Onko tämä ihminen hullu vainooja?
Kaikki alkoi bussista. Istuin tätä miestä vastapääten ja ihan normaalisti siinä matkustin töihin ja katselin ikkunasta ulos maisemia. Pari ekaa kertaa meni hyvin, mutta kolmannella kerralla tämä mies käyttäytyi todella oudosti... Istuin yhden nuoren miehen kanssa häntä vastapäätä, niin kun tämä ahdistelija jäi bussista pois, hän vaan nousi tosi vihaisesti, hyvä ettei repinyt penkkien välissä olevaa käsitukea irti ja ärähti jotain sekavasti... Minä ja nuori mies säikähdettiin, pistävän vihaisen katseensa suuntasi minuun.
Meillä oli jostain syystä aina tapana istua samoille paikoille, mutta tämän tapahtumaan jälkeen, en enää istunut häntä vastapäätä. Ymmärsin, että se häiritsee häntä jotenkin..... Jatkossa istuin edelleen bussin etuosassa ja tämä mies oli taas kerran siellä ja istui samalla paikallaan, minua tuijotti jatkuvasti, eikä mitenkään ystävällisesti, vaikka mä koitin matkustaa vaan normaalisti ja katsella ulos maisemia!!! Välillä vilkaisin häneenkin päin, niin kun ihmiset normaalisti toisiaan vilkaisee, mutta en jäänyt katseella tapittamaan 24/7. Kun hän oli jäämässä pysäkillään, niin nousi taas uhkaavan näköisesti ja sillä oli muovikassin sisällä jotain ja näytti että aikoo lyödä sillä minua!
Tämä mies asuu ilmeisesti tässä minun lähialueella. Asun pubin vieressä ja nyt tämä äijä on pari kertaa ollut tuossa pubissa. Mulla on suora näköyhteys ikkunasta tuohon pubiin. Niin uskallanko minä enää tuosta pubin edestä kauppaan kulkea tai täytyykö mun alkaa varoa kotonakin vapaasti liikkumista jos tuo äijä rupeaa enemmänkin hengaamaan tuossa pubissa!?
Se pitää minua ilmeisesti jonain Anettena, vaikka nimi on Marika. En tajua että mitä yli 60-vuotias äijä, näkee 20-vuotiaassa naisessa että pitää tuolla tavoin ahdistella. Kaulassaan se pitää ristikorua, toimiiko uskovainen mies näin? Mulla vaisto sanoo, että kun se mies näkee joku kerta minut ikkunasta ja tietää sen jälkeen missä asun, se yöllä murtautuu asuntooni ja tappaa minut. Enkä mä voi sille miehelle mitään, se on iso kokonen äijä.
Vituttaa, pelottaa ja itkettää!!! :(
Kommentit (49)
Nimittelet vanhaa patua ahdistelijaksi, stalkkeriksi, skitsoksi ja miksi muuksi vielä ja hän ei ole edes tehnyt sinulle mitään! Häpeä likka!
Kulkee samalla bussilla, koska asuu samalla suunnalla. Käy siinä pubissa, koska se on lähellä. Toki saattaa kiinnittää suhun huomiota, koska kuljette samalla bussilla ja muutenkin näkee, ihan samalla tavalla pistän itsekin merkille ne ihmiset, jotka kulkevat samaan aikaan bussilla ja käyvät samassa kaupassa toistuvasti. Naama vain tulee tutuksi.
Tuntuu, että ap on se hullu tässä...
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuota mietit ja numeroa asiasta teet? Mene kauppaan ja asioille, kun näet ettei miestä näy. Tuskin se siellä pubissa sinua stalkkaa ja päivystää. Jos ei muuta rikosta ole tehnyt, kuin örähdellyt ja liehunut muovikassin kanssa, niin ei tuota kannata funtsia. Hulluja tässä maassa riittää.
Jos näet sen teidän rapussa tai ovesi lähellä, niin että ottaa jotenkin yhteyttä tai kontaktia sinuun, tee ilmoitus.
Riittääkö mun sana pelkästään siihen et poliisi alkaa tehdä asialle mitään ja jos alkaa, niin mitä tekisi?
Ja eikö sinun mielestä tuo käytös ollu karmivaa, etkö itse miettisi ja tekisi numeroa asiasta? yleensä kun ihmiset matkustaa bussissa rauhallisesti, eikä ota tuolla tavalla kontaktia toiseen ihmiseen.
Munko pitää nyt alkaa elämään elämääni sen miehen aikataulun mukaan? ei ole oikein...
Vierailija kirjoitti:
Nimittelet vanhaa patua ahdistelijaksi, stalkkeriksi, skitsoksi ja miksi muuksi vielä ja hän ei ole edes tehnyt sinulle mitään! Häpeä likka!
LUEPPA TUO ALOITUS NIIN NÄET MITÄ ON TEHNY!
Mulla ei oo mitään hävettävää, vaan hänellä, sietäis olla naama peruslukemilla vaan ja matkustaa normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että ap on se hullu tässä...
Edelleen, en ole. Minkä takia haluatte kääntää tämän asian minua vastaan?? Miksi ette usko että on tuollaisia kylähulluja olemassa, kerta naisiakin raiskataan nyt joka viikko eri puolella suomea?? voi jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo mitään hävettävää, vaan hänellä, sietäis olla naama peruslukemilla vaan ja matkustaa normaalisti.
Luin enkä edelleenkään nähnyt mitään konkreettista tekoa.
Leopardi on tehnyt paluun palstalle! <3
Kohta sulla on pimppi kivasti kipeä kun setä tulee vähän yöllä kylään. Tosin et varmaan kerkii hirveesti tuskailla kun se tappaa sut lopuksi kun on hoitanut hommansa. Se on katos joku sarjamurhaajaraiskaaja ja sä olet seuraava uhri.
Tiedotus kaikille Länsi-Pasilassa asustaville mammoille! Teitä ei vainoa hullu stalkkaajamuori, helpotuksen huokaus! Näytän vaan "hieman" kiukkuiselta ja julmalta ollessani väsynyt ja ahdistunut. Saatan myös ajatuksissani tuijottaa. Voi minua. Oikeasti olen huippusöpö.
Niin AP, onko sulla yleensä taipumus ottaa kaikki itseesi? Osaatko lukea toisten tunteita ja ajatuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Yhden kerran ärähtänyt (huono päivä tms, toki huonoa käytöstä), muuten ei ole muuta kuin istunut ja katsonut. Sinä taas pelkäät murtautumista kämppään ja tappoa. Oikeesti, mieti nyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konkreettiset teot:
- Nousee penkiltä, repäsee melkeen käsituen irti, ärähtää jotain sekavaa ja vilkaisee vihaisesti minuun (viestii selvästi että haluaa jostain syystä et pysyn kaukana!) 2 ihmistä säikähtää tämän takia.
- Jatkossa istun bussin etuosassa edelleen, mutta eri paikalla, mies tuijottaa minua 24/7 pistävä katse silmissään, haluaa selkeästi ahdistaa. Kun nousee silloin pysäkillään bussista, sillä on muovikassissa jotain ja näyttää että yrittää lyödä sillä mua.
NÄMÄ OVAT JUMALAUTA KONKREETTISIA TEKOJA .
Vierailija kirjoitti:
Leopardi on tehnyt paluun palstalle! <3
Leopardi?
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin ajattelen. Tuo vainoaminen tapahtuu sinun päässäsi. Tuokin, mitä kirjoitit "Se pitää minua ilmeisesti jonain Anettena, vaikka nimi on Marika" on aika outoa, jos et ole mitään hänen kanssaan puhunut.
Miksi häntä yleensä edes tuijottelet?? Taitaa sinulla nyt mielikuvitus pikkusen laukata tai toinen vaihtoehto, että mielenterveytesi on alkanut horjua.
Vierailija kirjoitti:
Kohta sulla on pimppi kivasti kipeä kun setä tulee vähän yöllä kylään. Tosin et varmaan kerkii hirveesti tuskailla kun se tappaa sut lopuksi kun on hoitanut hommansa. Se on katos joku sarjamurhaajaraiskaaja ja sä olet seuraava uhri.
Nyt riittää. Täällä on ilmeisesti ihan turha keskustella vakavasta asiasta, kun toisen pelkoa väheksytään. Sanokaa mitä sanotte, mutta tuon äijän käytös ei ollut normaalia! Jos mun päässä ois vikaa, mä väittäisin, et lähes joka toinen tekis bussissa mua kohtaan tuollasta, mutta suurin osa ihmisistä siellä istuu ihan normaalisti ja käyttäytyy normaalisti, niin kuin minäkin... Paitsi tämä äijä. Mistä me oikeesti tiedetään, millanen tausta sillä on, onko sillä joku psyykkinen sairaus, mitä sen päässä liikkuu, onko hän joskus istunut vaikka henkirikoksesta!? Kun on semmonen bodarin kokonen mies ja käyttäytyy noin pelottavasti nuorta, huomattavasti pienempi kokoista naista kohtaan, joka ei kauheesti pystyis pärjäämään väkivalta tilanteessa, tuon kokoista miestä vastaan... Ei kait sitä auta kuin yrittää elää tavallisesti ja unohtaa tuo mies, ei sitä tiiä tuleeko se vaikka minut tappamaan ja jos niin käy et mun elämä päättyy sen lihavan runkkarin käsiin, niin sit asia on niin... Mut enpä oo täällä sitä enää kertomassa. ;/ Enkä voi ruveta tässä tapauksessa enää välttelemään tuota miestä, ensinnäkään se ei oo oikein ja bussissa on helpompi vältellä kun menee ihan eri paikkaan istumaan, mutta totuus on kuitenkin se et mä asun nyt tässä ja tuo pubi on tuossa ja jos se mies on siinä ulkona tupakalla, näkee kun mä aukasen vaikka verhot, tietää sit missä asun, niin ei sille voi sit mitään. Täytyy vaan ilmeisesti katella mitä tapahtuu ....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konkreettiset teot:
- Nousee penkiltä, repäsee melkeen käsituen irti, ärähtää jotain sekavaa ja vilkaisee vihaisesti minuun (viestii selvästi että haluaa jostain syystä et pysyn kaukana!) 2 ihmistä säikähtää tämän takia.
- Jatkossa istun bussin etuosassa edelleen, mutta eri paikalla, mies tuijottaa minua 24/7 pistävä katse silmissään, haluaa selkeästi ahdistaa. Kun nousee silloin pysäkillään bussista, sillä on muovikassissa jotain ja näyttää että yrittää lyödä sillä mua.
NÄMÄ OVAT JUMALAUTA KONKREETTISIA TEKOJA .
Nousee penkiltä ja osuu käsitukeen? No voi nyyh. Ärähdys varmasti oli vain huonon päivän purkua, jotkut näyttävät tunteensa noinkin avoimesti joka ei tietenkään ole mitenkään hyvää käytöstä mutta ei tehnyt sinulle mitään.
Tuijottaa sinua? Nyyh, edelleen. Mitenkä se näytti siltä että yrittää lyödä?
no ei todellakaan vainoa sua. vaikuttaa joltain mt-tyypiltä mutta eihän tuossa nyt ole vainoamisesta mitään merkkejä. hei jäitä hattuun ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuota mietit ja numeroa asiasta teet? Mene kauppaan ja asioille, kun näet ettei miestä näy. Tuskin se siellä pubissa sinua stalkkaa ja päivystää. Jos ei muuta rikosta ole tehnyt, kuin örähdellyt ja liehunut muovikassin kanssa, niin ei tuota kannata funtsia. Hulluja tässä maassa riittää.
Jos näet sen teidän rapussa tai ovesi lähellä, niin että ottaa jotenkin yhteyttä tai kontaktia sinuun, tee ilmoitus.
Riittääkö mun sana pelkästään siihen et poliisi alkaa tehdä asialle mitään ja jos alkaa, niin mitä tekisi?
Ja eikö sinun mielestä tuo käytös ollu karmivaa, etkö itse miettisi ja tekisi numeroa asiasta? yleensä kun ihmiset matkustaa bussissa rauhallisesti, eikä ota tuolla tavalla kontaktia toiseen ihmiseen.
Munko pitää nyt alkaa elämään elämääni sen miehen aikataulun mukaan? ei ole oikein...
Mulla on tullut tämän tyyppisiä vastaan. Naapurustossa oli muutama. Yleisellä paikalla eivät varmasti tee mitään, jos muulloinkaan. Vanhoja ja kärttyisiä alkoholisteja ei kannata ottaa niin kuoleman vakavasti. Ja suurin osa pöpeistä menee omia menojaan.
Jos ottaa kontaktia jotenkin tai jopa koskettaa, voi silloin kävellä paikalta pois tai tarpeen vaatiessa vaikka pamauttaa laukulla päähän ja huutaa apua. Ja jos tuo tapahtuu toistuvasti, eli toisenkin kerran, niin silloin jo ottaisin johonkin yhteyttä, vaikka vain kysyäkseni neuvoa. Samalla tulee ilmoitus tyypistä tehtyä, ja on jo "kontrollissa".
Ei örinä ja kulmien alta vilkuilu vihastuneen näköisenä ole syy tehdä mitään. Se ei ole rikos, eikä edes häirintää. Silti kannattaa aina olla varovainen ja tarkkailla ympäristöään, sekä välttää tällaisiin tilanteisiin joutumista. Jos pelottaa ja koet asian uhkaavana, tee ilmoitus virallisesti poliisille. Mutta ymmärrät varmaan, että ilmoituksesi syy ei voi olla "Henkilö katsoi linja-autossa uhkaavasti heilutellen muovikassiaan".