Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harvinaisin eläin, jonka olet nähnyt Suomen luonnossa villinä ja vapaana?

Vierailija
09.02.2016 |

-

Kommentit (196)

Vierailija
161/196 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

152 jatkaa

Mun pappa on muuten syntynyt vuonna 1934, ja on liikkunut lapsesta asti metsissä tässä Oulun alueella, ja ei ole siltikään nähnyt esimerkiksi karhua, ilvestä eikä sutta luonnossa. Ja se oikeasti viettää luonnossa paljon aikaa, edelleen yli 80 vuotiaana metsästää ja kalastaa yms.

Missä te eläinbongarit oikeen asutte ja mitä teette kun näette kaikkia harvinaisempia eläimiä? :D

Mökillä, isän luona landella ja ihan kaupungissa on noita näkynyt. Ja kyllähän esim. kettuja ja karhuja tulee pihaan. Tai esim. metsäpeura voi harhailla kaupungin keskustassa.

Vierailija
162/196 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt lintuja, hiiren ja ketun. Ja kissoja. Koiria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/196 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapinpöllö, rantakäärme ja lepakko

Vierailija
164/196 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä harvinaisia? Olen nähnyt metsoja , teeriä, lepakoita (pitänyt kädessäkin kun pelastin hukkumasta), lumikon, mäyrän, hirven, ketun, majavan... ainakin nuo ja suden. Se on mielestäni harvinainen.

Vierailija
165/196 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maakotka, merimetso, lunni

Palokärki, naali, metso ja piisami myös

Vierailija
166/196 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norppa, vaskitsa.

Vierailija
167/196 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susi

Vierailija
168/196 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilves

Vierailija
169/196 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvi ja metso

Vierailija
170/196 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihertikka omalla parvekkeella. Asutaan maalla.

Vierailija
171/196 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihertikka, ilves, merikotka, näätä, saukko

Vierailija
172/196 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

152 jatkaa

Mun pappa on muuten syntynyt vuonna 1934, ja on liikkunut lapsesta asti metsissä tässä Oulun alueella, ja ei ole siltikään nähnyt esimerkiksi karhua, ilvestä eikä sutta luonnossa. Ja se oikeasti viettää luonnossa paljon aikaa, edelleen yli 80 vuotiaana metsästää ja kalastaa yms.

Missä te eläinbongarit oikeen asutte ja mitä teette kun näette kaikkia harvinaisempia eläimiä? :D

Ähtärin eläinpuistossa?

Mutta voihan sitä sattua. Miehen on kotoisin pohjoisesta niin maalta kuin maalta voi olla. Ei ole ikinä nähnyt karhua, eikä anoppi, vaikka karhun jälkiä ja paskoja ovat nähneet. Appiukko ehti eläissään nähdä karhun kerran. Mutta kerran olin keski-Suomessa kokouksessa. Helsingistä tulleet umpistadilaiset, jotka poistuvat sieltä kehäkolmosen ulkopuolelle suunnilleen sen kerran vuodessa näihin meidän kesäkokouksiin, olivat nähneet matkalla karhun. Se oli heille kyllä suuri tapaus. 

Vierailija
173/196 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen nähnyt haikaran. Ilmeisesti oli kattohaikara, mutta en ole täysin varma sillä tunnistan lintuja huonosti. Toinen joka on jäänyt elävästi mieleen on härkäsimppu, en tosin tiedä onko sekään harvinainen, mutta näin ei merenrannalla asuvana se oli eksoottista kun sellainen tuli vastaan.

Vierailija
174/196 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka paljon luonnossa liikunkin, en ole nähnyt mitään kovin harvinaista. Noh, peuroja näkee täällä meidän suunnalla tämän tästä (Espoo), vaikka pohjoisemmassa suomea niitä ei kai kovin hirveästi ole.

Vierailija
175/196 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka paljon luonnossa liikunkin, en ole nähnyt mitään kovin harvinaista. Noh, peuroja näkee täällä meidän suunnalla tämän tästä (Espoo), vaikka pohjoisemmassa suomea niitä ei kai kovin hirveästi ole.

Ainiin, toki olen kärppiä, supikoiria ja lumikoita nähnyt... lasketaanko ne harvinaisuuksiin?

Vierailija
176/196 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin oikein pohtimaan, että en ole juurikaan eläimiä nähnyt, joten listataan nyt ne, jotka olen nähnyt vain kerran:

peura

vaskitsa

ukkometso

hirvi (tosin tätä ei lasketa, koska näin vain auton ikkunasta).

Kun 99% ajasta on kaupunkiympäristössä ja vain lenkkipoluilla, ei sitä oikein muuta näe kuin oravia, kettuja ja jäniksiä.

Siilin alan kohta laskemaan harvinaiseksi, koska takavuosina niitä täällä meillä päin näkyi liki joka kerta kun aamun tai illan hämärissä liikkui, mutta nyt en ole useampaan vuoteen nähnyt yhtäkään.

Vierailija
177/196 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merikotka, harmaahaikara, vihertikka, kattohaikara. En ole lintuharrastaja, mutta nämä olen tunnistanut. Asun pk-seudulla.

Vierailija
178/196 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua tuo supikoira on suloinen ilmestys<33 Myönnän etten edes tiennyt Suomessa sellaisia olevan.. Nimi on tuttu mutta ulkonäkö outo.

Hups.

Vierailija
179/196 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä harvinaisuudesta, mutta ainakin sääski, peukaloinen ja joku vihertävä tikka, jota en tunnistanut.

Luultavasti harmaapäätikka. Vihertikka on tosi harvinainen, nähty Suomessa muistaakseni 6 kertaa.

Tämän ketjun perusteella niistäkin 3 kertaa bongaajana on ollut av-mamma :D

Vierailija
180/196 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipäästäinen

Ritariperhonen

En tiedä onko harvinaisimmat, mutta näitä ei ole vielä ketjussa mainittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän