Sano yksi kirja, joka mielestäsi kaikkien pitäisi lukea!
Oon kohta lähössä ettimään luettavaa, joten kerätäämpä tänne ehdotuksia!
Sano siis yksi kirja, joka mielestäsi kaikkien pitäisi lukea. Se voi olla teos, joka on niin klassikko, että ihan ylessivistyksen takia se pitäisi lukea. Tai voi vaan olla niin tajunnanräjäyttävän hyvä, että se siksi pitäisi lukea. :)
Kommentit (235)
Mikäs ihmeen eläkeläisten lukuhipat nämä on.
Eckhart Tolle; läsnäolon voima. Tai saman tekijän Uusi maa.
Todellisuuden sosiaalinen rakentuminen.
Käytöksen kultainen kirja. Hyvä peruuskäytösen opaskirja ihan arkeen ja juhlaan. Junttikansaa on liikaa.
Juri Lina:världsbyggarnas bedrägeri-frimurarnas dolda historia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko jo mainittu, mutta Deborah Spungenin "Nancy". Kertoo Sex Pistolsien basistin Sid Viciousin tyttöystävästä Nancy Spungenista. Äitinsä on kirjoittanut kirjan miltä tuntui elää skitsofreniaa sairastavan tyttären kanssa, kun tauti oli vielä aikalailla tuntematon. Koskettava kirja, suosittelen.
Mikä tässä kirjassa koetaan niin vastenmielisenä?
Ei varmasti kirjaa koeta vastenmieliseksi, mutta outo väite skitsofreniasta kylläkin. Mistähän kyseinen kommentoija on keksinyt, että Nancy Spungenilla olisi ollut skitsofrenia? En muista tällaista väitettä kyseisestä teoksesta, vaikka Wikipediassa saman väitteen viiteeksi on tuo teos laitettu.
Skitsofrenia on sairautena kyllä tunnettu ja sitä on tieteellisesti tutkittu jo kauan ennen Nancyn syntymää.
Raamatusta 3 kirjaa: 1. Mooseksen kirja Vanhasta Testamentista, Johanneksen evankeliumi Uudesta Testamentista ja Roomalaiskirje Uudesta Testamentista.
Tekevät yhteensä tekstiä suppean romaanin verran.
Tove Jansson, Muumipappa ja Meri - Olen lukenut tämän aikuisena, sana jolla kuvaisin, olisi ehkä vaikuttava.
Arto Paasilinna, Jäniksen vuosi - Mukaansatempaava. Tämä tuli luettua yhdeltä istumalta.
Johann Bakú - Neitojen laakso <- on muuten ihan hel-ve-tin hyvä kirja, siinä puidaan uskontoa ja ateismia sekä maailmankatsomuksia yleensä leikkisän humoristesta näkökulmasta. Kumma että kirjallisuuden noobeli jäi saamatta.
Suosittelen ko. buukkia kaikille ihan jo pelkästään siksi että kaikillahan nyt jonkinlainen maailmankatsomus löytyy ja sitä voi aina kehittää ja jalostaa.
Vierailija kirjoitti:
Palstapsyko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstapsyko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tripodien aika lähteekin lukulistalle :D kiitti!
ei ap
Ole hyvä vaan :) Allekirjoittanut rakastui kyseiseen trilogiaan kakarana niin paljon, että on hamstrannnut hyllyynsä oikein hienot painokset, kuin myös kirjoista tehdyn sarjan dvd:llä. (kolmas kirja ei valitettavasti koskaan päässyt telkkariin asti). Ilmeisesti on niin, että sittemmin Disney on ostanut Tripodien elokuva- ja tv-oikeudet ja haudannut sen sitten jonnekin mappi-ööhön :/
Tämä oli kanssa minulla ja sinulla hauska yhteensattuma! Itse pidän tuosta sarjasta kanssa paljon, vaikka nuorisokirjallisuutta kuulemma onkin. No, Hobittikin on virallisesti lastenkirja...
Kiva, että jollain muullakin on poikkeuksellisen hyvä maku :) Mä en hylkää kirjoja sen mukaan, ovatko aikuisille, nuorille vai lapsille.. luen kaikki lastenkirjatkin läpi, kun niitä kotiin ostelen. On muuten ehkä maailman paras lastenkirja: Andri Snaer Magnasonin Tarina sinisestä planeetasta. Ja poikkeuksellisen hyvää uudehkoa nuorten scifiä Philip Reeven Kävelevät koneet ym.
;-) Kun nyt ollaan kirjoista suurin piirtein samaa mieltä, niin osaatko suositella jotain fantasiaa. Tolkien on klassikko ja muutenkin hyvä, mutta muuten en löydä kuin pettymyksiä :-(
No, fantasia ei ole mun leipälaji, lakkasin lukmasta sitä jo kauan kauan sitten, mut hyviä on Robert Holdstockilta Alkumetsä ja Metsän henget. Terry Pratchettit ovat hulvattomia.. Kaikki Eddingsit olen lukenut läpi ja niistä paras on Althalus, sen olen lukenut jo kolmesti. Hyllyssä kyllä on paljon fantasiaakin, mut en lähtis suositteleen oikein mitään :) Palaan asiaan, mikäli jotain pälkähtää päähän..
Jenni Pääskysaari - Tyttö sinä olet...
Piilomaan pikkuaasi. Paras kaikista.