Anoppi maksoi eilen ravintolassa koko suvun laskun- minua lukuunottamatta!
Anoppini on kautta aikojen käyttäytynyt todella häiriintyneesti minua ja miestäni eli poikaansa kohtaan. Näemme harvoin, nyt lasten myötä useammin. Olen saanut kuulla häneltä mitä erikoisimpia HYVIN heikosti verhottuja loukkauksia itseäni kohtaan. Eilen hän taas pääsi yllättämään. Olimme menossa oman perheen kesken syömään. Hän ehdotti mukaantuloa ja muitakin sukulaisia liittyi seuraan. Anoppi kiinnitti huomionsa koko illallisen ajan minuun. Juteltiin perusjuttuja, hän jatkoi jokaista lausettani esim. kun sanoin "taapero voi seisoskella tuoliani vasten"..."kunnes joku ihmislauma jyrää hänet" jne. Taaperon huudahdukset ja hermostumiset, joita oli todella vähän, kiinnittivät hänen huomionsa myös ja hän oli silmin nähden pettynyt siihen, kuinka en saanut lasta vaiennettua. Hän puhui suureen ääneen kuinka "miten en tajunnut ottaa leluja mukaan", "mitenkä en ymmärtänyt varata paikkaa leikkipaikan vierestä", ym, tarkoittaen siis, mitenkä MINÄ en näitä TAJUNNUT tehdä. Olin provosoitumatta kuten aina, hymyilin, keskustelin rauhallisesti ja vastailin hänelle rauhallisesti. Kun tuli laskun maksun aika, kaikki perhekunnat kaivoivat lompakkojaan esiin. Anoppi sanoi suureen ääneen, että hän maksaa laskun. Kun tarjoilija tuli pöytään, anoppi osoitti niitä ruokailijoita sormellaan, kenen laskun hän maksaa. Kaikkia muita paitsi minua. Ilmeeni ei värähtänytkään, kun maksoin omani. Jutun pointti ei ole siis laskun maksaminen vaan se, kuinka törkeästi perheenjäseniään voidaan kohdella. Tänään tämä vasta jysähti tajuntaan. On tosi loukattu olo.
Kommentit (187)
Olet sinäkin ap aina tossu, kun suostut näkemään tuollaista anoppia. Eniten kuitenkin tässä vituttaa se sun mies, joka haluaa sinut ja lapsesi tuohon tilanteeseen, jossa sinut voi julkisesti nolata! Sama homma, että antaa äitinsä sanoa tuollaisia asioita lapseen liittyen vaimolleen. Ei jeesus sentään, mies saisi jo kotona sellasen palautteen, ettei tuo ekan tapaamisen jälkeen toistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan asennettasi tuossa tilanteessa. Toivottavasti pidät pokkasi jatkossakin, koska pilkka kalahtaa aina vääjäämättä omaan nilkkaan jossain vaiheessa ja niin veikkaan käyvän anopillesikin.
Sen verran noita ihan käsittämättömän tökeröjä ihmisiä on olemassa että jos antaa kohdella itseään huonosti ihan taatusti tulee huonosti kohdelluksi jatkossakin... ilman anoppiakin.
Voi olla, voi olla. Mutta viisas valitsee taistelut, jotka kannattaa käydä. Tarinan anoppi kuulostaa ihmiseltä, joka hakee hakemalla vikaa miniästä, joten kannattaako provosoituminen ...
Miten anoppi joka pitää itseään maailman nappana ja parempana ihmisenä kuin sinä/muut. Haluaa myös nolata itsensä noin moukkamaisella käytöksellä? Ei se nyt muidenkaan silmissä kovin hyvältä varmaan näyttänyt.
Ap. mitä jatkossa olette miehesi kanssa päättäneet tehdä? Jos loukkauksia on ollut jo aiemmin, en kävisi enää hänen luonaan tai ottaisi mukaan syömään yms. En haluaisi lasteni näkevän, kuinka heidän vanhempaansa loukataan jatkuvasti yhden sukulaisen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Suku on syömässä ja täyttää muutaman pöydän ja yksi maksaa. Tilanne on vähän eri kuin vaikka vappulounaalla, jossa useita paris/perhekuntia istuu samassa seurueessa ja maksajia on monta. Edellisessä ei tarvitse eritellä päitä, jälkimmäisessä tarvitsee.
No minun ei kyllä ole tarvinnut siinäkään tilanteessa eritellä päitä tai ainakaan osoitella niitä päitä sormella. Joko kerron maksavani esim. kahden aikuisen ja kahden lapsen laskun tai kerron että mä maksan nämä ja nämä annokset.
Anoppivihaaja on näköjään taas paikalla.
Koko suku on aika hauska käsite silloin, jos pöydässä ei ole koko suku vaan ainoastaan pieni osa siitä. Toisaalta ravintolassa tuskin ilahduttiin siitä, että pöytävarauksenne muuttui yllättäen pienestä perheestä noin kolmeksikymmeneksi suvun jäseneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan asennettasi tuossa tilanteessa. Toivottavasti pidät pokkasi jatkossakin, koska pilkka kalahtaa aina vääjäämättä omaan nilkkaan jossain vaiheessa ja niin veikkaan käyvän anopillesikin.
Sen verran noita ihan käsittämättömän tökeröjä ihmisiä on olemassa että jos antaa kohdella itseään huonosti ihan taatusti tulee huonosti kohdelluksi jatkossakin... ilman anoppiakin.
Voi olla, voi olla. Mutta viisas valitsee taistelut, jotka kannattaa käydä. Tarinan anoppi kuulostaa ihmiseltä, joka hakee hakemalla vikaa miniästä, joten kannattaako provosoituminen ...
En pidä sitä provosoitumisena että kerron toiselle että kohtelet huonosti, en sidä sitä, jos et lopeta en ole missään tekemisissä kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä astuu kuvaasi miehesi.Oletko kuohinut hänestä lassukan?Eikö miehesi saa olla mies edes kotona?Miehenäsi olisin laittanut äitini ojennukseen jo ajat sitten ja myös sinutkin, jos tarvetta olisi ilmennyt.Vittu näitä lassukoita riittää nykyään.Laittaisin äitini pyytämään anteeksi sinulta, tai sitten ei enään yhteisiä juhlia olisi.
Edellisen kirjoittaja, turhaan syytät vaimoa. Jos anoppi on tuollainen, niin poika on vinoutuneet asenteet omaavan äitinsä kasvattama, eikä vaimo parka voi sille silloin mitään. Tuollainen tilanne SAATTAA avata miehen silmät seisomaan sillä puolen, missä kuuluukin, eli vaimon vierellä. Anoppihan pyrkii selvästi hallitsemaan poikaansa edelleen ja on mustasukkainen vaimolle ja siksi kohtelee tätä törkeästi.
Nyt on aika miehen herätä pikku äidin kultapojun unesta ja puolustaa vaimoaan ja asettaa anoppi oikealle paikalleen ydinperheen ulkopuolelle, josta tämä ei saa määrätä perheen elämää millään tavoin, eikä syrjiä miehen vaimoa!
Törppöjä ovat olleet muutkin sukulaiset, jotka tuota näytelmää ovat vierestä katsoneet. Minä olisin sukulaisena maksanut tuon vaimon laskun, siis EHDOTTOMASTI, anopin ja vaimon vastaväitteistä piittaamatta.
Olen ap ja sen verran vielä vastailen tähän, että anoppihan nimenomaan valitsi hetken, kun mieheni poistui pariksi minuutiksi. En usko, että olisi uskaltanut käyttäytyä noin hänen aikanaan. Tai ainakin tiesi, että mieheni olisi puuttunut asiaan. Mieheni ei ole ns. mammanpoika, hän ei ole äitinsä kanssa läheinen. Ajattelen myös niin, että itsensäpä häpäisee kaikkien silmissä käytöksellään. Kohtalotovereiden ajatuksia olisi kiva kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Karehdin kypsyyttäsi ja kykyäsi suhtautua asioihin. Olet niin paljon anoppisi yläpuolella. Se häntä taitaakin suututtaa :D Jatka samaan malliin ja anopiltasi menee vielä hermot ja voit suhtautua siihenkin kylmän viileästi ja olla idiootin yläpuolella.
Mutta miten aiotte miehesi kanssa jatkossa hoitaa anopin tapaamiset yms.?
Ei muuta kuin ensi kerralla maksat itse muiden paitsi anopin laskun. Ja joululahjat ostat tietysti kaikille muille, paitsi anopille. Katso värähtääkö anopin ilme. Jos värähtää, olet voittanut sen erän. Jos ei, niin se on patti, ja panoksia on nostettava puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä sitä provosoitumisena että kerron toiselle että kohtelet huonosti, en sidä sitä, jos et lopeta en ole missään tekemisissä kanssasi.
Aivan, mutta kyseessä perhelounas. Haluatko itse käydä avointa sanasotaa mummu vastaan äiti lasten läsnä ollessa varsinkin kun mummun reaktiosta ei ole mitään varmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi herranjumala, ootko ikinä ollut ravintolassa? Sen istumapaikkaa osoitti.
Kieltämättä en koskaan ole ollut ravintolassa jossa osoitetaan sormella sen paremmin ihmisiä kuin istumapaikkoja.
Niinhän se menee, että aina kun sinä käyt ravintolassa, niin kaikki siellä käyttäytyvät hyvin ja oikein :D
Kukaan ei tee koskaan mitään huonotapaista, eihän sellaista voi tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, mutta kyseessä perhelounas. Haluatko itse käydä avointa sanasotaa mummu vastaan äiti lasten läsnä ollessa varsinkin kun mummun reaktiosta ei ole mitään varmuutta.
Luultavasti ottaisin heti lounaan jälkeen anopille puhelun ja lounas jäisi viimeiseksi jolla olen mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä en koskaan ole ollut ravintolassa jossa osoitetaan sormella sen paremmin ihmisiä kuin istumapaikkoja.
Niinhän se menee, että aina kun sinä käyt ravintolassa, niin kaikki siellä käyttäytyvät hyvin ja oikein :D
Ei ole ollut pöytäseurueissa valittamista, mutta kai meidän suvussa sitten osataan käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollistahan se tietysti voi olla... yhden kerran. Mikäli pöytäseurue tai joku siitä käyttäytyisi todella noin typerästi jäisi se viimeiseksi ravintola syömiseksi hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ap ja sen verran vielä vastailen tähän, että anoppihan nimenomaan valitsi hetken, kun mieheni poistui pariksi minuutiksi. En usko, että olisi uskaltanut käyttäytyä noin hänen aikanaan. Tai ainakin tiesi, että mieheni olisi puuttunut asiaan. Mieheni ei ole ns. mammanpoika, hän ei ole äitinsä kanssa läheinen. Ajattelen myös niin, että itsensäpä häpäisee kaikkien silmissä käytöksellään. Kohtalotovereiden ajatuksia olisi kiva kuulla.
Tätä odotin! Kaikki on sinun osaltasi hyvin! Olet hyvin itsesi hillitsevä aikuinen ja tunteiltasi tasapainoinen ja kykenevä ajattelemaan järkevästi. Miehesi tukee sinua ja seisoo rinnallasi, vaikka tällaisia pääseekin hänen selkänsä takana tapahtumaan. Nyt vain mies sanokoon anopille suorat sanat, miten EI kohtele sinua, niin kaikki ok. Anopilla on ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Siinä ajassa kun mies oli vessassa, anoppi ehti siis viittoa tarjoilijan pöytään, selvittää tarjoilijalle mitä maksaa ja mitä ei, ja odottaa sen että tarjoilija tuo ja rahastaa laskut sekä anopille että ap:lle joka maksoi omansa?
Harvinaisen pitkä vessareissu miehellä.
Suku on syömässä ja täyttää muutaman pöydän ja yksi maksaa. Tilanne on vähän eri kuin vaikka vappulounaalla, jossa useita paris/perhekuntia istuu samassa seurueessa ja maksajia on monta. Edellisessä ei tarvitse eritellä päitä, jälkimmäisessä tarvitsee.