Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei töitä mistään!

Vierailija
09.02.2016 |

Olen aivan masentunut työtilanteen vuoksi tai töiden puuttumisen vuoksi..

Olen suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon ja hyvin arvosanoin. Omalla alalla ei vain ole töitä tarjolla kuin muutaman kerran vuodessa ja hakijoita on satoja yhteen paikkaan...

Minulle kyllä kelpaisi perusduunikin, mutta olen kuulemma liian koulutettu vaikka kokemusta kassalta ym. on.

Ei oman alan asiantuntijatehtävissä sanotaan taas haastattelussa että vaihdan kuitenkin paikkaa jos oman alan töitä tulee. Ja niitä oman alan töitä ei ole..

Opiskelu ei enää onnistu koska opintotukikuukaudet käytetty. Mitä siis tehdä? Elää pummilla loppuikä? :(

Kommentit (280)

Vierailija
61/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on kun hakijoita on se helvetin 600 jokaiseen paikkaan. Otetaan summamutikassa joku tai se kuka on nimeltä tuttu. Ei kukaan oikeasti käy 600 hakemusta kunnolla läpi ja CVeitä siihen päälle.

Tai sitten opiskelee alan, jolla pääsee töihin. Kun itse hain nykyistä työpaikkaani, hakijoita oli 4. T: tilastotieteilijä

Vierailija
62/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn perusedellytys on säännöllinen ja sopimuksessa sovittu kuukausi- tai tuntipalkka. Proviikka voi olla siinä päällä mutta pohjapalkka on oltava, joten puhelinmyynti ei ole oikea työ.

Kyllä puhelinmyyntifirmojakin on kunnollisia. Pohjapalkan päälle maksetaan provikka ja ansiot voivat ylittää suomalaisten keskiansiot reippaasti parhailla myyjillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Savossa edes tradenomit eivät löydä töitä, joten koulutuksen valitseminen on työllistymisen kannalta mahdotonta. Tosi typerää antaa ap:lle jälkiviisaita neuvoja! Jos ap yhtään lohduttaa, et todellakaan ole ainut työtön. Terveisin siivoamisesta puhelinmyyntiin hakenut tradenomi.

Vierailija
64/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae vaikka vapaaehtoistöihin ulkomaille, että saat kokemusta jostakin.Kaikki kokemus on arvokasta ja auttaa eteenäin.Suomeen ei kannata jäädä.

Millä rahalla? :O Kaikki vapaaehtoisohjelmat maksaa eikä niihin valitettavasti saa tukia Suomen valtiolta. Toisekseen vapaaehtoistyöt ovat silkkaa huijausta; niillä ei auteta paikallisia paskan vertaa. Jotkut tekee sitä siksi että saa laittaa faceen kuvia orpolapsista ja saa leikkiä maailmanparantajaa + vapaaehtoistyön välitysfirmat nettoaa juurikin sillä ajatuksella että länsimaiset nuoret haluaa olla noita maailmanparantajia. Totuus on se, että vapaaehtoistyöt on joko täysin turhaa (samaa "koulua" maalataan yhä uudelleen ja uudelleen uusien vapaaehtoisten toimesta) tai sitten se on jopa paikallisia vahingoittavaa toimintaa (esim. pari viikkoa jossain orpokodissa aiheuttaa vaan ahdistusta lapsille kun kasvot vaihtuu koko ajan). Jos lähtee vapaaehtoistöihin, niin sinne pitää lähteä väh. puoleksi vuodeksi, mielellään vuosiksi, ja töiden pitäisi olla oikeasti merkityksellisiä.

Vierailija
65/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos mä valmistuneena raksainssinä plus monen vuoden kirvmiesmieskokemuksen pohjilta haluan lähtä vapaaehtoiseksi rakentamaan kirkkoja afrikkaan, niin MUN pitää maksaa siitä? Heheh. 

Vierailija
66/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Savossa edes tradenomit eivät löydä töitä, joten koulutuksen valitseminen on työllistymisen kannalta mahdotonta. Tosi typerää antaa ap:lle jälkiviisaita neuvoja! Jos ap yhtään lohduttaa, et todellakaan ole ainut työtön. Terveisin siivoamisesta puhelinmyyntiin hakenut tradenomi.

Aina voi muuttaa sieltä Pohjois-Savosta pois :). Tai sitten tehdä töitä, mitä alueelta löytyy.

Vierailija
67/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on kun hakijoita on se helvetin 600 jokaiseen paikkaan. Otetaan summamutikassa joku tai se kuka on nimeltä tuttu. Ei kukaan oikeasti käy 600 hakemusta kunnolla läpi ja CVeitä siihen päälle.

Tai sitten opiskelee alan, jolla pääsee töihin. Kun itse hain nykyistä työpaikkaani, hakijoita oli 4. T: tilastotieteilijä

Ei kaikki voi olla tilastotieteilijöitä. Jos kaikki olis tilastotieteilijöitä niin luuletko että työllisyysluvut olis yhtään sen paremmat? Tai sis tilastotieteilijänä varmaankin pystyt antamaan tähän faktaa ja numeroita? T: humanisti-yhteiskuntatieteilijä oman alan töissä (pitkän kituuttamisen ja hakemusrumban jälkeen)

Vierailija
68/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sama tilanne, olen työtön maisteri. Vastaavassa tilanteessa oleva kaverini oli Suomessa usemman vuoden työttömänä, kunnes sai hyvän työpaikan Keski-Euroopasta. Itsekin vaihtaisin maata (ulkomailla töitä olisi heti tarjolla), mutta miehellä on hyvä työ Suomessa, niin ei kannata lähteä... :-/

Vierailija
69/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos mä valmistuneena raksainssinä plus monen vuoden kirvmiesmieskokemuksen pohjilta haluan lähtä vapaaehtoiseksi rakentamaan kirkkoja afrikkaan, niin MUN pitää maksaa siitä? Heheh. 

Juuri näin.

Vierailija
70/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei oo töitä. En kyllä oo hakenutkaan. Mutta nyt niitä mulle tuputetaan tai no pakotetaan. Meinaa 9 euroa pvä. No ei se haittaa meen hakee saikkua tokana päivänä :). Ja sit taas päivä hommia ja lisää saikkua. Haen sit duunia oikeesti kun huvittaa. Jos huvittaa koskaan enää tässö yhteiskunnassa.

Vierailija
71/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tämmöinen vaihtoehto:

- kirjoitat, että olet vuosina xx-xx suorittanut opintoja xxx yliopistossa seuraavissa aineissa ja sitten luettelo aineista.

- sitten ne kesätyöt ja harjoittelut

Et siis väitä, ettet olisi valmistunut, mutta tulee mielikuva, että opinnot jäi kesken ja näin ollen et ole liian koulutettu. Tosin tuossa kesken jäämisessä on se ongelma, että siitä voi saada kuvan, että jonku ongelmatapaus, jolla ei mistään tule mitään. Kokeilisin sinuna kuitenkin.

Itse deletoin myös yhden kokonaisen tutkinnon, jotta sain paremmin pätkätöitä. Valmistuin KTM:ksi vuonna 1999 ja luokanopeksi 2013. Vuodesta 98 vuoteen 2010 olin oman alani töissä tuolla KTM-tutkinnolla. Hain sijaisuuksia ja kaikkea, mutta pahimpia oli rehtorit, jotka vinosti katsoi ja sanoi, että "mites tollainen ekonomi ymmärtää ihmisläheistä työtä?" Meinasi itku tulla, koska olen paljon elämässä kokenut, ihmisläheinen ja mukava tyyppi. Siksi hakeuduin opettajaksi, kun en pitänyt entisen työni arvoista. Yksi tuttu sanoi, että kuulostat liian "kovalta palalta" aloittelevaksi sijaiseksi. Tuntui hassulta, koska liikkeellä oltiin nöyrällä asenteella kuten muutkin vastavalmistuneet. Lopulta tuhosin cv:stä tuon KTM-kohdan ja jätin aukon vuosiin 94-98 eli ylioppilaaksi tulon jälkeen. Työkokemukseen kuittasin firmat toki, mutta tittelit jotenkin epämääräisesti. Työtodistuksista totuus paljastuisi paremmin, mutta ei niitä kukaan katso. En tiedä, auttoiko, mutta sen jälkeen sain töitä ja kaikki on ollut helpompaa. Olen klassikko: tavallista toimistoduunia ilman koulutusta tehnyt, joka sitten sisuuntui lähtemään yliopistoon.

Sitten toiset haalii ansioluetteloon kaikki mahdolliset jutut ja mä sen sijaan jätän kokonaisen tutkinnon pois...

Vierailija
72/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki voi olla tilastotieteilijöitä. Jos kaikki olis tilastotieteilijöitä niin luuletko että työllisyysluvut olis yhtään sen paremmat? Tai sis tilastotieteilijänä varmaankin pystyt antamaan tähän faktaa ja numeroita? T: humanisti-yhteiskuntatieteilijä oman alan töissä (pitkän kituuttamisen ja hakemusrumban jälkeen)

Ei se pysty mitään faktaa tuottamaan, mutta tilastoimaan sinun tuottamaasi tietoa. ;)

Vierailija
73/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Tilastotieteilijän kuvittelisi ymmärtävän edes jonkin verran työmarkkinoiden logiikkaa. Ammatteja ja työpaikkoja katoaa jatkuvasti. Viisi vuotta sitten "varma ammatti" saattaa tänään olla jotain ihan muuta. Esim. valtionhallinto ei vedä käytännössä ollenkaan, vaikka minullekin valtsikassa vakuuteltiin opintoja aloittaessa n. 10 v. sitten, että kyllä töitä aina virkamiehille löytyy ja suuret ikäluokat eläköityy jne blah-blah.

Entäs sitten tutkimustyö? Ei taida olla siinäkään tällä hetkellä koulutusalalla mitään merkitystä? Kaikki irtisanoo ja lomauttaa, niin VTT, THL, Työterveyslaitos kuin ilmatieteen laitoskin. Ai niin, unohdin Tilastokeskuksen (se käsittääkseni on yksi suurimpia julkisen puolen tilastotieteilijöiden työllistäjiä). Sieltä on lakkautettu vaikka kuinka paljon tehtäviä viime vuosina ja porukka saanut lähteä.

Vierailija
74/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen abi ja olen hyvin ahdistunut työttömyydestä :/ Mille alalle te työttömät olette opiskelleet? Tsemppiä kaikille!

Vältä humanistista tiedekuntaa! Kokemusta on ja nyt työtön. Exceliä, Wordia ja powerpointia englannin lisäksi alasta riippumatta suosittelen. Lisäksi some-osaamista.

Vierailija
75/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetti mihin jamaan tämä maa on saatu, ei voi muuta sanoa. Vaikkei minun toivoni mitään auta niin toivon joka tapauksessa valoisampaa tulevaisuutta ap:lle ja kaikille samassa tilanteessa oleville. Älkää luovuttako.

Vierailija
76/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kesätyöhakemusta oon laittanu eikä tunnu tärppäävän :/ pyrin kolme hakemusta pistää per viikko.

Vierailija
77/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On melko surullista kun tuhannet kouluttavat itsensä korkeasti kortistoon. Töitä ei saa, ei sitten voi perustaa perhettä, ei ostaa asuntoa, ei autoa, ei matkustella. Ei tehdä mitään;(

Surullista on myös se että kymmenet tuhannet ammattikoulun käyneet jää ilman työtä. Mut joo kymmenet tuhannet ei voi perustaa perhettä, ei hommata autoa eikä matkustella.. elämä menee ns. hukkaan monilla ja se synnyttää tietynlaista katkeruutta joka ei ole tervettä.

Vierailija
78/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä kesätyöhakemusta oon laittanu eikä tunnu tärppäävän :/ pyrin kolme hakemusta pistää per viikko.

mä en ole laittanut vielä yhtään ja en tiedä edes jaksanko..

Vierailija
79/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lamaa humanisteille ja valtiotieteilijöille oli hommia. Sitten kun firmat eivät enää palkkaa kauppatieteilijöitä niin tulevat viemään humanistien työt, esim. Kelassa ym. Virastoissa.

Vierailija
80/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta piilotyöpaikkoja on kymmeniä tuhansia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä