Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeisten 10 kilon laihdutusprojekti

Vierailija
19.02.2016 |

Hei.

Olen laihtunut noin 20 kg viime vuoden puolella noin neljässä-viidessä kuukaudessa. Lähtöpainoni oli 88 kg, ja pituuteni on 164 cm. Jossain vaiheessa kyllästyin laihdutukseen, ja lopetin. Olen nyt ollut ilman laihdutteluja noin 3-4 kk, eikä mitään repsahdusta ole tapahtunut, vaan paino on pysynyt samana nämä kuukaudet.

Nyt olisi kuitenkin vielä kymmenen kiloa pudotettavana, ja olen taas henkisesti valmis jatkamaan laihdutusurakkaani. Laihdutusmenetelmänäni on ENED-dieetti, pyrin syömään alle 1000 kcal päivässä, optimaalisesti 700-800 kcal päivässä. Tuohon kalorimäärään syön mahdollisimman paljon proteiinia, jonkin verran rasvaa, ja paljon vihanneksia. Ei mitään makeita, paitsi satunnainen hedelmä. Huomautan, että teen istumatyötä, eikä minulle ole juuri mahdollisuuksia harrastaa liikuntaa viikonloppuja lukuun ottamatta. Päästyäni tavoitepainooni on tarkoitukseni syödä n. 1500-1700 kcal/päivä loppuelämäni ajan hiilihydraatitietoisesti.

Aion tulla tänne päivittämään tilanteeni aina maanantaisin. Aloitin projektini nyt menneenä maanantaina, ja tavoitteenani on päästä tavoitepainooni yli 58 kg kesäkuun alkuun mennessä.

Lähteekö joku muu mukaan haasteeseen?

15.02. 67,8

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin lähtee😄

5 vkoa täysnutraten, sitten osanutrausta muutama vkoa ja sitten normiruokaa, hiilihydraatteja vähentäen.

Teen fyysistä työtä. Kävelen lisäksi noin 30-40 km vkossa . Kun lumet lähtee niin meen pyörällä töihin.

18.2 178cm / 105 kg

Nimimerkillä pyllerö 😌

Vierailija
2/124 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu, että sain laihdutuskaverin!

Hyvältä kuulostaa suunnitelmasi, ja luulenpa, että saatat saada 10 kg pois jo tuolla 5 viikon täysnutraamisella ja noin hyvällä liikkumisella. :) Pidetäänkö punnituspäivä maanantaisin, vai pidätkö sinä punnituspäivän torstaisin?

Keskustella voidaan toki vaikka päivittäin :) 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin lähtee😄

5 vkoa täysnutraten, sitten osanutrausta muutama vkoa ja sitten normiruokaa, hiilihydraatteja vähentäen.

Teen fyysistä työtä. Kävelen lisäksi noin 30-40 km vkossa . Kun lumet lähtee niin meen pyörällä töihin.

18.2 178cm / 105 kg

Nimimerkillä pyllerö 😌

Oletko jo nutrannut 5 viikkoa? Minä olen täysnutrannut kuukauden ja paino putosi 5,7 kiloa. Painan nyt 102 kiloa ja olen 165 cm pitkä. En liiku kovinkaan paljon päivän mittaan.

Vierailija
4/124 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin lähtee😄

18.2 178cm / 105 kg

Nimimerkillä pyllerö 😌

Oletko jo nutrannut 5 viikkoa? Minä olen täysnutrannut kuukauden ja paino putosi 5,7 kiloa. Painan nyt 102 kiloa ja olen 165 cm pitkä. En liiku kovinkaan paljon päivän mittaan.

Taisit syödä jotain muuta pussien lisäksi koska totaalisella nutrikuurilla laihtuu 10 kiloa kuukaudessa.

Vierailija
5/124 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin lähtee😄

18.2 178cm / 105 kg

Nimimerkillä pyllerö 😌

Taisit syödä jotain muuta pussien lisäksi koska totaalisella nutrikuurilla laihtuu 10 kiloa kuukaudessa.

Alussa saattakin lähteä noin nopeasti, mutta jospa kyseinen henkilö on jo laihdutellut ennen tuota kuukauden täysnurtaamista? Kyllä se silti pieneltä pudotukselta kuulostaa, mutta en silti menisi syyttämään valehtelusta, nämä ovat erittäin yksilöllisiä juttuja.

AP

Vierailija
6/124 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt 2,5 viikkoa Nutrilett-dieetillä ja olen laihtunut tasan 8 kiloa. Maanantaina tulee kolme viikkoa täyteen. Aion olla kokonaisen kuukauden.

Alkupaino oli 91 kiloa. Pituutta 168cm.

Vierailija
7/124 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut nyt 2,5 viikkoa Nutrilett-dieetillä ja olen laihtunut tasan 8 kiloa. Maanantaina tulee kolme viikkoa täyteen. Aion olla kokonaisen kuukauden.

Vautsi mikä tulos! Onnea upeasta pudotuksesta! Onko ollut vaikea täysnutrata? Onko kova nälkä, vai menikö näläntunne pois? Yllättävän helppoa on mielestä ENE-dieetti ensimmäisten parin päivän jälkeen.

AP

Vierailija
8/124 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä alku!

Mutta muistathan, että rasvakudosta tuosta 8 poistuneesta kilosta on todennäköisesti n. 3 kiloa ja että painon putoamisen tahti hiipuu hyvin nopeasti ekan-parin viikon jälkeen.

Vierailija
9/124 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Voisin kans osallistua jos mahtuu mukaan? :)

Tosin ihan 10kg ei mulle riitä vaan 15-20 kg olis tavoitepainoon matkaa. Vuosi sitten painoin 107kg, pituus 176cm :O

Tällä hetkellä en ihan tarkkaa painoa tiedä, koska käyn vaa'alla vain n. kerran kuussa. Jos käyn viikoittain, niin siitä tulee vähän neuroottista. Paino on nyt arviolta 95-97...

Tippuu kuitenkin hyvää vauhtia, kun tänään sovitin koon 44 kesämekkoa ja eipä enää tursuillut yli mikään! Mulla on siitä kiitollinen kroppa, että paino on jakautunut tasaisesti. Tuskin kukaan uskoisi painoani. On isohkot rinnat ja leveä lantio. Vyötärö siis näyttää kapealta. Vaikka ylipainoa tosiaan on, pystyn vaatetuksella vähän narraamaan kanssaihmisiä...

hieno suoritus ap:lla, etenkin tuo, että sait painon pidettyä kurissa ja nyt voi uudella höngällä aloittaa loppurutistuksen. Arvostan.

Mä en käytä mitään virallista dieettiä, vaan terveellisellä ruokavaliolla pyrin laihtumaan. Mulla on suurin ongelma ollut paha sokerikoukku, josta olen päässyt loistavasti nyt irti. 4 viikkoa ilman sokereita. Hedelmät yms. on käytössä, mutta kaikki karkit ja muut makeat kieltolistalla.

On aivan huikeeta kaivaa kaapinperukoilta vanhoja lempivaatteita ja huomata että vähän vielä pudotusta ja sitten voi alkaa niitä käyttämään. Onneksi en ole hävittänyt niitä kiukuspäissäni :)

Vierailija
10/124 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä aloittaisi taas maanantaina? ;)

Oma tarinani on aika samanlainen. Lähtöpainoa oli 80 kiloa ja kuukaudessa karisi niistä 6,5 kg pois - kunnes oksennustauti iski.  Siinä ei pariin päivään ruoka maistunut (ja jos maistuikin, ei pysynyt sisällä) ja viimeisenä sairaspäivänä oli aukko täytettävä herkuilla.. Tavoitteesta jäi 4-8 kg uupumaan, mutta sen jälkeen on motivaatio ollut hukassa. Tässä on pari viikkoa tultu syötyä miten sattuu, mutta en usko painon nousseen ainakaan takaisin lähtölukemiin. Annoskoot on pysyneet sopivina, mutta leipää on tullut syötyä "pikkunälkään". Se on jännä, että kaloreita laskiessa tuollaista pikkunälkää ei synny!

Summa summarum, mikä tahansa paino onkaan tällä hetkellä, voisin siitä pudottaa kymmenen pois. En nyt uskalla hypätä vaa'alle, koska aamupainon ja päiväpainon välillä voi helposti olla se 4 kg eroa. Motivaatiota kyllä löytyy, aion nimittäin karkauspäivänä olla kosimassa ja (mahdollisissa....) kihlajaiskuvissa haluaisin pukeutua kaapista löytyvään silkkimekkooni :)

Vierailija
11/124 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä alku!

Mutta muistathan, että rasvakudosta tuosta 8 poistuneesta kilosta on todennäköisesti n. 3 kiloa ja että painon putoamisen tahti hiipuu hyvin nopeasti ekan-parin viikon jälkeen.

Eiköhän sen nyt jokainen tiedä. Party pooper much?

AP

Vierailija
12/124 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vautsi mikä tulos! Onnea upeasta pudotuksesta! Onko ollut vaikea täysnutrata? Onko kova nälkä, vai menikö näläntunne pois? Yllättävän helppoa on mielestä ENE-dieetti ensimmäisten parin päivän jälkeen.

AP

Ei ole ollut vaikeaa ollenkaan. Näläntunne meni parissa päivässä pois ja energisyys tuli tilalle.

Ekalla viikolalla lähti 5,7 kiloa (tein siitä aloituksenkin tänne), toisella viikolla pari lisää ja tällä viikolla paino ei ole kuukautisten takia pudonnut grammaakaan vielä. Turvotusta on siis ainakin kilo, pari.

Vierailija
13/124 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Voisin kans osallistua jos mahtuu mukaan? :)

Tosin ihan 10kg ei mulle riitä vaan 15-20 kg olis tavoitepainoon matkaa. Vuosi sitten painoin 107kg, pituus 176cm :O

Tällä hetkellä en ihan tarkkaa painoa tiedä, koska käyn vaa'alla vain n. kerran kuussa. Jos käyn viikoittain, niin siitä tulee vähän neuroottista. Paino on nyt arviolta 95-97...

Tippuu kuitenkin hyvää vauhtia, kun tänään sovitin koon 44 kesämekkoa ja eipä enää tursuillut yli mikään! Mulla on siitä kiitollinen kroppa, että paino on jakautunut tasaisesti. Tuskin kukaan uskoisi painoani. On isohkot rinnat ja leveä lantio. Vyötärö siis näyttää kapealta. Vaikka ylipainoa tosiaan on, pystyn vaatetuksella vähän narraamaan kanssaihmisiä...

hieno suoritus ap:lla, etenkin tuo, että sait painon pidettyä kurissa ja nyt voi uudella höngällä aloittaa loppurutistuksen. Arvostan.

Mä en käytä mitään virallista dieettiä, vaan terveellisellä ruokavaliolla pyrin laihtumaan. Mulla on suurin ongelma ollut paha sokerikoukku, josta olen päässyt loistavasti nyt irti. 4 viikkoa ilman sokereita. Hedelmät yms. on käytössä, mutta kaikki karkit ja muut makeat kieltolistalla.

On aivan huikeeta kaivaa kaapinperukoilta vanhoja lempivaatteita ja huomata että vähän vielä pudotusta ja sitten voi alkaa niitä käyttämään. Onneksi en ole hävittänyt niitä kiukuspäissäni :)

Hienostihan sinäkin olet saanut jo painoa pudotettua. Kuulostaa kyllä siltä, että olet suht "kiinteä", kun ottaa huomioon painosi, jos kerran mahdut 44-koon vaatteisiin. Itselläni taas on siinä mielessä jännä kroppa, että ylimääräinen on keskittynyt aika lailla alavartaloon, eli alamahaan (tosin saattaa olla, että kaksi raskautta kahden vuoden sisään myös jättivät siihen jälkensä), reisiin ja takamukseen. Jostain kumman syystä minulla näkyy kylkiluut ihan levossakin, ja ne tuntuivat helposti sormilla myös ollessani lähemmäs 90 kg, eli jotenkin jännä rakenne. Mutta niin, muuten olen melko tyytyväinen, mutta alamahaa ja reisiä haluan vielä vähän pienemmäksi, ja luulen, että jos tuon 10 kg vielä laihdun, niin olisin tyytyväinen.

Tosi mukavaa on, kun vaatteet käyvät isoiksi, siitä tulee hyvä. Mies on kuitenkin sitä mieltä, että vaatteista ei kannata hankkiutua eroon, jos vaikka lihonkin taas... Todella kannustavaa.

Nyt on muuten BMI aika lailla 24.9, eli olen vihdoin päässyt normaalipainon sisälle, mikä itse asiassa oli alussa tavoitteeni! Olen toki tyytyväinen siihen, mutta en vielä tyydy tähän painoon. Kyllä mä nyt vielä rutistan nämä 10 kg pois vaikka päälläni seisten! Herkut olen nyt tosiaan jättänyt aika pitkälti pois. Kyllä minä ilman niitä pari kuukautta pärjäilen, ja sittenhän, tavoitepainooni päästyäni taas saan välillä herkutellakin, kunhan kohtuus pysyy mukana. Ja näiden 20 kilon laihdutuksen jälkeisten 3-4kk aikana ilmeisesti olen onnistunut pysymään kohtuudessa, sillä paino ei lähtenyt salakavalasti hinautumaan ylöspäin, mihin olen kovin tyytyväinen.

AP

Vierailija
14/124 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden mukaan. Pituus 159. toukokuun alussa painoa 101. Nyt 85. Viimeinen kymppi pitäisi saada pois. Tavoitepaino siis 75 kiloa. Nutraamalla olen mennyt. 3-4 vk nutrausta ja sitten pari kuukautta normiruokaa pienempään ruokamäärään totutellen on ollut tahti. Tammikuussa nutraus meni perseelleen mutta nyt voisi taas yrittää.

Vierailija
15/124 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma tarinani on aika samanlainen. Lähtöpainoa oli 80 kiloa ja kuukaudessa karisi niistä 6,5 kg pois - kunnes oksennustauti iski.  Siinä ei pariin päivään ruoka maistunut (ja jos maistuikin, ei pysynyt sisällä) ja viimeisenä sairaspäivänä oli aukko täytettävä herkuilla.. Tavoitteesta jäi 4-8 kg uupumaan, mutta sen jälkeen on motivaatio ollut hukassa. Tässä on pari viikkoa tultu syötyä miten sattuu, mutta en usko painon nousseen ainakaan takaisin lähtölukemiin. Annoskoot on pysyneet sopivina, mutta leipää on tullut syötyä "pikkunälkään". Se on jännä, että kaloreita laskiessa tuollaista pikkunälkää ei synny!

Summa summarum, mikä tahansa paino onkaan tällä hetkellä, voisin siitä pudottaa kymmenen pois. En nyt uskalla hypätä vaa'alle, koska aamupainon ja päiväpainon välillä voi helposti olla se 4 kg eroa. Motivaatiota kyllä löytyy, aion nimittäin karkauspäivänä olla kosimassa ja (mahdollisissa....) kihlajaiskuvissa haluaisin pukeutua kaapista löytyvään silkkimekkooni :)

Ei muuta kuin mukaan porukkaan maanantaista lähtien, silloin ensimmäinen punnitus! 

Totta - kun laskee kaloreita, niin jää turhat napostelut pois. Kun kaloreita ei laske, niin tulee helposti napsittua vaikka suklaata ja keksejä, tai jotain sipsejä tai suolakeksejä sen enempää miettimättä. Ja näistä tuleekin helposti 500-1000 kcal päivässä ihan turhaan... Kukaanhan ei noita ihan oikeasti tarvitse. Voisin tavoitepainooni päästyäni ottaa vanhan kunnon herkkupäivän käyttöön, ja muina päivinä naposteluja ei saisi olla. Kaloreita täytyy varmaan laskea koko loppuelämä. Joo, rakastan ruokaa, ja siksi olen ollut ylipainoinen melkeinpä koko elämäni - nyt ensimmäistä kertaa elämässä lapsuuden jälkeen olen BMI:n mukaan normaalipainoinen, vaikkakin ylärajoilla.

Vierailija
16/124 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähden mukaan. Pituus 159. toukokuun alussa painoa 101. Nyt 85. Viimeinen kymppi pitäisi saada pois. Tavoitepaino siis 75 kiloa. Nutraamalla olen mennyt. 3-4 vk nutrausta ja sitten pari kuukautta normiruokaa pienempään ruokamäärään totutellen on ollut tahti. Tammikuussa nutraus meni perseelleen mutta nyt voisi taas yrittää.

Onnea pudotuksesta ja tervetuloa mukaan! Maanantaisin punnitus?

Vierailija
17/124 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei ole ollut vaikeaa ollenkaan. Näläntunne meni parissa päivässä pois ja energisyys tuli tilalle.

Ekalla viikolalla lähti 5,7 kiloa (tein siitä aloituksenkin tänne), toisella viikolla pari lisää ja tällä viikolla paino ei ole kuukautisten takia pudonnut grammaakaan vielä. Turvotusta on siis ainakin kilo, pari.

Samat kokemukset minullakin. Nälkä ei vaivaa ollenkaan. Pikemminkin mieliteko napostella on ongelmana, eli jonkinlainen henkien tyydytys, jonka ruoasta saa. Siis että tekisi mieli vain syödä jotain, vaikkei olisikaan varsinaisesti nälkä.

AP

Vierailija
18/124 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea pudotuksesta ja tervetuloa mukaan! Maanantaisin punnitus?

Maanantai on hyvä punnituspäivä. Pysyy paremmin viikonlopun ruodussa!

Vierailija
19/124 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin mukaan porukkaan maanantaista lähtien, silloin ensimmäinen punnitus! 

Totta - kun laskee kaloreita, niin jää turhat napostelut pois. Kun kaloreita ei laske, niin tulee helposti napsittua vaikka suklaata ja keksejä, tai jotain sipsejä tai suolakeksejä sen enempää miettimättä. Ja näistä tuleekin helposti 500-1000 kcal päivässä ihan turhaan... Kukaanhan ei noita ihan oikeasti tarvitse. Voisin tavoitepainooni päästyäni ottaa vanhan kunnon herkkupäivän käyttöön, ja muina päivinä naposteluja ei saisi olla. Kaloreita täytyy varmaan laskea koko loppuelämä. Joo, rakastan ruokaa, ja siksi olen ollut ylipainoinen melkeinpä koko elämäni - nyt ensimmäistä kertaa elämässä lapsuuden jälkeen olen BMI:n mukaan normaalipainoinen, vaikkakin ylärajoilla.

Onneksi olkoon saavutuksestasi :) Itsekin tulin siihen lopputulokseen, että kyllä niitä kaloreita on vaan laskettava. Eikä se oikeastaan edes ole hankalaa, kun muistaa tiettyjen ateriakokonaisuuksien ravintoarvot. Aluksi tavoitteena olikin karsia kaloreita tuhanteen ja siitä pikkuhiljaa nostellen siihen 1 700 kcal, jotta paino sitten myös pysyisi siinä 67-70 kilossa. Kolmannella viikolla huomasin, että kuinka vaikeaa oli mahduttaa jo se 1 100 kcal yhden vuorokauden sisälle, vaikka ilman mitään laskeskeluja tuollainen tulisi helposti jopa tuplana! 

Huomenna on taas uusi maanantai. Uteliaisuuttani mittailin aamupainon jo tänään ja yllätyin positiivisesti. Kiloja ei ole tullut lisää kuin pari, tosin sekin on luultavammin vain turvotusta. Eilen tuli myös syötyä aika raskaasti, joten todellakin luulin painon harpanneen tähtitieteellisiä lukemia... Tällä hetkellä painoindeksini on 21,4 joten en tiedä onko kymmenen kiloa liian suuri määrä pudotettavaa (BMI 18,6). Täytyy tämä päivä mietiskellä lukuja ja katsoa miltä huominen näyttää :)

- 10

Vierailija
20/124 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15.02. 67,8

22.02. 66,5

No niin, nyt on maanantai, ja aamulla heti ensitöikseni kapusin vaa'alle tarkistamaan viikon tuloksen. Painoa on lähtenyt 1,3 kg, ja olen pudotukseen erittäin tyytyväinen! Täytyypä myöntää, että perjantaina tuli herkuteltuakin esim. suklaalla ja pullalla... Mutta silti karisi 1,3 kg, joten tosi kiva juttu! Perjantain herkuttelut kyllä kadutti heti lauantaina, mutta onneksi ne ei kuitenkaan aiheuttanut pahaa hallaa dieetin kannalta. Lauantaina meninkin sitten erityisen matalilla kaloreilla tuon perjantain mässäämisen takia, olisinkohan syönyt 400-500 kcal edestä lauantaina? Tällä viikolla taidan jättää herkuttelut väliin. Uskomatonta, että tällä viikolla pääsen luultavasti 65-alkuiseen numeroon. Ihanaa, ihanaa! Mukava huomata, että näinkin "alhaisessa" painossa pystyy hienoihin viikkopudotuksiin, eikä tarvitse laihdutella niin kovin pitkiä aikoja. Odotan jo innolla aikaa, jolloin saan syödä sellaiset 1500-2000 kcal päivässä - nyt se kuulostaa ruhtinaalliselta määrältä ruokaa, mihin mahtuu myös herkuttelua. :)

Mites teillä muilla on viikko sujunut, onko tullut pudotusta, ja kuinka paljon?

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi