Sano yksi kirja, joka mielestäsi kaikkien pitäisi lukea!
Oon kohta lähössä ettimään luettavaa, joten kerätäämpä tänne ehdotuksia!
Sano siis yksi kirja, joka mielestäsi kaikkien pitäisi lukea. Se voi olla teos, joka on niin klassikko, että ihan ylessivistyksen takia se pitäisi lukea. Tai voi vaan olla niin tajunnanräjäyttävän hyvä, että se siksi pitäisi lukea. :)
Kommentit (234)
Kirja on yhden ihmisen ajatuksen juoksua.Lukemalla tätä vauva palstaa näet saman ilmiön.Monenlaista kommenttia ja vastareaktiota.Ja maapallo pyörii siitä huolimatta.Raamatussa on viisaus kerrottu kun sen ymmärtää, mutta itsepäiselle kusipäälle ei voi olla muu kuin hän itse.
Dalton Trumbo: Sotilaspoika
(myös elokuva)
Lionel Schriver: The Mandibles (en tiedä, onko käännetty suomeksi). Siinä on lähitulevaisuuden dystopia, joka voi hyvinkin vielä muuttua todellisuudeksi.
Anni Swan: Sara Ja Sarri matkustavat.
Raamattu. Ehdottomasti. Syy, miksi se olisi tärkeää, on että jokainen voisi itse muodostaa mielipiteensä eikä olisi muiden johdateltavissa.
Ilkka Niiniluoto: Hyvän elämän filosofiaa
Platon: Valtio.
Avaa valtiokäsitettä ja mitä valuvikoja valtioissa on ihmisten kiusaksi. Joista saamme kärsiä maailmassa nykyäänkin.
Selkeätä asiaa 2400 vuoden takaa.
Koraani, siitä erityisesti Lehmän ja Pöydän suurat
Egyptiläisten Kuolleiden kirja. Tietää miten toimia tuolla puolella.
Vierailija kirjoitti:
Dalton Trumbo: Sotilaspoika
(myös elokuva)
Jep. Jos haluaa vähääkään päästä jyvälle siitä mitä maailmassa itse asiassa on tapahtunut ja tapahtuu. Ja siis tuo 33/38 käännös. Samasta syystä myös Lutherin Vähä katekismus (1948) hyvä ja hyödyllistä tuntea.