Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oon 13 vuotias tyttö ja haluisin haastaa äitini oikeuteen pahoinpitelystä ja henkisestä kiusaamisesta.

Vierailija
28.01.2016 |

se on useemman kerran tönässy mua pitäny ranteistakiinni lukinnu omaanhuoneeseen muka rauhottumaan... lisäks se rajaa mun elämää ja kavereita, vittuilee koulusta eikä vittuilakseen osta ees kunnon kamoja mulle... Oon ajatellu et kävisin valittaa koulu terkkarille mut en halua et joku lasten suojelu puuttuu asiaan koska en halua pois mun kotoa. Ongelma on mutsi... Faijan kans sujuu paljon parempi se ymmärtää mua ja oonkin miettiny jo pitkään et kaikki ois hyvin jos äiti vaan muuttas pois. Siks ajattelin oisko suora rikosilmotus poliisille tehokkaampi ja se ainaki sais iskän tajuumaan miten paha mun on asuu mutsin kans ja ehkä ne erois. Mul on myös pikkuveli 4 vuotias se on mutsin lellikki ja sitä ei pahoinpitele ja mua se kersa vituttaa ja ärsyttää, se kiusaa mua, tonkii tavarani eikä anna hetken rauhaa. Lisäks sillä on nyt joku vitun uhma niin että huutaa ja raivoo eikä mul oo edes koulu rauhaa siis esim lukee kokeisiin. Oon sata varma et mun elämä pelastuis jos mutsi ja broidi muuttas pois ja mä saisin jäädä asuu iskän kans. Oikeesti vihaan mun mutsia niin et välil jopa toivon et se kuolis ajais esim kolarin mut niin hyvä tuuri mulla nyt ei kuitenkaa käy... Kerran oon laittanu mutsille viestejä pre paid liittymästä toisen naisen nimissä siis et faija ois pettäny sitä.... Mut ei ne eronnu... Alan olla ihan loppu....

Kommentit (291)

Vierailija
1/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh hoh tyttönen mitä tekstiä suollat. Eikös tuon oidipaalivaiheen kuuluisi olla kehityksessä hiukan aikaisemmin? Mene vaan sinne terveydenhoitajalle ja pyydä päästä juttelemaan koulupsykologille ajatuksistasi.

Vierailija
2/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu puuttuu asiaan aina, ihan sama teetkö ilmoituksen poliisille vai terkkarille. Koska olet alaikäinen.

Oma käyttäytymisesikään ei kuulosta kovin hyvältä.

Pyydä isää ostamaan koulutarvikkeet ja puhu isällesi äidin käytöksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko ettei rikosilmoituksestasi tulisi lasu;n asia? Puhu isällesi.

Vierailija
4/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaileeko äitisi ja millä nimimerkillä?

Kysyy: huolestunut isä

Vierailija
5/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wow mikä hullu!

Juu, mee vaan sinne terkkarille avautumaan...

Vierailija
6/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistä kouluterkkarilla seuraa lasu, mutta rikosilmoituksesta poliisille ei? Öh... joo.. ei.

Vierailija
7/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on mulla koulu tarvikkeet mut esim vaatteisiin se ei anna rahaa et saisin ostaa mitä itte haluun vaan ne pitää mennä ostaan nöyryyttävästi kimpas yhes sen kaa ja sillonki se valitsee sellasia vaatteita joita en haluu ja jotka on mun mielestä lapsellisia jopa rumia... Faija välil antaa mulle vaate rahaa mut ei kovin usein koska mutsi valittaa sille siitä.

Vierailija
8/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seems legit. Teini angstaa ja tekee mutsistaan perättömän rikosilmoituksen.

Vierailija
9/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät juuri murrosiän alkuvaiheita, jolloin tuommoiset tunteet on normaaleja. Vanhempien tehtävä on huolehti, että lapsi on turvassa, joten ehkä äidilläsi on syy rajoittaa tavaraa ja kavereita. Äidilläsi ei kuitenkaan ole oikeutta käydä suhun käsiksi. Älä sinä myöskään käy äitiisi käsiksi.

Yhteys lastensuojeluun (esim koulukuraattorin tai terkkarin välityksellä) voi olla ihan hyvä idea. Et todellakaan joudu pois kotoa. Ulkopuolinen voi saada sut ja äitisi taas kohtaamaan toisenne. Olen itsekin äiti ja voin melkoisella varmuudella sanoa, et äitisi rakastaa sua todella paljon. Tulanteenne vaikuttaa niin kärjistyneeltä, että teillä kummallakin on hermot finaalissa. Sen voi kuitenkin korjata. Kouluterkkarille mars.

Vierailija
10/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän oot ihan kipee päästäs!!!! Ei ihme jos äitis sulle vähän raivoo.. joku ei nyt ole kohdillaan sun päässäs.

Vai että oikein tekstiviestejä, ja äiti ei osta sitä eikä äiti osta tätä... Selkäsaunaa vailla olisit!

Vierailija
11/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis on mulla koulu tarvikkeet mut esim vaatteisiin se ei anna rahaa et saisin ostaa mitä itte haluun vaan ne pitää mennä ostaan nöyryyttävästi kimpas yhes sen kaa ja sillonki se valitsee sellasia vaatteita joita en haluu ja jotka on mun mielestä lapsellisia jopa rumia... Faija välil antaa mulle vaate rahaa mut ei kovin usein koska mutsi valittaa sille siitä.

MEE TÖIHIN?

Vierailija
12/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on tönäissyt ja pitänyt ranteista kiinni? 

Ihan tuosta vain, kun rauhassa teit läksyjä... vai? Jokaisella pinna palaa joskus ihan meillä äideilläkin. Olen teiniäni jopa läppäissyt hänen ollessaan täysin mahdoton. 

En siitä ylpeä ole ja vastustan ehdottomasti kaikkea väkivaltaa. Mutta asiat oikeisiin mittasuhteisiin. Jos menet tuollaisesta rikosilmoitusta tekemään, niin lopputulema voi olla, että elät nuoruutesi lastenkodissa. Äitiäisi ei perheestä pois ajeta. 

Vierailija
13/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei haluis lasten suojelua kun eihän ne mun mutsia mihkään vie mut korkeintaan jonnekki laitokseen tai sit vaan jutellaan ja lässynlää.... en halua jutella vaan haluun mun äidistä eroon ja aattelin et soittasin poliisille et jos se vaik jututtas mun iskää et iskä ottais tän homman oikeesti tosissan ja ottais sen eron jota oon toivonu jo vaikka kuinka kauan....

Vierailija
14/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teksti kuulostaa siltä että sinäkin tarviisit vähän jotain terapiaa.

Vierailija
15/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät kouluterveydenhoitajalta vaan lähetteen koulupsykologille.

Jonkunnäköisestä keskusteluavusta varmasti olisi hyötyä. Toki voit sen rikosilmoituksenkin tehdä, mutta lastensuojeluilmoitus siitä tosiaan lähtee automaattisesti.

Vierailija
16/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa kurkata peiliin. Mene myös terkkarille ja kysy voitko jutella vaikka koulupsykologille. Teini-ikä on vaikeaa ja siellä me kaikki jossain vaiheessa ollaan.

Vanhempien tehtävä on pitää rajoja lapsille (kyllä, olet lapsi).

Vierailija
17/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa tyttö.

Ihan hyvä, että tulit avautumaan tänne palstalle. Jos olet tosissasi, niin näyttäisi siltä, että tarvitset apua itsellesi. Kouluterveydenhoitaja on se, jonka puoleen kannattaa kääntyä, ellei sinulla ole lähipiirissäsi aikuista, joka kuuntelee sinua. Myös koulukuraattori on kouluissa oppilaita varten.

Vierailija
18/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä teini angstaat ja rageet. Tuollaista se on, taidat olla rakastunut isääsi ja haluaisit äitisi paikalle.

Tarvitset terapiaa. Sinulla ei ole kaikki kotona.

Vaikutat oikeasti todella hankalata teiniltä suhtautumisessasi äitiisi. Ajatuksesi eivät ole terveitä. Ei normaali ihminen toivo vanhempansa kuolemaa. Uskon että äitisi yrittää asettaa sinulle rajoja ja se onkin hänen kasvatusvastuunsa vaikka kuinka kapinoisit ja olisit hankala.

On todella sairasta lähettää viestiä uskottomuudesta joka on perätön.

Onko isäsi käyttänyt sinua hyväksi seksuaalisesti? Jos on niin sinulla ei ole ainakaan mitään sitä vastaan.

Toivon todella että avaus on sairas provo.

Vierailija
19/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh... ei tuo nyt ihan käräjille tule etenemään, ettet saa haluamiasi vaatteita. 

Mutta sinänsä kyllä kanssasi samoilla linjoilla, että 13-vuotias voi ostaa vaatteensa ihan itse. Näin meillä. Ihan järkeviä valintoja tekee ja jos ei tee, niin sitten odottelee seuraavaa rahaerää ja osaa paremmin. 

Vierailija
20/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos tekisit äidinkielenläksysi ja kävisit koulusi muutenkin paremmin.