Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeisten 10 kilon laihdutusprojekti

Vierailija
19.02.2016 |

Hei.

Olen laihtunut noin 20 kg viime vuoden puolella noin neljässä-viidessä kuukaudessa. Lähtöpainoni oli 88 kg, ja pituuteni on 164 cm. Jossain vaiheessa kyllästyin laihdutukseen, ja lopetin. Olen nyt ollut ilman laihdutteluja noin 3-4 kk, eikä mitään repsahdusta ole tapahtunut, vaan paino on pysynyt samana nämä kuukaudet.

Nyt olisi kuitenkin vielä kymmenen kiloa pudotettavana, ja olen taas henkisesti valmis jatkamaan laihdutusurakkaani. Laihdutusmenetelmänäni on ENED-dieetti, pyrin syömään alle 1000 kcal päivässä, optimaalisesti 700-800 kcal päivässä. Tuohon kalorimäärään syön mahdollisimman paljon proteiinia, jonkin verran rasvaa, ja paljon vihanneksia. Ei mitään makeita, paitsi satunnainen hedelmä. Huomautan, että teen istumatyötä, eikä minulle ole juuri mahdollisuuksia harrastaa liikuntaa viikonloppuja lukuun ottamatta. Päästyäni tavoitepainooni on tarkoitukseni syödä n. 1500-1700 kcal/päivä loppuelämäni ajan hiilihydraatitietoisesti.

Aion tulla tänne päivittämään tilanteeni aina maanantaisin. Aloitin projektini nyt menneenä maanantaina, ja tavoitteenani on päästä tavoitepainooni yli 58 kg kesäkuun alkuun mennessä.

Lähteekö joku muu mukaan haasteeseen?

15.02. 67,8

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen on jatkanut nutraamista ja lihonut 300 grammaa. Paino on siis nyt 102,3 kg.

Pusseja on vielä jäljellä ja aion syödä ne loppuun koska budjetoin ruokarahat nutreihin ja luvattuihin kasviksiin. Olen taas tutussa pisteessä kuin aiemmissa kuureissa eli olen alkanut lihomaan vaikka laihdutan. Olen tarkastanut luvattujen kasvisten hiilarit Finelistä sekä punninnut ne digivaa'alla mutta tulosta ei ole nyt tullut.

Vierailija
22/124 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi nutraukset on kyllä täyttä paskaa, ihmetyttää kuinka moni on mennyt tohon lankaan. Laitat sisääsi pelkkiä lisäaineita, et mitään ravinteita. Joo, ja jos se toimiikin sen -10kg, niin mitä tästä nyt sitten on oppinut? Syömään lisää nutrilettejä? ja siinä vaiheessa alkaa varmaan mieliteot vaivaamaan, kun keho kärsii puutostiloista..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi nutraukset on kyllä täyttä paskaa, ihmetyttää kuinka moni on mennyt tohon lankaan. Laitat sisääsi pelkkiä lisäaineita, et mitään ravinteita. Joo, ja jos se toimiikin sen -10kg, niin mitä tästä nyt sitten on oppinut? Syömään lisää nutrilettejä? ja siinä vaiheessa alkaa varmaan mieliteot vaivaamaan, kun keho kärsii puutostiloista..

Nutriletista on tehty toistakymmentä lääketieteellistä tutkimusta. Päivän annos eli viisi pussia plus sallitut vihannekset sisältävät kaikki tarvittavat aineet eli puutostiloja ei synny. Minulla ei ole mitään mielitekoja tullut ainakaan vielä. Järkeni sanoo, että sen saavutetun painon ylläpitämisessä tarvitaan ennen kaikkea tarkkaa ateriasuunnittelua ja työtä. En ole viemässä digivaakaa vieläkään kierrätykseen vaikken laihdukaan. Minusta on oikeastaan kätevää kun selviän nyt vähemmällä tiskillä ja jää enemmän aikaa muuhun. Jatkan kuuria kunnes pussit loppuvat.

Vierailija
24/124 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Liittyisin mielelläni joukkoonne! Olen asettanut tavoitteeksi laihtua 10kg kesäkuun alkuun mennessä (valmistun tuolloin).

Mittani ovat 163cm ja alkupaino oli viikko sitten maanantaina 86,3kg. Perjantaisin on mun puntaripäivä, ja silloin näytti 1,3kg:n pudotusta.

Laihdutan myöskin "kaloritietoisesti" ja syön pääsääntöisesti Nutriletteja, lisänä reippaasti "sallittuja" kasviksia, joskus näkkäriäkin.

Vatsan seudulta hävisi turvotus nopeasti, ja housut tuntuivat väljiltä. Nyt tosin juilii alavatsassa siihen malliin, että menkat alkavat hetkenä minä hyvänsä, ja turvotusta on tullut takaisin.

Oletteko muut nutraajat huomanneet kovaa janoa? Siis tietysti vettä pitäisi juoda reippaasti (ja juonkin) mutta jotenkin tuntuu että janottaa vähän väliä! :P

Todella upeita saavutuksia on teillä ollut tähän mennessä! *kade* :)

Vierailija
25/124 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kovat odotukset nutriletin suhteen, pari päivää meni hyvin ja varmasti olisi jatkunutkin yhtä hyvin ellei nutrilettlitkut olisi alkaneet kuvottaa mua niin voimakkaasti. Lopulta oksensin juoman jälkeen ja nutrilett jäi mulla siihen :D Mahtavia tuloksia teillä, joillekin se sopii! :) Mä olen saanut pudotettua nyt 12 kg puolessa vuodessa normaalilla ruokavaliolla. Tahti on hitaampi mutta olen silti tyytyväinen. Tsemppiä kaikille laihduttajille menetelmistä riippumatta!

Vierailija
26/124 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popcorn kirjoitti:

Hei!

Liittyisin mielelläni joukkoonne! Olen asettanut tavoitteeksi laihtua 10kg kesäkuun alkuun mennessä (valmistun tuolloin).

Mittani ovat 163cm ja alkupaino oli viikko sitten maanantaina 86,3kg. Perjantaisin on mun puntaripäivä, ja silloin näytti 1,3kg:n pudotusta.

Laihdutan myöskin "kaloritietoisesti" ja syön pääsääntöisesti Nutriletteja, lisänä reippaasti "sallittuja" kasviksia, joskus näkkäriäkin.

Vatsan seudulta hävisi turvotus nopeasti, ja housut tuntuivat väljiltä. Nyt tosin juilii alavatsassa siihen malliin, että menkat alkavat hetkenä minä hyvänsä, ja turvotusta on tullut takaisin.

Oletteko muut nutraajat huomanneet kovaa janoa? Siis tietysti vettä pitäisi juoda reippaasti (ja juonkin) mutta jotenkin tuntuu että janottaa vähän väliä! :P

Todella upeita saavutuksia on teillä ollut tähän mennessä! *kade* :)

Tervetuloa mukaan ryhmäämme! Mukavaa, että saamme lisää laihduttajia mukaan.

Jos nurtailet, ja jatkat samaan malliin, niin varmasti saat tuon 10 kg karistettua kesäkuun alkuun mennessä. Itselläni meni muistaakseni jotain 6 viikkoa aikaa ensimmäisten 10 kg pudotukseen, kun aloittelin laihdutuksen, ja lähtöpaino oli tosiaan aavistuksen korkeampi, kuin sinulla.

Itse en nutraile, mutta janoa esiintyy kyllä minullakin, ja vettä tai Fun Lightia tulee juotua ehkä 2,0 l päivässä, ja lisäksi vielä pari kuppia kahvia. Runsas Fun Lightin juonti minulla ainakin tekee myös kylläisemmän olon, mikä toki auttaa tässä projektissa.

Tämän päivän syömisiäni: aamulla kuppi kahvia, myöhemmin vielä toinen kuppi kahvia, lounas puolenpäivän aikaan oli salaattia rasvattomalla kastikkeella, pieni pala makrellia ja näkkäri, jonka päällä voita, kaksi siivua juustoa ja neljä siivua broilerinleikkelettä. Kaloreita tähän mennessä n. 400 kcal. Tultuani töistä kotiin aion syödä 200-300 kcal jotain kotiruokaa, mitä mieheni tällä kertaa onkin laittanut, luultavasti kanawokkia (mieheni on isyyslomalla tällä hetkellä :)), ja illalla 300 g rahkaa (220 kcal). Siinä onkin sitten 800-900 kcal päivän saldo. Ja ei ole nälkä! Jos ja kun tekee mieli napostella, niin kuppi kahvia/teetä tai iso lasillinen Fun Lightia auttaa kummasti. Joo, en ole Fun Lightin markkinoija, vaikka olenkin maininnut sen tässä viestissä kymmenisen kertaa. ;)

AP

Vierailija
27/124 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee vettä ja kivennäisvettä eniten, lisäksi juon jonkin verran light jaffaa ja pepsi maxia/zero colaa.

Tänään olen syönyt kaksi nutrilett-pirtelöä ja kaksi viipaletta tummaa ruispalaa, vähärasvaisella oivariinilla, kalkkunaleikkeellä ja paprikalla. Noissa yhteensä n. reilu 400 kcal. Kun kotiin pääsen, syön nutrilett-keiton näkkärillä ja jos illalla on vielä nälkä niin yksi pirtelö.

Napostelunhimoon olen löytänyt kirsikkatomaatit! Ihanan maukkaita ja terveellisiäkin. :)

Tuo 10kg:n pudotus on minulle välietappi, oikeastihan minun tulisi pudottaa tuplasti enemmän. Ajattelin kuitenkin tavoitella vähän maltillisempaa pudotusta ensiksi, ja jatkan sitten vielä sen toisen mokoman. :)

- Popcorn

Vierailija
28/124 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aamuinen punnitus 86,2 kg. Hiilihydraattitietoisella osanutrauksella aloittelen.

-11

Vierailija
29/124 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan! Mites teidän projektit etenee?

Mä en ole tänään syönyt kuin vasta kaksi nutrilett-pirtelöä, yhen porkkanan ja kourallisen kirsikkatomaatteja. Kohta vuorossa nutriletin kanakeitto paprikalla ja sipulilla höystettynä.

Olo on ihan hyvä, aika kevyt, vaikken todellisuudessa kevyt olekaan. (Vielä.)

Olen lueskellut vanhoja nutrilett-tsemppiryhmiä ja niistä saa kyllä motivaatiota! Huikeita saavutuksia monella takana. Ja niissä kun näkyy ajatukset ja repsahtelut projektin aikana, niin jotenkin tulee "hyvä" (en ny keksi muutakaan sanaa) fiilis kun joku muukin on kamppaillut samojen asioiden kanssa. Mielitekoja ei kyllä juurikaan ole, ihme kyllä. Täältä kotoa löytyy kyllä herkkuja, mutta niitä ei tee mieli. :)

Jonkinlaista edistymistä lienee tapahtunut, kun yhdet housut, jotka olivat vielä ennen nutrausta aika tiukat, olivatkin nyt oikein sopivat eikä ollut vaikeuksia vetää niitä jalkaan. Tällaiset pienet jutut kyllä piristää!

- Popcorn

Vierailija
30/124 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessassa saa hypätä jatkuvasti kun nesteet on lähtenyt liikkeelle. Mulla on aina parin kilon edestä turvotusta kun syön viljaa tai perunaa tms. ja ne nyt poistuu. Olen juonu tänään pari litraa vettä + saunalimukat Pepsi Maxia. Kalorit on ollut nyt kahtena päivänä noin 800. Nutriletteja, kasviksia, marjoja, Light-marjakeittoja ja jogurttia. Molempina päivinä 25 minuuttia crosstrainerilla, Ihan hyvä fiilis.

Vierailija
31/124 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti menee täälläkin. Eilen tuli syötyä seuraavanlaisesti:

aamupala: 2 kuppia kahvia

lounas: salaattia, näkkäri, jonka päällä 4 broilerileikkelettä ja kaksi juustosiivua, pikkupala makrellia (20-30 g).

päivällinen: salaattia ja n. 100 g paistettua kanaa

iltapala: 150 g maitorahkaa ja kaksi suolakeksiä, joiden päällä tuorejuustoa

Kaloreita luultavasti n. 700 kcal.

Mitä nyt tänä aamuna kävin puntarilla, niin paino on pudonnut jo kilon maanantaista! Mutta viralliseen punnitukseen on vielä 5 päivää aikaa, joten en kirjoita nyt tarkemmin painosta. :) Haluan pitää virallisen punnituksen vain kerran viikossa, muuten touhu voi helposti mennä neuroottiseksi.

Tänään on tullut juotua taas perus pari kuppia kahvia, ja olen juonut 0,7 l pullollisen Fun Lightia... Ja parin tunnin päästä taas lounassalaatit. Aika samoilla linjoilla päivästä toiseen. Vatsa on litistynyt jo ihan mukavasti. Ihanaa, että pääsin taas laihdutuksen makuun, oli kuitenkin muutaman kuukauden paussi välillä. 

Vierailija
32/124 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi 163cm ja 85kg jonka toiveissa ja suunnitelmissa olisi tiputtaa 20kg tämän kevään aikana jotta olisin taas normaalipainon puolella. Viimeksi olen painanut sen verran ehkä nelisen vuotta sitten. Painan tällä hetkellä saman verran kun joskus reilu 7v sitten kun olin viimeisilläni raskaana. Kamalaa.

Masennus ja parisuhde, jossa lähinnä syötiin ja löhöttiin sohvalla eivät tehneet hyvää ja harmittaa olla tässä tilanteessa taas. Yritän löytää taas arkiaktiivisuuden ja liikunnasta nauttimisen sekä opetella taas syömään terveellisesti.

Vierailija
33/124 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi myös yksi laihduttaja, joka tulisi mukaan. Tsempataan toisiamme. :)

Olen 173cm pitkä ja painoin viime keväänä 65kg pitkän työn tuloksena. Elämäntilanteeni takia tuli kauhea stressi ja liikunta jäi, tästä syystä lihoin 10 kk aikana 17kg! Eli aivan liikaa.. Aloitin viikko sitten maanantaina TAAS laihiksen ja myös minä käyn maanantaisin vaa'alla. :)

Alkupaino 15.2 82,5kg

Viikon päästä 22.2 -1,9kg ~ 80,6kg.

Nyt vatsatautia pukkaa, tosin eiköhän se pian ole ohi mutta siitä johtuen treenit jääneet tältä viikolta. Treenaan siis omalla lempparillani -> Focus T25 ohjelmalla ma-pe ja syön fiksusti sekä käytän saman firman lisäravinteita. Ilman niitä treenikivut liian kovat, kun lihakset heikos hapes hyvin pitkän tauon takia.

Olen kyllä hirveän pettynyt itseeni, että miten saatoin antaa itseni lihota noin paljon noin lyhyessä ajassa... Kantapään kautta opittu virheet ja enää ne ei toistu. Ei auta muu kuin melkein aloittaa alusta koko touhu. :/

Tsemiä kaikille! :o)

- Miki

Vierailija
34/124 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi 163cm ja 85kg jonka toiveissa ja suunnitelmissa olisi tiputtaa 20kg tämän kevään aikana jotta olisin taas normaalipainon puolella. Viimeksi olen painanut sen verran ehkä nelisen vuotta sitten. Painan tällä hetkellä saman verran kun joskus reilu 7v sitten kun olin viimeisilläni raskaana. Kamalaa.

Masennus ja parisuhde, jossa lähinnä syötiin ja löhöttiin sohvalla eivät tehneet hyvää ja harmittaa olla tässä tilanteessa taas. Yritän löytää taas arkiaktiivisuuden ja liikunnasta nauttimisen sekä opetella taas syömään terveellisesti.

Mä en siis aio ajatella olevani laihiksella tai kieltää itseltäni mitään. Mulle hyvä ruoka on intohimo ja haluan jatkossakin pitää sen nautintona. Lähinnä yritän päästä eroon tunnesyömisestä, pienentää annoskokoja ja syödä säännöllisesti. Mikään ruoka-aine ei tule olemaan kielletty.

Vierailija
35/124 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmonen on jatkanut nutraamista ja lihonut 300 grammaa. Paino on siis nyt 102,3 kg.

Pusseja on vielä jäljellä ja aion syödä ne loppuun koska budjetoin ruokarahat nutreihin ja luvattuihin kasviksiin. Olen taas tutussa pisteessä kuin aiemmissa kuureissa eli olen alkanut lihomaan vaikka laihdutan. Olen tarkastanut luvattujen kasvisten hiilarit Finelistä sekä punninnut ne digivaa'alla mutta tulosta ei ole nyt tullut.

Kolmonen oli tänään ensimmäistä kertaa alle satakiloinen eli vaaka näytti 99,9 kiloa. Nuo yllättävät painonvaihtelut ovat kyllä käsittämättömiä!

Vierailija
36/124 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikki uudet pudottajat, tervetuloa mukaan! :)

Eilinen päivä alkoi mukavasti, kun kävin puntarilla ja lukema oli 84,1 (olin toivonut 84-alkavaa lukemaa)! Siitä se alamäki sitten lähtikin. Söin kyllä ihan "oppien" mukaisesti, Mutta olo oli hirveä. Päätä särki ja oli myös huonovointisuutta. Meninpä kuitenkin ajoissa nukkumaan kun en jaksanut sitä oloa.

Tänään aamulla menkat alkoivat, ja uteliaisuuttani kävin puntarilla katsomassa, paljonko se nostaa painoa. Nyt näytti 84,6, eli puolisen kiloa. Turvotustahan tuo on, joten en ole huolissani.

Tänään en menkkakipujen takia lähtenyt kouluunkaan. Sen verran tiedän sen olevan tuskaa, joten nyt jäin kotiin. Tähän mennessä olen syönyt yhden mansikka-nutriletin ja juonut kupillisen vihreää teetä. Pian vuorossa lounas, jolloin ajattelin juoda yhden pirtelön ja syödä yhden tumman reissumiehen puolikkaan vähärasvaisella oivariinilla, kalkkunaleikkeellä, salaatilla ja kurkulla. Mielitekoja ei juuri nyt ole, eikä oikeastaan nälkäkään.

- Popcorn

Vierailija
37/124 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutriletista on tehty toistakymmentä lääketieteellistä tutkimusta. Päivän annos eli viisi pussia plus sallitut vihannekset sisältävät kaikki tarvittavat aineet eli puutostiloja ei synny. Minulla ei ole mitään mielitekoja tullut ainakaan vielä. Järkeni sanoo, että sen saavutetun painon ylläpitämisessä tarvitaan ennen kaikkea tarkkaa ateriasuunnittelua ja työtä. En ole viemässä digivaakaa vieläkään kierrätykseen vaikken laihdukaan. Minusta on oikeastaan kätevää kun selviän nyt vähemmällä tiskillä ja jää enemmän aikaa muuhun. Jatkan kuuria kunnes pussit loppuvat.[/quote]

Paljonko on kaloreita yhdessä Nutrilett-pussissa ja mitä yksi pussi maksaa? Voisiko joku omatekoinen kaalisoppa-,ruisleipä-, rasvaton piimä-, porkkana-kuuri- dieetillä saada nuo kaikki ravintoaineet halvemmalla kuin Nutrilett-pussista? Lähteekö Nutrilett -pussilla nälkä?

Vierailija
38/124 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivä. Aamukahvilla tilkka puuroa ja jättiläiskorvapuusti - teinitytön köksän tunnit kantaa hedelmää... Vein lapset autolla kouluun. Yleensä kävelevät, nyt oli mulla aikaa. Yksi lapsi on kotona kipeenä, ehkä influenssa, ei oo ruoka maistunut hänelle ja nappasin lapselle Mäkkäriltä Crispy chicken McWrap aterian. Ja mukaan lähti myös lapselle ja itselleni Dajm-Orange-McFlurry, ja myyjän kysyessä jätskin kokoa vastasin toki se isoin. Ja hyvää oli kahvin ja Hesarin kanssa nautittuna.

Että tällä tapaa tämän laihduttajan päivä lähtenyt käyntiin. Kiloja tulee varamaan koko ajan lisää, kun olen aivan mahdoton herkuttelija. Paljonhan sain kaloreita jättikorvapuustista ja jätskiannoksesta? En varmaan voi syödä tänään enää mitään, ja vaikka mitä pitäisi jaksaa tehdä. Kuntopyörä seisoo tossa makkarissa. Kuinka kauan pitää sitä polkea, että saa korvapuustin ja jätskinkalorit kulutettuA? Varmaan koko päivän. Ei tuu mitään tästä. Mutta liikun paljona ja lihasmassa on hyvä ja aerobinen kunto myös.ajattelen, että jos joskus onnistun laihtumaan, niin näiden läskejäni alla olisi sitten lihasta ja hyväkuntoinen kroppa. Mutta tänään tulee VOF. Lasten kanssa katsotaan, sipsipussi on kaapissa avaamattomana. Olen parantumaton. Mutta ihanaa seurata teitä "nutraajia", oikein harvinaisen täysjärkinen ja kannustava ketju on tämä, ehkäpä minäkin "sitten joskus"...

Vierailija
39/124 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tosiaan hyvä ja asiallinen ketju. Mutta ajoittain noi kalorimäärät /vrk on tosi matalia. Ihanko oikeesti on turvallista syödä vain 700kcal/vrk? Miten jaksaa käydä töissä/opiskella, eihän toi riitä edes perusaineenvaihduntaan? Eikös tossa ole tosi väsynyt olo, päänsärkyä ja muisti pätkii, jos noin matalalla energiamäärältään mennään. Aivot varsin tarviivat myös rasvaa. Ja tarkkoja on noi ruokamäärät ja punnitukset, eikö helposti hallitse ton tyyppinen dieetti liikaa koko elämää ? Entäs tosi hidas painonpudotus ruokavalioympyrää noudattamalla ja vain kovasti liikuntaa lisäämällä ja kaikki herkut poisjättämällä?

Vierailija
40/124 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on tosiaan hyvä ja asiallinen ketju. Mutta ajoittain noi kalorimäärät /vrk on tosi matalia. Ihanko oikeesti on turvallista syödä vain 700kcal/vrk? Miten jaksaa käydä töissä/opiskella, eihän toi riitä edes perusaineenvaihduntaan? Eikös tossa ole tosi väsynyt olo, päänsärkyä ja muisti pätkii, jos noin matalalla energiamäärältään mennään. Aivot varsin tarviivat myös rasvaa. Ja tarkkoja on noi ruokamäärät ja punnitukset, eikö helposti hallitse ton tyyppinen dieetti liikaa koko elämää ? Entäs tosi hidas painonpudotus ruokavalioympyrää noudattamalla ja vain kovasti liikuntaa lisäämällä ja kaikki herkut poisjättämällä?

Täytyy sanoa, että minulla ei kyllä ole minkäänlaisia negatiivisia oireita tästä matalakalorisesta dieetistä. Olin kuitenkin tällaisilla kaloreilla jonkun 5 kk putkeen ennen 3 kk taukoani, ja nyt taas ollut näillä kaloreilla lähes 2 viikkoa. Ei nälkä, ei heikota, ei mitään negatiivista. Ketoosi? Ihan kokoaikainen työ minulla on, 1- ja 2-vuotiaat lapset kotona. Itse asiassa olo on erittäin energinen, ja painonpudotuksen ansiosta elämä on monin tavoin helpompaa ja parempaa nykyään. Mutta liikkuminen minulla tosiaan melko vähäistä, enkä tällaisia kalorimääriä suosittelekaan fyysisesti aktiiviselle. Voihan olla, että mihinkään salitreeniin minulla ei energiaa riittäisikään, en tiedä. Viikonloppuisin tulee kyllä ulkoiltua, eikä ole väsyttänyt, hyvin ovat voimat riittäneet.

Olen sen verran malttamaton, että minulle tärkeää on nopea pudotus. Ruokaympyrän ja muiden suositusten noudattaminen minulla ainakin aiheuttaisi nopean painonnousun - ihan oikeasti, Suomessahan suositellaan tyyliin 9 palaa leipää kaiken muun ruoan lisäksi! Ihan sairasta, en ymmärrä mihin tuon määrän leipää voi kukaan tarvita. Liikuntaan minulla ei taas ole oikein aikaa elämäntilanteen takia, joten se ei kovasti auta, eli näillä mennään, ja hyvin mennäänkin. :)

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi