Sano yksi kirja, joka mielestäsi kaikkien pitäisi lukea!
Oon kohta lähössä ettimään luettavaa, joten kerätäämpä tänne ehdotuksia!
Sano siis yksi kirja, joka mielestäsi kaikkien pitäisi lukea. Se voi olla teos, joka on niin klassikko, että ihan ylessivistyksen takia se pitäisi lukea. Tai voi vaan olla niin tajunnanräjäyttävän hyvä, että se siksi pitäisi lukea. :)
Kommentit (235)
Raamattu. Tai edes Uusi Testamentti.
Kaari Utrion Ruusulaakso. Utriota pidetään viihdekirjailijana ja onhan tuo viihderomaanikin, mutta vastaani ei ole tullut toista kirjaa, joissa niin hyvin kuvattaisiin naisen aseman ongelmia Suomessa. Ehkä kirja on vaiettu kuoliaaksi siksi, että se on edelleen ajakohtainen: se kuvaa täsmälleen sen asetelman, miten naisenpieksäjä narsisti mies toimii ja millainen nainen uhriksi joutuu.
Marshall Vian Summers: God has spoken again
Palstapsyko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstapsyko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tripodien aika lähteekin lukulistalle :D kiitti!
ei ap
Ole hyvä vaan :) Allekirjoittanut rakastui kyseiseen trilogiaan kakarana niin paljon, että on hamstrannnut hyllyynsä oikein hienot painokset, kuin myös kirjoista tehdyn sarjan dvd:llä. (kolmas kirja ei valitettavasti koskaan päässyt telkkariin asti). Ilmeisesti on niin, että sittemmin Disney on ostanut Tripodien elokuva- ja tv-oikeudet ja haudannut sen sitten jonnekin mappi-ööhön :/
Tämä oli kanssa minulla ja sinulla hauska yhteensattuma! Itse pidän tuosta sarjasta kanssa paljon, vaikka nuorisokirjallisuutta kuulemma onkin. No, Hobittikin on virallisesti lastenkirja...
Kiva, että jollain muullakin on poikkeuksellisen hyvä maku :) Mä en hylkää kirjoja sen mukaan, ovatko aikuisille, nuorille vai lapsille.. luen kaikki lastenkirjatkin läpi, kun niitä kotiin ostelen. On muuten ehkä maailman paras lastenkirja: Andri Snaer Magnasonin Tarina sinisestä planeetasta. Ja poikkeuksellisen hyvää uudehkoa nuorten scifiä Philip Reeven Kävelevät koneet ym.
;-) Kun nyt ollaan kirjoista suurin piirtein samaa mieltä, niin osaatko suositella jotain fantasiaa. Tolkien on klassikko ja muutenkin hyvä, mutta muuten en löydä kuin pettymyksiä :-(
Camille Laurens - Mieheni
Stephen Hawking - Elämäni
Esko Valtaoja - Kaiken käsikirja
Paulo Coelho - Alkemisti / 11 Minuuttia
Charles Bukowski - Valitut runot
Antoine de-Saint Exupery - Pikku Prinssi
Vierailija kirjoitti:
Palstapsyko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tripodien aika lähteekin lukulistalle :D kiitti!
ei ap
Yksi suosikeistani - taitaa olla ainoa todella näyttävä tarina josta ei vielä ole tehty leffaa (vain kämäinen sarja joskus 80-luvulla). Kumma juttu, luulen etteivät käsikirjoittajat ja ohjaajat jenkeissä vain tunne sitä!
Eiku oikeudet on Disneyllä ja ne on haudanneet sen. Tarvis tehdä maailmanlaajuinen adressihanke :)
Tai sitten vain laittaa sähköpostia Steven Spielbergille?
Niin miksei, vois kai sille varmaan kilauttaakin :) Totta puhuen olen ihan tosissani joskus miettinyt ostaa englanninkieliset kirjat ja postittaa ne jollekin isolle hollywood-ohjaajalle.
Lisa Williamson - The art of being normal
Nuorten kirja, erittäin tuntematon, mutta kuitenkin todella kaunis (ja englannin kielinen)
Arto Paasilinnan Isoisää etsimässä saa ainakin minut hyvälle tuulelle ja vaikka olen lukenut sen niin monta kertaa, että osaan sen lähes ulkoa niin edelleenkään en osaa lopettaa sitä kesken, vaan se on luettava kannesta kanteen kun kerran aloittaa.
John Perkins: Confessions of an Economic Hitman
Ha-Joon Chang: 23 totuutta kapitalismista. Helppolukuinen ja edelleen ajankohtainen, suosittelen lämpimästi!
Aleksis Kiven Seitsemän veljestä. Perustelut: suomen kielen vivahteikasta käyttöä aivan suvereenisti ajankohtaansa nähden, henkilöt ajattomia ja edellenkin nähtävissä suomalaisen mentaalisessa rakenteessä (kateus, pelko, koomisuus, vieraan pelko, alamaisuus, sivistyksen kunnioitus jne.) Upeaa, lyyristä runoutta rajun toiminnallisuuden keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kohta lähössä ettimään luettavaa, joten kerätäämpä tänne ehdotuksia!
Sano siis yksi kirja, joka mielestäsi kaikkien pitäisi lukea. Se voi olla teos, joka on niin klassikko, että ihan ylessivistyksen takia se pitäisi lukea. Tai voi vaan olla niin tajunnanräjäyttävän hyvä, että se siksi pitäisi lukea. :)
Raamattu. Ainakin sen jälkeen oikeasti tiedät halutako kuulua kirkkoon vai et. Et tee päätöksiä minusta tuntuu pohjalta.
Tän logiikan mukaan mun pitäis lukea kaikkien maailman uskontojen pyhät kirjat ennen kuin voin oikeasti päättää mihin uskontoon liittyisin. Muutenhan se olisi epäreilua ja eikös Raamattu jonkinlaista reiluutta hehkuta? ;)
(En ole tuo jota lainasit vaan ohishuomautus)
Altaan syvästä päästä:
Arturo Pérez-Reverte - Taistelumaalari
Aku Ankan taskukirja 400. Sen parempaa ei ole eikä tule.
T: Mies
Vierailija kirjoitti:
Anne Frankin päiväkirja
hyi vittu mitä paskaa
J.Krishnamurtin kirjat.
Kiinnostanee heitä, keitä itsetuntemus kiinnostaa.
Morgan J. Herzin Helvetin esipihat on ehdottomasti vaikuttavin kaunokirjallisuuden (tuntematon) suuruus, jonka olen lukenut ja jonka toivoisin kaikkien lukevan, harvoin pääsee lukemaan yhtä viiltävää kuvausta länsimaisesta kulttuurista ja sen todennäköisestä tulevaisuudesta.
Mikä tässä kirjassa koetaan niin vastenmielisenä?