Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ei päästä minua saunaan!

Vierailija
06.02.2016 |

Meillä on vauva ja miehellä on alilämpöä joten hän on mielestään sairas. Ei kuulemma voi mennä sairaana saunaan eikä katsoa vauvaa sen aikaa kun minä kävisin, mulla on ällöttävän rasvaiset hiukset ja kainalot hiessä ja saunasiiderikin odottaa jääkaapissa (odottanut jo n. 4 viikkoa, kun aina on tullut joku este, etten ole voinut sitä ottaa esim. anoppi). Kylmään suihkuun en halua ja sauna on ainoa missä voin hetken rentoutua (elämäni ei poikkea paljoakaan yksinhuoltajien elämästä).

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin pimee äijä! Jätä heti!

Vierailija
82/126 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumemittarit on epätarkkoja, kainalosta jopa 35,2 on vielä normaali ruumiinlämpö. Että paljonkos sitä "alilämpöä" nyt sitten on?

Eipä tuo oo tainnut tänään edes mitata. Itseasiassa se on jo pidemmän aikaa vältellyt saunaan menemistä kysyinkin miksi, mutta ei se vastannut mitään suutahti. Vielä pari kk aikaisemmin se tykkäsi käydä saunassa ja ennen vauvaa kävimme saunassa paljon yhdessä. Mikä siellä saunassa voi olla sellaista, että se ei halua sinne mennä?

Ehkä se on pettänyt sua siellä saunassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se kantaa vastuun vauvasta tai lähtee!

Vierailija
84/126 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sano miehelle, että katso vauvaa sen aikaa kun menen saunaan.. ja sitten menet. Kuulostaa nimittäin aika itsekkäältä touhulta kieltää sinua menemästä.. varmasti hän pärjää oman lapsensa kanssa vaikka onkin vähän "sairas"

No pärjäishän se niin kuin aina ennenkin. kerran jätin vauvan miehelle ihan vain vessareissun ajaksi ja sanoin kyllä, että meen vessaan katsotko vauvaa, niin siellä se vauva huusi ilman mitään huomiota. Eli jos se sanoo, ettei katso lasta niin silloin se ei katso.. :(

Hyvänen aika, oikeesti?

Vierailija
85/126 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostais tietää, miten tässä kävi? Ap:han oli saunaan haluamassa jo eilen iltapäivällä. Pääsikö? Missä oli vauva sillä aikaa? Miten mies voi? Joko on "alilämpö" talttunut?

Vierailija
86/126 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota se vauva mukaan hyvä nainen!

Eihän alle 1v saa ottaa saunaan juuri kysyimme siitä neuvolassa. Sitä paitsi ei se olis niin rentoutumista, kun pitäisi pitää vauvaa ammeessa istumassa (ei istu kunnolla ilman tukea vielä).

jaa? Me vietiin vauva saunaan heti kun pääsi laitokselta kotiin ja meillä oli ammeeseen sellainen teline missä vauva pötkötteli puoli istuvassa asennossa oikein tyytyväisenä.

vauvan saunottamisessa pitää tietenkin olla järki mukana.

Jaa, mä kun luulin että ap halusi itse saunaan rentoutumaan, eikä vahtimaan ja kylvettämään vauvaa..

Niin halusi, ja nyt täällä jaellaan vinkkejä siitä, miten vauvan kanssa saunotaan. No, jos ei ole mahdollista saunoa yksin, niin kai se on sitten se toisiks paras vaihtoehto.

Muistan, miten mua korpes, kun lapsi oli pieni enkä voinut saunoa miehen kaa kahdelleen. Vauva ei ollu mitään sitterissä itsekseen viihtyväistä sorttia, joten käytännössä pestiin se nopeasti ja vietiin nukkumaan, enkä ehtiny enää vauvan nukuttamiselta saunaan miehen kaa, koska vauvan nukahtamisessa kesti, tai se saattoi alkaa huutaa heti kun olin päässyt lauteille. Käytännössä jompikumpi oli vauvan kaa muualla ja toinen saunoi. Yösaunominen ei ollu meidän juttu, joten sitten se meni näin.

Saunomisessa parasta on nimenomaan se, ettei saunasta oo kiire minnekään.

Vierailija
87/126 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa! Minä uskon ja toivon, että heität pellolle tuollaisen ukon. Ehkä et vielä, mutta joskus... Olen kokenut itse aikanaan saman nuorimman lapseni kanssa, ja siitä alkoi kypsyä päätös jättää tämä ukonvässykkä. Meilläkin ukko pänttäytyi nukkumaan ja jätti minut kuumeisena parkuvan vauvan kanssa kahden. Olisin tarvinnut päästä myös pesulle, mutta mies oli niin väsynyt jo klo 20 illalla! Koeta saada apua jostain kodin ulkopuolelta ennenkuin sairastut. Voimia ja rohkeutta sinulle!

Vierailija
88/126 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat sen vauvan suihkuhuoneeseen mukaan ja vahdit sitä saunasta

Vierailija
89/126 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on uusavuton reppana. Sääliksi käy lasta jos edes äiti ei osaa käyttää järkeään.

Vierailija
90/126 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko se jonka mies vetää n. 15 eri lääkettä päivässä ja olit menossa ilman housuja ambulanssiin?

Mikä tää keissi on? :D

Vierailija
91/126 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet etkä kysele

Ihan oikein sinänsä, mutta todella vaikea jättää vauvaa miehelle, joka esimerkiksi antaisi lapsen itkeä. Ei siinä ainakaan rentoudu. Itse vauvan äitinä pystyin rentoutumaan vain jos tiesin vauvan olevan hyvässä, rakastavassa hoidossa. 

Se onkin toinen juttu, kannattaako ylipäätään olla miehen kanssa, jonka lastenhoitotaitoihin ei voi turvata. 

Juurikin näin. Kyllä mä pärjään vauvan kanssa kahdestaankin, kun toi ukko ei pistä tikkua ristiin.

Vierailija
92/126 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kai te muuten opeta sitä vauvaanne heti syntymästä asti jatkuvaan huomioon? Kyllä esim. vessassa pitää saada käydä ilman, että siihen lapsenpiika hommataan. Jos sitten huutaa, niin huutaa. Ennen sanottiin, että antaa huutaa, keuhkot vahvistuu.

Vierailija
93/126 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on peniksessään jotain visvasyyliä tai kaulassa fritsuja eikä halua niiden paljastuvan saunottaessa.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumemittarit on epätarkkoja, kainalosta jopa 35,2 on vielä normaali ruumiinlämpö. Että paljonkos sitä "alilämpöä" nyt sitten on?

Eipä tuo oo tainnut tänään edes mitata. Itseasiassa se on jo pidemmän aikaa vältellyt saunaan menemistä kysyinkin miksi, mutta ei se vastannut mitään suutahti. Vielä pari kk aikaisemmin se tykkäsi käydä saunassa ja ennen vauvaa kävimme saunassa paljon yhdessä. Mikä siellä saunassa voi olla sellaista, että se ei halua sinne mennä?

Kyllä mä näin sen eilen alasti. mutta ei sillä mitään peiteltävää oo. Sen mä tiedän, että se ei mua petä, kun se on oikeastaan kokoajan samassa paikassa, kun mä ja silloin kun se käy jossakin niin olen kyllä aina ihan varma, että se on siellä missä sanookin. Siinämielessä luotan mieheeni.

Vierailija
94/126 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene saunaan vaan. Minäkin olen just menossa.

Entä vauva?

No vauva odottelee sen aikaa, ei se menehdy vaikka sitä ei ympäri vuorokauden joku ole hereillä vahtimassa. Vai valvooko teillä joku vauvan vieressä koko ajan, ympäri vuorokauden hereillä? Ilmeisesti sinä olet se valvoja, koska miehesi ei voi. Ja menet sinne saunaan, etkä kysele ja kuuntele sen äijän mielipiteitä siitä asiasta. Tämä oli erään miehen kannanotto.

No ei meidän vauva kyllä oikeastaan koskaan joudu yksin olemaan. Tottakai meillä nukutaan yöllä tai minä ja vauva nukutaan ainakin.

Vierailija
95/126 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tee sinä samalla tavalla äläkä päästä miestäsi vessaan :DD

No mä yleensä otan vauvan vessaan sitterissä.

Vierailija
96/126 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota se vauva mukaan hyvä nainen!

Eihän alle 1v saa ottaa saunaan juuri kysyimme siitä neuvolassa.

Missä kysyit? Englannissako? Meillekin sanottiin Irlannissa, että alle 16 vuotias ei voi mennä saunaan, koska se on epäterveellistä.

Hyvä lapsi, Suomessa vauvat on syntyneet saunassa. Olemme evoluutiossa kehittyneet saunan kestäviksi. Minäkin olin saunassa 1974 alle viikon ikäisenä.

Nykyisen pullamössösukupolven vauvat eivät enää kestä saunaa, jos neuvolantäti sanoo niin. Vaikka maalaisjärki kertoo sen olevan turvallinen, eihän siitä voisi maalaisjärjen jo aikapäivät sitten kadottua tehdä ongelmaa, jonka tuo neuvolantädin ohjeen noudattaminen tekee otolliseksi.

Ja ap:lle vastaukseksi, lapsi saunaan tai jos se on hankalaa, viet lapsen suoraan miehen syliin ja kiellät häntä päästämästä siitä irti. Jos hän ihmettelee mitä tehdä, kun vauva huutaa, sano, että vaihda vaipat. Jos vaipanvaihto ei miellytä, kyllä hän keksii keinot pitää lapsi hiljaisena kunnes olet tullut saunasta.

No kyllä se tietää mitä tehdä, se ei vaan jaksa..

Vierailija
97/126 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, että miehesi ei osallistu lapsen hoitoon. Millaisessa maalaistalossa te asutte? Onko suhku saunan yhteydessä? Sinun pitäisi huolehtia omasta hygieniasta ja lapsesta samaan aikaan. Yksin saunominen olisi varmasti taivaallista, mutta siihen ei nyt kuulosta olevan mahdollisuutta. Voitko lämmittää saunaa sen verran, että pesuhuoneessa on lämmintä, otat lapsen turvakaukaloon/sitteriin ja käyt pesulla? Mistä saatte lapselle lämmintä kylpyvettä? Olisiko aika sinun ja lapsen muuttaa kahdestaan kerrostaloon? Jätät ison vauvan omiin oloihinsa kuulokkeineen.

ps. sillä on varmaankin jokin sukupiolitauti tai fritsuja, kuten joku ehdotti, jos ei suostu saunomaan kanssasi

Ihan kerrostalossa asutaan, tää nyt on vaan tällanen 90-luvulla halvalla rakennettu paska talo. Ei me muutenkaan saunota yhdessä nyt kun vauva on. Näin sen eilen kyllä alasti, ei sillä mitään oo.

Vierailija
98/126 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko se jonka mies vetää n. 15 eri lääkettä päivässä ja olit menossa ilman housuja ambulanssiin?

En ollut menossa, vaan tein ketjun aiheesta, koska mies luuli, että niin toimitaan :D

Vierailija
99/126 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiutautou kirjoitti:

menet vaa PISTE

kyllä se mies sitä vauvaa kattoo ku tietää olevansa ainoa aikune lähellä

Persoonallisuushäiriöinen ei toimi niin..

Vierailija
100/126 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi hommata itkuhälytin, niin kuulet, jos vauvalla hätä, kun saunot, jos vauva nukkumassa siis. Kuka sitä vauvaa hoitaa, kun sinä olet sairas?

Jos tää ei ole provo, niin haleja ja jaksamista!

No kiitos kiitos. Itseasiassa olin viimeviikolla kuumeessa ja mies ei juurikaan auttanut mua missään. Eli siis mun täytyy vain jaksaa.