Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko ihmiset hylänneet Stockan?

Vierailija
02.02.2016 |

Kävin Turun Stockan Herkussa tänään tuossa klo 16 jälkeen eikä siellä ollut juuri ketään. Oli tosi outo fiilis, kun yleensä bussit ainakin tuohon aikaan ovat tupaten täynnä eli kyllä ihmisiä keskustassa ainakin liikkuu ja sieltä pois. Useimmiten jos Stockalle menee tuohon aikaan, saa ruokakaupassa jonottaa vaikka ja kuinka.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivämäärät on tiedossa siksi, että kyseisen liiketilan vuokrasopimuksella on 2 vuoden irtisanomisaika.

http://yle.fi/uutiset/oulun_stockmannin_vuokrasopimuksesta_vaannettiin_…

Vierailija
22/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sitä valittajatyyppiä jolle ei mikään kelpaa. Parempi jos pysyt poissa meiltä, etkä näytä sitä hevosen turpaasi enää.

Niin, siis tällaisia myyjiä siellä on nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suklaatiski on Herkun puolella. Ei sielläkään kyllä aspaa näy.

Tämä. Olisin ennen joulua ostanut konvehteja Herkun suklaatiskiltä, mutta vaikka otin vuoronumeron, ja vieressäni oli kaksi myyjää hyllyttämässä, kukaan ei koskaan saapunut tiskille asti! Odotin viisi minuuttia kunnes luovutin, olisivat edes ne kaksi voineet sanoa jossei siinä saa palvelua!

Meillä oli kyllä niitä konvehteja ladottu jopa sisäänkäyntiin niin, ettei siitä meinannut kompuroimatta ohi päästä. 

En tiedä millä Stokkalla olet käynyt.

t. väsynyt virkailija

Vierailija
24/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin väärin. 

t. virkailija

Vierailija
25/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olisin ennen joulua ostanut konvehteja Herkun suklaatiskiltä, mutta vaikka otin vuoronumeron, ja vieressäni oli kaksi myyjää hyllyttämässä, kukaan ei koskaan saapunut tiskille asti! Odotin viisi minuuttia kunnes luovutin, olisivat edes ne kaksi voineet sanoa jossei siinä saa palvelua!

Mutta miksi kummassa et pyytänyt toista heistä sinne tiskin taakse tai muuten hoitamaan sulle palvelua, heti? En vaan olis seisonut mykkänä.

Vierailija
26/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näin yhden herkun stockalla. Kivat tisut oli.

Vierailija
27/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen joutunut hylkäämään Helsingin keskustan Stockan. Olen ollut uskollinen asiakas, en minkään statuspuolen vuoksi, vaan siksi että tavaratalosta on löytynyt mieluisimmat merkit ja yleensä palveluakin on saanut. Nyt tilanne on muuttunut, kun henkilökuntaa on vähennetty reilusti. Eniten on harmittanut se, että oikein hyvä elektroniikkaosasto ulkoistettiin Expertille ja vielä enemmän se, että lemmikkiosasto, jossa oli tosi hyvä valikoima ja löytyi aina jotain mitä muualla ei ollut, korvattiin Mustilla ja Mirrillä. Saakelin M&M, mikään muu ei tunnu enää pysyvän pystyssä ja niillä on niin tylsät valikoimat. 

Viimeksi olin menossa karkkiosaston suklaatiskille hakemaan harmaan päivän piristykseksi konvehtirasiaa irtovalikoimasta. Vaan sitä tiskiä ei enää ollut, eikä missään lukenut että onko se siirtynyt vai kokonaan poistunut. Mitään laaturasioitakaan ei ollut tarjolla, vain tylsää Fazeria. Plääh. Onneksi Kampissa on sentään Kaakaopuu. Joo, ei nämä mitään isoja ongelmia tietenkään ole noin elämän mittakaavassa, mutta kyllä minulta jää nyt Stocka-lisä maksamatta, asioin sitten Sokoksella, Anttilassa ym. kun niistä saa ihan yhtä hyvää palvelua ja riittävän laadukkaita tuotteita edullisemmin kuin nykyiseltä tylsältä bulkki-Stockalta. 

Olet sitä valittajatyyppiä jolle ei mikään kelpaa. Parempi jos pysyt poissa meiltä, etkä näytä sitä hevosen turpaasi enää.

No voi sua pikku trollia...

Miltäs tuntuu kun 99% ei ota sua tosissaan?

Rauhaa ja rakkautta...

Vierailija
28/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis, en ole ikinä mitään reklamoinut enkä todellakaan ole missään minkkiturkissa tuolla kukkoilemassa. Mutta jos etsin tiettyä tuotetta enkä tiedä siitä tarpeeksi, tarvitsen asiantuntevan myyjän apua vertailuun. Oikeasti taitava vaatemyyjä on myös kullanarvoinen makutuomari. Jos tavaratalo yrittää pitää sellaista kuvaa yllä, että on jotenkin muita parempi ja tarjoaa luksusta ja jotain erityistä, niin sitten ne kamat eivät ole mitään Mustia ja Mirriä ja Expertiä, jotka löytyvät joka Cittarin kyljestä, vaan perusvalikoiman lisäksi pitää olla tarjolla myös valikoidumpia tuotteita persoonallisempaan makuun. Ennen jotkut osastot Stockalla ovat oikeasti olleet erikoisliikkeen tasoisia palvelultaan ja valikoimaltaan, mutta näemmä siitä erikoisuudesta on päätetty luopua. 

Minulla ei ole varsinaisesti huonoja kokemuksia myyjistä nykyäänkään, mutta heillä tuntuu menevän kassatyöhön, hyllyttämiseen ja siistimiseen kaikki aika, sillä heitä on liian vähän. Monesti myyjää ei meinaa löytyä kassaltakaan,  ja johonkin henkilökohtaiseen palvelemiseen ei todellakaan ole aikaa. Joten miksipä tuonne enää vaivautua. T. 8

Vierailija
29/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ennen Itiksen Stockan Herkussa säännöllisesti.

En enää.

Stocka muutti kauas, kauppakeskuksen päähän.

On oma työnsä kävellä sinne metrolta.

Vierailija
30/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä stokkan taso pitäisi olla sellainen, että palvelua/apua tarjotaan pyytämättä. Ja siellä suklaatiskillä pitäisi olla jonkun pönöttämässä kokoajan, vaikka ei tulisi asiakasta koko päivänä. En minä kyllä ole nähnyt useammallakaan käynnillä edes hyllyttäjiä sen tiskin lähellä, varmaan pitäisi hakea joku jostain kalatiskiltä.

Vierailija
31/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

J

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi viimeisiä kertoja, kun mä kävin stockalla, niin lihatiskillä kaksi nuorta vittuili yhdessä vanhalle mummolle, siis oikeasti vittuili.

Mulla harmittaa vieläkin etten sanonut mitään, säikähdin/hämmennyin niin paljon, että menin ihan hiljaiseksi.

Kyllähän stockan mummot osaa olla veemäisiä ja hankaliakin, mutta ihan ihme porukkaa sinne palkattu viime vuosina.

Turun Stokkalla on nykyään todella paljon tupakalta haisevia myyjiä. Todella kuvottavaa kun kassalle tepastelee joku juuri vuoroon saapunut tai tauolta palannut, ja alkaa hönkimään tupakkaista hengitystään ja nikotiinisilla näpeillään koskee ostoksiini.

Itsekin olin kyseisessä tavaratalossa opiskeluaikoina töissä, eikä siellä silloin ollut kuin pari tupakoivaa töissä. Siitäkin huolimatta, että 20 vuotta sitten henkilökuntaa oli enemmän, ja tupakointi oli paljon yleisempää kuin tänään.

Vierailija
32/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joutunut hylkäämään Helsingin keskustan Stockan. Olen ollut uskollinen asiakas, en minkään "statuspuolen vuoksi, vaan siksi että tavaratalosta on löytynyt mieluisimmat merkit ja yleensä palveluakin on saanut. Nyt tilanne on muuttunut, kun henkilökuntaa on vähennetty reilusti. Eniten on harmittanut se, että oikein hyvä elektroniikkaosasto ulkoistettiin Expertille ja vielä enemmän se, että lemmikkiosasto, jossa oli tosi hyvä valikoima ja löytyi aina jotain mitä muualla ei ollut, korvattiin Mustilla ja Mirrillä. Saakelin M&M, mikään muu ei tunnu enää pysyvän pystyssä ja niillä on niin tylsät valikoimat. 

Viimeksi olin menossa karkkiosaston suklaatiskille hakemaan harmaan päivän piristykseksi konvehtirasiaa irtovalikoimasta. Vaan sitä tiskiä ei enää ollut, eikä missään lukenut että onko se siirtynyt vai kokonaan poistunut. Mitään laaturasioitakaan ei ollut tarjolla, vain tylsää Fazeria. Plääh. Onneksi Kampissa on sentään Kaakaopuu. Joo, ei nämä mitään isoja ongelmia tietenkään ole noin elämän mittakaavassa, mutta kyllä minulta jää nyt Stocka-lisä maksamatta, asioin sitten Sokoksella, Anttilassa ym. kun niistä saa ihan yhtä hyvää palvelua ja riittävän laadukkaita tuotteita edullisemmin kuin nykyiseltä tylsältä bulkki-Stockalta." 

"Olet sitä valittajatyyppiä jolle ei mikään kelpaa. Parempi jos pysyt poissa meiltä, etkä näytä sitä hevosen turpaasi enää."

Minusta ensimmäinen kirjoittaja osui asian ytimeen kirjoittaessaan, että Stockasta on tullut tylsä bulkki- Stocka. - Stockmannilla on enää aika vähän sellaisia voiko sanoa piirteitä, mitä ei voisi päästä nauttmaan jossain muualla. Helsingin keskustan Stocka on arkkitehtuurisesti kyllä miellyttävä paikka. Mutta pakko myöntää, ettei sinne väsyneenä työpäivän jälkeen viitsi mennä, kun lähes kaikki päivittäistavarat saa muualtakin. Erikoisempien suhteen jo miettii, että viitsiikö mennä, kun mielessä käy, että mitä ne edes on? Hyvää ja erinomaisen usein parempaa palvelua saa kivijalkamyymälässä, jossa myyjä ei joudu "stoppaamaan" ja sanomaan, että hän edustaa ja myy  vain tätä n.n. merkkiä. sen sijaan, Stocaklla myyjällä ei usein ole hallussa koko osasto, vaan vain jokin yksittäisen brändin tuotteet "Shop in shop". Puhu tästä sitten ilmaisulla hyvä palvelu. - Sen sijaan, että olisisit minun tapauksessani vaikka miesten vaateosastolla, jossa on edustettuina useita merkkejä, niin huomaatkin olevasi hallissa, jossa on useita toisistaan erillään olevia brandi spotteja, jotka eivät usein edes keskustele toistensa kanssa.    

Ja vaikka olisi hieman enemmän käytettävissä rahaa, niin en ymmärrä miksi sen pitäisi tarkoittaa sitä, että pitäisi maksaa jostain enemmän vain siksi, että voisi kertoa ostaneensa, jostain tietstä paikasta, kuten nyt vaikka Stockalta.    

Vierailija
33/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stocka on arkkitehtuurisesti kyllä miellyttävä paikka.     

Arkkitehtonisesti, ei arkkitehtuurisesti.

Vierailija
34/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman väkikadon huomannut Turun Stockalla. Perjantaina töiden jälkeen ei juuri tarvitse edes lihatiskillä jonottaa, parkkiin pääsee aina. Eikä näyttänyt alekaan kauheasti vetävän. Tuo M&M ja Expert on ihan hanurista, ei tarvitse käydä. Tarjoukset on huonontuneet, esim helmikuun etuseteleitä pystyi joskus käyttämään Herkussakin, nyt oli ihan omat setelit eri osastoille. Ohhoijaa. Sitten tulee sähköpostiin jotain 15% tarjouksia kun ostat 200:lla tai muuta mitätöntä. Ei hyvältä näytä.

Vierailija
35/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä palvelua tule jatkossakaan. Ei suomalaiset palvelusta halua maksaa. Turhaan huutelette.

Lisäksi netin hintojen ja tarjonnan kanssa on vaikea kilpailla,

Vierailija
36/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei sitä palvelua tule jatkossakaan. Ei suomalaiset palvelusta halua maksaa. Turhaan huutelette. Lisäksi netin hintojen ja tarjonnan kanssa on vaikea kilpailla," - Tämä kuullostaa, ehkä vähän pöyhkeältä ja ökyilyltä nousukkaisuudelta, mutta minusta olisi hienoa, jos useammin saattaisi kokea, että on tullut hyvin palvelluksi. Jos palvelu on hyvää ja asiantuntevaa ja hinta ei kallis, mutta keski-arvoa kalliimpaa ja osto kohde samaa tasoa -keskivertoa laadukkaampaa, niin mielelläni minä ainakin maksan. Tai ainakin tällaisesta jää mielikuva, että saattaisi käydä toistekin.

Sen sijaan tulee valju ja pettynyt olo viime vuosina Stockalla, jossa et enää edes tapaa myyjää, jolla olisi koko osasto hallussa ja ellei olisi niin osaisi ystävällisesti neuvoa ja esitellä, kolleegansa  joka osaa kertoa ja auttaa kysymässäni asiassa.  Miksi haahulisin jossain brandi spottien keskellä yksikseni etsien tuotetta, joka vastaa oman tylsän mielikuvaani "oikeasta tuotteesta" ilman, että kukaan osoittaa pienintäkään kiinnostusta, että saattaisi olla valmis auttamaan?  Yhtä hyvin voin tilata mielikuvani mukaisen tuotteen itselleni sitten vaikka netistä.  Ja niin luulen monen tekevän jo nyt.  - Tai sitten menen sinne missä tiedän, että asiani noteerataan, jolla en tarkoita sitä, että myyjä olisi läpitunkeva kaiken tietäjä.  Erikseen olkon sitten ne itsepalveluhallit, joissa en odota saavan palvelua, mutta joisssa hintakin ja luullakseni myös laatu on sitten sen mukainen; mitä sitä tarkemmin kenellekään mitään kertomaan. kun samanlaista bulkkia kaikki, joista yksinkertaisimmat kuvittelevat, että jos hinta on jollain kohtaa korkeampi, niin se olisi jokaiselle se paras ja oikea vaihtoehto.         

Vierailija
37/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalla on hieno arkitehtoni.

Vierailija
38/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun kävin Helsingin keskustan Stockalla, olo oli todella turvaton. Olin elektroniikkapuolella hoitamassa liittymä-asiaa myyjän kanssa, joka vaikutti olevan yksin koko osastolla. Sisään tuli kamala määrä tummaihoisia teinejä, poikia, ja aloittivat levottoman vaeltelun, huutelun ja myyjältä kyselyn kesken asiointiani. Myyjä vaikutti tottuneelta kys. tilanteeseen...yksityisyydensuoja ei ainakaan ollut kummoinen, kun kesken esim. osoitetietojen täyttämistä nuo pojat ja muutkin asiakkaat tunkivat selkäni taakse odottamaan vuoroaan! Myyjä ei ohjeistanut näitä mitenkään, vaikka vuoronumerolla pelattiin ja tilaa odottaa olisi ollut kauempanakin.

Stockalla ei ole enää omaa elektroniikaosasto. Siellä alakerrassa on nyt Expert.

Vierailija
39/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin uudenvuodenaattona Turun Stockan Herkkuun tavoitteenani ostaa valmistiskistä esim. jotain hedelmäsalaattia, tapaksia tms. Sielläpä ei ollut mitään mitä olisi voinut ostaa. Minulle sanottiin: "on meillä kaikkina muina päivinä, mutta juuri tänään ei ole". Wtf? Surkea kauppa, Prismasta olisi saanut paremmat sapuskat. Muilla osastoilla minua ei ole koskaan tervehditty. Myyjät vaan juoruavat keskenään.

Vierailija
40/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin uudenvuodenaattona Turun Stockan Herkkuun tavoitteenani ostaa valmistiskistä esim. jotain hedelmäsalaattia, tapaksia tms. Sielläpä ei ollut mitään mitä olisi voinut ostaa. Minulle sanottiin: "on meillä kaikkina muina päivinä, mutta juuri tänään ei ole". Wtf? Surkea kauppa, Prismasta olisi saanut paremmat sapuskat. Muilla osastoilla minua ei ole koskaan tervehditty. Myyjät vaan juoruavat keskenään.

Mua taas tervehditään joka osastolla, ja aina otetaan huomioon. Erittäin hyvä palvelu Stockalla on, ei käy valittaminen.

Sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän