Mieheni ei päästä minua saunaan!
Meillä on vauva ja miehellä on alilämpöä joten hän on mielestään sairas. Ei kuulemma voi mennä sairaana saunaan eikä katsoa vauvaa sen aikaa kun minä kävisin, mulla on ällöttävän rasvaiset hiukset ja kainalot hiessä ja saunasiiderikin odottaa jääkaapissa (odottanut jo n. 4 viikkoa, kun aina on tullut joku este, etten ole voinut sitä ottaa esim. anoppi). Kylmään suihkuun en halua ja sauna on ainoa missä voin hetken rentoutua (elämäni ei poikkea paljoakaan yksinhuoltajien elämästä).
Kommentit (126)
Ap, oletko se jonka mies vetää n. 15 eri lääkettä päivässä ja olit menossa ilman housuja ambulanssiin?
menet vaa PISTE
kyllä se mies sitä vauvaa kattoo ku tietää olevansa ainoa aikune lähellä
Meillä ollut vauva sitterissä tai turvakaukalossa kylppärissä, kun ollaan käyty koko perhe yhdessä saunassa. Saunan ovessa lasi joten vauvan näkee lauteilta.
Olen käynyt näin myös suihkussa, jos mies on ollut reissussa.
Mutta varmaan suurin ongelma sulla on nyt tuo sun ääliö mies. Kuinka nopeasti saat sen ulos kämpästä ja sun elämästä?
Vierailija kirjoitti:
Sano äijälle että jos ei kerran aio olla isä lapselleen niin voi alkaa ettimään uutta kämppää. Mitä sä tollasella mulkulla teet?[/q
Olen sanonut ja uhannut lähteä vauvan kanssa, mutta ei mitään tapahdu. Näin miehen lapsuuskodissakin toimittiin. No nyt vauvan kuitenkin nukkuu miehen kainalossa ja sain käytyä saunassa.982
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano äijälle että jos ei kerran aio olla isä lapselleen niin voi alkaa ettimään uutta kämppää. Mitä sä tollasella mulkulla teet?
Olen sanonut ja uhannut lähteä vauvan kanssa, mutta ei mitään tapahdu. Näin miehen lapsuuskodissakin toimittiin. No nyt vauvan kuitenkin nukkuu miehen kainalossa ja sain käytyä saunassa.982
Mitä tuollaisen miehen kanssa jatkat, joka ei välitä vaikka lähtisit? Heitä se mies pellolle.
Kannattaisi hommata itkuhälytin, niin kuulet, jos vauvalla hätä, kun saunot, jos vauva nukkumassa siis. Kuka sitä vauvaa hoitaa, kun sinä olet sairas?
Jos tää ei ole provo, niin haleja ja jaksamista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota se vauva mukaan hyvä nainen!
Eihän alle 1v saa ottaa saunaan juuri kysyimme siitä neuvolassa. Sitä paitsi ei se olis niin rentoutumista, kun pitäisi pitää vauvaa ammeessa istumassa (ei istu kunnolla ilman tukea vielä).
Höpö höpö, voi ottaa saunaan. On vaan todella tärkeää huolehtia vauvan nesteytyksestä ja siitä ettei kuumene, esim kylpyamme lattianrajassa. Toki pitää tukea. Iät ja ajat lapset käyneet saunassa ja syntyneet sinne, nämä kiellot johtuu vaan uusavuttomista äityleistä jotka ei ymmärrä huolehtia tällaisista asioista.
Ap:n tilanteessa laittaisin tosiaan siihen autoistuimeen tai jos nukkuu niin vaunuihinkin, pukkariin tai pesuhuoneeseen. Saa rauhassa peseytyä. Kyllä ne yksinhuoltajatkin peseytyy :) Niin ja ukko pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odota jos teijän vauva yöllä nukkuisi. Niin mäki tein kaikea yöllä kun lapset oli pieniä.
Ei meillä voi mennä yöllä saunaan. Vauva saattaa herätä ja mies kuuntelee musiikkia kuulokkeilla, niin se ei kyllä kuule mitään. Mutta sain mä sen nyt laittamaan saunan päälle sillä ehdolla, että mä kylvetän vauvan, kun se on yleensä ollut miehen hommia
Etkö osaa itse laittaa saunaa päälle? Vaikka olisi mikä tahansa puilla lämmitettävä kapistus, kyllä HERRAJUMALA tuollainen pitäisi osata itse.
Tämä ap on lapsellisuudessaan ja avuttomuudessaan aivan huippuluokkaa. Lapsi sijoitukseen, niin voitte sen jälkeen lahnailla miehen kanssa kotona.
Hypotermiaa potevä ukko sitä saunaa tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän alle 1v saa ottaa saunaan juuri kysyimme siitä neuvolassa.
Missä kysyit? Englannissako? Meillekin sanottiin Irlannissa, että alle 16 vuotias ei voi mennä saunaan, koska se on epäterveellistä.
Hyvä lapsi, Suomessa vauvat on syntyneet saunassa. Olemme evoluutiossa kehittyneet saunan kestäviksi. Minäkin olin saunassa 1974 alle viikon ikäisenä.
Nykyisen pullamössösukupolven vauvat eivät enää kestä saunaa, jos neuvolantäti sanoo niin. Vaikka maalaisjärki kertoo sen olevan turvallinen, eihän siitä voisi maalaisjärjen jo aikapäivät sitten kadottua tehdä ongelmaa, jonka tuo neuvolantädin ohjeen noudattaminen tekee otolliseksi.
Ja ap:lle vastaukseksi, lapsi saunaan tai jos se on hankalaa, viet lapsen suoraan miehen syliin ja kiellät häntä päästämästä siitä irti. Jos hän ihmettelee mitä tehdä, kun vauva huutaa, sano, että vaihda vaipat. Jos vaipanvaihto ei miellytä, kyllä hän keksii keinot pitää lapsi hiljaisena kunnes olet tullut saunasta.
Anteeksi nyt vaan, mutta aika asiatonta kommentointia tuoreelle äidille.
Neuvola on olemassa sitä varten, että sieltä kysytään asioita joista ollaan epävarmoja, kuten juurikin voiko vauvaa ottaa saunaan mukaan. Totta helvetissä se maalaisjärki sanoo että vauva kannattaa pitää matalimmalla lauteilla (tai lattialla) ammeessa, mutta ensimmäistä kertaa äitinä ei niin vaan halua tehdä vastoin neuvolan ohjeita koska haluaa lapsensa parasta. Joten siitä on turha alkaa haukkumaan ketään, jokainen itse tekee arvionsa tekeekö ominpäin vain neuvolan ohjeistuksen mukaan.
No on sulla kyllä onneton mies, jos ei pärjää puolta tuntia vauvan kanssa. Onneton nahjus!
Vierailija kirjoitti:
No on sulla kyllä onneton mies, jos ei pärjää puolta tuntia vauvan kanssa. Onneton nahjus!
Tuntuu av:lla olevan yleisiä nämä iskät, jotka ovat lapsen halunneet mutteivät sanojensa mukaan kykene olemaan minuuttiakaan vauvansa kanssa...
Kyllä pistää arvostamaan omaa miestä, joka omasta halustaan haluaa olla poikansa kanssa, vaikka vauva välillä vähän isä kiukuttelee enemmän kuin äidille.
Etkö aapee osaa itse laittaa saunaa päälle? Tai jos vauva hereillä, turvaistuimen kanssa suihkuhuoneeseen? Jos aapeen mies on onneton nahjus ja itsekäs paska, niin ei aapeekaan ihan täysillä käy. Jos aapee olisi yksinhuoltaja, ei ilmeisesti kävisi koskaan pesulla tai vessassa. Voi tätä uusavuttomuutta!
En usko että tuollaista miestä on olemassa. Ei voi olla ja vielä lapsen isä...
Voi luoja! Luulin,että mulla on huono ukko, mutta kyllä sen osakkeet nyt nousi. Ikinä se ei sentää oo keksinyt,etten voisi saunaan mennä, ettei sen aikaa lasta vahtisi. Nyt siltä ukolta ne kuulokkeet korvista ja lasta vahtimaan kun olet saunassa. Älä hyvä ihminen tuollaissee soopaan taivu. Paska isä kun ei lastaan hoida. Ihan täys mulkku. Näytä tää kommenti ja koko ketju sille.Hävetköön mokoma otus. (en pysty edes ihmiseksi samomaan)
Meet saunaan kun vauva nukuu ja sanot miehelles että tulee sanomaan sulle jos vauva alkaa itkemään ellei ole sitä ennen kuollut hypotermiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän alle 1v saa ottaa saunaan juuri kysyimme siitä neuvolassa. Sitä paitsi ei se olis niin rentoutumista, kun pitäisi pitää vauvaa ammeessa istumassa (ei istu kunnolla ilman tukea vielä).
jaa? Me vietiin vauva saunaan heti kun pääsi laitokselta kotiin ja meillä oli ammeeseen sellainen teline missä vauva pötkötteli puoli istuvassa asennossa oikein tyytyväisenä.
vauvan saunottamisessa pitää tietenkin olla järki mukana.
mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jaa? Me vietiin vauva saunaan heti kun pääsi laitokselta kotiin ja meillä oli ammeeseen sellainen teline missä vauva pötkötteli puoli istuvassa asennossa oikein tyytyväisenä.
vauvan saunottamisessa pitää tietenkin olla järki mukana.
Jaa, mä kun luulin että ap halusi itse saunaan rentoutumaan, eikä vahtimaan ja kylvettämään vauvaa..
Kuulostaa siltä, että tarvitset täisaunaa, kuvailujesi perusteella. Hyi, sinä haiset!
Onko se äijä pudonnut heikkoihin jäihin vai miten sillä nyt jotain helvetin alilämpöä on??? Ihme äijä.
Tottakai voit ottaa sen vauvan mukaan sitterissä tai turvakaukalossa ja pärjäät ihan hyvin, mutta jos sä nyt lähdet tuolle linjalle, niin huomaat raahaavasti vauvaa mukaan ihan kaikkialle, koska mies ei taatusti jatkossakaan sitä vauvaa katso. Jos se isä ei pysty tuota hetkeä vauvaa katsomaan, niin ei se koskaan opikaan.
Vauva miehen viereen vällyihin, pötkötelkööt yhdessä siellä lämpiämässä ja sinä menet sinne saunaan.