Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävimmät bussimatkustajat?

Vierailija
14.02.2016 |

Tästä oli joskus keskustelu mutta se kai pahoitti jonkun mielen ja on poistettu?

1. Ne, jotka eivät osaa ilmaista ääneen jäävänsä pois. Se köhiminen tai hanskojen käteen laittaminen ei ole mikään kansainvälinen ilmaisu sille, että aikoo jäädä seuraavalla pysäkillä. Ei voi olla niin vaikeaa sanoa "Anteeksi, jäisin tässä"

2. Kahden paikan varaavat

3. Ne, jotka huutavat puhelimeen koko yksityiselämänsä käänteet

4. Tälle nyt ei välttämättä voi mitään, mutta kokoaikainen yskiminen, räkiminen ja köhiminen. Jos se on pakko tehdä, niin älä tee sitä päin naamaani vaan esim. nenäliinaan.

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nyt ärsyttää tässä pitkänmatkan bussissa tuo edessä oleva mummo, joka mitään sanomatta vaan veti penkkinsä makuuasentoon. Nyt sen penkki on mun sylissä ja esseen kirjoittaminen läppärillä ei suju. Hyvä että ehdin vetästä koneen alta ennen kuin penkki laski.

Vierailija
82/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadin metroissa haisee usein hiki kesäisin. Se on inhottavinta joukkoliikennöintiä itselleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, tarkoitan siis raitiovaunuissa leijailevaa hajua. 83

Vierailija
84/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden paikan varaajat, kun bussi aikaa olla täynnä ja nämä vain istuvat omahyväisen näköisinä käytäväpaikallaan.

Vierailija
85/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mamujen huutamista ihmettelen. Onko heillä kuulossa vikaa vai miksi kaikki kanssakäyminen täytyy tehdä huutamalla ? Jos täällä on joku maahanmuuttaja, olisi kiva kuulla asiaan selitys. Samoin somalinaisten järkyttävä haju, mikä se on? Meinaa tukehtua, jos joutuu istumaan lähellä.

Maissa ei ole sellaista kohtuullisuusajattelua kuin suomalaisilla. Puhe on elämää ja sitä ei opeteta hillitsemään samoin.

Vierailija
86/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mamujen huutamista ihmettelen. Onko heillä kuulossa vikaa vai miksi kaikki kanssakäyminen täytyy tehdä huutamalla ? Jos täällä on joku maahanmuuttaja, olisi kiva kuulla asiaan selitys. Samoin somalinaisten järkyttävä haju, mikä se on? Meinaa tukehtua, jos joutuu istumaan lähellä.

Tätä ihmettelen minäkin. Viimeksi perjantaina mamuämmät piti niin kovaäänistä kälätystä bussissa töistätuloaikaan, että meinasi korvat haljeta. Onko ne kuuroja? Menee vähän ohi aiheesta mutta 6-vuotias lapseni nauraa tikahtuakseen kun imitoin sille somaliäitiä. Eli puhun kovaan ääneen " ählämikieltä". Lapsi nauraa niin että on pissata housuihinsa. Hänen entisessä päiväkodissaan oli muutama mohammed. Nykyään ei enää. Toki sanon hänelle että tämä on meidän perheen oma vitsi eikä tätä jakaa eteenpäin. (Perheessä on muusikoita ja näyttelijöitä) Mutta kun ollaan joskus harvoin lapsen kanssa vapaa-ajalla bussissa ja kaapuväki hyökkää sinne niin kakara tirskuu. Mulla pokka pysyy ja vasta pois jäätyämme repeämme molemmat😄

Vierailija
87/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt ei ollu bussi vaan ratikka mut anyway..

Aivan täynnä istuma- ja seisomapaikat ja "kolmen nuorukaisen porukasta" yksi puristi mun vieressä seisovaa tyttöä takapuolesta! Siis aivan tahallisesti, ei ollut vahingossa hipaisu tms. Tyttö ei sanonut mitään vaan ahdistui silminnähden ja jäi seuraavalla pysäkillä pois. Tollanen ahdistelu on ärsyttävää joukkoliikennekäyttäytymistä mun mielestä!

Puutuitko todistamaasi ahdisteluun? Sanoitko näille nuorukaisille jotain, vai hyväksyitkö hiljaa?

Vierailija kirjoitti:

Lihavat ihmiset, jotka syövät bussissa esim. suklaata, keksejä tai karkkia.

Ihan kuin ei voisi odottaa sitä max 30min aikaa, että bussi on perillä. Tai jos on ihan nääntymäisillään, niin luulisi olevan jotain järkevämpää evästä. Varsinkin, jos ylipainoa on enemmän kuin 40kg...

Ei ole sinun asiasi vahtia toisten läskejä tai ruuan terveellisyyttä. Ei edes bussissa.

Vierailija
88/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just nyt ärsyttää tässä pitkänmatkan bussissa tuo edessä oleva mummo, joka mitään sanomatta vaan veti penkkinsä makuuasentoon. Nyt sen penkki on mun sylissä ja esseen kirjoittaminen läppärillä ei suju. Hyvä että ehdin vetästä koneen alta ennen kuin penkki laski.

Läppäri vastapallona mummon naamalle, joka on sylissä ja jatkat kirjoittamista.

Vierailija
89/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussipysäkillä iso määrä ihmisiä ja kun bussi tulee pysäkille niin kaikki ryntäävät sisään ovesta yhtä aikaa vähintään kahdesta kolmeen ihmistä kerralla matkakortti konetta kohti kilpaillen kuka ehtii ensin...Pukinmäen juna-asemalla aamuisin viidakon meininki bussi 54 kanssa. Siirryin käyttämään toista reittiä työmatkalle, kun en enää kestänyt sitä tönimistä ja törkeää käytöstä.

Vierailija
90/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ole niinkään bussien ongelma. Ainoastaan pääkaupunkiseudun jokerilinjojen. Ongelma näkyy enemmän metroissa, ratikoissa ja junissa. Mikä siinä on, että heti kun on päästy ovista sisään, täytyy jäädä seisomaan siihen ovien eteen tukkeeksi? Jotkut alkaa oikeen parkkeeraamaan, ottaa reppua pois selästä ja laskeutuu siihen. Ruuhka-aikaan tää on tosi raivostuttavaa. Ja samalla ovet jo piippaa sulkeutumisen merkiksi. Onko muita ihmisiä niin vaikea huomioida?

Vierailija
91/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttävät kaikki muut matkustajat. Siksipä kuljenkin parhaassa mahdollisessa seurassa yksin henkilöautolla. ;)

Vierailija
92/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun luettuani olen tyytyväinen, että asun paikkakunnalla, jossa ei ole julkista liikennettä.

Vierailija
93/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-palstalaiset. Varmaan pitäisi hengitystäkin pitää bussimatkan ajan että ei vaan vahingossa ärsytä ketään.

Vierailija
94/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratikkaan tunkevat ihmiset. Jo hyvissä ajoin kun vaunu lähestyy pysäkkiä, alkaa ihmisten levoton liikehdintä ja pakkautuminen lähelle laiturin reunaa ovien kohdalle. Vaunu pysähtyy ja ovet avautuvat. Ihmiset alkavat sulloutua kauhealla kiireellä ja kyynärpäätaktiikalla sisään, eivätkä anna tilaa ensin poistuville matkustajille. Aivan kuin olisi elämän ja kuoleman kysymys päästä vaunuun ensimmäisenä. Tai jos eivät ehdi rynnimään ensin sisään, eivät ainakaan anna tilaa niille postujille vaan saartavat heidät ja pois jäävät matkustajat jäävät jumiin tunkeilevaan ihmismassaan. Kyllä se raitiovaunu odottaa kaikki matkustajat kyytiin, vaikka antaisikin reilusti tilaa edellisille matkustajille poistua ensin.

Vierailija
95/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelen minäkin. Viimeksi perjantaina mamuämmät piti niin kovaäänistä kälätystä bussissa töistätuloaikaan, että meinasi korvat haljeta. Onko ne kuuroja? Menee vähän ohi aiheesta mutta 6-vuotias lapseni nauraa tikahtuakseen kun imitoin sille somaliäitiä. Eli puhun kovaan ääneen " ählämikieltä". Lapsi nauraa niin että on pissata housuihinsa. Hänen entisessä päiväkodissaan oli muutama mohammed. Nykyään ei enää. Toki sanon hänelle että tämä on meidän perheen oma vitsi eikä tätä jakaa eteenpäin. (Perheessä on muusikoita ja näyttelijöitä) Mutta kun ollaan joskus harvoin lapsen kanssa vapaa-ajalla bussissa ja kaapuväki hyökkää sinne niin kakara tirskuu. Mulla pokka pysyy ja vasta pois jäätyämme repeämme molemmat😄

Oi sä olet niin hauska ja rempseä. Hyi vittu mitä persurasismipaskaa

Vierailija
96/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytäväpaikoilla istuvat. Luultavasti he haluavat vain varata ympärilleen enemmän tilaa ja ehkä, kun bussi on jo aivan täynnä, siirtyvät ikkunapaikalle. Yleensä kukaan ei kehtaa sanoa käytäväpaikkaistujille mitään, ja osa matkustajista sitten seisoo kiltisti välitilassa.

Vierailija
97/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin somalinaisten järkyttävä haju, mikä se on? Meinaa tukehtua, jos joutuu istumaan lähellä.

Olisko suitsukkeet? Tai sitten joku tuoksuöljy. Mä olen aina pitänyt tuosta "hajusta", hmh.

Vierailija
98/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähemmäs eläkeikäiset katkerat kailotus-tantat busseissa ja junissa, yksikin katsoi kieroon kerran täällä pääkaupunkiseudun paikallisjunassa vastapäätä istuvaa nuorta nättiä naista joka sipaisi nopeasti ennen poisjääntiä vähän puuteria nenänpäähänsä ja huulikiiltoa huuliinsa ja tokaisi tälle tosi häijysti että "seuraavaksiko alat kainaloitasi siinä ajamaan?", mutta heti tuon jälkeen sen oma känny soi ja se kailotti siihen todella äänekkäästi että kun miehellään P:lla on kamalasti verisiä kalsareita kun on noita peräpukamia että pitää mennä ostamaan sille jotain punaisia tai mustia kalsareita, ja että kun miniä ja poikansa eivät vaan näytä saavan lasta ja hän lastenlasta että hänen pojassaan M:ssa tuskin mitään vikaa on koska on terve ja puhdas mutta vika varmaan sen J-miniän että varmasti ollut silläkin jotain kauheaa sukupuolitautia aiemmin että on tullut mahoksi eikä raskaudu! Siis luoja että teki mieli heittää tuo rasittaava toisten yksityisasioita kailottava tantta junan ovesta ulos! :-/

Vierailija
99/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin somalinaisten järkyttävä haju, mikä se on? Meinaa tukehtua, jos joutuu istumaan lähellä.

Olisko suitsukkeet? Tai sitten joku tuoksuöljy. Mä olen aina pitänyt tuosta "hajusta", hmh.

Olen kuullut tuosta vaan en itse haistanut koskaan, mutta kaverillani on kokemusta; oli kirjastossa jokunen vuosi sitten ja viereen oli tullut somali joka haisi noille suitsukkeille niin voimakkaasti että kaverini oli saanut kauhean astmakohtauksen :( Ei ollut kärsinyt astmakohtauksista moneen vuoteen joten siksi tuo oli oli tullut kuin puun takaa.

Vierailija
100/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "uussuomalaiset" miehet menivät bussissa taakseni istumaan joskus tuossa ennen joulua, ja huusivat korvaani ja tönivät penkkiä ja käyttäytyivät todella epämiellyttävällä tavalla. Olin yksin ja heitä oli viisi tai kuusi. Joku hoksasi jälkeenpäin että tuo käytös johtui varmaan siitä kun minulla on sormukset sormessa mutta ei miestä mukana koska olin tulossa töistä kotiin. Eli halusivat osoittaa väheksyntänsä ja kiinnittää huomioni koska en huomioinut heitä millään tavalla edes suoralla katsekontaktilla.

Kuljen harvemmin bussilla mutta tuona päivänä autoni oli huollossa. Sain tuosta metelistä ja tönimisestä kamalan päänsäryn eikä mieleni tee matkustaa julkisilla toistaiseksi ainakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi