Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia lady comp ehkäisytietokoneesta?

Vierailija
02.02.2016 |

Onko kukaan käyttänyt? Valitettavasti tästä ei tunnu löytyvät "oikeita mielipiteitä" tai keskustelua netistä, vaan lähinnä mainoksia. Itse ole nyt lopettanut ehkäisyrenkaan käytön. Olen käyttänyt pillereitä tai rengasta noin 15-vuotiaasta, nyt on 25. En ole koskaan kokenut kehoni normaaleja kuukautisia. Olen parisuhteessa ja lasta ei nyt toivottaisi, mutta ei se mikään katastrofikaan olisi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat olla lapsetonkin noin rankan 10-vuotisen hormonien käytön vuoksi. Tiedän erään kenelle näin kävi :(

Hanki kuparikierukka, flexi-t 300. Aivan loistava!

Vierailija
2/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tilanne on varmaan aika monella sama. Tuohon aikaan 10-vuotta sitten pillereitä pidettiin mielestäni suunnilleen "ihmeenä", ne paransivat aknen ja ehkäisivät raskauden.

En kuitenkaan kaipaa lainkaan pelotteluja. Tilanne on varmasti erittäin monella suomalaisella ikäiselläni sama, eikä sille enää mitään voi. Ja ei ole mitenkään erityisen todennäköistä, että hormonaalinen ehkäisy olisi vaikuttanut hedelmällisyyteen. Olen käynyt gynekologilla kolmen vuoden välein ja aina on keskusteltu mahdollista ongelmista. Hormonaalisesti ehkäisyssä on hyviäkin puolia.

Kierukkaa en haluaisi, koska luultavasti alle 3-vuoden aikana voisi ehkäisyn jättää kokonaan pois. En siis halua pitkäkestoista ehkäisyratkaisua. Kiitos vinkistä kuitenkin.

Oman googletteluni perusteella tuo lady-comp voisi olla minulle paras vaihtoehto. Olisi kuitenkin tosi kiva kuulla oikeilta käyttäjiltä mielipiteitä ja kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän Lady Compia. Reilu vuosi on takana, mutta vasta viime kuukausina menkat ovat alkaneet normalisoitua, joten laite uskaltaa antaa hieman enemmän vihreitä päiviä. Ei kuitenkaan kovin reilusti, mutta tämä johtuu tosiaan siitä, että kierron pituus on vaihdellut niin paljon viime vuoden aikana. Ensin odoteltiin menkkoja alkavaksi useampi kuukausi, sitten ne tulivat tasan kuukauden välein mutta erittäin niukkoina, nyt tulevat harvemmin mutta erittäin runsaina. Itse olen kuitenkin tykännyt laitteesta, epävarmoina päivinä sitten käytetään kondomia. Uskoisin, että koko aika tilanne paranee, kun kierto normalisoituu. Laite sopii ihmiselle, jolla on kohtuullisen säännölliset elämäntavat. Esim. lämpötilamittaus pitää tehdä joka päivä +- 3 tuntia, eli jos on tapana herätä arkena seitsemältä ja viikonloppuisin kahdeltatoista, niin siinä jää sitten viikonlopun mittaukset tekemättä. En myöskään ole mitannut runsaan alkoholinkäytön jälkeisenä aamuna, enkä vaellusreissuilla.

Vierailija
4/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka on hyvä ehkäsy kolmelle vuodellekin. Ja gynekologi ei lapsettomuutta kyllä näe.

Ja kyllä, olen todella katkera kun minulle ei hormonaalisen ehkäisyn vakavista haittavaikutuksista kerrottu.

Vierailija
5/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia kannata tehdä jos haluat miehesi pitää.

Vierailija
6/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Mikä lady comp sinulla on? Nettisivuilla näkyi ainakin lady-comp, lady-comp Classic, pearly ja lady-comp baby.

Miten käytänössä se ruumiinlämpö mittaus tapahtuu? Kielen altako? Kauanko siinä käytössä oikeasti kestää? Esim aamuisin 5 min vai aamuin illoin 1min vai miten?

Minulla on säännölliset elämäntavat kyllä.

Vierailija
7/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuparikierukka on hyvä ehkäsy kolmelle vuodellekin. Ja gynekologi ei lapsettomuutta kyllä näe.

Ja kyllä, olen todella katkera kun minulle ei hormonaalisen ehkäisyn vakavista haittavaikutuksista kerrottu.

Pitäisi selvittää itse tai edes lukea pakkausseloste.

Vierailija
8/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan tarkoitin, että lapsen yrittäminen voi olla haaveissa jo alle kolmen vuoden sisällä, ja eikö kuparikierukka ole vähintään 3vuotta ehkäisytehoa?

olen samaa mieltä, että hormonaalisen ehkäisyn haitoista ei ole informoitu yleisellä tasolla tarpeeksi, vasta nyt viimeisen parin vuoden aikana on alkanut tulla paljon tutkimuksia ja uutisia haitoista. Varmasti kyse on myös siitä ettei ole tiedetty pitkäaikaisvaikutuksista. No mutta kuitenkin, olen henkilökohtaisesti asiasta sitä mieltä että "maito on jo kaatunut", eikä auta kuin vaihtaa ehkäisykeinoja nyt. Ja toivoa parasta, että oma hedelmällisyys ei olisi kärsinyt. Toisaalta voihan miehen spermassakin olla vikaa, tai sitten voi olla että pamahtaa raskaaksi heti huomenna. Ei voi tietää enkä ala asiaa murehtimaan. Minulta on gynellä katsottu uä:llä munasarjat ja kohtu parikin kertaa eikä niissä mitään vikaa ole olut ainakaan näkyvissä. Hyvä niin.

Vierailija
9/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan tarkoitin, että lapsen yrittäminen voi olla haaveissa jo alle kolmen vuoden sisällä, ja eikö kuparikierukka ole vähintään 3vuotta ehkäisytehoa?

Sen voi poistaa milloin vaan. Huh minkä hintaisia nuo ehkäisytietokoneet!

Vierailija
10/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käytössä lady comp (se 500e versio) ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Aamulla menee noin 30sek kun mittaa lämmön kielen alta ja thats it! Kone näyttää valoilla voiko harrastaa seksiä (punainen= ei, vihreä= joo). Maksaa itsensä muutamassa vuodessa takaisin jos pillereihin vertaa eikä ole mitään ikäviä sivuvaikutuksia :)

Vierailija
11/14 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 3 vastaa.

Mulla on se Lady Compin eka (?) versio, ei siis pearly, joka justiinsa tuli myyntiin, takka baby comp (se kai maksaa enemmän koska siinä on enemmän ominaisuuksia "raskautumisen optimointiin").

Maksaahan se, mutta on niin yksinkertaisen näköinen kapistus, että eipä kai se heti hajoakaan. Kuparikierukan ajatus tuntui itsestäni ikävältä, joten eipä muita vaihtoehtoja juuri ollut.

Vierailija
12/14 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se toimii, jos sulla on säännölliset kuukautiset, mutta ei, jos kuukautiskierron kestossa on muutaman päivän heittelyjä. Tai siis toimii se silloinkin, mutta käytännössä kumittomien päivien määrä jää olemattomaksi.

Sinänsähän on pelkkää rahastusta, että yksinkertaisesta päivyristä tehdään oma vekotin, jota markkinoidaan ehkäisyvälineenä. Ihan yhtä lailla voisit itse tehdä excel-taulukon ja käyrät ruumiinlämmöistäsi ja vuotopäivistäsi ja - JOS sulla on suhteellisen säännöllliset kuukautiset, näkisit näistä käyristä suunnilleen, milloin sun ovulaatio on. Odotettua ovulaatiota ennen sit reilu viikko ja sen jälkeen pari päivää kumin kanssa. 

Vierailija
13/14 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatat olla lapsetonkin noin rankan 10-vuotisen hormonien käytön vuoksi. Tiedän erään kenelle näin kävi :(

Hanki kuparikierukka, flexi-t 300. Aivan loistava!

Hormonivalmisteiden käyttö ei vaikuta myöhempään hedelmällisyyteen millään tavalla. Tätä on tutkittu ja todettu jo puoli vuosisataa. Kymmeniä vuosiakaan hormonivalmisteita käyttäneiden hedelmällisyys ei eroa millään tavalla ikäluokkansa keskimääräisestä hedelmällisyydestä kun valmisteen käyttö on lopetettu. Noin joka kymmenes pari kärsii lapsettomuudesta (eli joutuvat yrittämään raskautta vähintään yli vuoden), tämä määrä ei ole koskaan ollut erilainen hormoniehkäisyn käyttäjillä verrattuna hormoniehkäisyä käyttämättömiin.

Teoriassa e-pillereitä käyttävä voisi olla jopa hedelmällisempi, koska pillerit estävät ovuloinnin jolloin naisella on enemmän munasoluja jäljellä kun hormoniehkäisy lopetetaan. Tosin tätäkään ei ole todettu, vaihdevuodet alkavat keskimäärin samoihin aikoihin sekä hormoniehkäisyä käyttäneillä että käyttämättömillä.

Vierailija
14/14 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut se "kevyempi" malli, Pearly, pari vuotta. Helppo ja selkeä, olen tykännyt. Aamulla se piipittää aina klo 7. Arkisin nousen silloin ylös, viikonloppuna sujautan anturin hetkeksi (1-2 min) kielen alle ja jatkan uniani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme