On se nyt kumma kun ei saa lääkäriaikoja tk:een.
Pyysin kilpparikokeet puhelimitse ja sain ne. Nyt en pääse vastaanotolle kuulemaan tuloksia. Pelkän soittoajan sain ja sekin 3 viikon päähän.
Ei ollut kuulemma lääkärillä aikoja lainkaan edes varattavissa.
Kommentit (17)
Miksi ihmeessä sinun pitäisi saada kuulla tulokset kasvotusten? Ihan yhtä hyvin asia hoituu puhelimitse. Aivan normaali käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
Pyysin kilpparikokeet puhelimitse ja sain ne. Nyt en pääse vastaanotolle kuulemaan tuloksia. Pelkän soittoajan sain ja sekin 3 viikon päähän.
Ei ollut kuulemma lääkärillä aikoja lainkaan edes varattavissa.
Sait verikokeen ja puhelinajan, miksi ihmeessä sun pitäis vielä päästä näkemään sen tohtorin naama?
Kato tulokset omakannasta (kanta.fi) ja tsekkaa googlella onko arvot kohdallaan vai ei.
Soittoajat ihan perberistä, mulla ainakin useammin menee puhelut sivu suun / ei soita laisinkaan kuin että sais puhuttua lekurin kanssa :/
Puhelin on joskus parempi kuin sähköposti. Jos tarvitaan jatkotoimenpiteitä, meilirumba eestaas on suunnilleen loputon. "Arvot ok, ei aihetta toimenpiteille" on asia erikseen.
Tk:sta ei ole kyllä saanut lääkäriaikoja enää 25 vuoteen ku kuuden viikon päähän.
Tuo soittoaika kolmen viikon päähän on ihan ok. Ei kilppariasiat sen kiireellisempiä ole. Itse olen odottanut samanlaisia aikoja kilpparin kanssa.
Julkinen terveydenhoito on ihan romahduspisteessä esim pääkaupunkiseudulla. Vuosi- tai puolivuosikontrolleihin ei saa aikoja edes terveydenhoitajalle saati sitten lääkäriin. Kiirellisissä tapauksissa puhelimessa tivataan vihaiseen sävyyn "Eikö teille ole työterveydenhoitoa?!" Sähköisten reseptien uusimisesta ei tule ilmoitusta. Mikään, siis yhtään mikään ei toimi julkisessa terveydenhuollossa. Surullista!
Millon keskustelen hoidosta/oireista jne? Puhelun aikana? Epäilen vajaatoimintaa, niin oishan se kiva päästä lääkäriin. Miks ne siel tk:ssa on? Saikuttajien takia?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Millon keskustelen hoidosta/oireista jne? Puhelun aikana? Epäilen vajaatoimintaa, niin oishan se kiva päästä lääkäriin. Miks ne siel tk:ssa on? Saikuttajien takia?
Ap
Puhelun aikana joo, mutta ei se lääkäri lääkkeitä määrää, vaikka olisi oireita, jos arvot ovat kunnossa.
Kyllä ne lääkärit siellä tk:ssa töitä tekevät.
Miksi ylipäätään "hoidattaa" itseään kilpirauhasasioissa julkisella? Ei ne siellä mitään tajua.
Mä olen taistellut vasta 9 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApPuhelun aikana joo, mutta ei se lääkäri lääkkeitä määrää, vaikka olisi oireita, jos arvot ovat kunnossa.
Kyllä ne lääkärit siellä tk:ssa töitä tekevät.
Milloinkohan saan sen reseptin jos se ei sitä puhelinkeskustelun perusteella tee? Odotanko hamaan tappiin kunnes arvon lääkäri suvaitsee antaa aikoja varattavaksi?
Pakko käyttää julkista kun ei ole varaa mennä yksityiselle.
Ap
Saat varmaan reseptin,, jos arvot ovat päin pirkkalaa
Vierailija kirjoitti:
Saat varmaan reseptin,, jos arvot ovat päin pirkkalaa
Et saa. Mulle ei edes jatkotutkimuksia katsottu tarpeelliseksi.
Printtautin ne labratulokset sieltä kansliasta itselleni ja marssin niiden kanssa yksityiselle.
Resepti tuli heti.
Sä saat sähköisen reseptin sen puhelun aikana, jos sun arvoissa on jotain outoa ja tarvitset hoitoa. jos oireittesi syy ei ollut kilpirauhanen, niin sitten soittelet lääkäriaikaa niitä oireita varten. Tähän tuloksen tulkintaan/ reseptin kirjoitusta varten et tarvitse vastaanottoaikaa. Oireitasi voit selitellä puhelimessa sitten kun se lekuri soittaa.
Ei se lääkäri sitä reseptiä sun naamasi perusteella kirjoita, vaan veriarvojen. Sillä ei ole mitään merkitystä asiassa ettet vastaanotolle pääse nyt tai ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä, se puhelin toimii myös toiseen suuntaan että sinäkin pystyt sanomaan lääkärille. Voit kertoa huolesi vajaatoiminnasta lääkärille puhelimessa.
En yleensä ymmärrä, että miksi noita tuloksia tarvitsee tiettyyn aikaan soitella tai lähteä henkilökohtaisesti käymään jossain. Mielestäni olisi paljon järkevämpää, jos ne tulisivat vaikka tekstiviestillä tai sähköpostiin. Tuolla systeemillä tuhlataan vaan kaikkien aikaa.