Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävimmät bussimatkustajat?

Vierailija
14.02.2016 |

Tästä oli joskus keskustelu mutta se kai pahoitti jonkun mielen ja on poistettu?

1. Ne, jotka eivät osaa ilmaista ääneen jäävänsä pois. Se köhiminen tai hanskojen käteen laittaminen ei ole mikään kansainvälinen ilmaisu sille, että aikoo jäädä seuraavalla pysäkillä. Ei voi olla niin vaikeaa sanoa "Anteeksi, jäisin tässä"

2. Kahden paikan varaavat

3. Ne, jotka huutavat puhelimeen koko yksityiselämänsä käänteet

4. Tälle nyt ei välttämättä voi mitään, mutta kokoaikainen yskiminen, räkiminen ja köhiminen. Jos se on pakko tehdä, niin älä tee sitä päin naamaani vaan esim. nenäliinaan.

Kommentit (167)

Vierailija
101/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmmm, tosi harvoin kyllä tulee busseissa vastaan ärsyttäviä matkustajia vaikka sangen usein bussilla matkaankin. Tarkoittaako tää nyt, että mä olen itse sietämätön bussimatkustaja? :D 

Vierailija
102/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, jotka hiipivät hiirenhiljaa taaimmaiseen penkkiin istumaan kuin pyytäen anteeksi olemassaoloaan, katse tiukasti ulos ikkunasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

104, no ketähän tuokin häiritsee?? :D Kun tätä lukee, niin bussissa ei tosiaankaan saisi tehdä mitään, tai myöskään olla tekemättä.

Vierailija
104/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat kääkät jotka eivät siedä lapsia julkisissa. Ne jotka puhuvat puhelimeen kovalla äänellä.

Vierailija
105/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

gaaaaaah kirjoitti:

Jalkansa ristijät! Käpy palaa joka kerta! Ei se jalkasolmu tee istumisesta yhtään tiiviimpää! Etenkin metrossa venäläistaustaiset harrastaa tätä. Ärsyttävää!

Jo kannattaisi hankkia oma kulkupeli, jos hermo on noin tiukalla.

Vierailija
106/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää ne mammat, jotka onnistuu yksillä rattailla viemään koko rattaille yms. tarkoitetun keskiosan, eikä väistä. Ihmiset jotka sitten tönivät ja tuuppivat rattaita, vaikka ymmärrän kyllä jos joku ottaa tukea, kun meinaa kaatua vauhdissa. Sitten ne jotka vievät ne rataspaikat, vaikkeivät niitä tarvitse, esim kerran aasialaisnainen istui siinä laskettavalla penkillä ja oli laittanut uuden mikronsa siihen rattaiden paikalle. Ja se, että yritetään tunkea ohitseni kun joku yrittää poistua bussista rattaiden kanssa. Työnnetään rattaita ja tungetaan eikä lopulta kukaan pääse mihinkään. Nopeinta olisi päästää se pahin tuke, eli rattaat, ensimmäisenä ulos. (Kuten huomaa menen usein rattaiden kanssa, jos on aivan pakko mennä. Silloin on kyllä poikkeuksetta kyse useamman kilometrin matkasta, joka kävellen kestäisi lähemmäs tunnin, bussilla 10-15 min.)

Ja sitten ne matkalla naukkailevat alkoholistit, joka asiasta kitisevät mummot, ylimieliset teinit, tilanvaltaajat, ne jotka ei tee tilaa kirveelläkään missään tilanteessa.. yleensäkin minäminä-ihmiset mukaanlukien maahanmuuttajat jotka saattavat Turun paikallisliikenteessä iltaisin istua "ringissä" bussin takaosassa ja huutaa toisilleen. Puolibussia on varattu ja meteli suunnaton...

Vierailija
107/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipäiset vanhukset, jotka tyyliin huitovat kävelykepillä ja komentavat että mene pois, minä istun siihen! :O

Vierailija
108/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt ei ollu bussi vaan ratikka mut anyway..

Aivan täynnä istuma- ja seisomapaikat ja "kolmen nuorukaisen porukasta" yksi puristi mun vieressä seisovaa tyttöä takapuolesta! Siis aivan tahallisesti, ei ollut vahingossa hipaisu tms. Tyttö ei sanonut mitään vaan ahdistui silminnähden ja jäi seuraavalla pysäkillä pois. Tollanen ahdistelu on ärsyttävää joukkoliikennekäyttäytymistä mun mielestä!

Puutuitko todistamaasi ahdisteluun? Sanoitko näille nuorukaisille jotain, vai hyväksyitkö hiljaa?

Haluatko yleensä turpaan vierailta ihmisiltä?

Vierailija
109/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan bussilla tosi usein ja jos on huono päivä, ärsyynnyn helpommin tälläisistä loppujenlopuksi vähäpätöisistä asioista.

-Ruuhka-aikaan käytäväpaikalla istuvat ihmiset, jotka eivät siirry ikkunapaikalle, vaikka muut joutuu seisomaan.

-Ihmiset, jotka laittavat laukkunsa/tavaransa viereiselle penkille, aivan kuin maksaisivat kahdesta paikasta (news flash: ette maksa).

-Kovaääniset pikkuvanhat teinit, mietin välillä, että olinko itsekin noin vittupää nuorempana.

-Nää elekieleensä luottavat, jotka liikuttelevat laukkuaan tai laittavat hanskoja käteen, eivätkä vaan voi sanoa vierustoverille, että hei jäisin tässä. Istuin kerran kuuron/mykän viereen ja hänkin pystyi ilmaisemaan, että jää pois. Jos pelkäät ihmisille puhumista, älä matkusta julkisilla.

-Haisevat ihmiset.

-Huutavat lapset.

-Se, että ruuhka-aikaan, kun osa joutuu pakostikin seisomaan, jäädään seisomaan siihen bussin etuosaan, jolloin uusia kyytiläisiä ei mahdu sisään viittä enempää. Miksei voi kävellä sinne perälle asti, jolloin muutkin mahtuisi?

Vierailija
110/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salakuuntelijat

Vierailija
111/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka säilyttävät kuraisia ja koirankakkaisia jalkojaan vastapäisellä penkillä.

Vierailija
112/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kommentteja kun pari kertaa lukasee ihan ajatuksella, on pakko kysästä... Onko teillä perättömiä mielipiteitä heittävillä pakko aina päästä laukomaan niitä kenties idioottimaisimpia mielipiteitänne? En tietenkään kiellä omien mielipiteiden ilmaisua, mutta jos jostain sanomalehden bussissa lukemisesta tai musiikin kuuntelusta (ellei molempien asioiden samaan aikaan tekemisestäkin) vetää herneen nenään, niin eiköhän se ala olemaan korkea aika harkita kulkuvälineen vaihtoa. Aloitetaan vaikka nyt siitä, ettei kaikilla ole älypuhelinta, ja vaikka olisikin niin on sitä joskus kiva vaihteeksi lukea päivän uutiset sanomalehdestäkin. Toiseksi jos joku kuuntelee musiikkia bussissa, ja on silti tilannetajuinen ja huomioi ympärillään olevat muut matkustajat, ja satut istumaan kyseisen henkilön vieressä ikkunapaikalla ja hän päästää sinut pois sillä samalla sekunnilla kun hän huomaa sinun tekevän eleen joka viittaa sinun jääväsi pois tulevalla pysäkillä. Mikä siinä sitten mättää? Näitä avautumispalstoja lukiessa tulee pakosti nauru kun katsoo tätä idiotismin määrää. :'D

Vierailija
113/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun jäävän*

Vierailija
114/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olen ostanut bussissa 2 lippua jotta saan pitää laukkua viereisellä penkillä eikä tarvitse ottaa ketään haisevaa läskinorsua viereensä.

Vierailija
115/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin somalinaisten järkyttävä haju, mikä se on? Meinaa tukehtua, jos joutuu istumaan lähellä.

Olisko suitsukkeet? Tai sitten joku tuoksuöljy. Mä olen aina pitänyt tuosta "hajusta", hmh.

Olen kuullut tuosta vaan en itse haistanut koskaan, mutta kaverillani on kokemusta; oli kirjastossa jokunen vuosi sitten ja viereen oli tullut somali joka haisi noille suitsukkeille niin voimakkaasti että kaverini oli saanut kauhean astmakohtauksen :( Ei ollut kärsinyt astmakohtauksista moneen vuoteen joten siksi tuo oli oli tullut kuin puun takaa.

Aika paha. :( Sama kun jotkut uittaa itsensä hajuvedessä, tulee helposti migreeni..

Se on kyllä ihan totta, että melkeinpä jokainen somali tuoksuu tietynlaiselta. Makuasia, onko se sitten haju vai tuoksu. Ne kai polttelee suitsukkeita samassa tilassa missä vaatteetkin kuivattavat, samoin teen itse joskus heh. Myös mausteet ruoissa kai tulee hien mukana läpi.

Vierailija
116/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan minä ärsyttävä? Haluan istua käytäväpaikalla. Jos bussi tulee täyteen ja joku yrittää siihen niin siirrän jalkoja tai nousen ja annan ymmärtää, että ikkunapaikalle saa mennä. Itse en halua jäädä sinne "loukkoon".

Todellakin olet. Itse kyllä ajattelen, että jos joku istuu käytäväpaikalla, niin hän viestii sanattomasti, ettei viereen ole istumista ja se on vaan huonoa käytöstä - et sinä siitä bussilipusta ole yhtään kalliimpaa hintaa maksanut.

No miksei tarjoamani ikkunapaikka kelpaa?

Vierailija
117/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan minä ärsyttävä? Haluan istua käytäväpaikalla. Jos bussi tulee täyteen ja joku yrittää siihen niin siirrän jalkoja tai nousen ja annan ymmärtää, että ikkunapaikalle saa mennä. Itse en halua jäädä sinne "loukkoon".

Todellakin olet. Itse kyllä ajattelen, että jos joku istuu käytäväpaikalla, niin hän viestii sanattomasti, ettei viereen ole istumista ja se on vaan huonoa käytöstä - et sinä siitä bussilipusta ole yhtään kalliimpaa hintaa maksanut.

No miksei tarjoamani ikkunapaikka kelpaa?

Ehkä kukaan ei tajua sinun tarjoavan sitä? Tai koska sinne on hankala kömpiä toisen ohi. Minä kyllä istun mielelläni ikkunapaikalla. Olen nimittäin sen verran lyhyt, että jalat eivät yllä tukevasti lattialle, joten käytäväpaikalla tuntuu joka mutkassa siltä, että putoan. Inhoan käytäväpaikalla istumista tuon vuoksi, joten minulle saa kyllä tarjota ikkunapaikkaa enemmän kuin mielellään.

Vierailija
118/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttävät sellaiset ihmiset, jotka kallistavat ihan hirveästi tuolia päälleni. Ärsyttää myös jos pitkän matkan yöbusseissa on ihan tyhjää ja olen itse kallistanut tuoliani, mutta juuri siihen minun taakseni on tultava, jolloin nostan kohteliaisuudesta selkänojan pystyyn.

Kerran vierustoverini myös otti kenkänsä pois jaloistaan ja nojaili niillä edessä olevan tuoliin. Kiva haistella toisen sukkahikeä...

Tuosta meikkaamisesta sanon sen verran, että ainakin itse meikkaan pitkän matkan busseissa, jos lähden matkaan todella aikaisin aamulla, enkä jaksa herätä sen takia enää aiemmin, mutta työmatkan takia pitäisi olla edustavakin.

Minusta meikkaaminen on suurin piirtein yhtä viehättävää kuin nenän kaivaminen. Ymmärrän, että bussissa meikkaaminen voi sinänsä olla kätevää, mutta ei sitä naaman vääntelyä ja törkkimistä kyllä kiva ole katsoa. Mielestäni se kuuluu asioihin, jotka on syytä tehdä omassa rauhassa.

Vierailija
119/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttävät sellaiset ihmiset, jotka kallistavat ihan hirveästi tuolia päälleni. Ärsyttää myös jos pitkän matkan yöbusseissa on ihan tyhjää ja olen itse kallistanut tuoliani, mutta juuri siihen minun taakseni on tultava, jolloin nostan kohteliaisuudesta selkänojan pystyyn.

Kerran vierustoverini myös otti kenkänsä pois jaloistaan ja nojaili niillä edessä olevan tuoliin. Kiva haistella toisen sukkahikeä...

Tuosta meikkaamisesta sanon sen verran, että ainakin itse meikkaan pitkän matkan busseissa, jos lähden matkaan todella aikaisin aamulla, enkä jaksa herätä sen takia enää aiemmin, mutta työmatkan takia pitäisi olla edustavakin.

Minusta meikkaaminen on suurin piirtein yhtä viehättävää kuin nenän kaivaminen. Ymmärrän, että bussissa meikkaaminen voi sinänsä olla kätevää, mutta ei sitä naaman vääntelyä ja törkkimistä kyllä kiva ole katsoa. Mielestäni se kuuluu asioihin, jotka on syytä tehdä omassa rauhassa.

Miten bussissa joutuu katselemaan toisen meikkaamista?

Vierailija
120/167 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka täpötäydessä ruuhkabussissa eivät osaa siirtyä käytävällä eteenpäin (l. taaksepäin) niin että kyytiin mahtuisi enemmän ihmisiä. Pahimmillaan matkustajia ei oteta kyytiin näiden itsekkäiden minäminä-ihmisten takia, kun kuskikaan ei viitsi joka pysäkin kohdalla pyytää matkustajia tiivistämään. Tämä toistuu usein Helsingin linjoilla 58 ja 58B.

Parhaimmillaan bussin etuosa on ollut täynnä käytävää myöten kun takaosassa olisi vielä istumapaikkoja. Tämä HSL:n busseissa siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan