Anoppi maksoi eilen ravintolassa koko suvun laskun- minua lukuunottamatta!
Anoppini on kautta aikojen käyttäytynyt todella häiriintyneesti minua ja miestäni eli poikaansa kohtaan. Näemme harvoin, nyt lasten myötä useammin. Olen saanut kuulla häneltä mitä erikoisimpia HYVIN heikosti verhottuja loukkauksia itseäni kohtaan. Eilen hän taas pääsi yllättämään. Olimme menossa oman perheen kesken syömään. Hän ehdotti mukaantuloa ja muitakin sukulaisia liittyi seuraan. Anoppi kiinnitti huomionsa koko illallisen ajan minuun. Juteltiin perusjuttuja, hän jatkoi jokaista lausettani esim. kun sanoin "taapero voi seisoskella tuoliani vasten"..."kunnes joku ihmislauma jyrää hänet" jne. Taaperon huudahdukset ja hermostumiset, joita oli todella vähän, kiinnittivät hänen huomionsa myös ja hän oli silmin nähden pettynyt siihen, kuinka en saanut lasta vaiennettua. Hän puhui suureen ääneen kuinka "miten en tajunnut ottaa leluja mukaan", "mitenkä en ymmärtänyt varata paikkaa leikkipaikan vierestä", ym, tarkoittaen siis, mitenkä MINÄ en näitä TAJUNNUT tehdä. Olin provosoitumatta kuten aina, hymyilin, keskustelin rauhallisesti ja vastailin hänelle rauhallisesti. Kun tuli laskun maksun aika, kaikki perhekunnat kaivoivat lompakkojaan esiin. Anoppi sanoi suureen ääneen, että hän maksaa laskun. Kun tarjoilija tuli pöytään, anoppi osoitti niitä ruokailijoita sormellaan, kenen laskun hän maksaa. Kaikkia muita paitsi minua. Ilmeeni ei värähtänytkään, kun maksoin omani. Jutun pointti ei ole siis laskun maksaminen vaan se, kuinka törkeästi perheenjäseniään voidaan kohdella. Tänään tämä vasta jysähti tajuntaan. On tosi loukattu olo.
Kommentit (187)
Valitettavasti ei ole provo. Seurueesta osa oli leikkipaikalla lasten kanssa, kaikki tekivät lähtöä, takkeja haettiin. Kaksi sukulaistani huomasi kyllä tilanteen. Menivät lukkoon. En syytä heitä todellakaan. Maksoin laskuni kylmän viileästi ja vielä kiitin anoppia, että maksoi lapseni ja mieheni laskun :D
Huono provo. Mutta onkin maanantai.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ei ole provo. Seurueesta osa oli leikkipaikalla lasten kanssa, kaikki tekivät lähtöä, takkeja haettiin. Kaksi sukulaistani huomasi kyllä tilanteen. Menivät lukkoon. En syytä heitä todellakaan. Maksoin laskuni kylmän viileästi ja vielä kiitin anoppia, että maksoi lapseni ja mieheni laskun :D
Et siis sanonut tai ole koskaan sanonut anopille että hän kohtelee mielestäsi sinua huonosti? Eikö siihen ole koskaan puuttunut miehesikään?
No lopeta nyt hyvä ihminen tuollaisen anopin tapaaminen! Ja eikö sun miehes reagoinut mitenkään tuohon laskuasiaan? En voi käsittää tällaista.
Nyt naurattaa :D Siis se, että mun anoppi on niin karmea, että sitä pidetään vauva-palstan provona. Omalla tavallaan sekin helpottaa mua, kun seuraavan kerran kuuntelen sen sekoiluja. Voi nauraa sisäisesti.
Arvostan asennettasi tuossa tilanteessa. Toivottavasti pidät pokkasi jatkossakin, koska pilkka kalahtaa aina vääjäämättä omaan nilkkaan jossain vaiheessa ja niin veikkaan käyvän anopillesikin.
Tää on ihan varmasti provo. Tossa tarinassa on epäjohdonmukaisuuksia tai sitten ukollas oli megaluokan ripuli, ja istui vessassa tolkuttoman pitkän ajan.
Tekikö miehesi mitään kun sai kuulla tapahtuneesta?
Vierailija kirjoitti:
Arvostan asennettasi tuossa tilanteessa. Toivottavasti pidät pokkasi jatkossakin, koska pilkka kalahtaa aina vääjäämättä omaan nilkkaan jossain vaiheessa ja niin veikkaan käyvän anopillesikin.
Sen verran noita ihan käsittämättömän tökeröjä ihmisiä on olemassa että jos antaa kohdella itseään huonosti ihan taatusti tulee huonosti kohdelluksi jatkossakin... ilman anoppiakin.
Anoppi osoitteli sormellaan, että maksan tuon, tuon, tuon, en tuota, tuon... No eihän se noin mene vaan pöytäkunnittain.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan varmasti provo. Tossa tarinassa on epäjohdonmukaisuuksia tai sitten ukollas oli megaluokan ripuli, ja istui vessassa tolkuttoman pitkän ajan.
Mitä epäjohdonmukaisuuksia? En ole ap, mutta valitettavasti olen tavannut ap:n anopin kaltaisia ihmisiä.
Miten anoppi osoitti sormella esim. miestäsi joka juuri silloin oli wc:ssä?
Voi herranjumala, ootko ikinä ollut ravintolassa? Sen istumapaikkaa osoitti.
Vierailija kirjoitti:
Miten anoppi osoitti sormella esim. miestäsi joka juuri silloin oli wc:ssä?
Sanoi varmaan lopuksi "...ja kaikki vessassa olijat, baaritiskillä notkujat ja kulman takana tupakilla venyjät"
Vierailija kirjoitti:
Pöytäseurueesta ei muka kukaan sanonut mitään, kun anoppi jätti maksamatta sun laskun? En usko, taatusti olet provo.
Mun on helppo uskoa tuon tapahtuneen. Olisi voinut tapahtua minullekin.
Appiukolla oli tapana käyttäytyä ilkeästi minua kohtaan, ja koko suku hyväksyi tämän ilmeenkään värähtämättä.
Appiukko on jo onneksi kuollut, mutta vihaan edelleen niitä kaikkia ihmisiä jotka hyväksyivät hänen törkeän käytöksensä, enkä suostu edelleenkään tapaamaan sitä sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Voi herranjumala, ootko ikinä ollut ravintolassa? Sen istumapaikkaa osoitti.
Kieltämättä en koskaan ole ollut ravintolassa jossa osoitetaan sormella sen paremmin ihmisiä kuin istumapaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Mies oli vessassa juuri silloin. Kerroin asiasta vasta, kun käveltiin autolle. Oli tyrmistynyt.
Kas kas, yllättäen miehesi oli just silloin vessassa. Sopii provoon täydellisesti.
Hämmentävää, todella outoa! Tässä tilanteessa pahinta ei ole kuitenkaan anoppi, vaan miehesi, joka tyynesti antoi äitinsä maksaa omat ruokansa, mutta jätti sinut maksamaan omansa???? Ei kuulosta terveeltä kummankaan toiminta. Olisin maksanut oman perheeni ruokailut kokonaan tai mies olisi maksanut, perhejakoa ei olisi anopin mieliksi tehty.
Tässä astuu kuvaasi miehesi.Oletko kuohinut hänestä lassukan?Eikö miehesi saa olla mies edes kotona?Miehenäsi olisin laittanut äitini ojennukseen jo ajat sitten ja myös sinutkin, jos tarvetta olisi ilmennyt.Vittu näitä lassukoita riittää nykyään.Laittaisin äitini pyytämään anteeksi sinulta, tai sitten ei enään yhteisiä juhlia olisi.