Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ei päästä minua saunaan!

Vierailija
06.02.2016 |

Meillä on vauva ja miehellä on alilämpöä joten hän on mielestään sairas. Ei kuulemma voi mennä sairaana saunaan eikä katsoa vauvaa sen aikaa kun minä kävisin, mulla on ällöttävän rasvaiset hiukset ja kainalot hiessä ja saunasiiderikin odottaa jääkaapissa (odottanut jo n. 4 viikkoa, kun aina on tullut joku este, etten ole voinut sitä ottaa esim. anoppi). Kylmään suihkuun en halua ja sauna on ainoa missä voin hetken rentoutua (elämäni ei poikkea paljoakaan yksinhuoltajien elämästä).

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka se onkin täällä jo kärsinyt inflaation niin mieti tarkkaan miksi olet tuollaisen miehen kanssa?!

Jos ihminen ei tuon vertaa välitä omasta lapsestaan tai puolisonsa hyvinvoinnista ja on noin itsekäs ja laiska. Miksi ihmeessä sellaisessa "parisuhteessa" pitää olla

Rakkaus

Vierailija
42/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä tollasella mulkulla teet?

Vauvoja? Eikö se jo keskustelusta käy ilmi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on peniksessään jotain visvasyyliä tai kaulassa fritsuja eikä halua niiden paljastuvan saunottaessa.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumemittarit on epätarkkoja, kainalosta jopa 35,2 on vielä normaali ruumiinlämpö. Että paljonkos sitä "alilämpöä" nyt sitten on?

Eipä tuo oo tainnut tänään edes mitata. Itseasiassa se on jo pidemmän aikaa vältellyt saunaan menemistä kysyinkin miksi, mutta ei se vastannut mitään suutahti. Vielä pari kk aikaisemmin se tykkäsi käydä saunassa ja ennen vauvaa kävimme saunassa paljon yhdessä. Mikä siellä saunassa voi olla sellaista, että se ei halua sinne mennä?

Vierailija
44/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene saunaan vaan. Minäkin olen just menossa.

Entä vauva?

No vauva odottelee sen aikaa, ei se menehdy vaikka sitä ei ympäri vuorokauden joku ole hereillä vahtimassa. Vai valvooko teillä joku vauvan vieressä koko ajan, ympäri vuorokauden hereillä? Ilmeisesti sinä olet se valvoja, koska miehesi ei voi. Ja menet sinne saunaan, etkä kysele ja kuuntele sen äijän mielipiteitä siitä asiasta. Tämä oli erään miehen kannanotto.

Vierailija
45/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Mun mies taas patistaa mua ovesta ulos lenkille ja kauppaan ja juurikin sinne saunaan etten mökkihöperöityisi. Meillä on 1.5kk ikäinen.

Onpas ihana mies mistä tollasia saa? Meillä on 8kk ja olen käynyt korkeintaan lähikaupassa ilman vauvaa ja siellä saunassa.

Tuolta ulkoa kesäiltana sen aikoinaan löysin. Kyllä, hieno mies :)

Vierailija
46/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yh-äidit pääsevät saunaan tai mihinkään? Jätä vauva pukuhuoneeseen tai kylpyhuoneen oven viereen millainen sauna teillä nyt onkaan.

Vierailija
47/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko lapsesi varttuvan noin välinpitämättömän isän kanssa? Tosiaankin keskustelun paikka.

Vierailija
48/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alilämpöä ei ole olemassa.

Ainoastaan siinä tapauksessa, että ihminen on kylmettynyt. Tai että esim. sydänleikkauksen yhteydessä lasketaan kehon lämpöä.

Vierailija
49/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tee sinä samalla tavalla äläkä päästä miestäsi vessaan :DD

Vierailija
50/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista ei ole olemassakaan kuin "alilämpö". Sori vaan kitisevälle miehellesi. Nyt vaan menet sinne saunaan ja sillä hyvä.

No ei tietenkään, se on legendaa. Jos vaikka putoaa hetteeseen 20 asteen pakkasessa ja hiihtelee sitten kotiin 10 km, niin kuuluu sanoa ett ompa kuuma. Ei siitä mitään alilämpöä voi tulla, kun sitä ei etes ooooo.

Vierailija
51/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota jos teijän vauva yöllä nukkuisi. Niin mäki tein kaikea yöllä kun lapset oli pieniä. 

Ei meillä voi mennä yöllä saunaan. Vauva saattaa herätä ja mies kuuntelee musiikkia kuulokkeilla, niin se ei kyllä kuule mitään. Mutta sain mä sen nyt laittamaan saunan päälle sillä ehdolla, että mä kylvetän vauvan, kun se on yleensä ollut miehen hommia

Vierailija
52/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen miehen lupaa tarvitse jos saunoa tahtoo.

Ajoitat saunomisesi niin että vauvalla on uniaika.

Minä yksinhuoltaja selvisin kahden lapsen kanssa ja tuli saunottuakin 1-2 krt/vko. Ero tuli kun toista lasta odotin.

Heitä se luuseri ulos jos ei osallistu lapsensa hoitamiseen.

Hatun nostot. Vauva nukkuu päivällä vain pari pientä pätkää.

Vierailija
53/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, kaikenlaiset ihmiset sitä päätyykin geenejään vielä lisäämään.

Menet sinne saunaan ja sillä hyvä. En voisi kuvitellakaan tilannetta että mä joutuisin perusasioiden hoitamiseen kyselemään mieheltäni lupaa. On kai se lapsi nyt hänenkin. Mä käyn salilla ym. yksin ilman että olen edes kyseenalaistanut tätä ja niin saa miehenikin harrastaa. Lapset hoidetaan yhdessä ja piste. 

Toki jos useamman tunnin iltamenoa pukkaa jommalle kummalle niin siitä sanotaan hyvissä ajoin että toinen tietää tämän ajan sitten olla lasten kanssa, mutta herranjumala jos saunaan menostakin tulee tällaista draamaa!?

En mä edes uskaltais lähtä esim. tunniksi jonnekin ilman vauvaa. Monesti kun mies vauvan kanssa touhuaa, niin sattuu jotain pientä.

Vierailija
54/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota se vauva mukaan hyvä nainen!

Eihän alle 1v saa ottaa saunaan juuri kysyimme siitä neuvolassa.

Missä kysyit? Englannissako? Meillekin sanottiin Irlannissa, että alle 16 vuotias ei voi mennä saunaan, koska se on epäterveellistä.

Hyvä lapsi, Suomessa vauvat on syntyneet saunassa. Olemme evoluutiossa kehittyneet saunan kestäviksi. Minäkin olin saunassa 1974 alle viikon ikäisenä.

Nykyisen pullamössösukupolven vauvat eivät enää kestä saunaa, jos neuvolantäti sanoo niin. Vaikka maalaisjärki kertoo sen olevan turvallinen, eihän siitä voisi maalaisjärjen jo aikapäivät sitten kadottua tehdä ongelmaa, jonka tuo neuvolantädin ohjeen noudattaminen tekee otolliseksi.

Ja ap:lle vastaukseksi, lapsi saunaan tai jos se on hankalaa, viet lapsen suoraan miehen syliin ja kiellät häntä päästämästä siitä irti. Jos hän ihmettelee mitä tehdä, kun vauva huutaa, sano, että vaihda vaipat. Jos vaipanvaihto ei miellytä, kyllä hän keksii keinot pitää lapsi hiljaisena kunnes olet tullut saunasta.

Vierailija
55/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan siinä tapauksessa, että ihminen on kylmettynyt. Tai että esim. sydänleikkauksen yhteydessä lasketaan kehon lämpöä.

Myös lämpöhalvaus saattaa aiheuttaa alilämmön. Itselleni kävi näin muutama vuosi sitten ja olin kyllä oikeasti tosi huonossa kunnossa ja pois pelistä ainakin muutaman päivän. Asun Keski-Euroopassa ja pitkä hellejakso sai perusterveen nuoren naisen kropan pettämään, kun en muistanut levätä, juoda vettä ja nukkua tarpeeksi. Alilämpö on oikeasti ihan kamalaa.

Vierailija
56/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap alkaa vaikuttamaan samanlaiselta kitisijältä kun miehensäkin. Vastaus kaikkeen ehdotettuun on "mutku..."

Huoh. Älä sitten mene sinne saunaan jos on noin helvetin vaikeeta. Ukkos nukkukoon "alilämpöään" (hah) pois vaikka koko päivän ja huomisenkin, omapa on elämäsi.

Onnea vaan tulevaisuudelle.

Vierailija
57/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös lämpöhalvaus saattaa aiheuttaa alilämmön. Itselleni kävi näin muutama vuosi sitten ja olin kyllä oikeasti tosi huonossa kunnossa ja pois pelistä ainakin muutaman päivän. Asun Keski-Euroopassa ja pitkä hellejakso sai perusterveen nuoren naisen kropan pettämään, kun en muistanut levätä, juoda vettä ja nukkua tarpeeksi. Alilämpö on oikeasti ihan kamalaa.

Se lämpöhalvaus on syytä ottaa vakavasti. Etenkin, kun säät ovat nyt lämmenneet tammikuun jälkeen.

Vierailija
58/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies SUOSTUI laittamaan saunan päälle?! Kävi vääntämässä sitä nappia?? Voi miten uhrautuvaista.

Mä en edelleenkään ymmärrä vanhempia jotka eivät halua viettää lapsensa kanssa. Jos kylvetyskin o noin vaikeaa

Vierailija
59/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, että miehesi ei osallistu lapsen hoitoon. Millaisessa maalaistalossa te asutte? Onko suhku saunan yhteydessä? Sinun pitäisi huolehtia omasta hygieniasta ja lapsesta samaan aikaan. Yksin saunominen olisi varmasti taivaallista, mutta siihen ei nyt kuulosta olevan mahdollisuutta. Voitko lämmittää saunaa sen verran, että pesuhuoneessa on lämmintä, otat lapsen turvakaukaloon/sitteriin ja käyt pesulla? Mistä saatte lapselle lämmintä kylpyvettä? Olisiko aika sinun ja lapsen muuttaa kahdestaan kerrostaloon? Jätät ison vauvan omiin oloihinsa kuulokkeineen.

ps. sillä on varmaankin jokin sukupiolitauti tai fritsuja, kuten joku ehdotti, jos ei suostu saunomaan kanssasi

Vierailija
60/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se lämpöhalvaus on syytä ottaa vakavasti. Etenkin, kun säät ovat nyt lämmenneet tammikuun jälkeen.

En väittänyt missään kohtaa ap:n miehellä olevan lämpöhalvauksesta seuraavaa alilämpöä näissä helmikuun pikkupakkasissa, jos siihen viittasit. Mutta vakavuudesta puheenollen tarvitsin lämpöhalvauksen jälkeen sairaalahoitoa ja tiputusta, joten lämpöhalvauden vakavasti otettavuudesta olet oikeassa.