Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei töitä mistään!

Vierailija
09.02.2016 |

Olen aivan masentunut työtilanteen vuoksi tai töiden puuttumisen vuoksi..

Olen suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon ja hyvin arvosanoin. Omalla alalla ei vain ole töitä tarjolla kuin muutaman kerran vuodessa ja hakijoita on satoja yhteen paikkaan...

Minulle kyllä kelpaisi perusduunikin, mutta olen kuulemma liian koulutettu vaikka kokemusta kassalta ym. on.

Ei oman alan asiantuntijatehtävissä sanotaan taas haastattelussa että vaihdan kuitenkin paikkaa jos oman alan töitä tulee. Ja niitä oman alan töitä ei ole..

Opiskelu ei enää onnistu koska opintotukikuukaudet käytetty. Mitä siis tehdä? Elää pummilla loppuikä? :(

Kommentit (280)

Vierailija
41/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen työmarkkinat ovat Euroopan kieroutuneimmat.

Töihin pääsee vain jos olet tohtori ja 20 vuoden kokemus juuri haettavasta tehtävästä.

Kukaan ei palkkaa ketään koska kulut ovat tähtitieteelliset.

Siivoustyöt on tarkoitettu maahanmuuttajille joita voidaan riistää minimipalkalla.

Ei missään muualla akateeminen ihminen edes yritä hakea perusduuneja paitsi Suomessa!

Vierailija
42/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan liikaa korkeakoulutettuja. Suorittavan tason työntekijöistä on monesti pulaakin, mutta niihin otetaan mieluummin vähemmän koulutettuja. Ikävä tilanne. Voisko kouluttautua uudelleen lyhyellä lisäkoulutuksella? Kiinteistönvälittäjäksi, isännöitsijäksi, virastomestariksi, bussikuskiksi tms. voisi päästä nopeastikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoo noita työpaikkailmoituksia niin huhhuh! Ei tuollaisia työntekijöitä ole joita hakevat. Kaikki pitäisi osata jo valmiiksi, olla vaikka mitä tutkintoa ja kokemusta. Palkka TES-mukainen. Valmius määräaikaiseen osa-aikaisuuteen ja mitä vielä.

Vierailija
44/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ihan liikaa korkeakoulutettuja. Suorittavan tason työntekijöistä on monesti pulaakin, mutta niihin otetaan mieluummin vähemmän koulutettuja. Ikävä tilanne. Voisko kouluttautua uudelleen lyhyellä lisäkoulutuksella? Kiinteistönvälittäjäksi, isännöitsijäksi, virastomestariksi, bussikuskiksi tms. voisi päästä nopeastikin.

Monelle kelpaa mikä vain työ kunhan on toimistossa ja koneelle.

Vierailija
45/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylimielistä puhetta sellainen, jossa ihmetellään miksei ole tehnyt koulutukseen liittyviä hommia jo aiemmin. Varmasti kaikki tekisivät, jos se olisi niin helppoa. Joskus on vain pakko tyytyä niihin hanttihommiin, että saa edes jotain työtä, kaikki ei saa aina niitäkään. Ja joskus niitä oman alan hommia on tarjolla vain toisella puolella Suomea, eikä aina ole mahdollisuutta muuttaa kesäksi johonkin muualle ja maksaa kahta kämppää, tai luopua omasta opiskelija-kämpästä, jota sai jonotella pari vuotta.

Jos on niin prinsessa, ettei pysty asumaan solussa, joita saa aina, niin sitten pitää kärsiä seuraukset ja olla muuttamatta kesätöiden parissa. Itse asuin koko opiskeluajan solussa ja muutin kesätöiden parissa eri puolille Suomea. Koskaan ei ollut ongelmaa saada syksyksi solua.

Lisäksi pitää miettiä, millaisen tutkinnon tekee ja miltä alalta. Lukemalla naistutkimusta pääaineena ja sivuaineena viestintää ja assyrologiaa on turha kuvitella työllistyvänsä. Suosittelen luonnontieteitä, itse en ole ollut päivääkään työttömänä yhdistelmällä tilastotiede-laskentatoimi-tietojenkäsittelytiede. Ai niin, unohdin: tällä alalla pitää osatakin jotain, eikä pelkkien fantsujen epämääräisten käsitteiden pyörittely paperilla eri järjestykseen riitä.

Vai luonnontieteitä! 😃 Mitenhän monta työtöntä biologia tai kemistiä Suomesta löytyy. Vastaus: aika paljon jo kymmenen vuoden ajalta.

Luonnontieteitä on muitakin kuin kemia ja biologia. Itse olen valmistunut tilastotieteestä ja töitä on riittänyt. Biologia ja kemia ovat vähiten matemaattisia => helpoimia. Se on hyvä sääntö: mitä matemaattisempi ala, sitä varmemmin töitä löytyy.

https://www.sttinfo.fi/release/fyysikoiden-ja-matemaatikkojen-tyottomyy…

Aika noloa muuten väittää kemiaa tai biologiaa helpommaksi kuin vaikka tilastotiede. Läheiseni tekee on väitellyt molekyylibiologian alalla ja tekee Keski-Euroopassa tutkimusta maailman tappavimpaan tarttuvaan tautiin liittyen. Vaatii hieman enemmän älliä ja lahjakkuutta kuin mitä jollain tilastotieteilevällä av-mammalla on tarjota. ;)

Vierailija
46/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus kaikki työt pk-seudulla jossa ei varaa asua jos ei tienaa yli 3000€/kk.

Vierailija
47/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on, että näillä suorittavan tason tekijöillä on naurettavan pienet palkat. Tai tarkemmin sanottuna kaikki on Suomessa niin kallista, että joku siivooja, virastomestari elää täysin kädestä suuhun ja tulee just näitä tilanteita, ettei ole varaa syödä edes työpaikkalounasta. Elintaso on siis käytännössä sama kuin työttömällä, paitsi työttömällä on rajattomasti aikaa. Jokaiseen inhimilliseen duuniin josta jotain jää käteenkin pitää käydä vähintään amk-tason tutkinto ja taistella niitä kymmeniä tai satoja hakijoita vastaan. 

Vierailija
48/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut tarpeeksi pitkään työttömänä hae palkkatuettua työtä.

Jos et, niin sano työkkärissä, että haluat vaihtaa alaa ( koska oman alan työkokeiluun on vaikeampi päästä) ja hae työkokeiluun johonkin sinua kiinnostavaan paikkaan ja siellä näytä miten mahtava ja taitava tyyppi olet. Saat verkostoja tai jopa työpaikan. Näin on ainakin käynyt kaikille tuntemilleni normaaleille tyypeille.

Vierailija
49/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun mielestäni korkeakoulututkinnon suorittanut voi olla nirso töiden suhteen. Sitä varten opiskellaan jotta pääsee parempiin töihin. Ei kukaan opiskele 3 vuotta lukiossa plus 5 vuotta yliopistossa jos tietää siivoavansa loppuiän.

Vierailija
50/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on, että näillä suorittavan tason tekijöillä on naurettavan pienet palkat. Tai tarkemmin sanottuna kaikki on Suomessa niin kallista, että joku siivooja, virastomestari elää täysin kädestä suuhun ja tulee just näitä tilanteita, ettei ole varaa syödä edes työpaikkalounasta. Elintaso on siis käytännössä sama kuin työttömällä, paitsi työttömällä on rajattomasti aikaa. Jokaiseen inhimilliseen duuniin josta jotain jää käteenkin pitää käydä vähintään amk-tason tutkinto ja taistella niitä kymmeniä tai satoja hakijoita vastaan. 

Niinpä.

Ei kukaan halua raataa niska limassa 8 tuntia päivässä ja silti elää köyhyysrajan alla.

Alle 2000€/kk ei kannata mennä töihin, ei sitten millään.

Vierailija
51/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun mielestäni korkeakoulututkinnon suorittanut voi olla nirso töiden suhteen. Sitä varten opiskellaan jotta pääsee parempiin töihin. Ei kukaan opiskele 3 vuotta lukiossa plus 5 vuotta yliopistossa jos tietää siivoavansa loppuiän.

+1

Ja siinä on myös se, että jos maisterit jne alkavat hakemaan noihin töihin niin mihin sitten ne huonommin koulutetut vähän ja vähän yksinkertaisimmat ihmiset hakevat ja kelpaavat? Kyllä mä ainakin työnantajana otan sihteeriksi mielummin jonkun maisterin joka osaa vaikka mitä hyödyllistä ekstraa.

Vierailija
52/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+1

Ja siinä on myös se, että jos maisterit jne alkavat hakemaan noihin töihin niin mihin sitten ne huonommin koulutetut vähän ja vähän yksinkertaisimmat ihmiset hakevat ja kelpaavat? Kyllä mä ainakin työnantajana otan sihteeriksi mielummin jonkun maisterin joka osaa vaikka mitä hyödyllistä ekstraa.

Tilanne on nyt mennyt siihen että maisterit ovat vieneet perustason työt jolloin koko esim. Sihteerin paikan vaatimuksensa on muuttunut maisteritason tutkinto, vaikka merkonomi hyvin riittäisi. Siksi kaikkien on kouluttaudutava yhä lisää ja lisää. Kohta myyjän pitää olla tohtori, mitään järkeä koko hommassa enää.

Vierailija
53/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden aikana 243 hakemusta, 2 haastattelua, 0 työpaikkaa ;)

Vierailija
54/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo käy jo työstä!

Vierailija
55/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hyödyntää CV ja hakemusklinikat sun muut. Ja näyttää hakemukset ammattilaisella jos mahdollisuus vain on.

Vierailija
56/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo käy jo työstä![/

Jos jokainen hakemus vastaisi kirjan sivua niin olisit jo pienen teoksen tehnyt :D

Vierailija
57/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hyödyntää CV ja hakemusklinikat sun muut. Ja näyttää hakemukset ammattilaisella jos mahdollisuus vain on.

Riippuu työpaikasta. Jos on joku pseudotyöpaikka, niin tollaset jutut on tärkeitä. Omalla alalla on ihan sama vaikka pistäisi ranskalaisilla viivoilla koulutukset ja työkokemukset ja suosittelijaksi pari alan raudanlujaa osaajaa. Paras työntekijä valitaan, eikä paras hakemuksen/cv:n tekijä.

Vierailija
58/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae vaikka vapaaehtoistöihin ulkomaille, että saat kokemusta jostakin.Kaikki kokemus on arvokasta ja auttaa eteenäin.Suomeen ei kannata jäädä.

Vierailija
59/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on kun hakijoita on se helvetin 600 jokaiseen paikkaan. Otetaan summamutikassa joku tai se kuka on nimeltä tuttu. Ei kukaan oikeasti käy 600 hakemusta kunnolla läpi ja CVeitä siihen päälle.

Vierailija
60/280 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen abi ja olen hyvin ahdistunut työttömyydestä :/ Mille alalle te työttömät olette opiskelleet? Tsemppiä kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme