Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävimmät bussimatkustajat?

Vierailija
14.02.2016 |

Tästä oli joskus keskustelu mutta se kai pahoitti jonkun mielen ja on poistettu?

1. Ne, jotka eivät osaa ilmaista ääneen jäävänsä pois. Se köhiminen tai hanskojen käteen laittaminen ei ole mikään kansainvälinen ilmaisu sille, että aikoo jäädä seuraavalla pysäkillä. Ei voi olla niin vaikeaa sanoa "Anteeksi, jäisin tässä"

2. Kahden paikan varaavat

3. Ne, jotka huutavat puhelimeen koko yksityiselämänsä käänteet

4. Tälle nyt ei välttämättä voi mitään, mutta kokoaikainen yskiminen, räkiminen ja köhiminen. Jos se on pakko tehdä, niin älä tee sitä päin naamaani vaan esim. nenäliinaan.

Kommentit (167)

Vierailija
61/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloiset vanhat juopot jotka tarjoavat sinulle koko matkan ajan hörppyä ja tuijottavat penkkien välistä sinua tiukasti.

Äänekkäästi imuttelevat teinit LÄISKIS OOH AAH LÄISKIS MUISKIS AAH

Purkkaa löysän laiskasti suussa mussauttelevat ihmiset

Viereen istuvat, vaikka olisi vapaina muitakin paikkoja

Roskaruokaa julkisissa syövät yleensä teinit

Väkisin-keskustelijat "no mistäs sinä olet tulossa.. minne menossa .. mitä varten.. oletko missä töissä" jotka eivät ymmärrä ettei toinen halua keskustella!

Vierailija
62/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan minä ärsyttävä? Haluan istua käytäväpaikalla. Jos bussi tulee täyteen ja joku yrittää siihen niin siirrän jalkoja tai nousen ja annan ymmärtää, että ikkunapaikalle saa mennä. Itse en halua jäädä sinne "loukkoon".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka maiskuttavat äänekkäästi karkkia tai purkkaa, jalat ristissä istuvat naiset (ihanaa saada vieruskaverin kengästä kuraa omiin jalkoihin!), ne jotka kaivavat laukkuaan tai taskujaan koko matkan niin että tökkivät kyynärpäillä kylkeen… Yleensä varsinkin miehet, jotka istuvat viereen käytäväpaikalle, ottavat reteesti oman tilansa niin että istuvat aivan kiinni perseeseen ja kyynärpää kiinni toisen kylkeen ja sitten levitellään niitä jalkoja käytävän ja vieressä istuvan puolelle. Yritä siinä sitten ahtautua mahdollisimman pieneksi ikkunaa vasten. Muutenkin ahdistavimpia ovat ne, jotka istuvat viereen eivätkä mahdu omalle penkilleen, joten sen sijaan että he tursuilisivat käytävän puolelle niin pitää survoa se ikkunapaikalla istuva ikkunaa vasten. 

Yleisesti ottaen kaikenlainen toisten huomioon ottamattomuus vituttaa bussissa. Ei voi olla niin vaikea ymmärtää, että busseissa on muitakin.

Vierailija
64/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenatkaa reisilihaksia. Kun mies istuu viereen, ojennatte koipenne suoraan eteenpäin, jäykästi lihaksia puristaen. Suurin osa naisista "väistää" sievästi erityisesti kun haara-asento-mies istuu viereen. Mutta kun keskittyy pitämään jalkansa suorana eikä sävähdä kosketusta, saa istua jalat suorana. Vielä ei ole yhtään miestä tullut viereen, joka olisi kehdannut puskea jalkani pois tieltään. Yleensä haarottuvat sinne toiselle suunnalle sitten :D

Vierailija
65/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussiin astuvat joilla reppu tai muu istuvien matkustajien päiden tasolla oleva laukku jolla sitten kolhivat näitä.

Vierailija
66/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytävälle pyllistelevät ja kumartelevat. Jos ei persus osu minuun niin sitten huidotaan jättirepulla tai käsilaukun kulmalla silmään.

Vierailija
67/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seistään ruuhkaisessa bussissa iso reppu selässä tai laukku olalla.  Kääntyillään ja samalla tuupitaan istuvien poskea tai olkapäätä. Laukku ja reppu alas!

Vierailija
68/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli joskus keskustelu mutta se kai pahoitti jonkun mielen ja on poistettu?

1. Ne, jotka eivät osaa ilmaista ääneen jäävänsä pois. Se köhiminen tai hanskojen käteen laittaminen ei ole mikään kansainvälinen ilmaisu sille, että aikoo jäädä seuraavalla pysäkillä. Ei voi olla niin vaikeaa sanoa "Anteeksi, jäisin tässä"

4. Tälle nyt ei välttämättä voi mitään, mutta kokoaikainen yskiminen, räkiminen ja köhiminen. Jos se on pakko tehdä, niin älä tee sitä päin naamaani vaan esim. nenäliinaan.

Eilinen OnniBuss, yläkerta vaalea akka Turusta Hesaan yläkerta. Voi jumalauta. Ihan kiva että olet menossa treffeille, kiitos kun kerroit kaikille monesti olevasi monessa asiassa onneton, äänesi kuulu koko matkan ärsyttävän kuuluvasti, vieressä oleva kundia kävi OIKEASTI sääliksi. Sä vaan puhuit ja puhuit itsestäsi, ja se mitä kerroit mietin vain että kaikkea ei tarvitse kerro, jakaa noin TYLSIÄ asioita täysin tuntemattomille.. Sun jutut oli kuivaa mitä olen vuosiin kuullut. Mun niin teki mieli hakkaa päätä ikkunaan ja usko pois, viimeiset minuutit oli suoraan sanottuna TUSKAA!

Pidä suusi kiinni, et vaikuttanut yhtään mielenkiintoiselta. Teit vaan itsestäsi pellen!

Vierailija
69/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo aika paljon ärsytyksiä listattukin. Omani:

- iholle tuppautujat

- Kovaan ääneen kaakattajat

- Mamut, kun ne kailottaa niin hemmetin kovaa. Ei siinä jos juttelisivat normaalilla äänellä, mutta kun tuntuu et niiden pitää huutaa toinen toistaan kovempaa

- Nuokkujat: siis ovat nuokkuneet siinä ikkunapaikalla niin että ikkunaan on jäänyt rasvainen ihomähmäläntti. YÖK.

- Hiuksia harovat. Kerrankin edessäni istunut ulkomaalainen mies, joka kärsi selvästi runsaasta hilseilystä, päätti haroa pehkoaan niin että sitä hilsettä leijaili mun päälle. YÖK.

- Kurittomat lapset (tai että vanhemmat ei katso perään). Tänäänkin yksi tenava yritti työntää imeskeltyä tikkaria käsilaukkuuni, eikä äiskä välittänyt mitään vaikka kyllä näki.

- Kiljuvat lapset/vauvat. Toki ymmärrän juu, mutta kun bussissa se ääni raikuu kahta kauheammin ja jos sattuu lähellä istumaan niin korvat halkeavat. :/

Vierailija
70/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. voi olla sosiaalisten tilanteiden pelko, voisko hiukan käyttää aivoja sielläkin päässä

Vierailija
71/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkaa lossuttavat. Jos bussi on täynnä, enkä pääse vaihtamaan paikkaa, oloni nide vieressä on kuin saaliuseen joutuneella eläimelle. Tämän vuoksi julkisissa aina kuulokkeet mukana.

Jos purkkaa on pakko lossuttavat kovaäänisesti, edes sen suun kiinni pitämistä voisi harkita.

Vierailija
72/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa vahdata vieressä istuvaa 24/7, jotta osaisi lukea tämän herkän minosan mahdollisia non-verbaalisia viestejä niin intensiivisesti, että huomaa kun tämä alkaa vetää hanskoja käteen tai liikehtii epämääräisesti? Minä saatan lukea kirjaa, lehteä puhelimelta, laittaa sähköpostia, selata kalenteria yms jolloin huomioni on täysin tekemisessä. En silloin kiinnitä minkäänlaista huomiota vieressä istuvan ja havahdun vasta kun toinen sanoo jotakin. Yksikään vieressä istuva ti ole ollut vielä niin kiinnostava, että jaksaisin häntä vahdata.

Vierailija
73/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piereskelijät. Ihanaa istua siinä lemussa ja miettiä, että kukakohan se oli...

Vierailija
74/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mamujen huutamista ihmettelen. Onko heillä kuulossa vikaa vai miksi kaikki kanssakäyminen täytyy tehdä huutamalla ? Jos täällä on joku maahanmuuttaja, olisi kiva kuulla asiaan selitys. Samoin somalinaisten järkyttävä haju, mikä se on? Meinaa tukehtua, jos joutuu istumaan lähellä.

Vierailija
75/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan minä ärsyttävä? Haluan istua käytäväpaikalla. Jos bussi tulee täyteen ja joku yrittää siihen niin siirrän jalkoja tai nousen ja annan ymmärtää, että ikkunapaikalle saa mennä. Itse en halua jäädä sinne "loukkoon".

Todellakin olet. Itse kyllä ajattelen, että jos joku istuu käytäväpaikalla, niin hän viestii sanattomasti, ettei viereen ole istumista ja se on vaan huonoa käytöstä - et sinä siitä bussilipusta ole yhtään kalliimpaa hintaa maksanut.

Minua ärsyttävät sellaiset ihmiset, jotka kallistavat ihan hirveästi tuolia päälleni. Ärsyttää myös jos pitkän matkan yöbusseissa on ihan tyhjää ja olen itse kallistanut tuoliani, mutta juuri siihen minun taakseni on tultava, jolloin nostan kohteliaisuudesta selkänojan pystyyn.

Kerran vierustoverini myös otti kenkänsä pois jaloistaan ja nojaili niillä edessä olevan tuoliin. Kiva haistella toisen sukkahikeä...

Tuosta meikkaamisesta sanon sen verran, että ainakin itse meikkaan pitkän matkan busseissa, jos lähden matkaan todella aikaisin aamulla, enkä jaksa herätä sen takia enää aiemmin, mutta työmatkan takia pitäisi olla edustavakin.

Vierailija
76/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seistessä ja putkista kiinni pitäessä ärsyttää kun vieressä seisova pitää samasta putkesta kiinni niin että käsi on mun kädessä kiinni ja joissain tapauksissa painaa lyttyyn. Pahin oli kerran kun aloin aina laittamaan kättä hieman alemmas ja tämä matami vaan lykkäsi aina kätensä kiinni minun käteeni. En halua jonkun tuntemattoman hikitahmatassuja kiinni omiini.

Vierailija
77/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut ihan koko ketjua kahlata läpi, mutta sellaiseen olen kiinnittänyt huomion, kun jotkut bussiin tulijat, jotka ovat kavereita, pomppaavat kyytiin eri pysäkeiltä, niin he eivät siltikään mene istumaan vierekkäin, vaikka näkevät, että bussi täyttyy kovaa vauhtia. Ihan ihmeellistä ajattelemattomuutta, siinä sitten huudellaan kaverille penkkien päästä, kun on kuitenkin asiaa. Olisivat vaan istuneet alunperinkin vierekkäin.

En jaksa ymmärtää myöskään seuraavia kanssamatkustajia: kassilleen sinnikkäästi ruuhkabussissa paikan varaavia, käytävälle jääviä notkujia, jotka ei osaa mennä taaksepäin, niitä, jotka ei sano, että aikovat jäädä pois, niitä jotka tunkee kolmansien rattaiden kanssa bussiin, vaikka eivät mahdu sinne mitenkään päin (ja kuskille risuja, jos ei sano, että ei ota kolmansia kyytiin), niitä, jotka istuu vaunujen paikalla eivätkä väistä jne.

Tän ketjun perusteella bussimatkustaminen kuulostaa kauheen vaikeelta, vaikkei se sitä ole: Nouse kyytiin, tervehdi kuskia, maksa reippaasti, istu vapaalle paikalle (ensin täytetään kokonaan tyhjät, sitten istutaan vasta muiden viereen), älä varaa kassillesi omaa paikkaa, istu normaalileveydellä, paina oikeaan aikaan pysäytysnappia, ilmoita vieruskaverillesi ystävällisesti, että aiot poistua, jos olet ikkunapaikalla, kiitä kuskia, poistu ripeästi bussista.

Vierailija
78/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää että olet suomessa kun ensin PITÄÄ täyttää tyhjät paikat ja vasta sitten saisi istua toisen viereen. Muualla maailmassa ihmiset istuu toisten viereen mieluummin ja rupattelee bussimatkan.

Vierailija
79/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Bussilippuja syövät punkkarit

2. Itsemurhapommittajat

Vierailija
80/167 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kerran hupaisa bussissa kun olin ruuhka aikana 4 tupaten täyteen ahdettu kauppakassin kanssa menossa kotiin... olin laittanut 3 kassia ikkunapaikalle ja itse istuin yksi kassi sylissä ja mummero tulee huutamaan kuinka vien istumapaikan jne. Miten olisi sitten pitänyt olla kun selkeästi kaikki kassit ei olisi mahtunut syliin ja seistessä ja kasseja lattialla pitäessä olisin vienyt paljon enemmän tilaa. Tämä haahka ei tietenkään kuunnellut vaan jupisi töykeistä nuorista ihmisistä. (Ikää minulla tosiaan 40+)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän