Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset pompottavat vanhempiaan

Vierailija
07.02.2016 |

Olen töissä isossa päiväkodissa. Monesti olen huomannut tämän ilmiön. Äiti tai isä tulee hakemaan lastaan, joka kieltäytyy lähtemästä. Nooh, jää sinä vielä tänne, äiti käväisee kaupassa ja tulee kohta sitten hakemaan. Aaargh!! Mitä tulee isona tapahtumaan jos annatte pienten lasten pompotella teitä jo noin nyt?? Ja oletteko äidit tai isit ajatelleet sitä, että juuri se teidän kotiin kieltäytymästä lähtevä lapsenne voi olla esteenä jonkin hoitajan kotiinlähdölle???

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on myönnettävä, että jos lapsella (nyt jo koululainen) oli juuri todella kiva leikki menossa, niin joskus odotin sen 5-10 minuuttia, että sai sen loppuun. Lapseni oli sosiaalisesti hyvin arka kun meni päiväkotiin ja sopeutuminen oli todella vaikeaa, joten halusin antaa hänelle kaikki mahdollisuudet saada positiivisia kokemuksia muiden lasten kanssa. Tämä ei vaikuttanut olevan ongelma päiväkodissa.

Mutta tuo, että käy kysymässä haluaisiko lapsi jo lähteä ja tulee sitten uudelleen oli ainakin meidän pk:ssa kiellettyä ja vaikuttaa kyllä täysin järjettömältä...

Vierailija
122/124 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän hyväksi havaittua konstia jos joku lapsista alkaa oireilla hankalaa kotiinlähtöä eikä vanhempi saa aikaiseksi mitään. Otan lapsen puhutteluun, keskustelemmme kotiin lähdöstä ja siitä miten silloin toimitaan. Annan lapselle valittavaksi kaksi vaihtoehtoa, lähtee kotiin silloin kun tullaan hakemaan ihan suosiolla tai sitten odottaa minun kädessä vanhempaa ja minä ojennan lapsen vanhemman käteen. Kerron keskustelusta vanhemmille lapsen kuulleen ja siitä että nyt lapsen kanssa on sovittu sujuvista kotiin lähdöistä, voitte kotona miettiä vaikka palkkion tms.

Yksikään lapsi ei ole valinnut minun kanssa käsi kädessä odottelua.

t. pph

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis mua niin rasittaa kattoo sitä touhua mikä mun siskolla ja miehellään ja lapsillaan on. Lapset määrää: ei sitä leipää, MUUMILUSIKKA, punainen muki. Eiei ja ei. Vanhemmat sit vaan tekee kaiken mitä ne vaatii. Mä en todellakaan suostuis tuommoseen.

Vierailija
124/124 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis mua niin rasittaa kattoo sitä touhua mikä mun siskolla ja miehellään ja lapsillaan on. Lapset määrää: ei sitä leipää, MUUMILUSIKKA, punainen muki. Eiei ja ei. Vanhemmat sit vaan tekee kaiken mitä ne vaatii. Mä en todellakaan suostuis tuommoseen.

Sama juttu! Eräs tuttu valitteli miten lapsen kanssa on niin vaikeaa, kun mikään muki ei kelpaa. "Aina pitää käydä läpi yksitellen ottaako lapsi punaisen vai keltaisen vai sinisen mukin." Ja tämä toistuu joka asiassa. Miksi ihmeessä? Yritän vältellä heidän tapaamistaan, koska on tosi raskas olla heidän kanssaan missään, jos kaikki ei menekään pikkuprinssin mielen mukaan. Monet kerrat tapaaminen on päättynyt pettymykseen ja itkuun.