Miksi jotkut luulevat, että Dumle = Dumble?
Kommentit (74)
Mun poika 9 v jolla on dysfasia sanoo aina Dumble.
Varmaan samat, joiden mielestä Kimble -peli, on Kimle. Tai Duplot on Tuploja.
nammmmmmmmmmmmmmmmm......................
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:19"]
Varmaan samat, joiden mielestä Kimble -peli, on Kimle. Tai Duplot on Tuploja.
[/quote]
tai dubloja....
Siis ei oo todellista. Mä inhoan, kun ihmiset eivät osaa sanoa tuotteita tai kauppoja oikein ja olen aina luullut, että Dumle on Dumble!!! OMG kuinka tyhmä mä olen ollut. Kerrankin vauvapalstasta on jotain hyötyä. =D
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:24"]
Siis ei oo todellista. Mä inhoan, kun ihmiset eivät osaa sanoa tuotteita tai kauppoja oikein ja olen aina luullut, että Dumle on Dumble!!! OMG kuinka tyhmä mä olen ollut. Kerrankin vauvapalstasta on jotain hyötyä. =D
[/quote]
etkä ole osannut lukea mitä pussissa lukee......?
siksi että se on hauskempaa, DUMB-le :D
Aloittaja on tainnut juuri tänään huomata että se ei olekaan dumble. :D
En tunne tällaisia jotkuja, mutta olen kyllä nettipalstoilla huomannut että toiset luulevat enää olevan enään, edullinen edukas, jauheliha jauhenliha, onpa ompa jne. Mistä se sitten johtuu, ei aavistusta. Toiset nyt vain ovat vähän yksinkertaisia.
Ja valkoinen on joillekin valkea.
Minua ärsyttää sekin, että se pitäisi muka lausua Duumleh, no en lausu, vaan lausun dumle, kun niin siinä lukee, olkoon kuinka väärin tahansa.
Valkea ei kyllä kuulu tähän mitenkään, valkea-sanalla on ihan perusteet ja oma käyttötapansa sen lisäksi että se on murteellisesti myös sama kuin valkoinen.
Toinenkin ilmoittautuu, joka ihan tosissaan luullut nimen olevan Dumble......
Yksi selitys on, että mieleen tulee Harry Potterien Dumbledore
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:24"]
[/quote]
etkä ole osannut lukea mitä pussissa lukee......?
[/quote]
Numero 14 vastaa, en ole syönyt niitä pussista, vaan tosi harvoin kutsuilla ja semmoisilla
MITÄH?? O__o järkyttävää, miksi kukaan ei oo koskaan korjannut mua? dumle?? :D
Ihan samalla tavalla kun moni keski-ikäinen sanoo Mitsubishi-automerkistä että Misubitshi joka kuulostaa kieltämättä hauskalta meidän nuorempien korviin kun "Misu (on) Bitchi!" :-DDDD
Ja Chevrolet auto on Servolet, SERVO?!?!?!
Servolet on yksi ärsyttävimpiä ilmaisuja! :D
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:35"]
Ja Chevrolet auto on Servolet, SERVO?!?!?!
[/quote]
ei kun se on Servoletti. Ei mikään Servolet, tuo sanahan jää kesken :-)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:23"]
Ihan samalla tavalla kun moni keski-ikäinen sanoo Mitsubishi-automerkistä että Misubitshi joka kuulostaa kieltämättä hauskalta meidän nuorempien korviin kun "Misu (on) Bitchi!" :-DDDD
[/quote]
Meilläpäin sanotaan että mitsupisi, sitikka... ei sitä tarvikaan suomalaisen aina vääntää ulkomaisia nimiä oikein. Äitini sanoo väkisin makdonalds, vaikka miten on selitetty että ei sitä niin lausuta.
Ketkä jotkut?