Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sano yksi kirja, joka mielestäsi kaikkien pitäisi lukea!

Vierailija
22.02.2016 |

Oon kohta lähössä ettimään luettavaa, joten kerätäämpä tänne ehdotuksia!

Sano siis yksi kirja, joka mielestäsi kaikkien pitäisi lukea. Se voi olla teos, joka on niin klassikko, että ihan ylessivistyksen takia se pitäisi lukea. Tai voi vaan olla niin tajunnanräjäyttävän hyvä, että se siksi pitäisi lukea. :)

Kommentit (234)

Vierailija
61/234 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna Canthin teokset ja Raamattu. Ylpeys ja ennakkoluulo. Runotytöt.

Sinuhe egyptiläistä en suosittelisi - täynnä naisvihaa - ehkä siksi on hyvä lukeakin. Waltari ei nyt oo niin kummoinen. Mutta Seitsemän veljestä kannattaa lukea - rikasta kieltä ja auttaa ymmärtämään junttiuttamme.

Vierailija
62/234 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstapsyko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstapsyko kirjoitti:

Lisään vielä Kärpästen herran, alkuperäisen Gulliverin retket ja Voltairen Candide. Ja Sadan vuoden yksinäisyys.

Olen lukenut suosituksistasi paljon. Ne miellyttävät minua. Asia, josta olen eri mieltä, on (vanhat) klassikot. Minusta useimmat ovat lähinnä pitkästyttäviä, mutta otan toki ehdotuksiasi vastaan, jos niitä on (ei ryssien klassikkoja kuitenkaan, paitsi Bulgakov, joka on erilainen).

Ajattelinkin, että lähinnä yleissivistyksen kannalta pitäisi lukea.. enkä tarkoita yksinomaan paikallaan polkevaa tiiliskivikirjallisuutta, vaan esim. tällaisia: Camusin Sivullinen & Rutto, Bronten Kotiopettajattaren romaani, Boccaccion Decamerone, Dostojevskin Idiootti, Burgessin Kellopeliappelsiini ja vaikka kauhu- ja näytelmäklassikoita. Saatan tarkoittaa vaikka de Sa­den So­do­maa... :) kaikkea sitä kirjallisuutta, joka on puhuttanut ja vaikuttanut laajasti jollain tapaa maailmaan ja jälkeenpäin ilmestyneeseen kirjallisuuteen.

Lisään suosituslistaani vielä nämä: Zaniewski: Rottaodysseia, Herbert: Dyyni(t), Pratchett: Mort ja Adams: Linnunradan käsikirja liftareille.

Hyvää settiä laitat! Diggaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/234 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tess Gerritsenin Katoaminen on lukemisen arvoinen kirja.

Vierailija
64/234 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Potter ja Viisasten kivi

65/234 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tripodien aika lähteekin lukulistalle :D kiitti!

ei ap

Ole hyvä vaan :) Allekirjoittanut rakastui kyseiseen trilogiaan kakarana niin paljon, että on hamstrannnut hyllyynsä oikein hienot painokset, kuin myös kirjoista tehdyn sarjan dvd:llä. (kolmas kirja ei valitettavasti koskaan päässyt telkkariin asti). Ilmeisesti on niin, että sittemmin Disney on ostanut Tripodien elokuva- ja tv-oikeudet ja haudannut sen sitten jonnekin mappi-ööhön :/

Vierailija
66/234 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh olipa tänne tullut mukavasti lukuehdotuksia! Osan olen lukenutkin, mutta hirveesti mielenkiintoisenkuuloisia teoksia sain lukulistalleni. Ja muutamia löysinkin käydessäni antikvaarissa. :)

Vierailija
67/234 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstapsyko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tripodien aika lähteekin lukulistalle :D kiitti!

ei ap

Ole hyvä vaan :) Allekirjoittanut rakastui kyseiseen trilogiaan kakarana niin paljon, että on hamstrannnut hyllyynsä oikein hienot painokset, kuin myös kirjoista tehdyn sarjan dvd:llä. (kolmas kirja ei valitettavasti koskaan päässyt telkkariin asti). Ilmeisesti on niin, että sittemmin Disney on ostanut Tripodien elokuva- ja tv-oikeudet ja haudannut sen sitten jonnekin mappi-ööhön :/

Tämä oli kanssa minulla ja sinulla hauska yhteensattuma! Itse pidän tuosta sarjasta kanssa paljon, vaikka nuorisokirjallisuutta kuulemma onkin. No, Hobittikin on virallisesti lastenkirja...

Vierailija
68/234 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja edellinen ketjun aloittaja

Vierailija
69/234 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu. Koska mikään ei tee fiksusta ihmisestä nopeammin ateistia kuin Raamatun lukeminen itsenäisesti.

Vierailija
70/234 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, joku ehti väliinv mutta 67 ja 69 oli ap. Jos sillä nyt on edes mitään väliä :D

Vierailija
71/234 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstapsyko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä kirjoja ehdotettu (Raamattu. Täällä pohjantähden alla, Tuntematon, Teurastastamo 5, Matkakirjeitä maasta, Orwellit ja Irwingit, Shakespearet...).

Itse lisäisin listaan ainakin Kiven Seitsemän veljestä ja Montgomeryn Runotytöt (lisäksi Sininen linna tulee lukea ainakin joka toinen vuosi!).

Ja Jotunin näytelmät. Salingerilta muutkin kuin Sieppari...

Kerro mulle lisää rakkaudestasi Siniseen linnaan! Mun mielestä se oli yks tylsimpiä kirjoja ikinä ja todella ihan vilpittömästi haluan kuulla mikä siinä voi ketään viehättää. Makuasiaoita toki, mutta olenko ehkä missannut siitä jotain oleeellista? :)

Olen itsekin sitä miettinyt, sillä rakkausromskuhan se vain on.

Mutta se saa vaan mielikuvitukseni niiiin laukkaamaan! Mistawisin luonto, yksinäinen mökki saaressa, aikakausi, Barney Snaith...

Ilmeisesti se kirja askarruttaa monia muitakin, sillä siitähän on kirjoitettu useita fanfiction-novelleja.

Vierailija
72/234 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joseph Conradin Pimeyden sydän

Vierailija
73/234 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anita Moorjani: Kuolema antoi minulle elämän

Vierailija
74/234 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Carlos Ruiz Zafon: Tuulen varjo (♥)

2. George Orwell: 1984 (!!)

3. Patrick Rothfuss: Tuulen nimi (♥)

Vierailija
75/234 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brian Green - The fabric of cosmos.

Vierailija
76/234 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäsin suoraan sivulle 5.. Voipi olla että Puhdistus ja Da Vinci koodi on jo mainittu, mutta sanonpa nämä kuitenkin.

Vierailija
77/234 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volter Kilpi-Alastalon salissa. Täydellinen kuvaus ihmisluonteiden eri puolista, nautittavaa alhaisuutta.

Vierailija
78/234 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fred Vargasin kirjat.

Vierailija
79/234 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

♥♥♥ kirjoitti:

1. Carlos Ruiz Zafon: Tuulen varjo (♥)

2. George Orwell: 1984 (!!)