Harvinaisin eläin, jonka olet nähnyt Suomen luonnossa villinä ja vapaana?
Kommentit (196)
Takapihallamme olen nähnyt mm. ketun, supikoiraperheen sekä fasaanilauman. Ja siis ihan kunnon asuinalue, ei mikään mökki keskellä metsää.
Saukko.
Liito-orava.
Mäyrä.
Kalasääksi.
Onko ne harvinaisia?
Vierailija kirjoitti:
Supikoiran näin kerran saaressa, se on ollut harvinaisin eläin jonka olen villinä nähnyt 🙈
No etpä oo paljon luonnossa liikkunut jos supikoira on sun harvinaisin tapaus. Millonkohan joku sanoo että lehmä. Ainiin paitsi lehmät ei pesikään vapaana vaan niitä kidutetaan vankeudessa, niin ne kaikki eläinaktivistit sanoo joten se on totuus
Lintulaji jonka on Suomessa nähnyt alle 10 henkilöä. Bongareita tuli kyllä yrittämään, mutta lintua ehtikadota ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kettu, bambi, supikoira, hirvi
Bambi xD juuuuuuupajuu
Lumikko varmaan. Ketun olen pari kertaa nähnyt myös, ei kai se kovin harvinainen ole mutta en itse ole niitä kovin usein luonnossa nähnyt.
Joskus lapsena sattui ilmeisesti pähkinähakkien vaellus meidän kotiseuduille, muistan että näin niitä monta kertaa lyhyen ajan sisällä. Sen jälkeen en ole nähnyt koskaan.
Jei kirjoitti:
Meillä oli joskus harjalintu vierailulla mansikkamaalla, about 20 vuotta sitten. Metsäpeuroja olen myös nähnyt, tietty hirviä ja kettuja jne. mutta ne ei ehkä ole niin harvinaisia.
Ei tässä kysytty onko nähnyt harvinaisia eläimiä. Onko aikuisten? ihmisten äly tosiaan tätä luokkaa, ettei ymmärettä selkeää kysymystä?
Tämä on ihan oikeasti kauhistuttavaa minusta.
Kettu, mäyrä, supikoira. Harvinaisiahan ne ei ole, mutta sen ihmeellisempiä en ole nähnyt. Jonkun pienen pöllön oon myös joskus nähnyt. Hirvi ja rusakko on sitten niitä tavallisimpia otuksia, joita tulee nähtyä.
Vierailija kirjoitti:
Av-mammojen luontotietämys huipussaan :D villisiat muka harvinaisia ja huuhkajan ulkonäköä ei tunneta, lisää näitä! Kaivan popparit
Kyllä se villisika on harvinaisin eläin minkä Suomessa olen luonnossa nähnyt ja sitähän tässä kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av-mammojen luontotietämys huipussaan :D villisiat muka harvinaisia ja huuhkajan ulkonäköä ei tunneta, lisää näitä! Kaivan popparit
Kysymys ei ollut, oletko nähnyt harvinaisia eläimiä, vaan harvinaisin, jonka olet nähnyt. Jos ei ole nähnyt koskaan mitään muita kuin oravia, vastaus on orava ja se vastaa ap:n kysymykseen täysin, kuten nro 13 jo selittikin saman asian.
Joo mutta tuo ei ees tiennyt että villisikoja on Suomessa.... huoh seriously
Vierailija kirjoitti:
Saukko.
Liito-orava.
Mäyrä.
Kalasääksi.
Onko ne harvinaisia?
Tämäkin vielä pitää elää.... kysytään HARVINAISIN ja luetellaan tukku eri eläinlajeja.
Vierailija kirjoitti:
Jei kirjoitti:
Meillä oli joskus harjalintu vierailulla mansikkamaalla, about 20 vuotta sitten. Metsäpeuroja olen myös nähnyt, tietty hirviä ja kettuja jne. mutta ne ei ehkä ole niin harvinaisia.
Ei tässä kysytty onko nähnyt harvinaisia eläimiä. Onko aikuisten? ihmisten äly tosiaan tätä luokkaa, ettei ymmärettä selkeää kysymystä?
Tämä on ihan oikeasti kauhistuttavaa minusta.
Minusta on paljon kauhistuttavampaa, että aikuiset? Ihmiset eivät ole tienneet että Suomessa on villisikoja.
Järisyttävän kokoisen ukkometson metsäautotiellä, luulin siirtyneeni von Wrigthin maalaukseen.Oli niin ärhäkkä, etten uskaltanut autosta ulos. Kalasääksen järvellä.Ilveksen, joka jahtasi kissaamme(ei saanut kiinni) mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ei ollut, oletko nähnyt harvinaisia eläimiä, vaan harvinaisin, jonka olet nähnyt. Jos ei ole nähnyt koskaan mitään muita kuin oravia, vastaus on orava ja se vastaa ap:n kysymykseen täysin, kuten nro 13 jo selittikin saman asian.
Joo mutta tuo ei ees tiennyt että villisikoja on Suomessa.... huoh seriously
Ei kysymys kuulunut edes villieläin, vaan eläin, jonka nähnyt villinä ja vapaana. Vastaus voi olla siis vaikka kissa tai python, jos on nähnyt sen vapaana ja villiintyneenä.
Olen nähnyt erään linnun, jota ei lueta Suomen lajistoon kuin vierailevaksi tähdeksi.