Harvinaisin eläin, jonka olet nähnyt Suomen luonnossa villinä ja vapaana?
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Siiderivalas. Oli todella villi ja vapaa.
Missäpäin Suomea ne on harvinaisia?
Unohdin melkein. Näin kanoottiretkellä Saimaalla norpan nuorena. En kovin läheltä, mutta oli paikallaan kiven vieressä jonkun aikaa.
Vaskitsa
Niin joo, ja vesilisko (herra ja prouva)
Kovinkaan harvinaisia ei ole näkynyt. Jotain lepakkoa, saukkoa, majavaa, kettua, joku iso pöllö.
Lisäksi tavallisempia eli jäniksiä, kaneja, rusakoita ja hirviä, peuroja ja hiiriä, rottia ja myyriä. Niin käärmeet vielä lisäksi, jokaista laatua on näkynyt.
Lintuja en tunne niin hyvin että tunnistaisin harvinaiset.
Karhu.
Neljä kertaa.
Joka kerta saanut myös ammuttua.
Halukas nainen on tooooooosi harvinainen.
Mä oon nähnyt hirveän vähän eläimiä vaikka luonnossa liikunkin. Oravien, jänisten, päästäisten ja siilien lisäksi olen nähnyt muutaman kerran hirven, poroja ja kerran ketun ja lumikkoja.
Perustinttien ja joutsenten sun muitten lisäksi kerran jonkun pienen pöllön, silkkiuikun ja riekon sekä haukan pari kertaa.
Sitten olen nähnyt perhosen jonka nimi ei ole vieläkään selvinnyt, se oli karvainen yökkönen, ihan valkoinen mutta niin iso ettei oikein tunnu sopivan mihinkään lajikuvauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Siiderivalas. Oli todella villi ja vapaa.
Eipä tuo mikään harvinainen näky ole.
En tiedä harvinaisuudesta, mutta ainakin sääski, peukaloinen ja joku vihertävä tikka, jota en tunnistanut.
Vierailija kirjoitti:
Av-mammojen luontotietämys huipussaan :D villisiat muka harvinaisia ja huuhkajan ulkonäköä ei tunneta, lisää näitä! Kaivan popparit
Ja sulla luetun ymmärrys.
Susi.
Mies on nähnyt karhun, oikean, ei tölkissä.
Susi, Merikotka, Kalasääski, Viherkäki
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Saukko.
Liito-orava.
Mäyrä.
Kalasääksi.
Onko ne harvinaisia?
Luulen, että suurin osa suomalaisista ei ole nähnyt noista koskaan yhtäkään. Itse olen nähnyt noista vain mäyrän ja kalasääsken (se on oikeasti sääksi ja/tai kalasääski mutta ei kalasääksi), liito-oravasta en ole nähnyt edes niitä kuuluisia papanoita.
Meriharakka, tikli. Tuskin mitään äärimmäisiä harvinaisuuksia, mutta hauskoja tuttavuuksia molemmat.