Naurattaa ihmiset ketkä kiittävät moikkaamalla autoilijoita, jotka antavat suojatiellä tilaa
Kiitätte siis ihmistä siitä, että hän noudattaa liikennesääntöjä? Moikkaatteko aina auton kuskille silloinkin, kun hän ajaa oikeaa kaistaa tai näyttää vilkkua kääntyessään?
Kommentit (80)
Kehtaavatkin olla ystävällisiä ja kohteliaita, ryökäleet.
Juu, mielestäni kohteliasta. Autoilijoista kun ei aina tiedä noudattavat sääntöjä vai mitä.
On se kohteliasta kiittää kun toinen vaivautuu päästämään tien yli. Itse en kehtaa, ja oon kyllä samaa mieltä, että sehän on niiden velvollisuus liikennesääntöjen mukaan. Ymmärrän siis molempia osapuolia.
Minun mielestäni se on kiva tapa, itse teen sitä jalankulkijana turhan harvoin. Aika moni autoilija kuitenkin jättää usein pysähtymättä, niin ei se mikään itsestäänselvyys ole.
Keltä tuo on pois? Keskisormen näyttäjiä tässä maailmassa riittää, minä ainakin heilautan kättä jos joku rauhallisesti pysähtyy ja päästää menemään.
No mulle on tärkeämpää olla kohtelias, kuin pelätä sitä, että mikä sinua saattaa naurattaa.
Eihän bussikuskia tai kaupankassaakaan tarvii kiittää, kun nehän tekee vaan työtään ja saa sen kiitoksen siinä palkassa.. Niinkö?
Juu usein ne ei pysähdy ku ovat ite niin arvokkaita
Vierailija kirjoitti:
Kiitätte siis ihmistä siitä, että hän noudattaa liikennesääntöjä? Moikkaatteko aina auton kuskille silloinkin, kun hän ajaa oikeaa kaistaa tai näyttää vilkkua kääntyessään?
Pitäisi alkaa moikkaamaan, on nuo mainitsemasi asiat sen verran harvinaisia.
Sinua naurattaa kun ihmiset ovat mukavia toisilleen? Tai siis jotkut ainakin yrittävät ja sinä naurat heille.. Ei luoja että jotkut ovat inhottavia ihmisiä :o
No jos mä olen pyörällä ja auto antaa tietä, kiitän. Kas kun mulla ei pyöräilijänä ole suojatiellä mitään etuajo-oikeutta, vaikka olisi pyörätien jatke, jos auto ei käänny tai tule kolmion takaa, vaan mun kuuluu väistää lain mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä aina kiitän:)
Mistäs sitten kiittäis, jos ei oikein tekemisestä?
Meinasitko tehdä tämän aloituksen aina puolen vuoden välein? Mikä sairaus sinulla ap oikein on?
Onhan tuo samalla merkki autoilijalle että meinaa lähteä tien yli. Tuntuvat muuten tekevän samaa myös Lontoossa...
Minua naurattaa kun sinua naurattaa 😀
Tulkaa kaikki muutkin joukkoon nauramaan 😂🙃😌😃😆😀🙃😊🙂☺️😋😌😛😝🤗
Jaa, siinähän te jo olettekin, kiva, nauretaa yhdessä!
Minä moikkaan! Nykypäivänä tuntuu harvinaiselta, että edes annetaan tietä. Minä kiitän, koska kuski on ollut kohtelias ja pysähtynyt. Juntit vaan eivät kiitä tai moikkaa kassaa ym.
Mä oon kanssa samaa mieltä, että miksi pitäis kiittää, jos auto pysähtyy suojatien eteen. Tietty se on tosi harvinaista, että autoijat sen tekee. Sama, jos vihreä valo palaa jalankulkijoille, niin suurinpiirtein tarttis juosta yli, ettei jää auton alle. Ehkä, jos rupeis antaa tippiä pysähtyvälle autoilijalle, auttaskohan se? Mä en oo koskaan tajunnu, mihin porukalla on niin kiire, ettei ehdi 10 - 15 sekuntia pysähtymällä suojatien eteen.
Minä moikkaan juuri ja nimenomaan mainitsemastasi syystä: kiitän ihmistä siitä, että hän noudattaa liikennesääntöjä. Uskon, että positiivisen kokemuksen myötä nämä autoilijat myös tulevaisuudessa väistävät enemmän jalankulkijoita.
Mikään ei tietenkään velvoita olemaan muille mukava "jos ei ole pakko", vaan se tekee toki elämästä parempaa.
naurattaa ihmiset jotka käytt