Mieheni ei päästä minua saunaan!
Meillä on vauva ja miehellä on alilämpöä joten hän on mielestään sairas. Ei kuulemma voi mennä sairaana saunaan eikä katsoa vauvaa sen aikaa kun minä kävisin, mulla on ällöttävän rasvaiset hiukset ja kainalot hiessä ja saunasiiderikin odottaa jääkaapissa (odottanut jo n. 4 viikkoa, kun aina on tullut joku este, etten ole voinut sitä ottaa esim. anoppi). Kylmään suihkuun en halua ja sauna on ainoa missä voin hetken rentoutua (elämäni ei poikkea paljoakaan yksinhuoltajien elämästä).
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota se vauva mukaan hyvä nainen!
Eihän alle 1v saa ottaa saunaan juuri kysyimme siitä neuvolassa. Sitä paitsi ei se olis niin rentoutumista, kun pitäisi pitää vauvaa ammeessa istumassa (ei istu kunnolla ilman tukea vielä).
Höpö höpö, voi ottaa saunaan. On vaan todella tärkeää huolehtia vauvan nesteytyksestä ja siitä ettei kuumene, esim kylpyamme lattianrajassa. Toki pitää tukea. Iät ja ajat lapset käyneet saunassa ja syntyneet sinne, nämä kiellot johtuu vaan uusavuttomista äityleistä jotka ei ymmärrä huolehtia tällaisista asioista.
Ap:n tilanteessa laittaisin tosiaan siihen autoistuimeen tai jos nukkuu niin vaunuihinkin, pukkariin tai pesuhuoneeseen. Saa rauhassa peseytyä. Kyllä ne yksinhuoltajatkin peseytyy :) Niin ja ukko pihalle.
Helpompaa vain olla ottamatta vauvaa saunaan, kyllä se vähän vanhempana kerkeää saunoa. Kun kerta suosituksetkin sanoo niin.
Vierailija kirjoitti:
No on sulla kyllä onneton mies, jos ei pärjää puolta tuntia vauvan kanssa. Onneton nahjus!
Kyllähän se pärjää, mutta omat hommat menee edelle :(
Vierailija kirjoitti:
Etkö aapee osaa itse laittaa saunaa päälle? Tai jos vauva hereillä, turvaistuimen kanssa suihkuhuoneeseen? Jos aapeen mies on onneton nahjus ja itsekäs paska, niin ei aapeekaan ihan täysillä käy. Jos aapee olisi yksinhuoltaja, ei ilmeisesti kävisi koskaan pesulla tai vessassa. Voi tätä uusavuttomuutta!
Et vissiin ihan ymmärtänyt. Tottahan helvetissä mä osaan laittaa saunan päälle ja tietenkin käyn välillä suihkussa niin että vauva on sitterissä. Kyse oli siitä, että halusin saunaan rentoutumaan, olisinhan mä suihkuun päässyt vauva sitterissä, mutta onneksi mies sit suostui menemään itsekin saunaan.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaahan av-mammat, minkä ikäisenä teidät on viety vauvana saunaan ja minkälaisia vaurioita siitä on tullut, jos on viety heti, kun on sairaalasta kotiin tultu. Minun äiti on syntynyt saunassa ja on nyt yli 90v, joten ei ainakaan vauvana saunominen ole elinikään vaikuttanut.
Tuskin siellä saunassa oli 70 astetta tai enemmän kun synnyttämään mentiin ;)
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja! Luulin,että mulla on huono ukko, mutta kyllä sen osakkeet nyt nousi. Ikinä se ei sentää oo keksinyt,etten voisi saunaan mennä, ettei sen aikaa lasta vahtisi. Nyt siltä ukolta ne kuulokkeet korvista ja lasta vahtimaan kun olet saunassa. Älä hyvä ihminen tuollaissee soopaan taivu. Paska isä kun ei lastaan hoida. Ihan täys mulkku. Näytä tää kommenti ja koko ketju sille.Hävetköön mokoma otus. (en pysty edes ihmiseksi samomaan)
Se vihaa tätä palstaa, kun tietää, et mä käyn välillä täällä. Ei sille vois sanoa, että oon tehnyt siitä ketjun. Mietin eilen jo, että onko se salaa käynyt täällä ja nähnyt tän ketjun, kun sain tehdä jopa ruoan sille niin että se itse katsoi vauvaa, kun yleensä vauva katselee, kun mä kokkaan. Ei se osaa hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Meet saunaan kun vauva nukuu ja sanot miehelles että tulee sanomaan sulle jos vauva alkaa itkemään ellei ole sitä ennen kuollut hypotermiaan.
Ei se olis noussut sieltä sängystä kuitenkaan
Vierailija kirjoitti:
mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän alle 1v saa ottaa saunaan juuri kysyimme siitä neuvolassa. Sitä paitsi ei se olis niin rentoutumista, kun pitäisi pitää vauvaa ammeessa istumassa (ei istu kunnolla ilman tukea vielä).
jaa? Me vietiin vauva saunaan heti kun pääsi laitokselta kotiin ja meillä oli ammeeseen sellainen teline missä vauva pötkötteli puoli istuvassa asennossa oikein tyytyväisenä.
vauvan saunottamisessa pitää tietenkin olla järki mukana.Jaa, mä kun luulin että ap halusi itse saunaan rentoutumaan, eikä vahtimaan ja kylvettämään vauvaa..
Nin halusin ja onneksi pääsinkin kylvetettyäni ensin vauvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumemittarit on epätarkkoja, kainalosta jopa 35,2 on vielä normaali ruumiinlämpö. Että paljonkos sitä "alilämpöä" nyt sitten on?
Eipä tuo oo tainnut tänään edes mitata. Itseasiassa se on jo pidemmän aikaa vältellyt saunaan menemistä kysyinkin miksi, mutta ei se vastannut mitään suutahti. Vielä pari kk aikaisemmin se tykkäsi käydä saunassa ja ennen vauvaa kävimme saunassa paljon yhdessä. Mikä siellä saunassa voi olla sellaista, että se ei halua sinne mennä?
Ehkä se on pettänyt sua siellä saunassa.
Viimeeksi se on ollut täällä yksin, kun olin synnärillä. Voi vaikka ollakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumemittarit on epätarkkoja, kainalosta jopa 35,2 on vielä normaali ruumiinlämpö. Että paljonkos sitä "alilämpöä" nyt sitten on?
Eipä tuo oo tainnut tänään edes mitata. Itseasiassa se on jo pidemmän aikaa vältellyt saunaan menemistä kysyinkin miksi, mutta ei se vastannut mitään suutahti. Vielä pari kk aikaisemmin se tykkäsi käydä saunassa ja ennen vauvaa kävimme saunassa paljon yhdessä. Mikä siellä saunassa voi olla sellaista, että se ei halua sinne mennä?
Ehkä se on pettänyt sua siellä saunassa.
Viimeeksi se on ollut täällä yksin, kun olin synnärillä. Voi vaikka ollakin
Ei tullut yllätyksenä ettei tämän pariskunnan vauvanhoito mene tasapuolisesti nappiin.
Ei tullut yllätyksenä ettei tämän pariskunnan vauvanhoito mene tasapuolisesti nappiin.
Ei kai kukaan akka voi olla noin tossukka?! :D
Ap, mitä saat tuosta suhteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän alle 1v saa ottaa saunaan juuri kysyimme siitä neuvolassa.
Missä kysyit? Englannissako? Meillekin sanottiin Irlannissa, että alle 16 vuotias ei voi mennä saunaan, koska se on epäterveellistä.
Hyvä lapsi, Suomessa vauvat on syntyneet saunassa. Olemme evoluutiossa kehittyneet saunan kestäviksi. Minäkin olin saunassa 1974 alle viikon ikäisenä.
Suomessa on aikanaan synnytty saunassa, koska sauna on yleensä ollut talouden puhtain paikka, jossa on vettä ja lämpöä saatavilla sekä synnyttäjä saanut olla rauhassa (kun koko muu perhe renkeineen ja piikoineen on tuvassa). Ei sitä saunaakaan mihinkään löylylämpötiloihin synnytyksen aikaan varmasti ole lämmitetty, johan siinä hikeä olis pukannut lapsenpäästäjältäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kylmään suihkuun en halua ja sauna on ainoa missä voin hetken rentoutua (elämäni ei poikkea paljoakaan yksinhuoltajien elämästä).
Kun ei tule lämmintä vettä suihkussa pitää pesuvesi lämmittää ylälauteilla, siksi saunassa menisi niin pitkään
ap
On sulla yksi kitisijä miehenä.
Sauna taitaa olla pienimpiä ongelmia tässä suhteessa/perheessä.
Voi taivas taas! En käsitä miten te teette lapsia tuollaisille paskaläjille!!! Jos minun mieheni olisi tuollainen niin olisin lähtenyt aikaa sitten. Enkä todellakaan olisi tehnyt lasta sille. Järki käteen naiset!
Missä kerrostalossa ei tule lämmintä vettä suihkuun??? Siis jos ap on sanonut, että asuu kerrostalossa ja saunassa täytyy lämmittää vesi ylälauteilla. Kyllähän taloyhtiön tulisi korjata tuolaiset putket/ termostaattihanan, jos oikeasti tulee vain kylmää vettä. Hanat kuuluvat taloyhtiön vastuulle, jos ei ole sitä itse rikkonut.
Kertokaahan av-mammat, minkä ikäisenä teidät on viety vauvana saunaan ja minkälaisia vaurioita siitä on tullut, jos on viety heti, kun on sairaalasta kotiin tultu. Minun äiti on syntynyt saunassa ja on nyt yli 90v, joten ei ainakaan vauvana saunominen ole elinikään vaikuttanut.