Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kutsuu jatkuvasti kotiimme ruokavieraita, olen jo väsynyt ! :(

Vierailija
18.02.2016 |

Mitä mieltä olette tästä perheemme tyypillisestä järjestelystä:

Mies kutsuu, monesti minulta kysymättä, meille kotiimme todella usein päivällis- ja illallisvieraita. Eikä tämä vielä mitään, mutta vastuu ruoanlaitosta, ideoinnista, leipomisesta, tarjoilusta ja siivouksesta on aina vain minulla. Kokonaan. Mies istuu pöydässä passattavana kuin yksi kutsuvieraista ja minä joudun tekemään kaiken. :(

Olen nyt kyllästynyt ja väsynyt. Olen yrittänyt ehdottaa miehelle, voisiko tämäkin tehdä jotakin, olisi kerrankin ns. aktiivinen isäntä. Pari viimeistä kahvituskertaa olen erikseen kehottanut miestä ennen vieraiden tuloa vastaamaan sitten kahvipöydässä kahvin kaatamisesta, eli kaataisi edes kahvin kuppiin ja osaisi oma-aloitteisesti tarjota lisää. Ei ole tämäkään onnistunut! Kahvikupit on kaikilla olleet tyhjinä, olen kysyvästi odottanut, vieraat ovat odottaneet, ja mies vaan istuu pöydässä. Yksi ainoa vastuualue eikä tämäkään onnistu ilman käskemistä!!

Mitä voin tehdä? Tykkään itsekin ruokavieraista, ei siinä mitään, mutta en jaksaisi aina olla yksin vastuussa kaikesta! Ja en haluaisi vaikuttaa vieraiden aikaan nalkuttavalta vaimolta, jolta varmasti vaikutan, kun joudun miestä "patistamaan" pienissäkin asioissa.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP täydentää.

Eli mies kutsuu tuttavapariskuntiammep, sukulaisiaan ja kavereitaan meille puhumatta asiasta ensin minun kanssani. Joskus olen saanut varoitusaikaa vain 2 tuntia - sunnuntaina! Yritä siinä sitten raapia kasaan kaapista ja pakastimesta jotakin tarjottavaa ja jatkaa omaa ruokaamme määrällisesti että riittäisi vieraillekin. Onneksi jotakin on aina, tähän asti, löytynyt.

Useimmiten kuulen asiasta päivää, paria ennen. Mies vaan ilmottaa, että by the way, X

ja Y tulee meille sitten huomenna tai

ylihuomenna illalla. Ja minä alan stressin vallassa pähkäilemään mitä tarjotaan ja mitä ruokarajoituksia itse kullakin on.

Tykkään kyllä laittaa ruokaa ja olla johonkin pisteeseen asti jonkinlainen kodinhengetär, mutta odottaisin miehenkin ottavan asioista vähän vastuuta! Erityisesti kun on vieraat kutsunutkin! Hän ihan oikeasti, istua töröttää pöydän ääressä kuten kaikki vieraat ja odottaa mun olevan joku tarjoilija myös hänelle.

Eihän sun mies puhu ruoasta mitään. Olet itse kehittänyt ton ruokapakkomielteen. Ne ihmiset on tulossa miehen sanoken mukaan vaan käymään ja ihan kahvit riittää silloin, jos jotain. Tämä on aivan selvää, ei kukaan vieraskaan oleta saavansa illalliskutsua parin tunnin varoitusajalla!!

Tämä on varmaan tyypillinen naisten tapa nähdä asiat. Jos joku ilmoittaa olevansa tulossa ex temore niin ei tarvi lähteä hikihatussa väsäämään mitään, kahvi riittää jos sitä on.

Vieraat kyllä ymmärtävät etenkin jos itse ovat ilmoittaneet tulostaan, jos mies kutsuu, niin kyllä meillä ainakin mies huolehtii onko tarjottavia, enkä minä ole vastuussa vieraista, enkä kyllä lähde mitään kakkuja leipomaan ellen itse halua.

Vierailija
102/106 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä on aina tehty niin, että jos miehen perhettä/kavereita tulee, niin mies ideoi tarjottavat, käy kaupassa ja kokkaa ja siivoaa. Minä teen sitten kun tulee minun perhettä/kavereita. Tietysti puolin ja toisin autetaan toisiamme ja tehdään myös yhdessä. Ilmoitin jo suhteen alkuvaiheilla, etten jaksa sitten ottaa painetta ja stressiä hänenkin vieraistaan ja hoitaa kaikkia yksin. Mielestäni päävastuu pitää olla sillä joka kutsuu. Ihan jo pelkästään senkin takia, että kutsuja varmasti tietää paremmin kutsuttaviensa ruokamieltymykset ja erikoisruokavaliot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis meillä on aina tehty niin, että jos miehen perhettä/kavereita tulee, niin mies ideoi tarjottavat, käy kaupassa ja kokkaa ja siivoaa. Minä teen sitten kun tulee minun perhettä/kavereita. Tietysti puolin ja toisin autetaan toisiamme ja tehdään myös yhdessä. Ilmoitin jo suhteen alkuvaiheilla, etten jaksa sitten ottaa painetta ja stressiä hänenkin vieraistaan ja hoitaa kaikkia yksin. Mielestäni päävastuu pitää olla sillä joka kutsuu. Ihan jo pelkästään senkin takia, että kutsuja varmasti tietää paremmin kutsuttaviensa ruokamieltymykset ja erikoisruokavaliot.

Hieno järjestely! Harmi ettei voi ikinä toimia meillä, ikävän anoppini (ja oman hyväksytyksi tulemisen tarpeen) vuoksi. :(

Anoppi nimittäin odottaa ja olettaa, että kunnon nainen ja pojan puoliso kokkaa, leipoo ja siivoaa. Passaa ja pitää huolta hänen rakkaasta pojastaan. Se on ikään kuin miniän mittari. Hänen pojalleen kun ei riitä huonompi suoritus. Jos vaimo istuu ja odottaa miehen hoitavan vieraiden keskitykset, on se häpeä ja osoitus tämän naisen laiskuudesta ja osaamattomuudesta.

"Voi poika-parkaa kun on joutunut ottamaan patalaiskan vaimon kontolleen..."

Ja sitten tietysti soitellaan sukulaiset ja tutut läpi ja kerrotaan suoraan tai kierrellen, "miten surkea vaimo pojalla on" ja "miten pojan elämä säälittää kun joutuu niin paljon aina yksin tekemään". "Kun miniä on niin laiska ja kohta ne varmaan eroaakin, kun eihän se poika voi mitenkään kestää sellaista elämää".

Jos tilanne siis tosiaan olisi se, että mies passaisi omat vieraansa ja sukunsa, ja minä tietysti omani. Niin anoppihan tietysti yleistäisi ja luulisi, että mies joutuu passaamaan kaikki vieraat aina, joka kerralla, koska hänellähän olisi kokemusta vain näistä omista kerroistaan.

Vierailija
104/106 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan tehdä niin, että tekee pakastimeen valmiiksi muuten vain esim. lihapiirakoita, kuivakakkuja tai muita kakkuja, kasvispiiraita tai mikä nyt pakastimessa säilyy. Sitten ottaa esiin tarvittaessa. Tosin jos vieraat joka viikkoisia niin en kyllä aina kestitsesi.

Vierailija
105/106 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kattois hetkeäkään tollasta miestä hyihyi. siks oon vaihtanut miehet naisiin. Tartte katella tollasta ihme törttöilyy jossa mies alistaa naista *oksentaa*

Vierailija
106/106 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M39 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vaimo toimii pitkälti samalla tavalla. Hän ilmoittaa minulle vasta päivän pari aikaisemmin kutsuneensa vieraita tai luvanneensa meidän menevän jonnekin kylään. Pahimmillaan on luvannut minut jonnekin talkoisiin minulta mitään kysymättä! Jos minulla on sitten jotain muita suunnitelmia, alkaa show kun tahallani sotken hänen suunnitelmat. Että minä saan sitten itse perua ja ilmoittaa miksi ei sovi.

Työn jaossa ei minulla ole sinänsä valitettavaa. Hän sentään hoitaa ruoat itse (tosin grillaus jää aina minulle) ja siivous hoidetaan yhdessä. Se mikä minua jurppii, on se ettei minulta kysytä mitään. Minun mielipiteillä ja menoilla ei tunnu olevan mitään arvoa. Tavallaan minun oletetaan pitävän kalenterini tyhjänä sitä varten, jos hän sattuu jotain keksimään. Tunnen että minua kohdellaan kuin lasta eikä kumppania. Ainakaan toistaiseksi keskustelut eivät ole asiaan vaikuttaneet. Pitänee käydä vielä kerran rautakaupan kautta ja ostaa laatikollinen sitä rautalankaa.

Tulee varmaan yllätyksenä, mut hyvin tyypillinen tilanne. Tuo on just sitä naisen vähättelyä, sulla ei ole enää parisuhteessa ihmisarvoa.

arvon herroille: mun miehellä vaikuttaa olevan usein sama kokemus. Mulla taas se kokemus, että olen maininnut sovituista jutuista n. viisi kertaa aiemmin, keskustellut miksi jonnekin ollaankin menossa jo ti eikä pe, mahdollisesti keskustellut viemisistä tms. Niin jos ei ole kynää ja paperia kädessä, nämä keskustelut valuvat miehen muistista kuin vesi hanhen selästä. Melko turhauttavaa kuunnella kyselyjä "milloin tehdään kenen kans onko mulle kerrottu" kun on kertonut jo asiat kerta toisensa jälkeen. Kerran sitten pyysin miestä itseään sopimaan äitinsä kanssa, mennäänkö tiettyyn tilaisuuteen vai ei. Mies oli mielestään ilmottanut ei. Anoppi kuitenkin kertoi että oli sanonut ehkä. Miten yllättävää, mies ei nähnyt mikä tässä on ongelma. Rakas mies on muuten mutta tuo aikatauluvastuu puoliseniililtä vaikuttavan puolison kans on rasittavaa, etenkin kun meillä on iso suku mutta kaukana ja yleensä lomat on täynnä kyläilyä. edelliselle jota sanojensa mukaan vähätellään: minkä verran kiinnität huomiota puolisosi sanoihin? Painatko mieleen jos sovitte jotain?

On varmaan sellaisiakin, joista on puhuttu, mutta olen unohtanut. Olenkin nykyään ottanut tavaksi kaivaa heti puhelimen esiin ja merkata menot ylös. Kummasti näitä ylläreitä edelleen tulee.

T: 44

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi