Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele mulle jotain tosi hyvää kirjaa!

Vierailija
13.02.2016 |

Mitkä on olleet parhaita lukukokemuksiasi ikinä?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väinö Linnan Täällä Pohjantähden alla

Vierailija
22/39 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ainakin naurattaa Minna Lindgrenin Ehtoolehdon pakolaiset. Kertoo vanhainkodin putkirempasta. Niin hauska!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papillon, Sinuhe egyptiläinen, Supernaiivi, Kukkulan kuningas.

Vierailija
24/39 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shantram!

Tutustu googlen kautta mistä on kyse. Mielettömän hyvä kirja!

Vierailija
25/39 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisa Marklund : Uhatut

Vierailija
26/39 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Girl with the seven names. Tositarina Pohjois-Koreasta karkaavasta tytöstä. Itselläni ainakin tosi silmiä avaava, unohdin jatkuvasti, että kirja on tositarina, sillä Pohjois-Korean menosta tulee mieleen scifi dystopia.

Suosittelen! Itse luen englanniksi, mutta kai tolla kirjalla on suomennoskin saatavilla :)

Vierailija
27/39 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Pearl S Buck'in kirjat.

Vierailija
28/39 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.Paras kirja mitä on luettu:Harry Potter ja Twilight.Ok...ja ikähän oli...?Pitäisikö lukea välillä vaikka joku ihan kunnon teoskin...

Vierailija
29/39 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gillian Flynnin Paha paikka. (muita hänen kirjoja on Kiltti tyttö ja Teräviä esineitä) Tosi jännittäviä ja koukuttavia.

Vierailija
30/39 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani Kevin

Vierailija
31/39 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkeja on monia eri genreissä.

Historia: Jean M. Untinen-Auel - Maan lapset-sarja, Christian Jacq - Ramses-sarja (jos tuosta pitää kannattaa lukea myös Valon kivi-sarja), Sue Harrisonin kaksoistrilogia kertoo Alaskan(?) alkuperäisväestöstä. Yksi hienoimpia lukukokemuksia on ollut Margaret Georgen Minä Kleopatra. Kirjassa on muistaakseni yli tuhat sivua joten lukemista riittää. Mika Waltarin Sinuhe egyptiläinen kuuluu lähes suomalaiseen yleissivistykseen ja ainakin minä myös nautin todella tuosta kirjasta.

Fantasia: Harry Potterit täälläkin ;) , Margaret Weis & Tracy Hickmanin Seitsemäs Portti-sarja, Robert Holdstockin Alkumetsä jatko-osineen.

Trilleri/rikos: Tess Gerritsenin Rizzoli&Isles-sarja. Myös kirjailijan itsenäiset teokset ovat hyviä. Kathy Reichsin kirjoissa selvitetään (usein vanhoja) henkirikoksia antropologian eli luiden tutkimisen avulla. TV-sarja Bones perustuu löyhästi Reichsin tuotantoon.

Psykologia: Torey Haydenin kirjat perustuvat tositapahtumiin häiriintyneiden/erityislasten parissa työskentelyyn.

Heitän tähän vielä muutaman hyvän kirjan. Kirjailijan löytänee googlettamalla:

Lasaruslapsi, Sisareni puolesta, Piiat(The Help), Katuvarpuset.

Olen kirjafriikki joten lähes kaikki mainitsemani kirjat löytyvät omasta hyllystä ja suosikit on tullut luettua useampaan kertaan :)

Vierailija
32/39 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena luon paljon. Hermann Hesseä, Timo K.Mukkaa. Tsingiz Aitmatovin kirjat ovat jääneet mieleeni. Enää en ole moisia elämyksiä löytänyt.

Vierailija
33/39 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri luettua Murakamin Kafka rannalla, se oli hyvä!

Pidän Coelhon kirjoista, erityiset suosikit Portobellon noita ja Veronika päättää kuolla, nyt aloitin kirjan Yksitoista minuuttia.

Pidän scifi/fantasiakirjoista. Omia suosikkejani ovat Redwall-sarja Brian Jacquesilta, Mammutit-trilogia Stephen Baxterilta. Untinen-Auelin Maan lapset -sarjan kaksi ensimmäistä osaa oli vielä hyviä (lukenut useamman kerran), muita olen yrittänyt aloittaa, mutta en ole päässyt alkua pidemmälle.

Harry Potterit ovat iso osa elämääni (olen nyt 25), joten niillä varmaan tulee olemaan aina paikkansa mun sydämessä. 

Richard Adamsilta Ruohometsän kansa ja Ruttokoirat (? en tiedä onko tuo oikea suomennos, luin englanniksi - The Plague dogs)

Vierailija
34/39 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torey Haydenin kirjat ovat hybiä.Paolo Coelho on musta ärsyttävä.Kerro minulle Zorbas on hieno kirja ja Duras:in Rakastaja.Suomalaisista Tamara oli hyvä.Siinä muutama romaani.

Washoe yhteinen matkamme ja Riistanvartijan perhe,hyviä tosipohjaisia.Myös Outo poika.

Vierailija
35/39 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S.E. Hintonin Me kolme ja jengi

Louis Sachar Paahde

Terveisiä yläasteelta?

Ahaa, eli aikuisena ei siis saa pitää kirjoista jotka on lukenut ekan kerran teini-iässä? Kiitos tiedosta!

Vierailija
36/39 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-(Flora Rheta Schreiber ; suomentanut Anna Paljakka)

Julkaisuvuosi: 1975

Antonia Hilln Kuolleiden lelujen kesä ja Kauniit kuolemat (Muuten perus poliisi kirja, mutta kirjat on vasta pari vuotta sitten julkaistu, joten teksti on tosi nykyaikaista ja mukaansa tempaavaa, ja tarinassa on koukuttavia juonenkäänteitä, tää on ilmeisesti trilogia, mutta ite en oo löytäny kolmatta osaa)

- Sofi Oksasen Baby Jane ja Puhdistus (Baby Jane on erittäin suora ja seksuaalinen kirja, joka kertoo kuinka rakkaus ei aina ole niin yksinkertaista kuin sen pitäisi olla. Puhdistus on moniulotteinen tarina sodan aikaan eläneestä naisesta joka on muuttanut Venäjältä Viroon, ja tytöstä joka on joutunut ongelmiin, ja heidän kohtaamisestaan)

- Jussi Adler-Olsenin Vanki (kertoo poliisista, joka alkaa ratkaista poliitikon katoamista, tosi mukaansa tempaava tarina ja loppuratkaisu yllätti todella paljon)

- Ramsey Campbellin Nimetön painajainen (kertoo kustantajasta, jonka pieni tytär katoaa ja todetaan kuolleeksi, mutta 9 vuoden jälkeen hän saa puhelun tytöltä joka esittäytyy hänen tyttärekseen, ja nainen alkaa etsiä tyttöä. Kuvaillaan kauhukirjana, mutta mun mielestä enemmän jännitys- kuin kauhukirja, tosi hyviä juonenkäänteitä ja aina välillä huomasin että olin ihan oikeasti jännittynyt siitä, mitä seuraavaksi käy, eli todella mukaansa tempaava)

- Henning Mankellin Pyramidi (Kurt Wallander kirjojen viimeinen osa, jossa kerrotaan Wallanderin elämästä ennen kirjasarjan alkua, sisältää neljä eri tarinaa, jotka hauskan epäsuorasti liittyy toisiinsa, kuitenkaan olematta samaa tarinaa)

- Stephen Kingin Pimeä yö, tähdetön taivas (sisältää neljä tarinaa, kauhukirjallisuutta muttei ahdistavaa sellaista, suosittelen ihmisille jotka pystyvät lukea myös astetta ällöttävempiä kirjoja)

- Khaled Hosseinin Tuhat loistavaa aurinko (kertoo afganistalaisesta tytöstä joka naitetaan itseään 30 vuotta vanhemmalle miehelle, sekä tytöstä jonka perhe kuolee tämän ollessa 14-vuotias, ja näiden kahden naisen kohtaamisesta, elämästä ja selviytymisestä, tätä on jo täällä suositeltu, mutta pakko sanoa uudestaan koska tää on aivan mahtava kirja!)

- Blaine Hardenin Leiri 14 (tositarina, kertoo Pohjois-Korean vankileiriltä paenneen miehen tarinan)

- Sabine Kueglerin Viidakkolapsi (tositarina tämäkin, kertoo naisesta joka kasvoi viidakossa alkuasukas heimon kanssa, ja muutti aikuisiällä kotimaahansa Saksaan)

- Flora Rheta Schreiberin Sybil (todellisuuteen perustuva tarina naisesta, jolla on 16 persoonaa)

- Torey Haydenin kirjallisuus ylipäätänsä (todellisuuteen perustuvaa, kertoo Toreyn työstä "ongelma" lasten kanssa)

Pakko vielä sanoa, että tää on varmaankim paras ketju mitä täältä oon ikinä löytänyt! Nyt jo oon saanut pistettyä ylös kirjoja mitä on suositeltu, että muistan etsiä ja lukea :)

Vierailija
37/39 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuhe egyptiläinen

Tuhat loistavaa aurinkoa

Poikani Kevin

Shantaram

Vierailija
38/39 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tuo Tuhat loistavaa aurinkoa oli ihan super hyvä! Toinen on Sadan vuoden yksinäisyys!

Vierailija
39/39 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zafon:Tuulen varjo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän