Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävimmät bussimatkustajat?

Vierailija
14.02.2016 |

Tästä oli joskus keskustelu mutta se kai pahoitti jonkun mielen ja on poistettu?

1. Ne, jotka eivät osaa ilmaista ääneen jäävänsä pois. Se köhiminen tai hanskojen käteen laittaminen ei ole mikään kansainvälinen ilmaisu sille, että aikoo jäädä seuraavalla pysäkillä. Ei voi olla niin vaikeaa sanoa "Anteeksi, jäisin tässä"

2. Kahden paikan varaavat

3. Ne, jotka huutavat puhelimeen koko yksityiselämänsä käänteet

4. Tälle nyt ei välttämättä voi mitään, mutta kokoaikainen yskiminen, räkiminen ja köhiminen. Jos se on pakko tehdä, niin älä tee sitä päin naamaani vaan esim. nenäliinaan.

Kommentit (167)

Vierailija
121/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä mamujen huutamista ihmettelen. Onko heillä kuulossa vikaa vai miksi kaikki kanssakäyminen täytyy tehdä huutamalla ? Jos täällä on joku maahanmuuttaja, olisi kiva kuulla asiaan selitys. Samoin somalinaisten järkyttävä haju, mikä se on? Meinaa tukehtua, jos joutuu istumaan lähellä.

Tätä ihmettelen minäkin. Viimeksi perjantaina mamuämmät piti niin kovaäänistä kälätystä bussissa töistätuloaikaan, että meinasi korvat haljeta. Onko ne kuuroja? Menee vähän ohi aiheesta mutta 6-vuotias lapseni nauraa tikahtuakseen kun imitoin sille somaliäitiä. Eli puhun kovaan ääneen " ählämikieltä". Lapsi nauraa niin että on pissata housuihinsa. Hänen entisessä päiväkodissaan oli muutama mohammed. Nykyään ei enää. Toki sanon hänelle että tämä on meidän perheen oma vitsi eikä tätä jakaa eteenpäin. (Perheessä on muusikoita ja näyttelijöitä) Mutta kun ollaan joskus harvoin lapsen kanssa vapaa-ajalla bussissa ja kaapuväki hyökkää sinne niin kakara tirskuu. Mulla pokka pysyy ja vasta pois jäätyämme repeämme molemmat😄

Oi sä olet niin hauska ja rempseä. Hyi vittu mitä persurasismipaskaa

Nimenomaan. Oksentaisin, jos tuntisin tämän jutun kertoja livenä. Monta kertaa.

Vierailija
122/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rääkyvät vauvat listan sijalla 1.

Ärsyttäviä ovat myös romaninaiset, humalaiset ihmiset, ruuhka-aikaan busseissa vierestään laukulla/repulla paikan varaavat ihmiset ja ne nuoret, jotka eivät anna käytäväpaikkaansa poistumistien läheisyydestä vanhukselle, joka ei jaksa kunnolla seisoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan minä ärsyttävä? Haluan istua käytäväpaikalla. Jos bussi tulee täyteen ja joku yrittää siihen niin siirrän jalkoja tai nousen ja annan ymmärtää, että ikkunapaikalle saa mennä. Itse en halua jäädä sinne "loukkoon".

Todellakin olet. Itse kyllä ajattelen, että jos joku istuu käytäväpaikalla, niin hän viestii sanattomasti, ettei viereen ole istumista ja se on vaan huonoa käytöstä - et sinä siitä bussilipusta ole yhtään kalliimpaa hintaa maksanut.

Minua ärsyttävät sellaiset ihmiset, jotka kallistavat ihan hirveästi tuolia päälleni. Ärsyttää myös jos pitkän matkan yöbusseissa on ihan tyhjää ja olen itse kallistanut tuoliani, mutta juuri siihen minun taakseni on tultava, jolloin nostan kohteliaisuudesta selkänojan pystyyn.

Kerran vierustoverini myös otti kenkänsä pois jaloistaan ja nojaili niillä edessä olevan tuoliin. Kiva haistella toisen sukkahikeä...

Tuosta meikkaamisesta sanon sen verran, että ainakin itse meikkaan pitkän matkan busseissa, jos lähden matkaan todella aikaisin aamulla, enkä jaksa herätä sen takia enää aiemmin, mutta työmatkan takia pitäisi olla edustavakin.

Minusta meikkaaminen on suurin piirtein yhtä viehättävää kuin nenän kaivaminen. Ymmärrän, että bussissa meikkaaminen voi sinänsä olla kätevää, mutta ei sitä naaman vääntelyä ja törkkimistä kyllä kiva ole katsoa. Mielestäni se kuuluu asioihin, jotka on syytä tehdä omassa rauhassa.

Mielestäni pikainen ehostus on ok, eli jos haluaa poistaa kiiltoa naamasta siihen puuteria pyyhkäisemällä, lisätä huultenrajauskynää ja huulipunaa jne koska sehän kuluu pois matkan aikana, mutta en alkaisi läträämään millään meikkivoiteilla enkä ripsiväreillä bussissa tai junassa :D

Vierailija
124/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat jotka eivät edes saa sanottua lapsilleen että "hiljaa" vaan seisovat tai istuvat siinä välinpitämättöminä ja antavat näiden kiljua, kirkua, laulaa huutamalla (vielä ikävästi nuotin vierestä) tai vastaavaa pienessä tilassa kuten bussissa jossa riski että joku tai jotkut voi saada migreenikohtauksen. 

Vierailija
125/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haarat levällään istuvat miehet. Ihan kuin jalkojen välissä olisi jotain niin valtavaa ettei voi istua jalat yhdessä. On todella vastenmielistä yrittää istua siinä vieressä kun toinen hinkkaa jalallaan minun puolellani. Oliskin joku komea tyyppi mutta kun nämä jalat leveässä haara-asennossa istujat on yleensä niitä ällötyksiä.

Minä istun jalat toisistaan erillään, mutta niin, että en ulotu toisen puolelle. On epämiellyttävää istua jalat toisiaan vasten, koska siitä aiheutuu epämiellyttävää aistimusta sukuelimiin, erityisesti pallit tuntuvat rutistuvan. En vie tällä tyylilläni toisien istuma-aluetta lainkaan, olen siitä erittäin tarkka, koska en voi sietää että minun alueelle tungetaan. Jos joku isokokoinen matkustaja vyöryttää ylipainojaan minun puolelle, en siirry että tuolle tilanviejälle tulisi lisää tilaa.

Vierailija
126/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypit, jotka muuten pitävät hiljaiseloaan mutta silloin tällöin yrittävät kaivaa taskustaan/laukustaan karkkipussista karkin suuhun. Yrittävät olla rapisuttamatta pussia mutta silti sen kuulee kanssamatkustajat.

No nyt meni vähän yli :D Täytyykö siellä bussissa olla ihan hiirenhiljaa? Kamalan painostavaa.

Mikä siinä hiljaisuudessa niin painostaa? Kuuletko silloin äänet pääsi sisältä liian selvästi?

Vierailija
127/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nenän "ryystäminen". Siis kiskotaan pitkään ja nautinnollisesti sitä limaa takaisin sisään. Oksettaa. Tämä alkaa syyskuussa ja jatkuu toukokuuhun. Eivätkö ihmiset ole kuulleet nenäliinasta? Jotenkin tajuaisi jos keski-ikäinen äijä tekee tuota, mutta myös nuoret ja laittautuneet naisetkin tekevät samaa.

Minulle on lääkäri sanonut että ruo ryystäminen on juuri se oikea tapa niistää. 

Vierailija
128/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ne, jotka etsivät bussirahaa lompakostaan/ taskustaan kassakoneen luona. Etsisivät ulkona, niin olisi valmiina, eikä bussi joutuisi odottamaan lähtemistä.

-Ne jotka painavat pysäytysnappulaa juuri vähän ennen pysäkkiä, ja kiljuvat jos bussi ei kerkeä pysähtymään/pysähtyy voimakkaasti jarruttaen.

-Ne jotka juoksevat pysäkille kun bussi on lähdössä ja huitovat että tulisivatkin kyytiin.

-Ne jotka eivät osaa pysäyttää bussia kättä viittomalla pysäkillä.

Ne jotka valittavat bussiin noustessaan bussin olevan myöhässä, vaikka matkustajat saavat aikaan juuri tämän em. toiminteiden takia.

Vierailija
129/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haarat levällään istuvat miehet. Ihan kuin jalkojen välissä olisi jotain niin valtavaa ettei voi istua jalat yhdessä. On todella vastenmielistä yrittää istua siinä vieressä kun toinen hinkkaa jalallaan minun puolellani. Oliskin joku komea tyyppi mutta kun nämä jalat leveässä haara-asennossa istujat on yleensä niitä ällötyksiä.

Haarat levällään? Mitkä haarat? Ei kahdesta jalasta saa kuin yhden haaran.

Eli tarkoittanet haara levällään. Mikset istu siihen väliin ;)

Vierailija
130/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki em. ja lisäksi pysäkillä töllääjät. Bussi tulee toisesta suunnasta ja joku vanha akka tapittaa sua herkeämättä. Siinä sitten mietit pitäisikö toi tuntea jostain.

Vierailija
131/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka puhuvat kuuluvasti asioista, joita koko muu bussi ei halua kuunnella. Joku päivä sitten joku rasistipappa alkoi etupenkissä istuessaan juttelemaan kuskin kanssa "yhteiskunnan hylkiöistä", "manneista" ja "narkkareista". Kuski yhtyi tähän ja heidän mielestään ainoat järkevät poliitikot ovat Halla-aho ja Hakkarainen. Tällainen ikäväsävyinen keskustelu jatkui ja jatkui vaan... Teki mieli tehdä valitus HSL:lle, sillä mielestäni kuskin ei olisi pitänyt lähteä tuohon tai muihinkaan keskusteluihin mukaan.

Lisäksi:

Haisevat

Hullut

Lihavat

Meluavat lapset

Vierailija
132/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus ap:n kysymykseen: minä

Olen joutunut bussissa yhden mt mummon kiusaamaksi. Tilanne toistui pari kertaa viikossa aina eri variaatioilla. Saatoin eskaria ja tokaluokkalaista kouluun ja hain iltapäivällä aina pois samaan aikaan, samalla bussivuorolla, matkaa 4km. Mulla oli tuplavaunut mukana niissä vauva ja taapero. Matkustin bussin keskiovien kohdalla lastenvaunuille tarkoitetulla kohdalla. Samaan bussiin sattumalta osunut mt mummo aina ärsyyntyi ja haastoi riitaa kanssani. Jos vastasin hänelle asiallisesti niin hän jatkoi vain. Jos olin hiljaa niin kun en huomaisi häntä sekin oli hänestä ärsyttävää, ja hän jatkoi riidan haastamista. Huvittavaa oli tietysti se että yleisö oli aina eri, muut matkustajat ja bussikuski oli joka kerta eri. Ainoastaan minä, lapseni ja mt mummo tajusimme että sama riidan haastaminen toistuu aina kun osumme samaan bussiin. Lapseni alkoivat pelätä tätä mummoa.

Kuljen nykyään omalla autolla.

Vierailija
133/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset jotka tunkevat bussiin (toimivan) polkupyörän kanssa. Erityisesti otti aivoon jätkä, joka änkesi ruuhkabussiin, jossa oli jo kahden lastenvaunut, polkupyöränsä kanssa. Takaosasta ulospäästäkseen piti koikkelehtia todella hankalasti tämän jätkän pyörän vierestä tai yli.

Vierailija
134/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei häiritse oikeastaan muu kuin metroon tunkevat ihmiset jotka eivät päästä ulostulijoita ensin pois (ratikkaan ei minusta samalla tavalla tungeta). Ja ne, jotka jotenkin näkyvästi paheksuvat huutavaa vauvaa tai taaperoa. Näitä olen harvoin nähnyt ja omalle kohdalle ei ole koskaan onneksi osunut, mutta ovat mielestäni pelottavia.

Vierailija
135/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten olen kärsinyt pistävästi hielle haisevista matkustajista (jotka yleensä eivät ole olleet kantasuomalaisia). Pultsareidenkaan haju ei miellyttä, mutta se superpistävä hienhaju on ihan omaa luokkaansa. Aiemmin Espoossa sitä levitti myös yksi ulkomaalaistaustainen naiskuljettaja, jonka kyytiin en mielelläni olisi halunnut. Istuin hänen kyydissään mahdollisimman taakse ja toivoin että takaovi aukeaa mahdollisimman usein.

Myös kuraisia kenkiä vastapäisillä penkeillä pitävät pissikset ja teinipoikaset voisi laittaa mieluummin kävelemään.

Ja niistä vastenmielisistä kirkuvista pikkulapsista jo olikin enemmänkin juttua...

Vierailija
136/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietää että olet suomessa kun ensin PITÄÄ täyttää tyhjät paikat ja vasta sitten saisi istua toisen viereen. Muualla maailmassa ihmiset istuu toisten viereen mieluummin ja rupattelee bussimatkan.

Missä olet nähnyt näin käyvän? Itse olen asunut USA:ssa ja siellä ei ainakaan tehdä noin, vaan aivan kuten Suomessakin. Väitteesi kuulostaa perinteiseltä suomalaisuuden haukkumiselta, joka ei perustu tosiasioille.

Vierailija
137/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka puhuvat kuuluvasti asioista, joita koko muu bussi ei halua kuunnella. Joku päivä sitten joku rasistipappa alkoi etupenkissä istuessaan juttelemaan kuskin kanssa "yhteiskunnan hylkiöistä", "manneista" ja "narkkareista". Kuski yhtyi tähän ja heidän mielestään ainoat järkevät poliitikot ovat Halla-aho ja Hakkarainen. Tällainen ikäväsävyinen keskustelu jatkui ja jatkui vaan... Teki mieli tehdä valitus HSL:lle, sillä mielestäni kuskin ei olisi pitänyt lähteä tuohon tai muihinkaan keskusteluihin mukaan.

Lisäksi:

Haisevat

Hullut

Lihavat

Meluavat lapset

Kyllä kuulut ihan sen "rasisti"papan porukkaan, olet vain eri kuppikuntaa. Ihan oikein sulle, että sait kuulla tämän keskustelun. Et vain vielä tajunnut olevasi samaa puuta.

Vierailija
138/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus ap:n kysymykseen: minä

Olen joutunut bussissa yhden mt mummon kiusaamaksi. Tilanne toistui pari kertaa viikossa aina eri variaatioilla. Saatoin eskaria ja tokaluokkalaista kouluun ja hain iltapäivällä aina pois samaan aikaan, samalla bussivuorolla, matkaa 4km. Mulla oli tuplavaunut mukana niissä vauva ja taapero. Matkustin bussin keskiovien kohdalla lastenvaunuille tarkoitetulla kohdalla. Samaan bussiin sattumalta osunut mt mummo aina ärsyyntyi ja haastoi riitaa kanssani. Jos vastasin hänelle asiallisesti niin hän jatkoi vain. Jos olin hiljaa niin kun en huomaisi häntä sekin oli hänestä ärsyttävää, ja hän jatkoi riidan haastamista. Huvittavaa oli tietysti se että yleisö oli aina eri, muut matkustajat ja bussikuski oli joka kerta eri. Ainoastaan minä, lapseni ja mt mummo tajusimme että sama riidan haastaminen toistuu aina kun osumme samaan bussiin. Lapseni alkoivat pelätä tätä mummoa.

Kuljen nykyään omalla autolla.

Espoossa Leppävaarassa kulki yhteen aikaan bussilla vanhempi rouva, joka alkoi kovaäänisesti sättiä niitä bussinodottajia tai matkustajia, jotka kehtasivat selvittää kurkkuaan. Siis ihan pikku köhäisy riitti, ei tarvinnut edes kunnolla yskiä, kun tämä rouva alkoi moittia, että tullaan muita tartuttamaan julkiselle paikalle. Joku mielenterveystapaus siis, mutta otti kyllä kaaliin. Ois tehnyt mieli sanoa pari valittua sanaa, mutta hillitsin itseni.

Vierailija
139/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ne, jotka tönivät, tuuppivat, ryömivät ja kyynerpää otteilla juoksevat sinne bussiin. Ja vaikka ovelle olisi jono, niin joku martta sieltä tulee ja ohittaa kaikki jotta pääsee istumaan. Ja siinä kuskin edessä aletaan etsimään niitä senttejä sieltä kukkarosta..

Ja kuten useimmat maininneet, ne jotka eivät tee tilaa vaikka kuinka olisi täynnä. Tänään loistava esimerkki, jotain saksalaisia opiskelijoita laukkujensa kanssa - ne laukut olivat penkeillä, ei lattialla. Sen verran saksaa osaan että puhuivat keskenään etteivät laukut mene likaisiksi. Siis isot matkalaukut, ei mitkään salikassit vaan ihan matkalaukut..

Asiasta kukkaruukkuun, Espoon bussi 106/110 yksi kuski peittää aina päivän Metro-lehdellä nopeusmittarin sekä sen kojetaulun kokonaan? Mitäköhän tällä hakee tai tekee, huvittaa katsoa jos istun edessä niin AINA se lehti siinä edessä :D

Vierailija
140/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne puhelimeen huutajat! Argh. Viimeksi eilen törmäsin tällaiseen kailottajaan. Sain hillitä itseäni oikein kunnolla etten olisi karjaissut "turpa kiinni!!!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän