Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies luulee että kihlautuminen ja kosiminen on kaks eri asiaa

Vierailija
03.02.2016 |

En ees ymmärrä ton järjenjuoksua. Ihmetteli sit et miks siinä sit kysytään will you marry me?
Sen mielestä kihlautuminen on sillä ajatuksella et joskus mennään naimisiin. Ja kosiminen ennenku mennään.

"Eiks sitä kihlautumista sit voi jättää välistä? Selkeesti naisen keksintö et pitää saada kaks sormusta"

Kiva jos se kosii mua joskus sanomalla meetkö kihloihin mun kanssa, tai vastaavaa :D

Kommentit (1774)

Vierailija
181/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herran jestas :) Täällä vastaa yksi kolmekymppinen ja ilmeisesti "teini", joka on kihloissa jo viidettä vuotta ilman avioliittosuunnitelmia. Sormukset löytyy ja ne ovat merkkinä yhdessä olemisesta. Ilmeisesti olen ainakin palstan mukaan sortunut suureen rikokseen. Syy miksi en mene naimisiin on, että en usko avioliittoon. Miksi toisten kuviot liikuttaa ulkopuolisia, jos satutaan rikkomaan normeja? Ei mulla muuta.

Vierailija
182/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi vaan ostaa sormukset ja kertoa kaikille olevansa kihloissa ilman tarkoitusta mennä naimisiin, mutta ei kannata ihmetellä kun muut ei otakaan sitä kihlausta niin tosissaan ja reaktiot onkin puhtaiden onnitteluiden sijasta vähän hämmentyneitä.

Mä olen ottanut kaikkien kihlaukset tosissaan enkä ole hämmentynyt, vaikka olisivat siinä samalla sanoneet etteivät mee naimisiin.

Mitä tarkoittaa "ottaa kihlaus tosissaan"? 

Minusta se tarkoittaa yksinomaan sitä, että kihlaparilla on tarkoitus mennä naimisiin.

Mutta kai se kihlaus merkitsee nykyään suunnilleen samaa kuin että Facebookissa päivittää suhdestatuksensa sinkusta seurustelevaksi. Ei sen kummempaa. Voi vaikka päivän välein päivittää, ollaanksme nyt kihloissa vai ei.

Minulle sikäli sama, että en menisi sekaantumaan tyyppiin, joka on naimisissa tai kihloissa tai seurustelusuhteessa tai jonkinmoisessa on-off -tilassa. Ehkä sitten otan nuo kaikki vakavasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei herran jestas :) Täällä vastaa yksi kolmekymppinen ja ilmeisesti "teini", joka on kihloissa jo viidettä vuotta ilman avioliittosuunnitelmia. Sormukset löytyy ja ne ovat merkkinä yhdessä olemisesta. Ilmeisesti olen ainakin palstan mukaan sortunut suureen rikokseen. Syy miksi en mene naimisiin on, että en usko avioliittoon. Miksi toisten kuviot liikuttaa ulkopuolisia, jos satutaan rikkomaan normeja? Ei mulla muuta.

Eli "kihloissa". Sormukset ja kaikki. Lue keskustelu!

t: "lainaismerkkimuija"

Vierailija
184/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ees ymmärrä ton järjenjuoksua. Ihmetteli sit et miks siinä sit kysytään will you marry me?

Sen mielestä kihlautuminen on sillä ajatuksella et joskus mennään naimisiin. Ja kosiminen ennenku mennään.

"Eiks sitä kihlautumista sit voi jättää välistä? Selkeesti naisen keksintö et pitää saada kaks sormusta"

Kiva jos se kosii mua joskus sanomalla meetkö kihloihin mun kanssa, tai vastaavaa :D

Mä myös luulin,että poikaystävä ymmärtää mitä kihlaus merkitsee,kun mentiin kihloihin.Se merkitsee lupausta naimisiinmenosta.Mies menee paniikkiin,jos mainitsenkin sanan häät.Kuulemma kosii kun on kypsä menemään naimisiin kanssani.Siihen asti kihlasormus on varmaan vain koru,ei suurempaa symbolista merkitystä? :D

Nykyaikana tosin tuntuu,että kihlauksen merkitys on ylipäätään hämärtynyt.Yläasteella tytöt"kihlasivat" kavereitaan  ja järkyttyivät,kun joku  opettaja kertoi että sehän on sitten lupaus avioliitosta.

Vierailija
185/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen sisko on ollut kihloissa yli 20 v eivätkä kuulema mene naimisiin koskaan. Mitä sitten? Onko se joltain muulta pois, jos jotkut haluaa olla kihloissa mut ei naimisissa?

Vierailija
186/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se rikos ole, mutta yhtä hassua kuin jos sanoisitte, että teillä on tänään ruokana broileria, kun todellisuudessa mutustatte uunilohta. Eläin kuin eläin, eikö se ole ihan sama? Merkitsee teille sitä, että ette ole mitään ituhippejä.

Vierailija
187/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli "kihloissa". Sormukset ja kaikki. Lue keskustelu!

t: "lainaismerkkimuija"

Niin olemme yhdessä ja kihloissa lainausmerkeissä tai ilman. Sormukset löytyy, niinhän kirjoitin. Keskustelun olen lukenut, mutta en ymmärrä miksi aikuiset ihmiset jaksavat nostaa hirveän metelin tälläisestä asiasta. Mitä se sinua liikuttaa, jos kihlauksemme ei normien mukaisesti ikinä tule johtamaan avioliittoon? Sormukset merkkinä sitoutumisesta, johon pariskuntana uskomme. Ei siihen paperisotaa tarvita ja sitä kaikkea, mikä avioliiton mukana tulee.

Vierailija
188/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä haaveilen romanttisesta kosinnasta. En vaan osais yhtäkkiä arkisesti kaupungilla ehdottaa että hei miten ois. Toisaalta silloin sais just itselle mieleisen ja oikean kokoisen..

Miten se muuten menee, jos mies ostaa naiselle kihlasormuksen.. mennäänkö sit jälkeenpäin ostamaan sormus miehellekin? Vai ostetaanko sekin valmiiksi. 

Miehelle mennään ostamaan sormus kun nainen suostuu kosintaan.

Vierailija
189/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen sisko on ollut kihloissa yli 20 v eivätkä kuulema mene naimisiin koskaan. Mitä sitten? Onko se joltain muulta pois, jos jotkut haluaa olla kihloissa mut ei naimisissa?

Kälysi ja puolisonsa ovat siis ostaneet toisilleen sormukset sitoutumisen merkiksi ja päättäneet laittaa ne vasempaan nimettömään. Kihloissa he eivät kuitenkaan ole. T:101

Vierailija
190/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ethän sinä ole kihloissa. Teillä on sormukset merkkinä yhdessäolosta, ei kihlauksesta. Miksi on niin vaikeaa ymmärtää tämä? Jos sinulla olisi vihkisormus, sanoisitko olevasi naimisissa? Jos ostan itselleni kihlasormuksen, kai voin vängätä olevani kihloissa, kun mulla on se sormus.

Vierailija
191/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sormukset merkkinä sitoutumisesta, johon pariskuntana uskomme. Ei siihen paperisotaa tarvita ja sitä kaikkea, mikä avioliiton mukana tulee.

Joo, ja kihlaukseen ei tarvita mitään sormuksia. Sormukset ja kihlaus ovat eri asia. Sormuksia saa käyttää kuka tahansa ihan miten huvittaa, vaikka sitten sitoutumisen merkkinä. Kihlaus sanana kuitenkin tarkoittaa päätöstä avioitumisesta. Se ei tarkoita, että meillä nyt on tämmöiset sormukset.

Vierailija
192/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olis kiva tietää, minkä ikäisiä täällä kommentoi? Dinosaurusten ajalta? Kihloissa voi olla vaikka loppuikänsä menemättä naimisiin, ei se nykyään ole mikään lupaus avioliitosta. Paitsi vanhoillisten av-mammojen mielestä :)

Vierailija
193/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ethän sinä ole kihloissa. Teillä on sormukset merkkinä yhdessäolosta, ei kihlauksesta. Miksi on niin vaikeaa ymmärtää tämä? Jos sinulla olisi vihkisormus, sanoisitko olevasi naimisissa? Jos ostan itselleni kihlasormuksen, kai voin vängätä olevani kihloissa, kun mulla on se sormus.

En jaksa enää jankata. Sovitaan, että olen vaikka "kihloissa" näin lainausmerkeissä. Kumma kyllä kun kihlajaiskahvitkin tarjottiin suvulle ja tutuille ja kaikki tiesivät jo tässä vaiheessa, ettei häitä tule. Tulivat kuitenkin juhlimaan kanssamme hyvillä mielin kaikki, eikä saatu edes kummastelevia katseita.

Vierailija
194/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni halusi kihloihin. Kertoi sitten myöhemmin, että katselee kyllä edelleen, josko se vaimoksi sopiva sattuisi eteen. Että kuhan me tässä vaan oleillaan.. Kiva.

Vierailija
195/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa enää jankata. Sovitaan, että olen vaikka "kihloissa" näin lainausmerkeissä. Kumma kyllä kun kihlajaiskahvitkin tarjottiin suvulle ja tutuille ja kaikki tiesivät jo tässä vaiheessa, ettei häitä tule. Tulivat kuitenkin juhlimaan kanssamme hyvillä mielin kaikki, eikä saatu edes kummastelevia katseita.

Meilläkin oli babyshower-juhlat vaikkei meille tule vauvaa. Ihan hyvillä mielin kaikki osallistuivat ja hauskaa oli. Mieskin pääsi varpajaisia viettämään kaveriporukalla. Saatiin paljon vauvantarvikkeita lahjaksi ja pinnasänkykin ostettiin makuuhuoneen nurkkaan. Se muistuttaa meitä päivittäin siitä kuinka sitoutuneita olemme tähän suhteeseen ja että olemme ihan oikea perhe, vaikkei meille vauvaa tulekaan. 

Vierailija
196/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliluokassa, josta tulen, kihlaus tarkoitti juuri sitä, mistä täällä käytetään nimitystä teinikihlat. "Mennäänkö kihloihin?" Kihloissa oleminen oli ikään kuin tavallisen seurustelun ja avioliiton välissä. Ei tarkoittanut, että olisi naimisiin oltu menossa. Se tarkoitti vain, että seurustellaan ns. tosissaan mutta ei kuitenkaan niin tosissaan, että avioliitto olisi ollut ajankohtainen.

Sillä tavalla minäkin mielsin kihloissa olemisen. En parikymppisenä tiennyt, että oikeasti se tarkoittaa jotain aivan muuta: lupausta avioliitosta.

Vierailija
197/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Oltiin kihloissa 7 vuotta ja nyt on oltu naimisissa jo yli 20 vuotta. Ovatko tavat menneet tässä suhteessa tosiaan vanhoillisempaan suuntaan, että nuoremmat olettavat oikeasti kihlauksen johtavan aina avioliittoon? Ei ennen vaan, ja monet avoparit nykyisinkin ova 'vain' kihloissa.

Kihlautuminen ei ole juridinen sopimus, sen muotoa tai sisältöä ei ole yksityiskohtaisesti säännelty. Ihan sama mitä Wikipediaan on joku mennyt kirjoittamaan :-D

[/quote] Me mentiin kihloihin ilman, että mies olisi kosinut eli ei ollut mitään mihin olisi vastannut myöntävästi. Olemme tosin nyt jo olleet naimisissa 15v.[/quote]

Vierailija
198/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olis kiva tietää, minkä ikäisiä täällä kommentoi? Dinosaurusten ajalta? Kihloissa voi olla vaikka loppuikänsä menemättä naimisiin, ei se nykyään ole mikään lupaus avioliitosta. Paitsi vanhoillisten av-mammojen mielestä :)

Meinaat että sanan merkitys on muuttunut siitä, mitä se ennen oli? 

Jos, niin mitä se sitten mielestäsi tarkoittaa, tai mitä sillä pitäisi tarkoittaa? Avoliiton solmimista? Että Kela saa olla sitä mieltä että me syödään samasta jääkaapista ja laskea tuet sen mukaan? Sitä että me nyt styylataan?

Sanojen pointti on, että kaikki ymmärtävät ne suunnilleen samoin. Olisihan se kiva tietää, mitä toinen oikein meinaa, jos se kysyy "mennäänkö kihloihin".

Vierailija
199/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlitaanko suvussanne myös ristiäisiä ja vaikkapa varpajaisia niin että tiedossa on ettei pari tule koskaan hankkimaan vauvaa? Vaikka sen kunniaksi että taloon on ostettu potta vauvan merkiksi.

Hieno suku sulla!

Vierailija
200/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä ole jo tullut selväksi, että aika monelle miehelle kihlaus merkitsee kyllä sitoutumista, mutta miehelle ei ole yhtä selkeästi avioaie kuin naiselle.

Kuinkas moni meistä muuten onkaan mennyt ns. kihloihin, kun mies on "kosinut" nimenomaan vain kihloihin ja mahdollisesti tekemään yhteisen lapsen, mutta ei kuitenkaan naimisiin?

Terveisin eräs dinosaurusten ajalta, joka on ollut kihloissa vaikka ei koskaan aikonut mennä naimisiin.

Nykyäänkin kihlaus on kai pikkuisen vakuuttavampi muoto avoliitosta, kun on kuitenkin jonkinasteisen ulkoinen osoitus sitoutumisesta, siis sormus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme