Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ei päästä minua saunaan!

Vierailija
06.02.2016 |

Meillä on vauva ja miehellä on alilämpöä joten hän on mielestään sairas. Ei kuulemma voi mennä sairaana saunaan eikä katsoa vauvaa sen aikaa kun minä kävisin, mulla on ällöttävän rasvaiset hiukset ja kainalot hiessä ja saunasiiderikin odottaa jääkaapissa (odottanut jo n. 4 viikkoa, kun aina on tullut joku este, etten ole voinut sitä ottaa esim. anoppi). Kylmään suihkuun en halua ja sauna on ainoa missä voin hetken rentoutua (elämäni ei poikkea paljoakaan yksinhuoltajien elämästä).

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene saunaan vaan. Minäkin olen just menossa.

Entä vauva?

Vauva viettää laatuaikaa isänsä kanssa.

Ei tuo ukko aio huomioida sitä, sitä paitsi se nukkuu.

Vierailija
22/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kuulostaa, että teidän perheessä on käytännössä kaksi "vauvaa"... :/

Aika munatonta touhua, että äijä ei viitsi omaa lastaan hoitaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se onkin täällä jo kärsinyt inflaation niin mieti tarkkaan miksi olet tuollaisen miehen kanssa?!

Jos ihminen ei tuon vertaa välitä omasta lapsestaan tai puolisonsa hyvinvoinnista ja on noin itsekäs ja laiska. Miksi ihmeessä sellaisessa "parisuhteessa" pitää olla

Vierailija
24/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene lämpimään suihkuun.

Kylmään suihkuhuoneeseen. Haluan nimenomaan saunaan, kun meillä kerta sellainen on.

Vierailija
25/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sosiaalipäivystykseen. Tulevat hakemaan vauvan pois, kun sillä raukalla näköjään on äiti, joka ei osaa perushygieniastaan huolehtia itsenäisesti. Saa mieskin nukkua sairaustilojaan pois, ja vaikka tänä iltana voitte panna uuden vauvan aluille.

Vierailija
26/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota jos teijän vauva yöllä nukkuisi. Niin mäki tein kaikea yöllä kun lapset oli pieniä. 

Vierailija
27/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen miehen lupaa tarvitse jos saunoa tahtoo.

Ajoitat saunomisesi niin että vauvalla on uniaika.

Minä yksinhuoltaja selvisin kahden lapsen kanssa ja tuli saunottuakin 1-2 krt/vko. Ero tuli kun toista lasta odotin.

Heitä se luuseri ulos jos ei osallistu lapsensa hoitamiseen.

Vierailija
28/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan voi ottaa mukaan turvakaukalossa tai sitterissä pesuhuoneeseen. Näin me saunottiin 4:n pienen kanssa. Tosin jos vauva nukkuu, niin eipä se isänsäkään hoivaa sen enempää kaipaa kuin äitinsäkään- pääasia että joku on kuulolla jos vauva herää itkemään.

Ei vauva nuku van isänsä. En tiedä osaanko rentoutua, jos pitää katsoa vauvaa ja käydä vähän väliä kokeilemassa onko häellä kuuma vai kylmä.

Vierailija
29/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän itsekunnioitusta nyt! Potkaise äijä pihalle! Sulla 2 vauvaa hoidettavana! Ei ole asiat mallissaan teidän perheessä!

Vierailija
30/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano miehelle ettei mitään alilämpöä ole olemassakaan. Jos mittari näyttää kummallisen alhaista lukemaa, johtuu se siitä että kuumemittari on kalibroitu näyttämään oikein vasta jos lämpöä on yli +37 astetta. Jos ruumiinlämpö on alle tämän, saattaa mittari näyttää liian alhaista tulosta. Miehesi vaikuttaa todelliselta urpolta. Minä en katselisi tuollaista. Ihmeellistä jos äijä ei kykene omaa muksuaan hoitamaan. Laita hänelle nyt edes vähän vastaan.

No joo, mut se suuttuu ja alkaa haukkumaan mua jos nyt mainitsekin sanan sauna.

Vierailija
31/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota se vauva mukaan hyvä nainen!

Eihän alle 1v saa ottaa saunaan juuri kysyimme siitä neuvolassa. Sitä paitsi ei se olis niin rentoutumista, kun pitäisi pitää vauvaa ammeessa istumassa (ei istu kunnolla ilman tukea vielä).

Joku jo vastasikin että vauvan voi ottaa pesuhuoneen puolelle turvakaukalossa. Niin mekin tehtiin ja ihan hyvin sujui. Ei tietenkään löylyhuoneen puolelle.

Vierailija
32/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, kaikenlaiset ihmiset sitä päätyykin geenejään vielä lisäämään.

Menet sinne saunaan ja sillä hyvä. En voisi kuvitellakaan tilannetta että mä joutuisin perusasioiden hoitamiseen kyselemään mieheltäni lupaa. On kai se lapsi nyt hänenkin. Mä käyn salilla ym. yksin ilman että olen edes kyseenalaistanut tätä ja niin saa miehenikin harrastaa. Lapset hoidetaan yhdessä ja piste. 

Toki jos useamman tunnin iltamenoa pukkaa jommalle kummalle niin siitä sanotaan hyvissä ajoin että toinen tietää tämän ajan sitten olla lasten kanssa, mutta herranjumala jos saunaan menostakin tulee tällaista draamaa!?

Vierailija
33/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano äijälle että jos ei kerran aio olla isä lapselleen niin voi alkaa ettimään uutta kämppää. Mitä sä tollasella mulkulla teet?

Vierailija
34/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT VAKAVAN keskustelun paikka. Sano miehelle että sinulla on oikeus mennä saunaan ja jos joudun nyt miehen "sairastaessa" hoitamaan vauvaa 23/24h, niin kyllä mies sen yhden tunnin vuorokaudesta jaksaa lapsen perään katsoa tai sitten jos ei jaksa, hankkii nyt pika pikaa hoitajan itselleen ja lapselle. 

Vierailija
35/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet etkä kysele

Ihan oikein sinänsä, mutta todella vaikea jättää vauvaa miehelle, joka esimerkiksi antaisi lapsen itkeä. Ei siinä ainakaan rentoudu. Itse vauvan äitinä pystyin rentoutumaan vain jos tiesin vauvan olevan hyvässä, rakastavassa hoidossa. 

Se onkin toinen juttu, kannattaako ylipäätään olla miehen kanssa, jonka lastenhoitotaitoihin ei voi turvata. 

Vierailija
36/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota se vauva mukaan hyvä nainen!

Eihän alle 1v saa ottaa saunaan juuri kysyimme siitä neuvolassa.

Missä kysyit? Englannissako? Meillekin sanottiin Irlannissa, että alle 16 vuotias ei voi mennä saunaan, koska se on epäterveellistä.

Hyvä lapsi, Suomessa vauvat on syntyneet saunassa. Olemme evoluutiossa kehittyneet saunan kestäviksi. Minäkin olin saunassa 1974 alle viikon ikäisenä.

Vierailija
37/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumemittarit on epätarkkoja, kainalosta jopa 35,2 on vielä normaali ruumiinlämpö. Että paljonkos sitä "alilämpöä" nyt sitten on?

Eipä tuo oo tainnut tänään edes mitata. Itseasiassa se on jo pidemmän aikaa vältellyt saunaan menemistä kysyinkin miksi, mutta ei se vastannut mitään suutahti. Vielä pari kk aikaisemmin se tykkäsi käydä saunassa ja ennen vauvaa kävimme saunassa paljon yhdessä. Mikä siellä saunassa voi olla sellaista, että se ei halua sinne mennä?

Vierailija
38/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mitä uusavuttomuutta. Mitä luulet keskiajalla tehdyn kun on pitänyt käydä pesulla? On otettu se jälkikasvu mukaan. Otat sen vauvan suihkuun mukaan ja heität löylyt ja takaisin suihkun puolelle.

Vierailija
39/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas on vauvat olleet heti pienestä pitäen saunassa ja ovat tykkänneet. Mitään haittaa ei ole saunomisesta tullut.

Vierailija
40/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, kuulostaa, että teidän perheessä on käytännössä kaksi "vauvaa"... :/

Aika munatonta touhua, että äijä ei viitsi omaa lastaan hoitaa!

Totta