Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te äo yli 135

Hippotato
03.02.2016 |

Näyttää siltä, että täällä on ainakin muutama ihan oikeasti tuon maagisen rajan ylittävä. Mulla ois pari kysymystä.. Onko sinulla sellaista ongelmaa, että olet jatkuvasti niin uppoutunut ajatuksiisi tai johonkin kiinnostavaan asiaan, että kaikki "hommat" jää tekemättä? Hommat kuten työ, kotityöt, asioiden hoito jne. Pystytkö ottamaan vakavasti itseäsi selvästi vähemmän älykkäät ihmiset? Koetko vaikeaksi kommunikoida heidän kanssa? Tunnetko olosi yksinäiseksi? ( Siitäkin huolimatta, vaikka olisi kavereita, ihmisten keskuudessa jne? ) Oletko löytänyt toista ihmistä, jonka koet täysin ymmärtävän sinua?

Kommentit (590)

Vierailija
61/590 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe olevani mitenkään erityisen älykäs, vaikka saankin Mensan nettitestistä 140, pari vuotta sitten sen tehdessäni tulos oli 138, joten ei mennyt tuurilla. Ajattelen kylläkin olevani hyvä älykkyystesteissä. :D En halveksu tyhmän oloisia ihmisiä, halveksun ilkeitä ihmisiä. Keskittymiskykyni on hyvä, mutta innostun jatkuvasti uusista asioista enkä saa oikein mitään valmiiksi.

Minulla on elämänhallinta hukassa ja olen riippuvainen useista asioista. En käytä laittomia päihteitä, mutta alkoholia kuluu turhan runsaasti, lisäksi tupakoin, mikä kertoo mielestäni ihmisestä paljon (negatiivista). Olen tosi vastuuton ikäisekseni, matalasti koulutettu, enkä osaa vieläkään päättää mitä oikeasti haluaisin (ammatikseni) olla. Olen lähes kunnianhimoton. Minulla on hyviä ystäviä, joihin pidän liian huonosti yhteyttä. Elän hyvässä parisuhteessa. Osaan mielestäni lukea ihmisiä melko hyvin, ja uskon olevani ihan pidetty henkilö. Eniten olen hukassa oman itseni kanssani. En ole koskaan elämässäni kohdannut mitään hirveitä tapahtumia, silti minulla on joitain ongelmia mielenterveyden kanssa.

Älykkyyteni (mahdollinen) ei näy siis oikeastaan yhtään mitenkään ulospäin.

Voiko olla niin että et ehkä lapsuudessasi ole saanut ehdotonta rakkautta ja hyväksyntää.

Vierailija
62/590 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan testin mukaan älykkyyteni on 139 pistettä, joten ihan huippua en ole. Siksi vastaukset ovat tuskin sellaisia kuin haet. 

Vastaukset kysymysjärjestyksessä ilman viitteitä: 

En uppoudu oikeastaan mihinkään, keskittymiskykyni on heikohko. Koulu- ja opintomenestys vähälläkin keskittymisellä erinomaisia kuitenkin. Työelämä on tuottanut vaikeuksia, koska joka hommassa tulee ainakin alkuun tehdä kaikkea rutiininomaista ja epämielekästäkin. Pitkäjänteisyys puuttuu. 

En luokittele ihmisten ajatuksia esittäjän älyn mukaan, vaan puhtaasti sisällön. 

Kommunikointivaikeuksia saattaa olla, jos henkilö on aivan eri aaltopituudella logiikan puutteen takia. Olen lukenut, että jo 15 pisteen ero älykkyydessä tuottaa vuorovaikutusongelmia helposti. 

En tunne itseäni yksinäiseksi. Olen sosiaalinen ja samanhenkistä seuraa olen aina tarvittaessa löytänyt. Enemmän merkitsee saman arvomaailman jakaminen ja kiinnostuksen kohteet kuin varsinaisesti äly. 

Olen niamisissa ja meillä on kolme lasta, olen siis löytänyt hyvin läheisen ihmisen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/590 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen tiedoksi neropateille, ettei toista ihmistä joka täysin sinua ymmärtää ole eikä koskaan voi olla olemassa. Ollaan liian mutkikkaita ja kommunikaatio liian rajoittunutta.

Mutta ei hätää, ei tuota tarvitakaan siihen että voi kokea läheisyyttä, yhteyttä ja hetkellistä tai osittaista ymmärrystä. Kunhan ette mene siihen halpaan että kuvittelette täydellisen ymmärryksen olevan jotain saavutettavissa olevaa, tai peräti tarve, ja sitten käännä selkäänne sille minkä oikeasti voisitte saada.

Ja oikeesti nyt, ei tämä eksistentiaalinen yksinäisyys ole mikään älystä johtuva asia, lol. Sitä kokee vajaat siinä missä keskiverrotkin siinä missä älykkäätkin. Älykkäät vaan ampuvat itseään jalkaan tarrautumalla asiaan kiinni ja yliälyllistämällä sen, kun ratkaisu ei vaadi mitään neroutta.

Tyhmien mielipidettä ei tässä ketjussa kysytty.

Miksi sitten jaoit omasi?

Vierailija
64/590 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla vaan 136, mutta vastaan silti. Oon ollut hirveä alisuoriutuja melkein koko ikäni. Nuorempana häiriköin, vanhempana olen enemmänkin erakoitunut.

Arvostan kaikenlaisia ihmisiä mutta vaikeuksia on kommunikaatiossa, lähinnä oman sosiaalisen taidottomuuden vuoksi. Ei tosiaankaan ylimielisyyden.

Arki rutiinien ylläpitäminen välillä haastavaa.

Viihdyn erittäin hyvin omien teorioideni parissa oman, eli siis ajatuksissani. Jos innostun oikein pohtimaan asioita, niin ulkomaailma kyllä unohtuu.

Enemmän ahdistaa omien rajoitteiden tajuaminen kuin kanssa keskustelijan yksioikoisempi ajatuksen juoksu.

En ole lähellekkään älykkö.

N24v.

Vierailija
65/590 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippotato kirjoitti:

Näyttää siltä, että täällä on ainakin muutama ihan oikeasti tuon maagisen rajan ylittävä. Mulla ois pari kysymystä..

Onko sinulla sellaista ongelmaa, että olet jatkuvasti niin uppoutunut ajatuksiisi tai johonkin kiinnostavaan asiaan, että kaikki "hommat" jää tekemättä? Hommat kuten työ, kotityöt, asioiden hoito jne.

Pystytkö ottamaan vakavasti itseäsi selvästi vähemmän älykkäät ihmiset? Koetko vaikeaksi kommunikoida heidän kanssa?

Tunnetko olosi yksinäiseksi? ( Siitäkin huolimatta, vaikka olisi kavereita, ihmisten keskuudessa jne? )

Oletko löytänyt toista ihmistä, jonka koet täysin ymmärtävän sinua?

1) Ei ole. Mielelläni uppoan ajatuksiini tai johonkin kiinnostavaan, mutta sallin sen huvin itselleni vasta kun työt on tehty. Olen töissä erittäin jämpti eikä mitään ikinä unohdu tai jää tekemättä. Kotitöitä en jaksa niin tsempata, toki välttämättömät kuten tiskit, pyykit ja roskat aina hoidetaan. Hoidan asiani siltä osin kuin koen välttämättömäksi: hoidatan esimerkiksi terveyttäni esimerkillisesti, sijoittamiseen olen liian laiska.

2) Totta kai pystyn ottamaan kaikki ihmiset vakavasti. Osaan kommunikoida niin, että viestini ymmärretään. Se edellyttää, että sanottava muokataan kuulijan mukaan - lahjakkaammalle ja koulutetummalle voi puhua abstrakteimmin termein ja pidemmin lausein. Arvostan ihmisissä hyvää moraalia ja käytöstä, halua tehdä "oikein ja hyvää". Ihmisten intentioita ja motiiveja mietin monta kertaa päivässä, lahjakkuusprofiilia en käytännössä koskaan. Toki läheisissä ihmissuhteissa toivon ja oletan, että meillä on yhteisiä kiinnostuksenkohteita. Työkavereina minulla on pari ihmistä, joiden pääasialliset keskustelunaiheet ovat tv-ohjelmat ja omat syömiset, ja meillä ei ole oikein mitään puhuttavaa toisillemme. Ei se minua häiritse, mutta tiedän olevani heidän mielestään hyvin eriskummallinen ja ylimielinen. Minulla on vahva ja realistinen minäkuva, joka kestää kyllä erinomaisesti sen, että työkaverini hihittelevät vaikkapa aina samalle lounaalleni tai sille, etten juurikaan katso sitä telkkaria. Yritän itse puolestani ylläpitää sitä parempaa moraalia ja käytöstä.

3) Kyllä, koen yksinäisyyttä. En ole yksinäinen, mutta minulla on koko elämäni ajan ollut vahva tunne ulkopuolisuudesta ja ryhmään kuulumattomuudesta. 

4) Kyllä ja ei. Koen, että minulla on ollut onni kohdata monia ihmisiä, joiden kanssa voin jakaa jonkun kiinnostuksenkohteistani. Olen taipuvainen ajattelemaan, että olisi kohtuutonta saada sitä kaikkea puristettua yhteen ihmiseen. :) Edelleen ajattelen, että läheisissä ihmissuhteissa se ymmärtäminen on jotain, joka on kahden peruslahjakkaan kohdalla kiinni ennemminkin kommunikaatiosta kuin jostain telepaattisesta yhteydestä. On aina hieno hetki oivaltaa, että jonkun kanssa ajattelemme saman ajatuksen, jota vain ilmaisemme eri tavoin. Viimeisen virkkeen ymmärtää vain se kuka ymmärtää. ;)

Vierailija
66/590 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain jo valmiiksi idiootti edes lähtee testaamaan älykkyyttään tosissaan muiden tekemillä mittareilla. Mensassa on varmasti kohtalotovereita. Lahjakkuus on sitä että sinulla on ylipäätään mitään annettavaa ympäristöllesi.

Anna toisten nauttia onnistumisen tunteesta. Kaikki tietää ettei tuo mensan testi mittaa vain yhtä lahjakkuuden alueista, mutta miksei siitä saisi iloita että pärjää siinä? Eri asia tietenkin ylistää testiä/itseään ja vähätellä muita, mutta kukaan tässä ketjussa ei ole niin tehnyt.

Kuule nössö, ihminen mittaa itseään standardimittarilla, koska on tieteellisesti utelias, eikä älykkyydestään ole aina itse tietoinen.

Muu kuin vakiotesti ei anna vertailukelpoista tulosta.

Seurustelu tyhmien kanssa on joskus huvittavaa, useimmiten kidutusta.

Omissa aivoissaan on antoisampi viettää aikaa, ja suurin osa tärkeistä keksinnöistä on tehty omien korvien välissä.

Älykkyystesti mittaa monipuolisesti aivojen suorituskykyä eikä mitään "kapeaa etikoisalaa", kuten tietämättömät väittävät.

Sekoitat älykkyyden ja lahjakkuuden, jotka ovat eri asioita, eivätkä sulje toisiaan pois. Mun äo on 146.

Vierailija
67/590 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ÄO >135 eli parempi kuin >99 prosentilla väestöstä. Mensan testin mukaan siis.

Minulla on Aspergerin syndrooma, ja varmaan sen vuoksi usein jää siivoukset ynnä muut kotityöt tekemättä, kun uppoudun joihinkin kiinnostaviin asioihin. Töissä en käy.

Pystyn ottamaan vakavasti jopa kehitysvammaiset henkilöt. Ei ihminen ole pelkkä älykkyysosamäärä.

Tunnen itseni välillä yksinäiseksi, enkä ole löytänyt sellaista ihmistä, joka täysin ymmärtäisi minua.

Vierailija
68/590 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki jotka tiedätte hyvin tarkasti äo:nne, missä olette sen virallisesti testanneet? Itse en luottaisi johonkin mensan nettitestiin.

Vierailija
69/590 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät ihmiset on yksinäisiä, mutta älyä on myös se miten toimii eri konteksteissa. Eli osaat olla myös toisenlaisten kanssa. Ei pelkkä älykkyys tee ihmisestä parempaa tai huononpaa, vaan se miten kohtelee muita. Jos sinulla ei ole tarvetta todistella mitään muita nöyrytttämällä, olet riittävän hyvä. Jos voit valita, puri toimimaan hyvin, sillä se vaikuttaa yhteisöön ja siten sinuun itseesikin.

Vierailija
70/590 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te kaikki jotka tiedätte hyvin tarkasti äo:nne, missä olette sen virallisesti testanneet? Itse en luottaisi johonkin mensan nettitestiin.

Neuropsykologisissa tutkimuksissa liitännäisenä. Useamman päivän testit.

Vierailija
71/590 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen hyvin mutta työt jää viime tinkaan.

Älykääpiöt saavat hermostumaan.

Minulla on paljon ystäviä. Tykkään silti yhä enemmän hiljaisuudesta ja itsekseen puuhastelusta.

Olen löytänyt itseäni viisaamman puolison. Olen silti häntä älykkäämpi.

Vierailija
72/590 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää av-palsta on täynnä älykköjä. Monet kaverit ja tututkin ovat kuulemma väestöä keskivertoa älykkäämpää. Tosin, eihän kukaan halua myöntää saaneensa heikkoa tulosta. Uskon, jos näen kuvakaappaukset tai jonkin todisteen äo-testistä.

Vierailija
73/590 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää av-palsta on täynnä älykköjä. Monet kaverit ja tututkin ovat kuulemma väestöä keskivertoa älykkäämpää. Tosin, eihän kukaan halua myöntää saaneensa heikkoa tulosta. Uskon, jos näen kuvakaappaukset tai jonkin todisteen äo-testistä.

Ja tämän lisäksi tunneälyitkijät jotka eivät oikein nettitesteissäkään. Silloin alkaa hillitön ja näkymätön tunneälykkyys! :D

Vierailija
74/590 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äooni on vähän alle sata ja on samat ongelmat kuin aloittajalla, opiskelen yliopistossa alaa jonne pääsee alle 6 %, viihdyn myös omien teorioideni parissa (ne tosin ovat typeriä) ja minulle on aina sanottu että ajattelen liikaa. Minulla ei ole ystäviä koska olen outo hyypiö.

Vierailija
75/590 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äooni on vähän alle sata ja on samat ongelmat kuin aloittajalla, opiskelen yliopistossa alaa jonne pääsee alle 6 %, viihdyn myös omien teorioideni parissa (ne tosin ovat typeriä) ja minulle on aina sanottu että ajattelen liikaa. Minulla ei ole ystäviä koska olen outo hyypiö.

Missä testattu äo?

Vierailija
76/590 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaamasi vaiva ei tuo mieleen huippu älykkyyttä vaan asbergerin.

Vierailija
77/590 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janita kirjoitti:

Kuvaamasi vaiva ei tuo mieleen huippu älykkyyttä vaan asbergerin.

ASPERGER! ASPERGER! PEELLÄ!

Vierailija
78/590 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein pahinta minulle älykkäänä on ihmiset jotka luulevat olevansa älykkäitä.

Vierailija
79/590 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei varsinaisesti tänne kuulu, mutta koska iittyy älykkyyteen, niin kysyn.Onko kukaan tehnyt tiekun äo testiä?Se tuntui itselleni paljon mensan kuvioarvaustestiä mielekkäämmältä, kun testissä oli erilaisia osa-alueita.Tosin myös helpommalta, joka saatoi lisätä mielekkyyttä.

Testin mukaan en tähän ketjuun kuulu, mutta ihan perushyvät pisteet sain.Paremmat pisteet tuli siitä osasta joka ei ollut aikarajoitettu, kuten sanaston ymmärryksesta, joka siis kai viittaa siihen, että olen ennemin oppinut jotain elämän varrella kuin lähtökohtaisesti älykäs.Josta taas pääsemme siihen, että miksi sitä synnynnäistä älykkyyttä pidetään suuremmassa arvossa, kuin sitä, että vajavaisista kyvyistä huolimatta kovalla työllä suorittaa jotakin?

Syy miksi olen välillä näitä testejä tehnyt liittyy siihen että usein minua pidetään tyhmänä ja hitaalla käyvänä.Säilyttääkseni edes jonkinlaisen omanarvontunnon olen halunnut todistaa itselleni, että mulla on kuitenkin kaikki normaalit älylliset edellytykset pärjätä elämässä.Olen kyllästynyt.Todella kyllästynyt siihen, että minua ei ymmärretä.Minua mollataan, ihan avoimesti arvostellaan.Onko vika älyssänivai vain siinä etten sopeudu sosiaaliseen ympäristööni?

Vierailija
80/590 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä testattu äo?

Psykologisissa testeissä pariin otteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän