang stalkingiin suinkaan

Siinä matkiminen pääosassa, mutta sen kyllä huomaa selvästi , ne esitykset ja mukamas vaivihkaa satutaan samaan paikkaan. Tirsk ja kun on tiedossa että gang stalkingia on jonlun ympärillä , niin aika ilmiselvää ne "sattumatapaamiset". Ymmärrän, että joillekin vaikea uskoa, mutta jos joskus menet mukaan tuollaiseen tai kuulet tuollaisesta, niin tiedät mistä kyse.

"Se on siellä.. hopi hopi sinne.."

Häh? Kyllä on sairasta porukkaa.

Vierailija
162/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini on kopioija ja ideoiden varastaja.

Juteltiin ennen joulunpyhiä vaatteista. Kerroin odottavani välipäivien alennuksia, olen himoinnut muutamia vaatteita jotka olen päättänyt ostaa.

Kun seuraavan kerran tulin töihin, tällä työkaverilla oli just se jakku ja paitsi päällä, joita hän esitteli muille ja tietenkin omina ideoitaan. Hän on himoinnut näitä melkein liian kauan.

Mulla meni niin maku etten sitten ostanutkaan näitä. Tämä nyt on vaan yksi esimerkki miten toimii. Sama pn lomamatkoista, sisustuksessa, ruuissa. Yksi läheinen antoi lapselleen saman nimen kuin minun lapsella on. Seuraavaksi osti samanrotuisen koiran ja antoi sille saman nimen mikä koirallani on. Tämä on tosi! Miksi pitää matkia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on erikoinen ilmiö ja toisaalta huomaan ketjusta että he, jotka eivät ole siihen törmänneet, eivät kunnolla ymmärrä mistä on kyse. Minulla on kaveri joka jopa vaihtoi alaa pari kertaa sen mukaan mitä minä tein. Ystävyytemme hiipui sittemmin, nyt mietin että mitähän hän tekee, varmaan vaihtanut kohdetta. Kerroinkin tästä joskus täällä aaveella, minulla on sillä tavalla marginaaliset opiskelualat että on aika harvinaista tehdä juuri ne samat valinnat kuin mitä olen tehnyt.

Vierailija
164/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini on kopioija ja ideoiden varastaja.

Juteltiin ennen joulunpyhiä vaatteista. Kerroin odottavani välipäivien alennuksia, olen himoinnut muutamia vaatteita jotka olen päättänyt ostaa.

Kun seuraavan kerran tulin töihin, tällä työkaverilla oli just se jakku ja paitsi päällä, joita hän esitteli muille ja tietenkin omina ideoitaan. Hän on himoinnut näitä melkein liian kauan.

Mulla meni niin maku etten sitten ostanutkaan näitä. Tämä nyt on vaan yksi esimerkki miten toimii. Sama pn lomamatkoista, sisustuksessa, ruuissa. Yksi läheinen antoi lapselleen saman nimen kuin minun lapsella on. Seuraavaksi osti samanrotuisen koiran ja antoi sille saman nimen mikä koirallani on. Tämä on tosi! Miksi pitää matkia?

Hänen mielestään sinulla on niin hyvä maku, vaikka sulla nyt sitten meni se maku. :D

Vierailija
165/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan sen verran kieroutunut narsisti että olisin tuosta otettu ja mielissäni siitä että mulla on niin hyviä ideoita ja mielenkiintosia juttuja että joku haluaa niitä matkia. Tottakai rajansa kaikella, suora pilkun tarkka tekemisen kopiointi ei ole ok, mutta mielelläni näen oman tekemiseni inspiroivan muita.

Vierailija
166/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

on teillä uniikeilla lumihiutalemammoilla rankkaa, kun joku tekee samoja asioita kuin te. miten te oikein kestätte. tai tämän keskustelun mukaan ettehän te oikein kestäkään.

Vierailija
167/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on teillä uniikeilla lumihiutalemammoilla rankkaa, kun joku tekee samoja asioita kuin te. miten te oikein kestätte. tai tämän keskustelun mukaan ettehän te oikein kestäkään.

Ei nyt ollu alkuperäinen pointti se että toiset tekee samoja asioita kuin minä, vaan oikeasti omitaan niitä toisten omia _kokemuksia_ itselleen. Esimerkkinä kerron sulle, et olin tänään motarilla 5 auton ketjukolarissa, yksityiskohtia myöten. Tunnin päästä sä kerrot mulle tän saman tarinan niinkuin se ois tapahtunut sulle.

Tähän ei liity millään muotoa lumihiutaleet tai ahdistus matkimisesta, vaan suoranainen valehtelu rankemman kautta.

Vierailija
168/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä löytyy eri organisaatioista, yrittävät päästä uraputkeaan etenepäin muita hyväksikäyttämällä, narskua.

yleensä kannattaa niin kehitysideat ja muutkin dokiumentoida vaikka itselleen enne kuin jakelee ja kun jakelee,pitää huolen siitä että siinä oma itsensä esittäjänä. muuten organisaatio haisee kun policy pyrkii jakamaan kaikkien kanssa ns. osaamisensa.

Vierailija
169/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi tapa on supistaa se dialogi/smalltalkki kapeammalle sektorille.

Vierailija
170/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oma ongelmansa. En jaksa välittää.

Vierailija
171/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

wiljam.i kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kerroin yhdelle kaverille innoissani tatuointi-ideastani ja näytin jopa kuvia mahdollisuuksista.. Parin viikon päästä hän julisti kaveriporukassaan saaneen loistavan tatuointi-idean jonka aikoo toteuttaa ja joka oli juurikin sama kuin mun oma.n..

Minä kyllä innoissani kertoisin ko. kaverille  suunnittelevani peniksen kuvaa otsaan .... ja kyselleen jo tarjouksia hinnasta.  

Mielen kiinnolla jäisin odottamaan tulosta :)

Myös anuksen ympärille tatuoitu ruusunkukka. Matkisiko?

Vierailija
172/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole tuollaisia ystäviä.

Vierailija
173/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksavat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatella Naapuri matkii minua! Lähdin ruokakauppaan ja hän tuli sinne myös!! Toisella kertaa vein roskapussin. Näin ikkunasta, että naapurikin vei roskat minun jälkeeni! Hankin kissan, tästä naapurin ei pitänyt tietää mitään. Mutta nyt hänelläkin on kissa. Ja osti samaa kissanruokaa kuin minä! En kestä, OMG.

Älä sekoita gang stalkingiin suinkaan

Siinä matkiminen pääosassa, mutta sen kyllä huomaa selvästi , ne esitykset ja mukamas vaivihkaa satutaan samaan paikkaan. Tirsk ja kun on tiedossa että gang stalkingia on jonlun ympärillä , niin aika ilmiselvää ne "sattumatapaamiset". Ymmärrän, että joillekin vaikea uskoa, mutta jos joskus menet mukaan tuollaiseen tai kuulet tuollaisesta, niin tiedät mistä kyse.

"Se on siellä.. hopi hopi sinne.."

Ja p.s siinä Helsingin tapauksessa vähän isommi joukko, kun vaan naapurit tirsk tirsk. Juu ei kukaan tiedä.

Mikä gang stalking, en oo ikinä kuullutkaan tommosesta ???

Vierailija
174/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työnantaja harrastaa sellasta et jos esim. Kerron leiponeeni suklaapiirakan niin seuraavana päivänä hän on tehnyt suklaapiirakkaa JA kääretorttua. Jos kerron viikonloppuna käyneeni shoppailemassa niin hän menee satavarmasti seuraavans viikonloppuna shoppaileen. Lomareissut pääsääntöisesti samaan paikkaan. Jos ostan uudet pussilakanat niin hän tekee sen perässä. Ihan outoa aikuiselta, minua vanhemmalta ihmiseltä. Minussa ei totisesti ole mitään matkittavaa mutta silti tekee sitä. Alkaa loppua puheenaiheet tauoilla kun tuntuu että kaikki mun tekemä pitää jotenkin laittaa paremmaksi. Rasittavaa pitemmän päälle.

On teillä taukopuheenaiheet. Pussilakanat.

Vierailija
175/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän erilaiset vaate ja sisustustrendit pyörii kaikkien ruuduilla ja kuka nyt mitäkin ostaa ekana niin mitä väliä. Mä käytän yhtä ja samaa tuoksua ja kaverilla ihan eri maku, käyttää makeita ja vahvoja tuoksuja, mua kyllä ärsytti kun kysyi mun tuoksun nimeä ja hankki saman mutta tosta sanoin suoraan, että oliks pakko, toisaalta hänen omat tuoksunsa on mun nenään niin kamalia, että nyt ainakin on mun makuun 🤣

Vierailija
176/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini larppaa valokuvaajaa, mutta omat ideat puuttuvat täysin. Jos minä julkaisen jonkin kuvan instassa, niin eiköhän kaverilta ilmesty sopivan ajan kuluttua samanlainen. Viestittelemme myös paljon ja kaveri käyttää blogissaan käyttämiäni sanoja, siis jotakin ei niin tyypillisiä. Lähinnä kylläkin huvittaa.

Vierailija
177/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ystävä, joka ihastuu kotonani milloin mihinkin ja haluaa samaa. Toteutus kuitenkin ontuu, koska hankkii kitsiä tai muuta krääsää, joka on hänen mielestään riittävän samanlainen kuin se, mihin meillä ihastui. Sama vaatteissa, jäljittelee tyyliäni, mutta jotakin jää puuttumaan. Ennen yritin neuvoa, mutta ei ymmärtänyt. Nykyisin vaan sanon, että kivalta näyttää.

Vierailija
178/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ole käyttänyt hyväksi "hölmöä on helppo höynäyttää". Saat helposti tekemään töllöntöitä kun ei omia ideoita.

Vierailija
179/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö, mä oon varmaan elänyt viiskyt vuotta pumpulissa. En ole törmännyt tuollaisiin ihmisiin aikuisena. Toisaalta, ei kuuluisi mun tuttavapiiriin kauaa. Onneksi mä en osaa sisustaa niin ainakaan mitään sisustusjuttuja kukaan ei voi kopioida.

Vierailija
180/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kyse jostain tekijänoikeusrikkomuksesta niin ei mitään väliä oikeasti. Ukrainassa kuollaan sotaan tälläkin hetkellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan