Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olitte huonoja koulussa. Mitä teette nyt?

Vierailija
15.02.2016 |

Itse en ole ollut hyvä oikein missään, enkä ole voinut sen kannalta miettiä ammatinvalintaa. Huono olin sen sijaan monessakin asiassa, erityisesti matikassa, fysiikassa ja kemiassa. Vasta näin aikuisiällä olen alkanut miettiä, onko minulla jotain oppimisvaikeuksia. Asiat kun eivät meinaa millään jäädä mieleeni. Niissäkin aineissa, joista tykkäsin, jouduin tekemään paljon töitä, että saisin ok numeron.

Koen myös, että minulla on huono muisti. Monet asiat, jotka kuuluvat yleissivistykseen ovat yksinkertaisesti unohtuneet. Tai ehkä olen vaan tyhmä... Sitäkin olen miettinyt :)

Minulla on yksi kirja, jonka olen lukenut vuosien varrella parikin kertaa ja josta pidin. Yksi päivä aloin miettimään, että mistähän se kirja edes kertoi... En pystynyt muistamaan. Eli en periaatteessa osaa sanoa, mistä yksi lempikirjoistani kertoo... Normaalia?

Minulla on diagnosoitu pitkäaikainen masennus, jos se nyt mihinkään liittyy.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko ja viesti eivät oikein vastaa toisiaan. Mitä ap itse teet nyt?

Vierailija
2/41 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yritysjohtaja. Täytyy sanoa näin jälkeenpäin, että peruskoulu tarvitsee todella rankkaa uudistusta. Se mitä opetetaan ja miten on vitsi. Oikeastaan Lukiossa oli sama ongelma. Opettaja puhuu 45 minuuttia ja sitten tarvitaan jostain kumman syystä 15 minuutin lepotauko. Ajan voisi käyttää tehokkaamminkin ja oppikirjat tiivistää niin, että siinä on ensimmäisenä se olennainen asia, ettei tarvitsisi tuhlata tuntikausia ärsyttävästi muotoiltuja lauseita eritelllessä. Suosittelisin myös että opetetaan asiakokonaisuus kerralla ja sitten pidetään koe. Se pikemminkin sekoittaa kun täytyy päntätä samana päivänä monta eri oppiainetta. Uskontoa ei pitäisi opettaa.

Vierailija
4/41 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin huono ylä-asteella ja lukiossa. Pääsin kuitenkin yliopistoon ja opiskelen siellä tällä hetkellä.

Vierailija
5/41 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yritysjohtaja. Täytyy sanoa näin jälkeenpäin, että peruskoulu tarvitsee todella rankkaa uudistusta. Se mitä opetetaan ja miten on vitsi. Oikeastaan Lukiossa oli sama ongelma. Opettaja puhuu 45 minuuttia ja sitten tarvitaan jostain kumman syystä 15 minuutin lepotauko. Ajan voisi käyttää tehokkaamminkin ja oppikirjat tiivistää niin, että siinä on ensimmäisenä se olennainen asia, ettei tarvitsisi tuhlata tuntikausia ärsyttävästi muotoiltuja lauseita eritelllessä. Suosittelisin myös että opetetaan asiakokonaisuus kerralla ja sitten pidetään koe. Se pikemminkin sekoittaa kun täytyy päntätä samana päivänä monta eri oppiainetta. Uskontoa ei pitäisi opettaa.

Ja lisäisin vielä, että etenkään yläaste ei valmista ja ohjeista nuorta ihmistä millään tavalla siine mitä todellinen elämä on kun koulusta astutaan kadulle. Elämme kapitalistisessa tulosmaailmassa, mutta siitä ei puhuta halaistua sanaa koko koulun aikana. Koulu on aivan liian teoreettista ensimmäiset 9 vuotta. Ihmettelen.

Vierailija
6/41 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin ylioppilaaksi 6,7 ka:lla ja Cn papereilla.

Älyssä ei kuitenkaan ollut vikaa vaan motivaatiossa, kaikissa aikuisiän palikkatesteissä olen ollut 5% fiksuimpien joukossa. Tällähetkellä myyntijohtaja + yrittäjä

Vierailija
7/41 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä jäi jotenkin vajaaksi tuo aloitusviesti, tuli pieni ajatuskatko... Piti vielä sanoa, että itse olen kaupan alalla, käynyt vaan toisen asteen koulutuksen ja olen muutaman vuoden päästä 30. Ei todellakaan ole se työ, mitä haluaisin tehdä, mutta en tiedä mitä muutakaan tekisin. Jo pelkkä amk tuntuu todella kaukaiselta ajatukselta :/ tosin ehkä pitäisi ensin keksiä ala, joka kiinnostaa. Ja sitten miettiä, onko töitä...

Itse en tiedä, oliko syy motivaatiossa vai älyssä vai vähän molemmissa, kun koulu meni niin kuin meni. Ei-niin-hyvät kotiolot tuskin auttoivat asiaa.

Amiskassa tuntui, että samat asiat olivat vaikeita, mitkä yläasteella. Ihan jo siitä syystä, että olin monessa jäänyt jälkeen, niin huonohan se on yrittää opiskella lisää. Ap

Vierailija
8/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, että mitäkö teen? Kärsin ja kidun. Odotan vain kuolemaa.

Vierailija
9/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensin Alepan kassa, sitten pääministeri, nyt liikun maailmalla seurapiireissä, olen Social(ist) Butterfly🦋

Vierailija
10/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiän 👍

Vierailija
11/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemasi aineet ovat ainoat jonkin verran älyä vaativat ja siksi lähes kaikille vaikeita. 

Vierailija
12/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin huono koulussa. Jätinkin sen ensin peruskouluun, kävin sitten myöhemmin aikuislukion. Sitten vielä paljon myöhemmin yliopistoon, ensin maisteriksi ja sitten tohtoriksi. Olen nykyisin tutkija.

Vierailija
13/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyn huumeita kun en kelvannu mihinkään aikanaan.

nyt ajan mersulla kun mua aikanaan hylkivät paskiaiset kävelee tai menee pyörällä.

Samat kaverit asuu 50v vanhoissa yksiöissään ja syö moskaa ja yrittää selviytyä laskuista,

Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa..

Vierailija
14/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin siivoojaksi, laitoshuoltajan koulutus oli paljon helpompi kuin peruskoulu 

Vierailija
15/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojana työskennellyt. Ei koulutusta alalle. 

Vierailija
16/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ensin Alepan kassa, sitten pääministeri, nyt liikun maailmalla seurapiireissä, olen Social(ist) Butterfly🦋

Ja toinen oli ensin tarjoili g-baarissa, nyt eduskunnan puheenjohtaja ja presidentinvaalien narsisiti

Vierailija
17/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjänä, työllistä 6 henkilöä. Työntekijät eivät ole milloinkaan olleet lakossa. 

Vierailija
18/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pskaduunissa sairaalalla sihteerinä. Tienaan alle 2000 e/kk netto. Töissä jo 16 vuotta samalla alalla. 

Vierailija
19/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyötön. Kukaan ei palkkaa minua. Lämhimpänä työpaikkaa olin pari vuotta sitten, mutta koeajan päättyessä sanoivat että nukuin tauoilla ja en luo ryhmähenkeä. Sanoin että olen introvertti ja hiljainen niin en ole niin ryhmäpälpättäjä ollenkaan. Ja sitten kysyin että eikö tauoilla saa tehdä mitä haluaa sitten, kuten vaikka torkkua.. Kummia syitä miksi eivät palkanneet.

Vierailija
20/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin työeläkettä. Tosin se on vain alle 5 tonnia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän