Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on ollut yllättävin asia, jota joku ei ole tiennyt?

Vierailija
13.02.2016 |

Mikä on ollut asia, jota joku tuntemasi henkilö ei ole tiennyt, vaikka voisi olettaa kaikkien sen tietävän? Entä osaisitteko sanoa, mikä todennäköisesti oli syynä siihen, että hän ei tiennyt sitä?

Kommentit (442)

Vierailija
341/442 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni tuntemani ihminen on luullut että Yhdysvaltain pääkaupunki olisi New York, vaikks se in Washington DC. Joillakin ei mene sitten jakeluun...

Nama samat ihmiset myos tietavat kaiken "Jenkkilasta". Minua on myos nimitelty rumilla nimilla netissa kun olin sita mielta etta Rhode Island on osavaltio eika suuri saari, kylla suomalainen aina tietaa paremmin. :D  t.usalainen

Vierailija
342/442 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyla = vähälaktoosinen

Laktoositon = laktoosittomat tuotteet

Maidoton = Ei maitoa, juovat jotain kaura- ja soijajuomia :D

Hyla on valion tuoteryhmä vähäktoosittomille tuotteille, kuten arla on vastaavasti ingmannin.

Arla on meijeriyhtiö, se ei tarkoita vähälaktoosista tuotetta. Vähälaktoosittomasta puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/442 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin muutama vuosi sitten erään suomalaisen, joka ei tiennyt kuka on Renny Harlin. Asian tekee ymmärrettäväksi se, että kyseinen ihminen oli noin 18-vuotias ja sen ikäisillähän ei ole juurikaan tietoa jostain dinosaurusten aikaisista Die Hardeista tai Cliffhangereista.

Vierailija
344/442 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ihmetyttää kun joku luulee, että Martti Luther ja Martin Luther King on sama henkilö.

Eräs ystäväni sekoitti aina Martin ja Morgan Freemanin. Kun ensimmäinen Hobitti -leffa oli tulossa, keskustelimme siitä ja näyttelijöistä. Kaveri kommentoi "mutta ei kai Martin Freeman voi näytellä hobittia kun se on musta..." :/

Muuan eksäni taas kuvitteli, että naisilla on täydellinen kontrolli kuukautistensa suhteen. Kerran kun hän olisi halunnut hommiin, sanoin että nyt ei voi, koska minulla on menkat. Hän tokaisi "mä en ymmärrä miksi te aina pidättelette niitä monta päivä, sähän voisit varmaan nytkin käydä töräyttämässä ne kerralla pois". No kun ei voi, niin ei voi. 

Vierailija
345/442 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis koskaan ollut nähnyt kuvaa Eino Leinosta???

Vierailija
346/442 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te kolmikymppiset maisterit ehkä ette ihan vaan nuoruuttanne tunnista kansankynttilä-sanaa. Aiemmin sitä viljeltiin paljon tiheämmin kuin nykyään, ja sellaista vähän yli-innokasta ja itsetärkeää kansakoulunopettajaa sillä tarkoitettiin.

Sana- ja tietovarasto karttuu iän myötä, tulette vielä huomaamaan. :)

t. Kuusikymppinen maisteri

Mä oon 35 v ja mulle kansankynttilä on ollu aina opettaja

Vierailija
347/442 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni luuli, että se voi hakea sairauslomaa takautuvasti ihan tavallisen mahataudin yhteydessä, niillä piti vielä sillo olla todistus joka sairauslomasta.. eli että vois mennä terveenä hakemaan todistusta vain sanomalla, että on ollu sairaana viime viikolla.. ja ollu työelämässä liki parikymmentä vuotta..

Vierailija
348/442 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurinrouva ajaa autollaan 80alueella niin että kiihdyttää 80h/km vauhtiin, päästää kaasun ja antaa mennä 50km/h asti ja taas kiihdytys 80km/h vauhtiin ja niin edelleen 😃 kuulemma säästää bensaa 😃

Vierailija
349/442 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä kuusi vuotta asunut viisikymppinen koirkeakoulutettu nainen ei tiennyt Tuomiokirkkoa. 

Eikä oikeastaan ole mitään merkitystä asuuko täällä tai ei, kyseessähän on kansallinen instituutio. Vähän sama kuin ei tietäisi Turun linnaa, jos asuu Tampereella. 

Mutta tällä on muitakin lähes yhtä erikoisia juttuja. Käsittämätön tapaus.... On siis työkaveri. 

Oli hämmentävä tilanne, kun sanoin, että nähdään Senaatintorilla siinä patsaan juurella. 

-Ai missä? 

-Öh... Senaatintorilla 

-Missä se on? 

-Siinä Tuomiokirkon edessä

-En mä tiedä mitään Tuomiokirkkoa, sano osoite... 

Enhän mä mitään osoitetta osaa tuollaisesta paikasta sanoa.. Aleksanterinkatu joku numero, huoh..

Niin. Tai ehkä hän tiesi mikä Tuomiokirkko on, muttei missä se sijaitsee? Osaisitko itse kävellä jostain toisesta paikasta esim. mainitsemallesi Turun linnalle?

Vierailija
350/442 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on asunut 6 vuotta Helsingissä, on väistämättä joskus käynyt Helsingin keskustassa. Jos on käynyt Helsingin keskustassa, ei ole voinut olla näkemättä Tuomiokirkon kupoleita. Siellähän ei ole pilvenpiirtäjiä, joten Tuomiokirkko kohoaa kaikkia muita rakennuksia korkeammalle, vaikkei sinänsä kovin korkea olekaan.

Vierailija
351/442 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestetäänkö Helsingin tuomiokirkossa mitään tapahtumia, vai onko se vain monumentti?

Vierailija
352/442 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestetäänkö Helsingin tuomiokirkossa mitään tapahtumia, vai onko se vain monumentti?

Oliko toi vitsi? Se on kirkko!!

Vierailija
353/442 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävintä on ollut huomata miten paljon tässä maailmassa on oikeasti tyhmiä ihmisä. Ihmisiä, jotka eivät tajua yhtään mitään tästä maailmasta tai siitä miten toisia ihmisä pitää kohdella.

Ollaan siinä omassa kuplassa ja kuvitellaan olevan parempia ihmisiä kuin muut. Ihmiset joiden elämässä ei ole ollut yhtään vastoinkäymistä tai mitään äkillistä traumaattista tapahtumaa. No ainut tapahtuma on ollut lemmikin kuolema ja siinä sitten ollaan.

Monet ihmiset ovat kuin pilvilinnoissa " mikään ei koske minua mitään pahaa ei tapahdu minulle "

Vierailija
354/442 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se on pelkkä kulissi.

Vierailija
355/442 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla ottaa.

Tässä muuan itselleni tapahtunut juttu:

- Ison hirven mennessä tien yli jarrutin ja sanoin, että odotellaan, josko emän perässä tulisi vielä vasa tai kaksi. Kaveri ihmetteli, että mistä ehdin nähdä, että hirvellä ei ollut kikkeleitä? Nooooh, valaisin että vain uroksilla on sarvet ja tällä ei ollut.. 

- Eläinpuistossa kuulin, miten joku esitteli lapselleen että "Tuo on poikateeri ja tuo tyttö, sitä kutsutaan koppeloksi".... Uuuuh, just just. Meniköhän oikein?

- Yllättävän moni etelän vetelä kuvittelee Rukan/Kuusamon olevan Lapissa. Naurattaa joka kerta.

- Mieheni sisko on oikeasti vähän yksinkertainen; ei ymmärrä monia sanoja (esim. priorisoida, globaali jne.) Ei ole eläessään lukenut kuulemma kirjan kirjaa.

Vierailija
356/442 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että aurinko kiertää maata, miten on voinut säästyä tältä yleiseltä tiedolta, argh!

Heh, olet saanut väärää tietoa, kyllä se on maa, joka kiertää aurinkoa. Kiertoaika n. 365 vrk.

Vierailija
357/442 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttava  oli lomalla Algarvessa ja luuli uineensa Välimeressä. Ei uskonut ennen kuin kartasta näytin. Toinen tuttava matkusti Kyprokseen ja luuli koko matkan ajan olevansa Kreikassa.

Kypros on saari, joka on jakautunut kahteen osaan: kreikkalaiseen ja turkkilaiseen osaan. Mikäli ystäväsi on ollut kreikkalaisella puolella ts. eteläosassa on kreikan vaikutus vallan hyvin nähtävissä. Ei Kreikka, mutta kreikkalainen. 

Vierailija
358/442 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani ei ollut kuullutkaan Ku Klux Klanista. Kysyi siis ihan vilpittömästi, että mikä se on. Ihan kuin puhe olisi ollut jostain uudesta elokuvasta mistä kaikki eivät ole vielä kuulleet. Kysyi vielä, että milloin tämä olisi pitänyt peruskoulussa tai lukiossa oppia. Vituttaa kun on ihmisiä, jotka pohjaavat tietonsa esim. lukiokurssien päälle. Sitä paitsi, kyllä KKK:sta ainakin kerran on täytynyt yläasteella kuulla. Raivostuttavaa!

Ihan ohiksena että jos on joutunut vaihtamaan koulua usein, saattaa joku tieto vain kertakaikkiaan jäädä oppimatta.Itsellä kävi niin että aakkoset englanniksi piti opetella omineen.Vanhassa koulussa ei vielä oltu sitä opetettu ja uudessa jo olivat.Toki tuo Kkk tulee vastaan moneen kertaan että luulisi peruskoulun jälkeen moisen tietävän.

Ei meillekään opetettu aakkosia englanniksi. Ala-asteen opettaja sanoi, että ne kyllä opetetaan ylä-asteella sitten aikanaan. Ei opetettu sielläkään, kun opettaja ei millään uskonut, että "nämäkö olisivat muka jääneet opettamatta , höh".  Tämä tapahtui 70-luvulla.

Vierailija
359/442 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että pinppi ja tuutti on nii-iin lähekkäin?!

Vierailija
360/442 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että aurinko kiertää maata, miten on voinut säästyä tältä yleiseltä tiedolta, argh!

Heh, olet saanut väärää tietoa, kyllä se on maa, joka kiertää aurinkoa. Kiertoaika n. 365 vrk.

Menitpä lankaan. :D:D:D